Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Mosso chaoyang mtb lastikler

Konu, 'Tekerlekler' kısmında idrisarici tarafından paylaşıldı.

  1. idrisarici

    idrisarici Aktif Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    19 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Bergama/İzmir
    Adı:
    İdris ARICI
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Merhaba. Aldığımda üzerinde bulunan 29/2.10 chaoyang lastikler düz yol kullanımında 200-300 km sonra yalpalamaya başladı. Malum ilk kullanım akort ayarını yaptırmak üzere bisikletçinin yolunu tuttum. Frendi, vitesti, akorttu derken bisikletçi abi akortta çok sorun olmadığını lastiklerin yalpaladığını, iyi lastik olmadığını söyledi. Ben de forumda araştırdım bu markayla ilgili pek kötü yoruma rastlamadım. Gerçi ince tekere döndüm ve rubena lastikte böyle bir sıkıntı yaşamadım. Buna göre sizce mtb lastiklerle ilgili sıkıntı ne olabilir? Saygılarımla...
    Ek bilgi: 115 kg ağırlığındayım.
     
    Haluk Eke bunu beğendi.
  2. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.154
    Beğeniler:
    5.165
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Evet bu lastikler çok kötü. Hatta lastik değil, bildiğin plastik. Hemen onları söküp çöpe atmanı ve lastiklerini yenilemeni öneririm.
     
    Haluk Eke bunu beğendi.
  3. idrisarici

    idrisarici Aktif Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    19 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Bergama/İzmir
    Adı:
    İdris ARICI
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet ben de öyle yaptım. Ama yeni ve az kullanılmış lastiklerin bu kadar çabuk bozulmasına anlam veremedim. Bir sebebi olmalı diye düşündüm.
     
  4. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Tam olarak hangi model. Ben şimdi sitesinden baktım. Hepsinde farklı farklı modeller var. Hepsi mi kötü bunların. Tur arkadaşımda mosso ALV201 var. Onunda lastikleri aynısı, göbekler quando. defalarca tur yaptık. Kendide uzun zamandır kullanıyor, hiçbir şikayeti yok. Gönül rahatlığıyla biniyor.
     
    vatansever bunu beğendi.
  5. 7haiku

    7haiku Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    31 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    382
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ömür
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhabalar. Ben de aynı marka lastiğin 700'lüğünü kullanıyorum. 500 km. civârındayım, henüz sıkıntısını görmedim. Mosso gördüğüm kadarıyla tüm bisikletlerinde aynı marka lastik kullanıyor. Daha iyi lastik kullanmadığım için iyi-kötü ayrımı yapamayacağım, bana yetti ve şimdilik memnunum diyeyim. İleride ne olur göreceğiz :)
     
    mustafa ç bunu beğendi.
  6. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Fazla hava basmaktan tutunda, az hava basmak, defolu çıkması, birçok sebebi olabilir. GAranti devam ediyorsa, aldığınız yere götürmekte fayda var. @idrisarici
     
  7. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Onursal Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.500
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    Bu markayı hiç kullanmadım ama ismi itici gelmekte ama ürünleri hepsi kötü değildir muhakkak.

    3 yıl önce Aslı bisikleten çocuğa 26 inç iki dış,iki iç lastik aldım.
    3 yıldan beri çok kullanmasada yinede kullanmakta.
    Markasıda CST ( ceset ) altı aydan beri bodrumda hala havasında bile inme yok.
    Tamam lastik hamuru sert, yağışlı havada kayar ama çok ekonomik fiyatlara almıştım.
    İllaki marka ile alakası yok. Bazende kısmette olacak.


    Yeni lastikleriniz hayırlı olsun.

    ( Garantili ise değişimini isteyin, siz kullanmasınız bile bi ihtiyaç sahibine hediye edersiniz. öyle atıl kalıp çöp olmasın derim )
     
    7haiku bunu beğendi.
  8. 7haiku

    7haiku Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    31 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    382
    Beğeniler:
    370
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ömür
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Şu, lastik değil, bisiklet değil, o değil bu değil, çöpe at' lara da hastayım :D O bolluk bereket nerde öyle :) Demek istediğinizi anladım tabii, "iyi lastik değil, yarın bir gün yolda bırakır, yol yakınken değiştirin" demek istiyorsunuz (gerçi demiyorsunuz da böyle anlayalım istiyorsunuz). :)

    Geçenlerde bir bisikletçi kullandığım bisiklete "abi zâten Mosso kullanıyorsun, no name frenler işini görür." diyordu, o geldi aklıma.
     
    suat akman bunu beğendi.
  9. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.154
    Beğeniler:
    5.165
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Ben bisikleti aldığım gibi birkaç km kullanıp çöpe attım.
    Bolluktan berekettten değil. gerçekten kötü ve kullanması riskli lastikler. Kuru havada bile yol tutuşu yok ve de ağır.
     
    7haiku bunu beğendi.
  10. Sin

    Sin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    840
    Beğeniler:
    741
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Lastikte para performans doğru odaklı oluyor genelde. Chaoyang diyince aklım çin geliyor, aliexpres geliyor 1 dolarlık maliyet geliyor. İyi lastik hiçbir zaman ucuz olmadı arkadaşlar. Bilindik markalara güvenin hatta bazı bilindik markalara bile güvenemiyoruz cst' dir rubena' dır. Michelin, continental, schwalbe, vittoria, maxxis gibi markalara güvenin.
     
  11. idrisarici

    idrisarici Aktif Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    19 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Bergama/İzmir
    Adı:
    İdris ARICI
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yol lastikleri ile ilgili ben de olumlu şeyler duydum. Bu arada bisikleti markaya göre tercih ettim ama sanırım yanıldım. Lastiklerden sonra değiştirdiğim ilk şey noname v frenler oldu. Ardından da maşa. Demekki sırf kadroya ve dişli setine para vermişiz biz. Çünkü yakında jant setini de değiştirdiğimde geriye kadro ve dişli kalacak.
     
  12. Sin

    Sin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    840
    Beğeniler:
    741
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    @idrisarici

    mosso'nun (aslında çakal ümit bisiklet'in) pazarlama stratejisi. grupset, kadro ve fiyat ile göz boyayıp geri kalan kompanenti bedavadan az pahalılardan seçiyor.
     
    idrisarici bunu beğendi.
  13. idrisarici

    idrisarici Aktif Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    19 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Bergama/İzmir
    Adı:
    İdris ARICI
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Aynen cahilliğimize geldi...
     
  14. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Yalnız şöyle bir durum söz konusu. Eğer katalog fiyatından almıyorsanız ki. Pazarlık yapınca hayli indirim oluyor. Yada yeni modeller çıkacakken yıl sonuna doğru indirim tavan yapıyor. Neredeyse donanım fiyatına alıyorsunuz. Kadro neredeyse hediye geliyor gibi oluyor ama denk getirmek gerek. İşte o zaman değer diye düşünüyorum. Birde mossoların kadroları küçümsenmeyecek kadar iyi olduğunu ve kadro üreticisi büyük bir fabrika olduğunu, birçok markayada imalat yaptığını biliyoruz.
     
  15. idrisarici

    idrisarici Aktif Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    19 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Bergama/İzmir
    Adı:
    İdris ARICI
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ben de kadro namını bildiğimden tercih ettim. Peki takım taklavatı komple değiştirmeye değermi ki bu kadro? Wildfire v 29 kadro.

    Gerçi pek bişey kalmadı dediğim gibi grupset, jant seti, gidon orjinal şu anda.
     
  16. Tunafish

    Tunafish Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2011
    Mesajlar:
    308
    Beğeniler:
    342
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    2015 sezonu Mosso bisikletlerde genellikle Chaoyong lastik bulunuyor, hamuru çok yumuşak olan tutuşu güzel ama patlamaya karşı çok da dayanıklı olmayan bir lastik. Zaten aldığımız duyumlara göre Mosso da piyasadaki lastik şikayetlerini dinleyerek bu sene lastiklerini değiştirmeye karar verdi. Kesin değil ama 2016 da maxis veya cst lastik kullanılacağı söylentileri piyasada dönüyor şu an.

    Sorununuza gelecek olursak, 2015 mosso bisikletlerde lastiğin janta tam oturmamasından kaynaklanan bir sorun sıklıkla insanların karşılaştığı bir durum ama bunun sebebi lastiğin kalitesizliği değil, jant içerisine çekilen koruyucu şeritin olması gerekenden çok az daha geniş olması. Yani jant şeritinizi biraz kenarlarından keserek veya 10 liraya yeni bir jant şeriti alarak bu sorundan kurtulabilirsiniz.

    Çözüm çok basit ama ilk seferde akla gelip de şüphelenilecek bir durum olmadığı için herkes sorunun nedenini Chaoyong sanıyor. Eğer bu çözümüm sorununuzu çözmezse özelden ulaşın yardımcı olmaya çalışayım, ben de izmir deyim.
     
    Hamit.Ç, soneryen ve idrisarici bunu beğendi.
  17. Sin

    Sin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Eylül 2014
    Mesajlar:
    840
    Beğeniler:
    741
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    @soneryen

    mutlaka öyle fakat keşke profesyonel olarak yapsalar şu işi. Mosso günümüz trendini yakaladı 2016 model kadrolarla.
    [​IMG]
    [​IMG]
    keşke şunlar sadece kadro olarak da satılsa. keşke adam gibi jantlarla kompanentlerle de gelse. yaptıkları şey çok saçma. ucuz olsun diye janttan kesiyorda verdiği jantların göbekleride sora, tiagra, 105. e 105 göbek setinin fiyatı 250 lira, en ucuz shimano jant setinin fiyatı 360tl. gerek var mı buna? adam gibi kompanentlerle satılması marka imajını çok yukarı çekecek bu kesin bişey. hele ki görselde ki kadrolarla. ayrıca türkiye' de sadece kadro satan firma olmaması da büyük eksik bence. gerekiyosa sipariş üstüne getirtilsin ama olsun yahu. belki ben kendim toplamak istiyorum bu mereti... makul fiyatlarla şu kadroların satılması çok kişinin aklını çelecektir eminim.
     
    soneryen ve idrisarici bunu beğendi.
  18. idrisarici

    idrisarici Aktif Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    19 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Bergama/İzmir
    Adı:
    İdris ARICI
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @ibrahim akartua çok gerçekçi bir çözüm önerisi olmuş aradığım şey buydu. Teşekkürler.
     
  19. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Onursal Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.500
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    @ibrahim akartua "bilmek" ile bilmek arasındaki gerçek fark.
    Bir şey daha öğrendim.Teşekkürler.
     
  20. idrisarici

    idrisarici Aktif Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    19 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    Bergama/İzmir
    Adı:
    İdris ARICI
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @ibrahim akartua hiç durmadım lastiği söktüm ve aImsanmayacak kadar şerit fazlalılığı ile karşılaştım. Neredeyse bazı bölgelerde jant seviyesine kadar. Maket bıçağı ile her iki yönde de kestikten sonra dış lastiğin kenarlarına bulaşık deterjanı sürüp lastiği fazlasıyla şişirdim. Ön tekerde %95 sorunu halletmeme rağmen arka tekeri birkaç kez indirip tekrar tekrar şişirdim fakat diğer teker kadar başarı sağlayamadım. Başka tavsiyeniz var mı acaba?

    Dış lastiğin janta yakın kısımlarındaki çizgiden belirli bölgelerin daha fazla içeri girdiği anlaşılıyor.