Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Metrobüsteki Aktarmalı Ulaşım Problemi

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında Y. Serdar Güler tarafından paylaşıldı.

?

Sizce girişim değerlendirilerek bu problemleri çözüme kavuşturmak için adım atılır mı?

  1. Evet

    oy sayısı 5
    35,7%
  2. Hayır

    oy sayısı 9
    64,3%
  1. Y. Serdar Güler

    Y. Serdar Güler Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    189
    Beğeniler:
    228
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba,

    Öncelikle konu bisikletle alakalı değil, Metrobüsteki aktarma sisteminde yaşanan problemlerle ilgili.

    Metrobüs'ü açıkçası zorunda kalmadıkça kullanmıyorum ama İstanbul'daki ulaşım problemine akılcı bir çözüm olduğu için bir takım eksikliklerini iyileştirebilmek adına bir adım atmak istedim. Belki karşılık bulamayacak bir adım olacak bu ama gene de vatandaş olarak üzerime düşeni yapmak mecburiyetinde hissediyorum.

    Öncelikle tespit ettiğim problemler ve çözümleri hakkında bir sunum hazırladım. Bu sunumda taslak olarak "aktarmalı sistem"in yanlışlığı üzerinde durdum.

    http://i.hizliresim.com/n2MMaM.png

    Konuyu şuan metrobüs işletim yöntemi ile ilgili destek alınan TÜBİTAK ve İ.B.B'ye aktarmayı planlıyorum. Sizlerden ricam, eklenmesini ya da düzeltilmesini düşündüğünüz birşey varsa iletebilir misiniz?

    Formata, yazım yanlışlarına vs takılmayın iş yoğunluğum dolayısıyla gözden geçiremedim. Bu sadece bir taslak. Benim için şuan içerik önemli ve içeriksel olarak boşluklar var.

    Anketi özellikle ekledim. Mailin içeriğinde anket sonucunu da dile getireceğim.

    Teşekkürler.
     
    engin444, canayaz0734 ve Yağız Gökmen bunu beğendi.
  2. Yalchinosis

    Yalchinosis Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    İstanbul - Edirne
    Adı:
    Yalçın
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Merhaba, çözüm çabanız ve sunum hazırlamak için harcadığınız emeği gerçekten takdir ediyorum. ankette karamsar şekilde olumsuz oy kullandım fakat denemekten zarar çıkmaz. umarım fikriniz değerlendirilir.
     
    OguzGyan bunu beğendi.
  3. cervèlo

    cervèlo Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    29 Nisan 2015
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Burak
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Talep çok fazla metrobüse. Özellikle is giris-cikis saatlerinde. Tek geçiş fiyatını 10 tl yap o zaman yarı yarıya duser:)
     
  4. Y. Serdar Güler

    Y. Serdar Güler Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    189
    Beğeniler:
    228
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Çok Teşekkür ederim Yalçın Bey. Benzer girişimleri birçok kere yaptım ve oldukça güzel öneriler sundum ama maalesef pek ilgi göremedim. Aslında yanıt dahi alamadım diyebilirim. Bu işgüzar düzeni değiştirmek için inadına devam edeceğim:)

    Sunumun son sayfasında iki adet gazete haberine yer vermiştim, her nasılsa bu sayfa çıkmamış. PDF formatını ekledim, incelemek isteyenler buradan bakabilirler.

    Ama insanların hayatını kolaylaştırmak amacımız, canına okumak değil:)
     

    Ekli Dosyalar:

    Yalchinosis bunu beğendi.
  5. Yalchinosis

    Yalchinosis Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    İstanbul - Edirne
    Adı:
    Yalçın
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Talep çok çünkü mecburuz, belirttiğiniz gibi iş çıkışında yoğun çünkü işe gidiş geliş için kullanılıyor. bu sebeple her ne kadar espriyle belirtmiş olsanız da fiyat artışının da kesin sonuç getirmeyeceğini aksine bu ulaşıma mecbur insanlara daha da yük olacağını düşünüyorum.

    Şahsi fikrim Metrobüs için eleştirilecek pek çok nokta var doğru bir ulaşım olduğunu da düşünmüyorum. bu kadar insanın kullanması onun kaliteli bir ulaşım olduğu anlamına gelmez mecbur olduğumuz için kullanıyoruz ama çoğunlukla memnun kalmıyoruz. bence kalitenin göstergesi bu memnuniyet olmalıdır.
     
    cervèlo bunu beğendi.
  6. cervèlo

    cervèlo Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    29 Nisan 2015
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Burak
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @Yalchinosis haklısın mecburen kullaniyoruz. Sırf çabuk gidiyoruz diye bunca zahmet i görmezden geliyoruz. Herkez balık istifi metrobüs lerde. Alternatif ulaşım olmassa pek değişeceğini sanmiyorum
     
    Yalchinosis bunu beğendi.
  7. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    648
    Beğeniler:
    914
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    otobüsün adını philsea diye yanlış yazmışsınız. phileas olacak doğrusu. bu arada marka, dandikliği yüzünden avrupa'da phileasco (fiyasko çağrışımı :)) adıyla anılan bir markaymış.
     
  8. Y. Serdar Güler

    Y. Serdar Güler Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    189
    Beğeniler:
    228
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Teşekkür ederim, düzelttim:)

    Aslında bu araçları kapasite ve yakıt kriterlerini gözönünde bulundurunca daha mantıklı buluyorum ben ama tabi kalitesizlik söz konusu ise astarı yüzünden pahalıya mal olabilir..
     
  9. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.156
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Ben anlayamadım olayı tam olarak , aktarma olmadan nasil bir sistem buldunuz alternatif olarak peki ? Bir metrobus tum yolu tek seferde mi kat edicek ?
     
  10. Abdullah07

    Abdullah07 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2015
    Mesajlar:
    240
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    Antalya-Isparta
    Adı:
    Abdullah
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Ben İstanbulda yaşamadığım için bu metrobüsü sadece TV'de gördüğüm kadarıyla biliyorum. Gördüğüm kadarıyla bunların ayrı bir yolu var. Madem bu araç için ayrı bir yol var neden bu yol tramvay ya da metro için kullanılmıyor? Bu mümkün değil mi? Tramvay metrobüsten çok daha fazla yolcu taşımaz mı?
     
  11. Yalchinosis

    Yalchinosis Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    İstanbul - Edirne
    Adı:
    Yalçın
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Aynen öyle, ayrıca daha ekonomik, daha güvenli ve daha konforlu olabilirdi.
     
  12. cervèlo

    cervèlo Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    29 Nisan 2015
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Burak
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Aslında metrobüs yolunun üstüne aynı yol şeklinde çelikten bir yol kurulabilir. Alternatif bir yol daha olur. Yanılmıyorsam 1930 yıllarda Chicago da tren ulaşımı icon böyle bir yol kurulmuştu. Belgesel D3 denk gelmiştim. Emin değilim. Veya yerin altından metro yolu yapılabilir. Ama masraflı olur devletin pek işine gelmeyebilir
     
  13. Yalchinosis

    Yalchinosis Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    110
    Beğeniler:
    119
    Şehir:
    İstanbul - Edirne
    Adı:
    Yalçın
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Yanılmıyorsam 3 sene kadar önce metrobüs yolunun altından metro yolu yapılacağı konusunda bazı projeler duyurulmuştu sonra vaz mı geçildi ne oldu hiç bir bilgim yok. Belki bilen veya hatırlayan biri varsa bizi bilgilendirebilir.
     
  14. Y. Serdar Güler

    Y. Serdar Güler Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    189
    Beğeniler:
    228
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Kısaca aktarmanın gereksiz olduğunu ve aktarmasız hatların daha işlevsel olacağını anlatmaya çalıştım.

    Köprüyü geçerken araç trafiğine giriyor sadece onun dışında sizin de dediğiniz gibi ayrı bir yolu var. Ray döşemek + tren / tramway daha mı maliyetli oluyor bilemiyorum ama bu araçların da yaklaşık 1 milyon liraya satın alındığını biliyorum.
     
  15. Sinan Coşaran

    Sinan Coşaran Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    107
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    1,2 milyon liraya alınan metrobüsler (hollandalılar) yolcu yoğunluğunun olduğu saatlerde ve uzun mesafe kullanılmıyor ve bir kaç tanesi yedek parça olarak kullanılıyor...kullanılan mercedes körüklü otobüs....