Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Metrobüste ve metroda bisikletten artık ek ücret alınmayacak.

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Sinan Ş tarafından paylaşıldı.

  1. Sinan Ş

    Sinan Ş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    663
    Beğeniler:
    457
    Şehir:
    Çengelköy
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    BİSİKLETLİ ARKADAŞLARIMIZA MÜJDE!
    METROBÜSTE BİSİKLETTEN ARTIK EK ÜCRET ALINMAYACAK!
    AYRICA ÇOK YAKINDA İSTANBUL METROSUNDA DA EK ÜCRET UYGULAMASI KALKIYOR!
    BUP sadece caddelerde-sokaklarda eylemde değil, aynı zamanda masa başında ilgili kuruluşlarla toplantıda...
    Bisikletli Ulaşım Platformu olarak dün İETT'nin merkez binasında yapılan "bisiklet" konulu toplantıya katıldık ve İETT yetkililerine tüm bisikletliler adına taleplerimizi ilettik. Toplantıya BUP'un yanı sıra İstanbul Üniversitesi Bisiklet Kulübü, Bisikletliler Derneği, Bisiklet Kültürünü Geliştirme Derneği (Atilla Bisiklet), Bisiklet Federasyonu, İETT Genel Müdürlüğü, İstanbul Ulaşım ve İspark yetkilileri katıldı.
    İETT şoförlerinin bisikletlilerin hakları konusunda eğitilmesi (BUP olarak gönüllü ve uygulamalı eğitim verebileceğimizi belirttik), ek ücret uygulamasının kaldırılması, bisiklet aparatlı otobüsler ile ilgili isteklerimizi ve pek çok farklı konudaki taleplerimizi tüm bisikletliler adına ilettik.
    Toplantı esnasında İETT Metrobüs İşletme Müdürü metrobüslerde artık bisikletten ek ücret alınmayacağı bilgisini verdi. Bugün itibariyle konu ile ilgili resmi yazının gönderilmesini bekliyoruz. Aynı zamanda İstanbul Ulaşım İstasyon Hizmetleri Koordinatörü de İstanbul Metrosunda bisikletten artık ek ücret alınmayacağını ve bunun uygulamasına çok yakın zamanda geçileceğini bildirdi.
    Bugünden itibaren toplu taşıma kullanan arkadaşlarımızın istasyonlarda/duraklardaki görevlilere son durumu sormalarını rica ediyoruz.
    BUP olarak İETT'den talep ettiğimiz konuların listesini de sizlerle paylaşıyoruz:
    A.) İETT ŞOFÖRLERİNE BİSİKLET KONUSUNDA EĞİTİM
    1. EĞİTİM KONULARI
    a. Trafik kanununa göre bisikletlilerin tüm cadde ve sokaklarda sağ şeridi kullanma hakkı olduğunun belirtilmesini ve bisikletin bir ulaşım aracı olduğunun sürekli hatırlatılmasını,
    b. Bisikletlilerin yanından yakın geçmemelerini, 1,5 metre mesafe bırakarak geçmelerini,
    c. Durağa yanaşırken yandaki ve arkadaki bisikletlilere dikkat etmelerini,
    d. Durağa yanaşırken yanındaki bisikletliyi sıkıştırmamalarını, bisikletlinin arkasında devam etmelerini ve ondan sonra durağa yanaşmalarını,
    e. Eğer gidilen yol tek yönse bisikletliyi sollamak için sıkıştırmamalarını, uygun bir genişlik bulana kadar yavaş da olsa bisikletlinin arkasından devam etmelerini,
    f. Zorunda kalmadıkça durduk yere kornaya basmamalarını (bu durum bisikletlinin panik yapmasına ve otobüsün önünde düşmesine sebep olabilir)
    g. Virajlarda ve keskin dönüşlerde aynalardan sağ yan ve arka tarafı sürekli kontrol etmelerini,
    h. Bisiklet taşıma aparatlı otobüslerin şoförleri virajları yavaş almalarını, zorunda kalmadıkça ani fren yapmamalarını,
    i. Metrobüs duraklarındaki İETT ve güvenlik görevlilerin metrobüse bisiklet alınması ile ilgili bilgilendirilmelerini,
    j. Katlanır bisikletlerin katlandığı sürece günün her saati metrobüse ve tüm İETT hatlarına “ücretsiz” olarak alınabildiğin hatırlatılmasını,
    k. Özellikle yeni başlayan şoförlere daha yoğun eğitim verilmesini talep ediyoruz.
    2. EĞİTİM ŞEKLİ
    a. Şoförlerin bisiklet üzerinde uygulamalı olarak eğitilmesi çok etkili olacaktır.
    b. Bisikletli Ulaşım Platformu olarak İETT şoförlerine bisiklet ile ilgili eğitimleri gönüllü olarak verebiliriz.
    B.) EK ÜCRETİN KALDIRILMASI
    1. Metrobüste bisiklet için alınan ek ücretin kaldırılmasını
    2. Bisikletli öğrencilere özel indirimler yapılmasını,
    3. Bisiklet için ayrı bir kart (BisikletKart) hazırlanmasını, bu sayede istatistik tutulmasını
    4. Normal hatlarda çalışan aparatsız İETT otobüsü eğer boşsa şoförün inisiyatif alıp bisikleti ücretsiz kabul etmesini talep ediyoruz.
    C.) BİSİKLET TAŞIMA APARATLI HATLAR
    1. Hangi hatlarda aparat olduğu iett.gov.tr adresinde ayrı bir linkte toplu şekilde belirtilmesini,
    2. Aparatlı hatlarda sefer yapan otobüslerin tamamında aparat bulunmasını,
    3. Duraklardaki akıllı panolarda aparatlı otobüslerin de belirtilmesini, (bu sayede durakta bekleyen bisikletli kişi aparatlı otobüsün ne zaman geleceğini takip edebilir)
    4. Özellikle dikey hatlarda ve uzun mesafeli hatlarda bisiklet aparatlı otobüs ve hat sayısının artırılmasını talep ediyoruz.
    D.) DİĞER
    1. Otobüs içindeki ekranlarda gösterilen Limon-Zeytin çizgi karakterleri kullanılarak İETT hatlarında ve metrobüste bisiklet ile ilgili uygulamaların belirtildiği filmler hazırlanmasını,
    2. Katlanır olmayan büyük boy bisikletlerin her iki lastiğin sökülmesi ve birbirine iyice bağlanması şartıyla günün her saati metrobüse ve tüm İETT hatlarına ücretsiz olarak alınmasını,
    3. Metrobüs üst-alt geçitlerinin mümkün olduğunca iyileştirilmesini ve bisikletlerin rahat çıkartılıp indirilmesi için yeterli alan yaratılmasını,
    Bisikletli Ulaşım Platformu olarak talep ediyoruz.


    https://www.facebook.com/bisikletli...41839.184282318429257/283482081842613/?type=1
     
  2. öner yıldırım

    öner yıldırım Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
  3. SerkanH

    SerkanH Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2014
    Mesajlar:
    3.869
    Beğeniler:
    2.633
    Şehir:
    Türkiye
    Adı:
    Serkan
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Ne kadar saçma bor uygulama!.. Valizi, bavulu olan insanlardan da alıyorlar mı o ücreti. Bu da bizim yükümüz ne farkı var ki valizden, bavuldan...


    Hay ben bu telefona Türkçe öğreteni. Eski model İphone' dan yazılmıştır..
     
  4. Cycmode

    Cycmode Life Behind Bars

    Kayıt:
    18 Ocak 2014
    Mesajlar:
    392
    Beğeniler:
    578
    Şehir:
    İstanbul (Kartal)
    Bisiklet:
    Pinarello
    Seviye:
    Yukarıdaki konularla ilgili toplantıya katılıp toplu taşıma hakkındaki sıkıntılarımızı İETT kurumuna bildiren herkese canı gönülden teşekkür ederim.
     
  5. YüzSürKoş

    YüzSürKoş Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.274
    Beğeniler:
    2.911
    Seviye:
    Bursada halen ne otobüs ne metro ne de tramvay adına hiçbir adım yok.Ücretli de olsa razıyım
     
  6. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    A maddesinin d şıkkına bir kaç gündür dikkat ediyorum ilerleme var...
    Otobüslerdeki taşıma aparatına gelince, bence pek tutulan bir sistem olmadı. Geçen ay lastiğim patlamıştı otobüsle eve dönecektim şansıma aparatlı otobüs de geldi şoför içeri al daha kolay olur dedi ben de sisteme pek güvenemediğim için benim için de iyi oldu. Çok yer kaplamasın diye ön tekerleği de söktüm öyle döndüm eve oldukça basitti.
     
  7. Ercan Cebeci

    Ercan Cebeci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Şubat 2014
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Metrolarda da yuruyen merdivenlerden bisiklet indirip cikarmak zor ve tehlikeli oluyor. Ozellikle bayan kullanicilar icin. Bunun icinde bir cozum bulunsa iyi olurdu.
     
  8. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    inerken sıkıntı olmuyor da çıkarken bisikleti 1 metre önden götürcek yürüyen merdivene. yada beraber girdiyse yürüyen merdivene tam çıkacağı vakit bir merdiven aşağı inecek. ben öyle yapıyorum.
    yada asansör. en iyisi
     
  9. GökhanRR

    GökhanRR Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    144
    Şehir:
    İstanbul Kartal
    Seviye:
    Emeği geçen herkese çok teşekkür ederim,çok sevindim bu habere daha dün metro ve metrobüse 2 şer kere akbil bastım üstüne her seferinde binebilmek ve inebilmek için bir hayli uğraşıyorum.
     
  10. Ercan Cebeci

    Ercan Cebeci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Şubat 2014
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    bende o sekilde yapiyorum cok sıkıntı olmuyor ama maalesef esim inip cikarken cok problem oluyor. Baska insanlarda oldugu icin biraz tehlikeli.
     
  11. Türka¥

    Türka¥ Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.524
    Beğeniler:
    1.834
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    türkay
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    izmirde de metro ve izbanı kullanırken ekstra ücret ödüyoruz, vapur ve feribotta ise ekstra ücret ödemiyoruz.. bu da ayrı bi çelişki.. umarım en kısa zamanda izmirde de olumlu adımlar atılır!!!
     
  12. YüzSürKoş

    YüzSürKoş Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.274
    Beğeniler:
    2.911
    Seviye:
    Helal olsun
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  13. Sinan Ş

    Sinan Ş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    663
    Beğeniler:
    457
    Şehir:
    Çengelköy
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    uzun olanını da koyalım bari,

     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 4 Ocak 2015
  14. ÖzgürÇobanoğlu

    ÖzgürÇobanoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    125
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    Istanbul/Caddebostan
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bugün funikülerden deneyimlediğim, hatta ikinici istanbul kart basışımı engellemek için güvenliğin uçarak elime vurması gibi ilginç bir anıyla.
    Yanlız halen daha bu pik saat uygulamasını anlayamıyorum. İşe bisikletle gidiyorum ve terlememek için zaman zaman metro kullanmam gerekiyor. Zaten boş ise biniyorum ama yine de her seerinde bir yaygara oluyor.
    Her neyse bu da önemli bir adım. Emeği geçenlere teşekkürler.
     
  15. dogukan demirbek

    dogukan demirbek Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    347
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    dostum, biz de İstanbul'da metroya, Şehirhatlarının yan sanayisi olan Turyol, şu adalara giden ismini bile bilmediğim motorlar vs. ekstra ücret ödüyoruz. yani bir kere de bisikletlerimiz için basıyoruz. ama Şehirhatlarında ekstra ücret ödenmiyor. Hatta işin tatlı tarafı ikinciyi basarken, ' ayıp ediyorsun, ne ikincisi geç şöyle, birinciyi bile basmasaydın keşke ' gibi bakışlarla karşı karşıya geldiğim de olmuştur. Bunun sebebi de şirketlerin farklı oluşu, özel oluşu. Şehirhatları da özelleşti, ama bu ekstra ücret alanlar kadar özelleşmemiş demekki.