Microshift Triple

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.

adnan kahveci

Daimi Üye
Kayıt
18 Nisan 2013
Mesaj
313
Tepki
118
Şehir
ist
Bisiklet
Salcano
onur bende triban 3 kullanıyorum ve microshift senin için oldukça yeterli...profosyonel yatırım yapıp yarışa katılmıyorsan tabii..hafifletme olayına gelirsek yurt dışında lithium 2 dışlastik ve continental iç lastik ile 10 kg a düşürüdüğünü yazmıştı birisi...şu an ki dış lastik 290*2*580 gr + iç lastik 120*2 =240 gr--->toplamda 820 gr 200g dış lastik ve 70 gr iç lastik ile yalnız 280 gr ağırlığı düşürebilirsin..sele yi değiştirmeyi düşünme bence sonuçta hafiflik adına yapılan inceltmelerin sağlık için ne kadar zararlı olduğu aşikar..sele borusu ve gidonu karbon takarsan ağırlık;bir kaç yüz gram daha düşer ama maliyeti artar..karbon yada mavic jantlara hiç bulaşma en ucuzu 600-3000 tl arasında 2 bisiklet fiyatına eşdeğer ...bunlarla uğraşacağına 7-8 kg lık bir bisiklet al daha ekonomik olur
 
Scudo
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
84
Tepki
10
Şehir
İstanbul
@adnan kahveci

Arkadaşım yemin ediyorum gözlerimi yaşarttın.. Çok teşekkür ederim vermiş olduğun bilgiler için. Bu durumda bisikleti satıp Salcano xrs 030 gibi bir bisiklet almakta fayda var.
 

adnan kahveci

Daimi Üye
Kayıt
18 Nisan 2013
Mesaj
313
Tepki
118
Şehir
ist
Bisiklet
Salcano
@OnurYılmaz

salcano xrs 30 ekipman olarak f/p yalnız salcano firma olarak özellikle garanti olaylarında sıkıntılı...aynı problem decathlonda da mevcut ama hiç olmazsa bisiklet hem ekenomik hemde kadro maşa sele gidon kırılma garantili
 
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
84
Tepki
10
Şehir
İstanbul
@adnan kahveci

Peki bu fiyat aralığında başka ne alabilirim ki? Triban 3'e baktığımda 11kg gibi bir rakam var. Salcano xrs 030'a bakıyorum 8.7kg civarı. Fiyat olarak da 2000-2300 TL arasında oluşu oldukça düşündürüyor.
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
1.502
Tepki
3.598
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
@OnurYılmaz

Bir insan kendinden 9 yaş büyük birisine herşeyi geçtim, saygı ile konuşur.

Kusura da baktım.

Konuya gelelim. İşe gidip gelirken tırmanmak zorunda kalıyorsan ve sıkıntı çekiyorsan, öyle vitesi hafifleteyim, orasını kısayım, burasını şeyedeyim falanla olmaz o iş. Yanlış bisiklet tercihi yapmışsın. Ya geometrisi buna elverişli değildir, ya dişli oranları. Komponentleri hafifleterek bir halt değiştiremezsin.

İkinci konu, illa birşeyler hafifletmek istiyorsan, önce kendinden başla o zaman. Mesela kaç kg'sın? Ne kadar zamandır bisiklet kullanıyorsun? Kondisyonun ne durumda?

Yokuştan falan bahsettiğini ben hatırlamıyorum. Adam gibi yazarsan, adam gibi cevap alırsın. Hafiflik de hafiflik diye "vitesimi 150 gr daha hafifletirsem?" gibi hesaplara girersen, takma kafaya bu kadar denir. Bunda gaza gelecek bir durum yok.

Ha, google'ı ben yazmadım, ama şöyle söyleyim, eğer o google'ı veya forumun arama butonunu biraz daha çok kullanmayı akıl edecek durumda olsaydınız, şimdi belki sizi yokuşlarda daha rahat ettirecek bir bisiklet tercihi yapar, burda 100 gramın hesabını yapmazdınız.

Yukarda dile getirdiğiniz tüm o lafları da bir kez daha okuyup düşünün derim.
 
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
84
Tepki
10
Şehir
İstanbul
@Mert E.

Şu an yazdıklarını oku ve düşün(mümkünse). Ne hakla "akıl edecek durumda olsaydınız" gibi cümleler kurabiliyorsun onu anlamış değilim. Gelip sataşan sensin, hala devam ettiren de sensin. Bir sor bakalım o zaman neden hafifletmeye çalışıyorum bisikleti!

Bisikletin markasına modeline kadar yazmışım. Bilgisiz olduğum için komponentini ne bileyim, geometrisini ne bileyim. Ya siz anlamamak için elinizden geleni yapıyorsunuz. Bak bakalım adnan kahveci'nin yazmış olduğu cevaplara. Adam YARDIM etmiş ya YARDIM! Ne güzel bilgiler vermiş. Daha önce de söylediğim gibi, her şeye google'dan bakacaksak, forum kapatılsın madem.

Kusura bakma ama sataşma niyetiyle gelen adam ister 9 ister 40 yaş büyük olsun, konuşma şeklim yine böyle olur. Niyetin kötü bir kere, nasıl konuşursam konuşayım yine kötü ben olacağım.

19.05.2014 sorular soru: Arkadaşlar merhaba sizlere bir sorum olcak.Bu aralar gündem de olan Salcano xrs030 Apex ten ben de 54 kadrosunu aldım ve boyum 1.77 yani kadro - boy ilişkisinde sorun yok ama ben şöyle bir sorun yaşıyorum;spd pedal ve ayakkabı kullanıyorum ve ayakkabımın ucu ön lastiğe değiyor tabi bu sağa yada sola çok çevirirsem oluyor...mesela sol ayağım öndeyken gidonu sağa çevirince sol ayakucum lastiğe sürtüyor.Bu neden olur;bu soruna kadron küçük diyen olucaktır ama ben de kısa birisi de sürse yine değer tabi ayak numarası 36 olmadıkça )

Senin göndermiş olduğun cevap: Arkadaslar. Toe Overlap denen bu olay, surekli tekrarliyorsa elbetteki problemdir. Sadece yavas ve keskin donuslerde, krank en uc noktadayken lastige degiyorsa bir problem degildir ama en ufak donuslerde ve pedal henuz 10 kala/gece pozisyonundayken bile surekli degiyorsa problemdir. Ya kadro boyu yanlistir, ya kal yanlis ayarlanmistir.

Eger wheelbase i kisa bir bisikletiniz var ise, sadece yavas keskin donuslerde yasaniyorsa ve kadro boyu uygun, ayarlariniz duzgun ise dert etmeyin.

o çok bildiğiniz google aramalarım sonucu: ayağın ön tekere sürtmesi

çıkan ilk sonuç: Ayak ucunun ön tekere sürtmesi ? - Sayfa 2 - Bisiklet Forum Tarih: 09.04.2012

ee noldu? onda niye google'a yazmaya akıl edemedin diye sormadın?
(link)
(link)
(link)

ben başka ne diyeyim bilmiyorum artık..
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Merhaba

Buradaki arkadaşlardan öğrendiğim, ve kendim üstüne bir şeyler katmaya çalışarak edindiğim tecrübemi kısaca özet geçmek istiyorum.

Öncelikle bisiklet alırken yanlış seçim yapılmamalı (siz yaptınız yada yapmadınız diye yazmıyorum bunu), satın aldıktan sonra şurasını değiştireyim, burası böyle olsun dediğiniz bisikletin kadrosu iyi olmalı, en az 3 yıl ve üzeri kullanacağınız bir bisiklete yatırım yapılmalı, donanımlarını güncellemeye değmeyecek bir bisiklet kadrosuna para harcamak bence parayı sokağa atmaktan farksız.

Farkında olmadan bir bisiklet parasını mevcut bisikletin parçalarını değiştirmek için ödeyebilirsiniz. Size tavsiyelerim, mevcut bisikletinizi olduğu gibi kullanın ve kendi performansınızı arttırmaya çalışın. Diğeri ise, mevcut bisikleti elinizden çıkartın (satın,takas edin) daha iyi ve istediğiniz gibi daha hafif bir bisiklet alın.

Benim düşüncelerim bu şekilde..

Kolay gelsin.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.