Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

mineral yağın bittiğini nasıl anyalacağız?

Konu, 'Frenler' kısmında Alperen KIR tarafından paylaşıldı.

  1. Alperen KIR

    Alperen KIR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    467
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bende bianchi troy bisikletim var. bisikletin frenleri mineral yağ ile çalışıyor. fakat bu yağ elbet bir gün bitecektir. bu yağın bittiğini nasıl anlayacağız? ilgilenen arkadaşlara teşekkür ediyorum.;)
     
  2. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Fren sisteminizde sizinti olmadikca yagi bitmez.
    Zamanla hava yapar veya yag ozelligini kaybeder, o da fren kolunun hissizlesmesiyle kendini belli eder zaten.
     
  3. Alperen KIR

    Alperen KIR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    467
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    teşekkürler. peki bisikletin frenlerinde hava olduğu zaman elbet bu hava çıkarılacaktır. peki bu olay nasıl gerçekleştirilecek?
     
  4. hüseyin karakurt

    hüseyin karakurt Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    196
    Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Dünya Dışı
    Seviye:
    bisiklet ilk alındığında sistemde hava yok ise zamanla oluşan hava fren kolunun yağ koyma haznesinin içinde bulunan ufak kapakçığın üzerine kurulum zamanında damlatılmış olan yağ ile yer değiştirir

    bu yer değişme olayı zamanla otomatik gerçekleşir siz fren kolunu sıktıkca hava ile yağ yer değiştirir. fren borularında hiç hava kalmadığı zaman sistemde oluşan tüm hava haznenin en üstünde toplanır. Burada havanın bulunması frenin çalışmasına engel olmaz. YAnlız bisikleti ters çevirirseniz hava ile yağ yine yer değiştirir ve frenleriniz tutmaz bu sebepten içbir zaman hidrolik freni olan bisiklet ters çevrilmez.

    Yağ değişimi aslında kullanmaya bağlıdır yanlız 2 senede bir değiştirilir. kullanılmış yağın rengi daha açık tonda bir kırmızıya dönerken 0 yağ daha kırmızıdır.

    Bu fren tertibatı okadar abartılacak karmaşık bir sistem değildir gerektiğinde hidrolik yağ yerine bebek yağı ile bile çok rahat çalışır :) :in:
     
    Salih Manavoğlu bunu beğendi.
  5. Alperen KIR

    Alperen KIR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    467
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bu bilgiler gerçekten işime çok yaradı. çünkü bisikletimi temizlerken ters çevirerek temizlemiyi düşünüyordum. fakat bunu öğrenince yapmamam gerektiğini öğrendim. çok teşekkür ederim :))
     
    Cihan ÜRÜT ve hüseyin karakurt bunu beğendi.
  6. hüseyin karakurt

    hüseyin karakurt Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    196
    Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Dünya Dışı
    Seviye:
    :) birşey değil afiyet olsun bisikleti nereden aldığınızı nerak etdim normalde bu tarz bisiklet alındığı zaman satıcı birtakım şeyleri tembih eder.

    ters çevirme
    zinciri çapraz kullanma
    dururken vites attırma
    maşa kilitliyken çok darbeli yere girme
    100 kmde bir kuru bezle zincri temizle ve yağla
    ne biliyim buna benzer şeyleri bizim dükkanda bisiklet satarken hep söylüyoruz sizinki neden söylememeiş ki
     
  7. Alperen KIR

    Alperen KIR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    467
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    ben ısparta şahinler ticaretten aldım bisikleti. ve orada sadece satıyorlar herhangi bir bilgi bilmiyorlar :) bianchi servisi de hiçbirşey söylemedi. işte küçük şehirin bir takım sıkıntıları. :( ama sizler varsınızki yardımcı oluyorsunuz. teşekkür ediyorum :)
     
    Cihan ÜRÜT bunu beğendi.
  8. hüseyin karakurt

    hüseyin karakurt Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    196
    Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Dünya Dışı
    Seviye:
    Ben teşekkür ederim bildiğimiz bişi olursa ne ala
     
  9. gurkan

    gurkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2004
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    559
    Şehir:
    İzmit
    Seviye:
    Bisikleti ters çevirirseniz, şayet hava kabarcığı varsa, kalipere çıkar, bu da frene bastığınızda boşluk oluşturur, düzünü çevirir iki kez pompalarsanız düzelir. Hava kabarcığı tekrar yükselir.

    Bu yaşanıyorsa zaten sistemde hava olduğunun göstergesidir almakta fayda var.
     
  10. hüseyin karakurt

    hüseyin karakurt Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    196
    Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Dünya Dışı
    Seviye:
    haznenin en üstünde mutlaka hava olur hava olmayan fren yoktur zati yağ koyma işi bitdikten sonra kapağı kapatırken orada hava boşluğu olmaktadır
    ters çevrincede su gibi akışkan olmayan yağ malesef hava ile okadar kolay bir şekilde yer değiştirmiyor. Her marka ve model firen için tecrübeyle sabitdir:in: ama yapılması geren tek şey habire pompalamak orasına katılıyorum.
     
    Alperen KIR bunu beğendi.
  11. Alperen KIR

    Alperen KIR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    467
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    şimdi bu bana biraz karışık geldi :) ama eminim basittir. inşalah bunların hepsini deneme yanılma yoluyla öğreneceğim :)
     
  12. gurkan

    gurkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2004
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    559
    Şehir:
    İzmit
    Seviye:
    Dokümanları incelerseniz haznenin üzerinde hava kalmaması için tam dolum yapılması ve bir miktar taşırılması önerilir. Doğru doldurulmuş bir sistemde hava olmaz.
     
    Mehmet Boran bunu beğendi.
  13. hüseyin karakurt

    hüseyin karakurt Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    196
    Beğeniler:
    147
    Şehir:
    Dünya Dışı
    Seviye:
    birgün sende öğrenirsin :in:
     
    Alperen KIR bunu beğendi.
  14. gurkan

    gurkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2004
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    559
    Şehir:
    İzmit
    Seviye:
    Neden olmasın, siz de bir gün doğru birşey aktarırsınız ve ben de bunu öğrenme şerefine nail olurum. ;)
     
    Mehmet Boran ve Alperen KIR bunu beğendi.
  15. Alpish

    Alpish Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Mart 2010
    Mesajlar:
    47
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Levent
    Seviye:
    teşekkürler
     
  16. Alperen KIR

    Alperen KIR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    467
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    sağ olun. bugün bi bakcağım. inceleyeceğim bisikleti iyice. :)
     
  17. Koray Altıntaş

    Koray Altıntaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    150
    Şehir:
    İSTANBUL/K.yalı
    Seviye:
    Bir kaçak olmadıgı sürece yahut sızıntı sistemdeki yağa herhangi bir şey olmaz veya azalmaz.Ama ihtimaller üstünde duruyorsak hidrolik sistem'e yağ basmamış veya havasını almamış biri kanımca bu işe bulaşmasın.En basit risk padlere yağın bulaşması durumu olur ve boş yere maliyet artar.Bunun yerine gidebileceğiniz bir yer varsa ordan çıkabilecek pad maliyetiyle size bu konuda yardımcı olacaklardır.Böyle bir yer yok ise bildiğiniz en azından forumdan size yakın bu işi bilen bir arkadaşımızı bulabilirseniz daha rahat edersiniz ve görsel olarak işin mantığını anlarsanız devamı gelecektir.
     
    Alperen KIR ve Mehmet Boran bunu beğendi.
  18. Alperen KIR

    Alperen KIR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    467
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    anlıyorum sizi. bu işi daha önce yapmadıysan hiç bulaşma diyorsun yani. en iyisi bir bilenle bunu yapmak. ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim :)