Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Miwok 1052v bisikletime ne gibi upgrade yapabilrim?

Konu, 'Whistle' kısmında deniz enül tarafından paylaşıldı.

  1. deniz enül

    deniz enül Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    biliyorum bu konu çok geniş ama, işte ucuz yollu kilodan tasaruf performansı artırabilecek neler olabilir?
     
  2. FarukDemir

    FarukDemir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Haziran 2008
    Mesajlar:
    655
    Beğeniler:
    420
    Şehir:
    Almanya-NRW
    Seviye:
    Mosso rijid maşa olabilir mesela :)
     
    bahtiyar közen ve deniz enül bunu beğendi.
  3. deniz enül

    deniz enül Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    bende ona baktım ama alırken ne gibi özelliklere bakılmalı onu bilmiyorum, bisikletle ilgli hiç bir bilgim yok :(
    ayrıca acaba disk fren uyumlumudur 1052v
     
    bahtiyar közen bunu beğendi.
  4. Çağrı Ç.

    Çağrı Ç. Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Ocak 2008
    Mesajlar:
    199
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    underground
    Seviye:
    Bendede 2008 model whistle miwok 833d var

    Öncelikle kullanımınıza bağlı. eğer araziye hiç girmiyecekseniz ya da çok az girecekseniz kesinlikle rigid maşaya geçin yaklaşık1,5 kg civarı ağırlık tasarrufu yaparsınız. ayrıca çok fazla çamurlu yolda kullanmayacaksanız söylediğim gibi asfalt da fazla kullanacaksanız disk frene bulaşmayın V de kalsın masrafa gerek yok.

    Eğer ki arazide kullanıcaksanız ilk olarak yine maşayı değiştirin. Sr suntour epicon alabilirsiniz ben öyle yaptım hassas çalışıyor ve hemen hemen aynı sınıftaki diğer hemcinslerne göre oldukça hafif.. XCM maşam 2620 gr civarıydı epiconum 1815 gr civarı olması lazım.. (xcm ile epicon aynı sınıf değildir)
    disk fren istiyorsanız maddi olarak biraz birikim yapmanız gerekebilir.. anlıcağınız önce maşa sonrasında aynakol ki benimde öncelik sıramda aynakol var .. ii pedallar
     
    bahtiyar közen ve deniz enül bunu beğendi.
  5. Mümin Zorcan

    Mümin Zorcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2010
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Mosso rigid maşa ama konfordan vazgeçmem dersen deore bir aynakol derim ilk yapabileçeklerin bunlar ayrıca sele sele borusu gidon bogazı gidon fılan bunlarda agırlastırıyor
     
    deniz enül ve Çağrı Ç. bunu beğendi.
  6. Mümin Zorcan

    Mümin Zorcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2010
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    a.emre ve deniz enül bunu beğendi.
  7. serkan yıldız

    serkan yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    253
    Beğeniler:
    163
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    Uyumludur kardeş, ben derim ki kilon fazla ise önce ondan başla, hem en sağlıklısı hem de en masrafsızı :)
     
    deniz enül bunu beğendi.
  8. deniz enül

    deniz enül Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    Teşekkür ederim arkadaşlar,
    Deore ayna kol ne gibi avantajlara sahip oluyor ?
     
  9. Mümin Zorcan

    Mümin Zorcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2010
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Döbek akışkanlığı daha fazla ayrıca göbek hafif baki krank kollarıda hafıf yukten kazanırsın ayrıca diş sayısıda ideal kullanım için tavsiye edilir.
     
    deniz enül bunu beğendi.
  10. emre karakoç

    emre karakoç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Selamlar. Bence fren sistemini çok dert etme. Yarışmayacaksan ve vıcık vıcık çamura dalmayacaksan v fren gayet yeterli. Ben bianchimde değişiklikler yapmıştım. Önce Jantları, sonra maşayı (Epicon) sonra ayna kolu (Deore LX) değiştirdim. En son lastik ve v frenleri (Avit s7) değiştirdim.Yaklaşık 2 kilo hafifledim. Bu arada kendim 8 kilo aldım bakalım nolcak:)
     
  11. Mümin Zorcan

    Mümin Zorcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2010
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hocam kendin kilo ver yağları ver kas al daha ucuz ve sağlıklı yararlı :D bende bu düşünce ile başladım alt kas üst yağ oldu tam şizofren işi mekik filan bunlarada başlamalı bir an evvel yaz geldi :25: :7:
     
    deniz enül bunu beğendi.
  12. deniz enül

    deniz enül Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    evet bisikleti hafifletmektense kilo vermek güzel fikir :)
    maşa'yı alıcam mosso, bide lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum birazdaha ince ve düz bişey olsun istiyorum çok fazla dağ bayır doşalmıcaz gibi, lastiklerle ilgli tavsiyeleriniz neler?
     
  13. Mümin Zorcan

    Mümin Zorcan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2010
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    :p Cst 1.15 var konforuna laf getirmiyor ama performans da fark ediyor ben şunu görüyorum ki senin içinde mtbci deil de yolcu var o yuzden yapacagın masrafı kenara at bir yol bisikletine geç derim ilk bisikletim keşke yol olsa idi :(
     
  14. deniz enül

    deniz enül Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    aslında dağeteklerinde oturuyorum fakat öyle çok kayalı engebeli yollar yok ve şehire iniyoruz genelde ama dağ bayırda tırmandığımız oluyor. genele vurursam parke ve asfalt yolda daha fazla sürüyorum sanırım, o yuzden çok tırtıklı bir lastiğe ihtiyac yok sanırım, mtb den memnunum :)
     
  15. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Kardeş eğer bisikletinin ayrıntılı özelliklerini ve resimlerini koyarsan hepimiz daha iyi bir şekilde yardım ederiz sana :)
     
    deniz enül bunu beğendi.
  16. deniz enül

    deniz enül Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    evet haklısınız :) hemen yazıyorum;

    Teknik Özellikleri:
    Kadro ALU. W8900 HYDROFORMED CUSTOM TUBING
    Maşa SUNTOUR SF10 XCM PM RL. 100MM GİDONDAN KİLİTLİ
    Çatal Yatağı INTEGRATED 1.1/8"
    Gidon BYTE ALÜMİNYUM RISE:20
    Gidon Boğazı BYTE ALÜMİNYUM AHEAD
    Fren SHIMANO V - FREN BR-M432
    Krank Takımı SHIMANO FC-M191 42X34X24
    Arka Vites SHIMANO ALIVIO RD M410
    Ön Vites SHIMANO FD-M190
    Vites Kolları SHIMANO ACERA STM360
    Arka Dişli SHIMANO CSHG30 8VİTES 11-32T
    Lastik CST 26X1.95 53-559 SİYAH BYTE PLOSE
    Sele Borusu ALÜMİNYUM BYTE 350 X 31.6
    Sele SELLE ROYAL MACH
    Göbekler SHIMANO RM30 32 DELİK SİYAH
    Jant WHISTLE ÇİFT KATLI SİYAH 4X8 32 DELİK
    Pedal MTB ALÜMİNYUM

    [​IMG]
     
  17. A.talha Özdemir

    A.talha Özdemir Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Kasım 2010
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Darıca
    kardeş sen bu bisikleti satacaksan neden yükseltmeye çalışıyorsun? hatta donanımhaber de bile ilan vermişsin.
     
  18. deniz enül

    deniz enül Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    Kocaeli
    Seviye:
    evet facebook ve donanım haberde ilan var, satmayı düşünüyorum 20" şuanki 22" almayı düşünüyorum ama alsamda yine whistle miwok olcak, ki buda satılmıyor :) oyuzen buna upgrade yapcam.
     
  19. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Kardeş boy bayağı Uzun anlaşınan :) ben senin yerinde olsam önce disk frene terfi ederdim :) daha sonra kullanım koşullarıma gorede önce vites takımım daha sonra düz bir maşa jantlar ve lastikler olabilir :) ama bütçe de lazım bunlar için :)
     
    deniz enül bunu beğendi.
  20. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    İlk olarak yürüyen aksam derim.
    Jant ve lastiklerden atacağınız ağırlığın size geri dönüşü sabit ağırlığa göre çok daha fazla olacaktır. O nedenle ilk olarak onları değiştirip hafif setlere geçin derim.

    Daha sonra maşa olabilir. MTB'lerde ağırlık yapan parçalardan en önemlisi maşa denilebilir.
    Maşanızı da daha hafif bir modelle değiştirdikten sonra geriye en büyük parçalardan aynakol kalıyor.

    Genellikle düşük model, ağır bir aynakolla geliyor bisikletler çünkü. Aynakoldan da ağırlık attıktan sonra rubleye bakabilirsiniz. Daha üst bir modele geçebilirsiniz.

    Bunlardan sonra geriye bisikletin kadrosu ve uzantıları kalıyor. Karbon sele borusu, karbon gidon, karbon boğaz alınabilir fakat verilen paraya karşılık öyle çok büyük ağırlıklar atmanızı sağlamıyor bu parçalar.