Murat Cömez
En yeni üye - Kayıt: Az önce
- Kayıt
- 21 Nisan 2013
- Mesaj
- 7.786
- Tepki
- 19.416
- Yaş
- 51
- Şehir
- Giresun
- İsim
- Murat Cömez
- Bisiklet
- Colnago
Uzun aramalar, arastirmalar, incelemeler sonucunda (link) kardesimize 2010 yilinda “Dünyanin En Hafif” Downhill bisikleti ünvanina sahip MondrakerSummum Pro Team’i almis bulunuyoruz.
Standart donanimlarla toplanan (Karbon Degil) bu dünyanin en hafif downhill bisikleti Mondraker tasarim gurusu ve eski yariscı Cesar Rojo ve 2 kere dünya downhill sampiyonu olan Fabien Barel ile birlikte gelistirilmis ve yaklasik 16,5 kg agirliga sahip. Müsait ilk zamanda ölcüp net agirligini yazarim.
Bisikletin acilari kullanicisi tarafindan degistirilebiliyor bu da onu gene dünyada bu özelliklere sahip tek downhill bisikleti yapıyor. İstege göre masanin yere olan acisi, arka tekerin aynakol’a olan uzakligi degistirebiliyor. Acılar +/- 1 +/-2 derece olarak degistirilebiliyor. Tasarimcilari bunu söyle acikliyor. Bu sayede binici kendine en uygun olan bisikleti kendisi icin imal edilmis gibi ayarlayabiliyor.
Ayarlanabilir Geometri Kitinin amaci biniciye en uygun geometri kurulumunu sürüs yapilan yere (Freeride, Down Urban, Downhill gibi) ve sürüs sekline göre sunmaktir.
Bu geometri en uc Pro DH kullanimindan en cok tercih edilen FR sürüs kullanimina göre ayarlanabilme özelligine sahiptir. Bu kit, 3 adet CNC head tube angle cup icerir. Bunlar size cesitli ayar secenekleri: 0,+/-1,+/-2 ve fren adaptörü ayarlayicilariyla dört farkli zincir uzunlugu (400m,435mm,445mm,450mm) kullanma imkani sunar.
Bisikletle birlikte kategoriye ilginc terimler de kazandiriliyor ayrica.
Pedal cevirirken sifir sallanti sistemi ile pedal cevirirken ve süspansiyon gücleri mükemmel bir şekilde dengeleniyor ve Zero Suspension System’i istenmeyen hareketleri engelliyor. Ekstra kompresyon ve arka süspansiyon traveli arttırilmadan maksimum verim saglaniyor. Normalde bir downhill bisikleti ile düz yolda pedal cevirmek ve ilerlemek oldukca zordur, ancak Summum , Mondraker patentli bu “Zero Suspension System” ile bunu mümkün kiliyor.
Mondraker Summum, arka sok ve ücgenle yapilan calismalar sonucunda gene kendi segmentinde bir ilke imza atiyor. Fren kuvvetleri süspansiyon kuvvetlerini degistirmiyor bu yüzden arka fren, arka süspansiyonu yöneten sistemi etkilemiyor. Bu durum süspansiyonun istenmeyen kompresyon veya arka freni ilgilendiren herhangi bir aci uzatma hareketi olmadan dogal ve mükemmel bir sekilde calismasina izin veriyor. Yokus inerken arka frene basip tekeri kilitleseniz dahi, şok süspansiyonu teker dönüyormuscasina hareketlerini sürdüyor ve binicisine inanilmaz bir kontrol sunuyor.
Arka süspansiyon sistemi, her türlü sarsinti yok etme kapasitesiyle büyüleyici ve mükemmel bir dogal sarsinti emme özelligine sahip. Ayrica Sifir süspansiyon sistemi en az % 30 SAG ile (yüzde 30-35) en iyi performans seviyesine ulasmak üzere tasarlanmistir. En iyi avantajlarını (link) kesfedecek artik.
(SAG agirligınizin altinda süspansiyonun baskilanma oranıdir. (örn. tam sürüs takiminda merkezi sürüs pozisyonunda ayakta durmak gibi düsünülebilir.)
Artik bukadar bilgi yeterlidir diye saniyorum ve @Halilibrahim kardesime kazasiz belasiz kullanmalar diliyorum. Insallah mart ayinin sonuna kadar eline gececek.
Gelelim Fotograflara....
Bana Gelisi....
Makinenin manyak görüntüleri "MASALlAH"
Bu silahin tüm kablolari (HD Fren kablolari dahil) Kadronun icinden geciyor.
Standart donanimlarla toplanan (Karbon Degil) bu dünyanin en hafif downhill bisikleti Mondraker tasarim gurusu ve eski yariscı Cesar Rojo ve 2 kere dünya downhill sampiyonu olan Fabien Barel ile birlikte gelistirilmis ve yaklasik 16,5 kg agirliga sahip. Müsait ilk zamanda ölcüp net agirligini yazarim.
Bisikletin acilari kullanicisi tarafindan degistirilebiliyor bu da onu gene dünyada bu özelliklere sahip tek downhill bisikleti yapıyor. İstege göre masanin yere olan acisi, arka tekerin aynakol’a olan uzakligi degistirebiliyor. Acılar +/- 1 +/-2 derece olarak degistirilebiliyor. Tasarimcilari bunu söyle acikliyor. Bu sayede binici kendine en uygun olan bisikleti kendisi icin imal edilmis gibi ayarlayabiliyor.
Ayarlanabilir Geometri Kitinin amaci biniciye en uygun geometri kurulumunu sürüs yapilan yere (Freeride, Down Urban, Downhill gibi) ve sürüs sekline göre sunmaktir.
Bu geometri en uc Pro DH kullanimindan en cok tercih edilen FR sürüs kullanimina göre ayarlanabilme özelligine sahiptir. Bu kit, 3 adet CNC head tube angle cup icerir. Bunlar size cesitli ayar secenekleri: 0,+/-1,+/-2 ve fren adaptörü ayarlayicilariyla dört farkli zincir uzunlugu (400m,435mm,445mm,450mm) kullanma imkani sunar.
Bisikletle birlikte kategoriye ilginc terimler de kazandiriliyor ayrica.
Pedal cevirirken sifir sallanti sistemi ile pedal cevirirken ve süspansiyon gücleri mükemmel bir şekilde dengeleniyor ve Zero Suspension System’i istenmeyen hareketleri engelliyor. Ekstra kompresyon ve arka süspansiyon traveli arttırilmadan maksimum verim saglaniyor. Normalde bir downhill bisikleti ile düz yolda pedal cevirmek ve ilerlemek oldukca zordur, ancak Summum , Mondraker patentli bu “Zero Suspension System” ile bunu mümkün kiliyor.
Mondraker Summum, arka sok ve ücgenle yapilan calismalar sonucunda gene kendi segmentinde bir ilke imza atiyor. Fren kuvvetleri süspansiyon kuvvetlerini degistirmiyor bu yüzden arka fren, arka süspansiyonu yöneten sistemi etkilemiyor. Bu durum süspansiyonun istenmeyen kompresyon veya arka freni ilgilendiren herhangi bir aci uzatma hareketi olmadan dogal ve mükemmel bir sekilde calismasina izin veriyor. Yokus inerken arka frene basip tekeri kilitleseniz dahi, şok süspansiyonu teker dönüyormuscasina hareketlerini sürdüyor ve binicisine inanilmaz bir kontrol sunuyor.
Arka süspansiyon sistemi, her türlü sarsinti yok etme kapasitesiyle büyüleyici ve mükemmel bir dogal sarsinti emme özelligine sahip. Ayrica Sifir süspansiyon sistemi en az % 30 SAG ile (yüzde 30-35) en iyi performans seviyesine ulasmak üzere tasarlanmistir. En iyi avantajlarını (link) kesfedecek artik.
(SAG agirligınizin altinda süspansiyonun baskilanma oranıdir. (örn. tam sürüs takiminda merkezi sürüs pozisyonunda ayakta durmak gibi düsünülebilir.)
Artik bukadar bilgi yeterlidir diye saniyorum ve @Halilibrahim kardesime kazasiz belasiz kullanmalar diliyorum. Insallah mart ayinin sonuna kadar eline gececek.
Gelelim Fotograflara....
Bana Gelisi....
Makinenin manyak görüntüleri "MASALlAH"
Bu silahin tüm kablolari (HD Fren kablolari dahil) Kadronun icinden geciyor.