Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Mosso satış sonrası destek rezilliği

Konu, 'Şikayetim Var!' kısmında Murat Ü. tarafından paylaşıldı.

  1. Murat Ü.

    Murat Ü. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2014
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Murat
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Merhabalar,

    Daha önce babamın yaptığı kaza ile ilgili bir konu açmıştım. Konuyu bilmeyenler için linki Kask hayat kurtarır
    İşte bu kazada kullandığı bisiklet Mosso Marine model katlanır bir bisikletti. Bisikletin kaza sonrası durumunu yine paylaştığım linkte görebilirsiniz.
    Bu kazada katlama mekanizmasını kilitleyen parça da kaybolmuştu. Bu parçayı istemek için Mosso merkezini arayıp fabrika servis müdürü Mehmet Bey ile görüştük. Ancak kendileri tüketiciye parçayı vermediklerini ve servis aracılığı ile bu işi yapabileceklerini söylediler. Bisikleti aldığımız Atilla Bisiklet ile görüşüp, bisikleti oraya teslim ettik. Bisiklet bugün geldi. Ancak orijinal parça kullanmamışlar. Tornacıda bir parça yaptırıp takmışlar ki son derece güvensiz ve sürüş açısından da tehlikeli. Oysa orijinal parçanın bununla alakası bile yok. Gönderdikleri parçanın fotoğraflarını da aşağıda paylaşıyorum.

    Kısacası Mosso orijinal yedek parça temin edemiyor. Oysa yasaya göre 10 yıl boyunca yedek parça stoğu tutup, vermek zorunda. Ancak adamların elinde böyle bir durum yok. Anlaşılan günü kurtarmak hesabındalar. Almadan önce iki kez düşünülmesi gereken bir marka olduğunu düşünüyorum.
     

    Ekli Dosyalar:

  2. mehmetlevent

    mehmetlevent Forum Bağımlısı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    20 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    641
    Beğeniler:
    2.167
    Şehir:
    ankara
    Adı:
    mehmet levent
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Geçmiş olsun öncelikle
    Maalesef hukuk yok. Yasa var ama uygulaması yok
     
    Dethagorf ve Murat Ü. bunu beğendi.
  3. Murat Ü.

    Murat Ü. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2014
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Murat
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Servis müdürüne hitaben Ümit Bisiklet'e mail attık. Yasal olarak takipçisi de olacağız.
     
  4. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.498
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    Hukukta var,yasada var ama yolunu bilmek lazım.
     
    Murat Ü. bunu beğendi.
  5. ilkercom

    ilkercom Bisiklet İnsanı

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    21 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    338
    Beğeniler:
    273
    Şehir:
    Çanakkale - Biga
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    parça kullanım olarak sıkıntı çıkarmaz ama orjinal parça tedariki konusunda sıkıntı olması kötü olmuş. atla deve değil 5 liralık malzeme onun bile stoğu yok. Bazen de stoğu olmayan parçaya 1 ay tedarik süresi ve bisikletin yarı parası istenir. Genel de her sektör bunları yapar.
     
    Murat Ü. bunu beğendi.
  6. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.498
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    @Murat Ü. Bulunduğunuz ildeki il ticaret müdürlüğune bir dilekce ile başvurun ve işlerin ne kadar hızlı olduğunu görün ve iyide bir denetleme yesinler.geçmiş olsun ama keşke o haliyle bisikleti kabul etmeseydiniz.
     
  7. hsngrms

    hsngrms Seek'er

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Adana
    Adı:
    Hasan Gormus
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Geçmiş olsun.

    İkinci elini almayı düşündüğüm bir bisikletti açıkçası biraz soğudum ama uzun bir aradan sonra da direkt pahalı bir modelle dönmek istemediğim için belki yinede alırım.

    Bu forumda gördüğüm kadarıyla Mosso satış sonrası çok sıkıntılı bir marka... Sıfır alacak olursam kesinlikle uzak duracağım buna net karar verdim. Ayrıca sadece Mosso'dan değil Mosso saten bisikletçilerin sattığı bütün markalardan uzak duracağım çünkü farkeden bir şey yok bayi aynı servis aynı... Bu yüzden Salcano'yu da elemiş oluyorum mesela.
     
    Murat Ü. bunu beğendi.
  8. BurakY.

    BurakY. Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2014
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Kütahya
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    bu kaçıncı şikayet mosso hakkında..üzücü..:naslyany: bu arada geçmiş olsun.
     
  9. vela2016

    vela2016 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    268
    Beğeniler:
    570
    Şehir:
    londr
    Seviye:
    ya zaten "ümit" diye marka mı olur :booo:
     
  10. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.498
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    Olur hocam olur.cocuğa 24 inç aldığım bisikleti 4 yil kullandı.abartısiz neredeyse çizik bile yoktu,karşı komsuya hediye etti ve o çoçukta kullandı. Umit olmazda küp nasil olur dimi.
     
  11. Murat Ü.

    Murat Ü. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2014
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Murat
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Babam bisikleti almış servisten. Ümit Bisiklet'e mail attık bakalım ne yanıt gelecek. Ona göre devam edeceğiz. Mosso'yu bu vesile ile araştırdım. Çok fazla şikayet var. Ancak marka bunları çok umursamamış gibi. Bir iletişimci olarak aslında bu şikayetlerden dolayı markanın göreceği telafi edilemez zararların pek farkında değiller diye düşünüyorum.
     
    Auron Sanchez ve Hamit.Ç bunu beğendi.
  12. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.498
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    @Murat Ü. Bende mosso 105 setli 735 aldım hemen fabrikayi aradim ve benim haklımdaki en önemli sorunun yanitı ile memnun oldum.bizde firmalar gibi servislerde kötü ama geneli boyle,arada cok iyi niyetli olanlarda çikiyor ama maalesef cok azlar.
     
  13. smclk89

    smclk89 Aktif Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    31 Aralık 2015
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    semih
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    önceki parçayı görmeden onun yerine nasıl bunu koymuşlar diyemeceğim ama. güvensiz falan değil bence parçalar oldukça sağlam görübüyor. oraya yük zaten binmiyor. amaç o bölümü düz tutmak. son olarak da bisiklette orijinal parça kavramı çok ciddiye alınmış bir durum. zaten ne sorun varsa orijinal verilen parçalarda var. üzerinde verilen iç lastikler lastikler jantlar herşey 10 bin liralık bisiklette bile derhal değiştirilesi parçalar. burada hangi marka olursa olsun durum çok değişmez. burada markanın bir suçu yok. atilla bisiklet size ne fark eder deyip uygun bir malzeme koymuş oraya. birebir firmanın ürününü temin edilmesini beklerseniz çok uzun süre bekleyebilirsiniz. ve bekletmeye de hakları var. amacım kimseyi savunmak yada mualefet olmak değil. ben illa oradaki parça ne ise aynısını istiyorum diye direte de bilirsiniz. çok israrcı olursanız bence firma bisikletin yenisini vermeye kadar bile gidebilir.
     
    Enginkale, edge35 ve ardaaydms bunu beğendi.
  14. Dethagorf

    Dethagorf Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Mart 2011
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    315
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    Utanmaz terbiyesizler.
    Mossoyu da eledik bundan sonra.
     
  15. Murat Ü.

    Murat Ü. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2014
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Murat
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Fabrika ile konuşunca zaten bir sıkıntı olmadan anlatıyorlar. Önemli olan sattığı ürüne destek vermesi. Ümit Bisiklet anladığım kadarıyla markasının arkasında değil.

    Merhaba @smclk89 . Öncelikle şunu ifade etmeliyim bir karışıklık olmasın. Attila Bisiklet'in konu ile bir alakası yok. Biz sadece bisikleti oradan aldık. Fabrika ile görüştüğümüzde de bisikleti aldırmak için Attila Bisiklet'e bırakın dediler. Aksine Attila Bisiklet'de çalışanlar süreçte çok yardımcı oldu. Bu parçayı bizzat fabrikada yaptılar. Daha doğrusu bir tornacıda yaptırmışlar. Ben de bunu yaptırabilirdim.

    Maalesef görüşlerinize katılmıyorum. Öncelikle güvensiz çünkü parçanın bir kilit mekanizması yok. Bu bir teker değil. Katlanır bisikletin katlandığı nokta. Sürmeden bile parça gevşiyor. Orijinal parçada ayrıca bir kitleyen bir mekanizma vardı. Yarın bir gün sürerken yolda oradan kaynaklı bir sıkıntı yaşayıp kaza yapılırsa bunun sorumlusu kim olacak? Bu kask takıp perlonu kitlememek gibi bir şey.

    Orijinal parça konusunda dediklerinize lastik, jant vb şeylerde katılabilir. Çünkü bu bölümleri farklı kalitelerde üreten yüzlerce firma var. Fakat Mosso'nun katlanır bisikletinde yer alan o kilit mekanizmasını sadece Mosso'nun o bisikleti özel olarak firma ürettiriyor. Yani orijinal ve bisiklete özel olması gerekiyor. Yoksa jant, lastik, göbek vb parçalar için zaten böyle bir şey talep etmedik. Ancak yasaya göre tüm yedek parçaların stoğunu 10 yıl boyunca tutmak ve tamirini yapmak zorunda. Uzun süre de beklememize gerek yok sanırım 3 hafta içerisinde bunu yapamazsa yenisini vermek zorunda. Bana "bir ay iki ay sonra Uzak Doğu'da ürettirdiğimiz fabrikadan gelecek, beklemelisiniz" diyemez. Bir şey satıyorsa arkasında da durmak zorunda diye düşünüyorum.
    Biraz da babama kalmış. Üzerine düşülürse sıfırını vermek zorunda kalabilirler.

    Burada önemli olan maddi değer değil ama önemli olan verdiğim paranın bir karşılığı olması. Yasalar açık ve yaptırımı var. Bu arada yazdıklarımı kişisel algılama. Muhalefet etmek ya da savunmak olarak görmedim yazdıklarını. Sadece genel olarak yazmak istedim, sen vesile oldun :)
     
  16. smclk89

    smclk89 Aktif Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    31 Aralık 2015
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    semih
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @Murat Ü. anlıyorum ben kullanıma etki edeceğini düşünmedim ve fotoğraflardan da öyle gelmedi. kullanımıza etki ediyor ise. kesinlikle firmanın satış sonrası bölümünü sıkıştırın. bunu yapmışsınız ama bu açılıyor olmadı yerine bende bir şey uyduramıyorum. ne gerekiyorsa yapacaksınız derseniz endişeniz olmasın kesinlikle yapılacaktır. size sorun yaratan bir bisiklete kimse sessiz kalmaz. bisiklet süren kişi tek başına sürmez ve onlarca bisikletçi tanıdığı vardır hiç bir firma mutsuz bisikletçi bırakmak istemez arkasında. öncelikle atilla bisiklette yetkili satıcısı olduğu için direk kendilerinin bile yeni bisiklet verme hakları var onlar o bisikleti firmaya zaten verip cari den düşürür parasını.
     
  17. cezmi özdemir

    cezmi özdemir Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2014
    Mesajlar:
    154
    Beğeniler:
    110
    Şehir:
    istanbul üskudar
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Hocam herhalde size oyle denk geldi benim pedaltürk ten satin aldigim 730 tca nin on jantini ve masa borusunu tamamen kendi hatamla kırdım garantiye gönderdim ve iki hafta sonra bisiklet elime ulasti ve hicbir ucret odemedim belki satin aldigim firmanin katkisi olmus olabilir ama genelleme yapmakta yanlis olur
     
  18. Murat Ü.

    Murat Ü. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2014
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Murat
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Son durum hakkında bilgi vereyim. Parçayı temin edip gönderecekler.
     
  19. hsngrms

    hsngrms Seek'er

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Adana
    Adı:
    Hasan Gormus
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Herhangi bir yere şikayette bulundunuz mu yoksa tamamen firma ile yazışmalarınız / görüşmeleriniz sonucu mu fikir değiştirerek orjinal parça temin etmeye karar verdiler?
     
  20. Murat Ü.

    Murat Ü. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2014
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Murat
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Biraz geç bir cevap oldu kusura bakmayın. Firma ile görüşmeler sonucunda orijinal parçanın temin edilmesi sağlandı. Bekliyoruz hala.

    LG-H960 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    hsngrms bunu beğendi.