Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Mosso dmv 771

Konu, 'Mosso' kısmında Deniz Duman tarafından paylaşıldı.

  1. Deniz Duman

    Deniz Duman Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2014
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Herkeze selamlar. Dmv 771 aldim 6 ay kadar önce , genel bir değerlendirmesini yapayım dedim. Yaşım 40 yaklasik 20 yıldır bisiklet kullaniyorum. Bu güne kadar dağ bisikleti kullanmıştım. Bu ilk sehir bisikletim. Bisikleti aldığımda bu kadar para bir bisiklete verilirmi diye düşünüyordum. Bisikleti kullanmaya basladiktan sonra iyiki almışım dedim. Bisikletin görünüşü ve özelliklerini kıyaslayarak bu bisikletin dogru bisikletin benim icin doğru bisiklet olduğuna karar verdim. İlk bindiğimde manevra kabiliyetinin dağ bisikleti kadar olmadığı dikkatimi çekti, geriye dönmek için yapılan manevra daha fazla, dar bir alanda hemen döndürmek biraz zor. Ancak bu sorun değil alışıyorsunuz bu duruma ve tecrube ile kısa alandada basarabiliyorsunuz. Gidon ve sele dag bisikletinde yakin oldugundan manevra kabiliyeti haliyle daha yüksek. Arka vites harika çalışıyor. Yuk altında bile sıkıntı çıkarmıyor arka vites. On vitesi cok basarili bulmadım, zincir önde en üstte ve arkada en kucukte iken surtme yapıyor. Çok ugrasmama rağmen ayarlayamadim. Belki bir bisikletciye gotursem bunu kolaylikla ayarlar. Ama benim ayarlayamamam canimi sıkmadı değil. Frenler v fren, performansindan memnunum. Bisikletin uzerinde gelen teker oldukca konforlu bir sürüş sağlıyor, ancak saglamligi konusunda aynı seyleri soyleyemem. Bisikleti arazide de kullandım, burada sık sık patladı. Degistirdim bende. Arazide yol olmayan yerlerde, tarlada gidiyo üzerindeki lastikle inanilir gibi değil, 30cm su ve camurlu yerde de gidiyor ve inanilmaz zevkli bir sürüş keyfi var. Çekiş sistemine 10 uzerinde 10 arka 6 on için puan verdim:) , lastik sağlamlığı 4 konfor 8 puan. Sele rahat bir sorun yaşamadım 9, gidon yapısı guzel 8, elcikleri begendim 8. Gelelim performansa. Yokuş çıkışı için harcadığım enerji okadar düştü ki buna bende şaşırıyorum. 10, iniş bisiklet akıyor, pedal çevirmeden yağ gibi kayıyor 10, bunu inişi beraber gezdiğim arkadaşlarla kıyasladık. Fuji şehir serisi(1200 fiyat) ve giant dag (3500 tl fiyat)bisikletinden ve gene giant (8500tl fiyat) dağ bisikletinden daha iyi yapıyor. Çıkışlarda da harcanan enerji nedendir anlamadım daha az. Bisikletleri değişerek çıkış performansimiza gore degerlendiriyorum. Pedala not vermedim ancak kadro yapısı fujiye göre değişik, bu neyi degistirecek demeyin, viraja hızlı girip bisikleti yatirinca yada yollardaki engebelerde fuji pedali bazen yere surtme yapabiliyodu. Mossoda oyle bir sorun yaşamadım. Durustada biraz daha yukarda duruyosunuz yapisi geregi ki bu keyifli bir sürüş sağlıyor. Üzerindeki lastigin yol tutuşuda iyi. Viraja önümdeki bisikleti gecmek için hızlı girmiştim ve kaza tehlikesi atlattım. Viraj keskin degil ancak inis var ve hızlı inebilirsiniz. Ancak onumdeki bisikletli acilinca sola bende acilmak zorunda kaldim ve karsidan gelen araba ile burun buruna geldim, frene basınca kizakladi hizdan dolayi ve sola kaçmaya yani direk arabaya gider pozisyon aldi. Devam etsem frene atabanin altına kayarak girecek, freni bıraktım ve o hızda bisiklet kendini aninda toparladı ve büyük bir tehlike atlattim, lastik yolu tutmasa ... Şimdi uzerinde maraton race var, bu lastikle konfor baya bir düştü. Yol tutuşu biraz daha yükseldi. Ancak arazide sürüş konforu inanilmaz düştü. Performansa etkisini gözle göremedim. Merak edenler için. Bisikletle iniste en fazla 60 civari bir hızı gördüm, daha gidicek fakat benim icin tehlikeli bir durum. Test için yol boşken denedim, size bu hızları bu tür bisikletlerle tavsiye etmem. Uzun lafin kısası dağ bisikletiyle yaptığım kilometrenin 10 kata çıktığını gördüm. Herkeze tavsiye ederim.
     
  2. Sin

    Sin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    840
    Beğeniler:
    741
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    hoşgeldiniz foruma.
    bisikletiniz hayırlı olsun iyidir 771 dmv, hoştur :)
    vites ayarlarınızda bir şeyi yanlış yapıyorsunuz forumu araştırırsanız göreceksiniz. ayna kolda 3 ruble de 9 vitesiniz varsa. üst 3 ruble dişlisini aynkolun 1 inde, orta 3 ruble dişlisini aynakolun 2 sinde, en alt 3 ruble dişlisini aynakolun en üstünde kullanmanız gerek. aynakolun 2 sinde rublenin her dişlisi kullanılabilir deniyor ancak sağlıklı bir kullanım olması açısından bahsettiğim şekilde kullanılması gerek. sebebi arka vites mekanizmasının gerilmesi. aynakolu 3 e rubleyi 1 e alın gözünüzle görün.
     
    iskender şerit bunu beğendi.
  3. Deniz Duman

    Deniz Duman Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2014
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Selem. Yorumunuz için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz konu yani vites kullanımını biliyorum. Uzun yıllardır bisiklet kullanıyorum. Ön viteste en büyük dişlide arkada en küçükte hatta küçüğün bir üstünde iken sürtünme yapıyor. Sag baş parmağını vites koluna iterek kullanirsam sürtünme olmuyor. 20 küsür yıldır bisikletimi kendim tamir ederim. Açı ayarlarını ve vida ayarlamalarini yapsamda yani sürtünmeyi kessemde bisiklet yük altında, yani kullanımda sürtünmeye başlıyor. Sorun belkide vites telinin esnemesi. Ama bu ön vitesin iyi çalıştığını genede göstermez bence. Kıyaslama olarak arkadaşımın kullandığı fuji referanstır. Onun kullandığı bisikletin ön vites geçiş hızları çok iyi ve mossonun ön vites kolu kıyaslaması bu bisikletle, genel degerlendirmem bu sekilde. Vitesin telinin esneme yapması bir sorun, daha kaliteli bir teli hak ediyor olabilir bu bisiklet. Ayarlamayi yapsamda esnemeden dolayı sürtünme oluyor, vites kolundan gersemde esnemeyi alsamda calismasindan memnun degilim, surtunme her daim oluyor.yada bir ilk pedallamada olmasada ikinci de sürtünme basliyor. Teli degistirdigim zaman tekrar bir degerlendirme yaparim. Iyi günler
     
  4. Veliuyar

    Veliuyar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2012
    Mesajlar:
    212
    Beğeniler:
    120
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Veli Uyar
    Seviye:
    Resimler??
     
  5. Sin

    Sin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    840
    Beğeniler:
    741
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    kusura bakmayın yanlış algılamışım sorununuzu.
     
  6. iskender şerit

    iskender şerit Forum Bağımlısı

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Şubat 2010
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    sürtme olayında ön aktarıcının zincire paralelliğine ve büyük dişli ile mesafesinin 2 mm olmasına dikkat edin.. ayrıca en büyük viteste iken telin gerginliği fazla olmamalı
     
  7. Hamit E.

    Hamit E. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Eylül 2013
    Mesajlar:
    968
    Beğeniler:
    431
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    hayırlı olsun
    forumda 771 DMV kullanıcıları artıyor
     
  8. Deniz Duman

    Deniz Duman Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2014
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    yorumunuz için teşekkürler. Zincirin surtme nedeni muhtemelen esnemeden. Açı ve mesafe ayarlamasini hassas bir sekilde yaptim, surtme oluyor, bisikletciye de götürdüm ve gösterdim acida ge nesafede problem olmadığını söyledi, aynen benim yaptiklarimi yapip yük altinda olmadan surtunmeyi kesiyor, ancak yola çıktığım ve vitesi aşağı aldığımda sürtüyor. Nedenini busijletcide bulamadı, bence esnemeden. Surtmeyecek sekilde ayarlanirsa bukez on en kucukte iken ve arka en buyukte iken sürtüyor, ayarlar oldukça hassas, ben ön vites aksamini degistiricem muhtemelen. Çok hızlı kullanmasamda bazen enerji sarfetmek için bu disliler lazim oluyor. Ama bisikleti uzman bir tamirciye götürüp bakimlarini yaza doğru yaptiricam, gene olmazsa degistiricem. Mossonun 771 dmv nin kullanımını, gidişini cok begeniyorum. Bu bisikleti secerken özellikle amortisorsuz olması da seçimindeki en onemli faktördü, maşanin alasiminin farklı ve esnenesinin az olmasida sanirim karbon masa gibi kullanilmasi icin. Amortisorlu kullananlar yanlus anlamasin ama bisiklette birazda yolu hissetmek keyifi arttırıyor, amaotisorlu modellerin agirliginin biraz artmasi yokus performansini dusurecekti gorusume gore, ayrica amortisorlu bisikleti asfalta kullanmak anlamsiz. Kaldiki tarafimdan test edildi arazide, tarlada, tasli patikada, suyun icinde gidiyor bu modelde. Tek fark lastik kalinliginin az olmasi nedeniyle dikkatli bir sürüş ve taslarin uzerinden gecme gerektiriyor. Bisiklet hakkinda bilgi almak isteyen olursa sorulari elimden geldigince cevaplarim.

    resim eklemeyi henuz bilmiyorum foruma.

    Teşekkürler, muadil fiyattakilerden donanim eksiği olduğunu düşünmüyorum bu bisijletin, hatta bir çok markalı ust duzeye ile kafa kafaya diyebilirim, bisikletin açıları cok iyi, bu nedenle keyofli ve guvenli bir surus yasatiyor, ayrica hic bir tarafindan ses gelmiyor gicirdama yok, kullandigim onca araziye ragmen. Kadrosu ile ilgili bir sorun mesaji var forumda, ben bir sorun yaşamadım zorlu arazide kullanmama ragmen. On vites hariç cok memnunum bu bisikletten. Daha once kullandigim dag bisikletinin on vitesi cok kaliteli degildi ancak ayar tutuyordu. Yaris bisikletide kullandım, ancak iclerinde en cok keyif aldigim bu bisiklet oldu. Test amaçlı bir arkadasimin 3700 civarındaki ghost marka bisikletede bindim. Bu mossodaki keyif baska performansi baska, belkide benim oldugundan bana oyle geliyodur:)