Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Merida Speeder T2

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Sipahi arslanoglu tarafından paylaşıldı.

  1. Sipahi arslanoglu

    Sipahi arslanoglu Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Suadiye istanbul
    Seviye:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Bi süredir devam eden uğraş sonunda net 9 kg'lık bir ağırlığa geldi. 28 jant yapıyı korumak istedim, daha ince yol tipi bi jant istemiyorum. Jant tercihi böyle olunca carbon kadro değişikliği mümkün olmuyor. Öte yandan orjinal kadroyu da değiştirmeyi düşünmedim.

    Sınıfı dikkate aldındığında 9 kg ile iyi bi ağırlık yakaladığımı düşünüyorum. Rahat, akıcı bi bisiklet. Yol bisikletinin istediği yol/çevre koşullarını aramadan, bi yol bisikleti ataklığında keyif veren bi bisiklet oldu. Ön-arka vites aktarıcıları zayıf, onları xtr'a çevirmek son modifikasyon hamlesi olacak.

    Bisiklet üzerinde yaptığım değişiklikleri ve ağırlık bakımından yaklaşık kazançlarını ilgilenenlere fikir vermesi düşüncesiyle aşağıda belirtiyorum.


    Merida Speeder T2 (54 kadro) birebir ölçümde çıkan orjinal ağırlık. 11.300 kg
    Truvativ FC Stylo Oct 3.3 Team 170 ayna kol= -450 gr.
    Mavic Ksyrium Elite jant seti = -550 gr.
    Selle Royal carbon sele + geotech carbon sele borusu: -370 gr.
    Columbus Empella Cyclo Cross v-brake full carbon maşa: -600 gr
    Truvativ Noir World Cup Flat Carbon gidon: -130 gr
    Truvatıv Sylo World Cup gidon boğazı: -60 gr
    Schimano XTR CS-M970 (11-32T) 9 vites ruble: -70 gr
    Pedal değişikliği: -70 gr
    Şu anki net ağırlık: 9 kg.
     
  2. Burak Açıl

    Burak Açıl Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Aralık 2010
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    123
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Hayırlı olsun, kazasız pedallamalar.
     
  3. YusufCan

    YusufCan Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Sen bu bisikleti iyi hafifletmişsin de iyide para harcamışsındır.

    Ne kadara maal oldu yazarsan sevinirim.

    Bol ve kazasız pedallamalar.
     
  4. Berat Öztürk

    Berat Öztürk Forum Bağımlısı

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    10 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    207
    Şehir:
    Kdz.ereğli
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bence böyle kal sonuçta xtr şehir bisikleti için değil mtbler downhil için yapılmış bir üründür :)

    Tabi bisikletde parada senin ben sadece düşüncemi belirttim:D

    Hatta bir üyemiz bu konu hakında bir makale yayınlamıştı yanlış ürün almamamız için :)

    İşte bu,ferhat abimiz yayınlamıştı
    http://www.bisikletforum.com/entry.php?b=25
     
  5. bahtiyar közen

    bahtiyar közen Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Haziran 2010
    Mesajlar:
    1.360
    Beğeniler:
    1.313
    Şehir:
    istanbul-anadoluhisarı
    Adı:
    Bahtiyar Közen
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    güzel makina kazasız bol pedallar
     
  6. Sipahi arslanoglu

    Sipahi arslanoglu Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Suadiye istanbul
    Seviye:
    Teşekürler. XTR konusunda acelem yok. Özellikle ikinci el düşünebilirim. Şu an üzerindeki mevcut sistem önde acera arkada tiagra değiştirici. Vitesde sıkıntım tek bi dişli konuumunda kendini gösteriyo o da 1. vites yani zincirin en çapraz konumda olduğu yani önde ve arkada en ufak dişlinin üzerinde olduğu konum. Malesef o konumda zincir ön dişliden kadroya doğru boşa çıkıyor. Biliyorum bu konum tavsiye edilen bi vites değil ama aktarıcı yetersizliğinden belki de vites ayarlarından bu sorunu yaşadığımı düşünüyorum.

    Bana maliyetine gelince, bisiklet 1500 TL, modifikasyon maliyeti ise bisikletin maliyetinin iki katı civarında diyebiliriz..
     
  7. Fatih Özçetin

    Fatih Özçetin Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2010
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    Adana/Magosa(Kıbrıs)
    Seviye:
    Merida candır can :D güzel olmuş gerçekten
     
  8. Çağatay Çağlar

    Çağatay Çağlar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    496
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    Göztepe, İzmir
    Seviye:
    Güzel, şık görünümlü ve hafif bir bisiklet olmuş. Kazasız sürüşler
     
  9. Erkin k.

    Erkin k. Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    bi tavsiyede ben vereyim bu bisiklet gözünün önünden fazla ayırma bir de ucuz bir bisiklet al bakkala fırına bankaya gidersen onu kullan allah korusun çalınırsa kötü olan çalınsın. Ayrıca çok güzel bir bisiklet mmmmm.....
     
  10. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    Çok güzel bisikletiniz var. Nazar değmesin. Kazasız bol pedallar.
     
  11. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    hayirli olsun guzel makine.ugraslar sonunda 9 kg olmus iyi.umarim sizde bisiklet gibi zayifsinizdir:D
     
  12. dalyan öner

    dalyan öner Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2009
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Modifikasyon harika, güle güle kullanın:)
     
  13. Barış Özegemen

    Barış Özegemen Swim Bike Run

    Kayıt:
    14 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    422
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    kuşadası
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    hayrlısı olsun :D
     
  14. ulaş kaya

    ulaş kaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bu bisiklet turlardada kullanılabilir mi?

    Şehir tur bisikleti olabilir mi?

    Bisikletiniz hayırlı olsun.

    Güle güle kullanın..
     
  15. ensar33

    ensar33 Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    mersin/tarsus
    Seviye:
    hayırlı olsun.kazasız bol pedallar
     
  16. Sipahi arslanoglu

    Sipahi arslanoglu Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Suadiye istanbul
    Seviye:
    Selamlar,

    Herkese buradan yorumları için teşekkürler. Ulaş Kaya'nın sorusuna özelde cevap verdim ancak buradan da herkesçe görülebilmesi için yanıt vereyim.

    Bence bu bisiklet tur bisikleti olarak da rahatlıkla kullanılabilir, benim gibi tur gidonunu rahat bulmayanlar için tercih sebebi olacaktır. Özellikle lastik ebatı (detanotor maxxis standart lastikleri gördüğüm en ince profil 32 lastik) ve tasarımı buna çok uygun. Benim bisiklet standardı olan 11.3 kilodan 9 kiloya inmiş vaziyette ve bu haliyle inanılmaz seri, akıcı, hızlı. Bana göre yol bisikleti performansına yakın bir performansı şehir bisikleti konforunu sunarak sağlaması avantaj noktası. Bence asfalt-şehir içi kullanımı için çok ideal bir tasarıma sahip. Kaldırımlar, makul tümseklerinin olduğu güzergahlardaki performası ile de tam bi şehir bisikleti. Özetle çok sevdiğim, sürüşünden ve dizaynından çok keyif aldığım, değişmeyeceğim bi bisiklet, tavsiye ederim. Modifikasyona çok iyi cvp veriyor zira kendi fiyat seviyesindeki pek çok bisiklete göre daha hafif bir standart ağırlığı olması bakımından (sanırım kadro hafifliği bunda sebep) modifikasyonda daha az maliyetle daha iyi bir noktaya gelmek mümkün.
     
    ulaş kaya bunu beğendi.
  17. Selman SİVRİ

    Selman SİVRİ Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2012
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Antalya - Alanya
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bisikletin özelliklerine hayran olmamak, elde değil. Ama resimler kendim için empati kurmamı sağladı...
    Annem eve bisiklet sokmama izin vermiyor. Bir ara eve getirme teşebbüsüm olmuştu, verdiği cevap, bugün gibi aklımda.
    -Daha evi yeni temizledim, her tarafıda pisletir şimdi bu, git onu odunluğa koy... Fareler yerde kurtuluruz belki... : )
    Kazasız iyi sürüşler dilerim.
     
  18. Sipahi arslanoglu

    Sipahi arslanoglu Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Suadiye istanbul
    Seviye:
    Sonunda denk gelen bir fırsatı kaçırmayarak arka tiagra ön acera aktarıcılarımı arkada xtr rd-md960 ve önde xtr fd-m970 ile değiştirmek mümkün oldu. Asıl almak istediğim 180 gr ağırlığıyla güncel arka aktarıcı modeli xtr m972'ye nazaran (bu güncel modelin aktarıcı bacağında ve kasada karbon alaşım kullanılırken aldığım modelde aluminyum kullanılmış) 200 gr ağırlığı ile yaklaşık 20 gr bir ağırlık dezavantajı söz konusu olsa da yaklaşık üçte biri oranındaki uygun fiyatı ve açıkçası daha dayanıklı olacağını düşündüğüm için benim için mantıklı bir alışveriş oldu diyebilim. Performansa gelince, xtr ile vites geçişleri selefleri tiagra ve aceradan sonra (bu konu altında belirttiğim üzere performans olarak çok memnuniyet duymadığım) gerçekten bisikletin sınıf atlamasını sağladı, şu anda vites geçişleri müthiş akıcı, sessiz, yumuşak. Bu son değişikliklerden sonra bisiklette kadro-fren-vites kolları dışında başka orjinal bir parça kalmadı ve bu konu altında belirttiğim üzere benim için de modifikasyon sayfası kapanmış oldu. Son arka-ön aktarıcı değişiklikleri ile 100 gr'lık daha bir ağırlık tasarrufu sağlanmış olması da hoş oldu. Kullandığım bisiklete sahip ya da sahip olmayı düşünen ve ileride modifiye düşüncesi olan arkadaşlar için bisiklete eklenen parçalar ve sağladığı ağırlık kazancı ile ilgili son durumu aşağıda belirterek herkese keyifli sürüşler diliyorum.

    Merida Speeder T2 (54 kadro) birebir ölçümde çıkan orjinal ağırlık. 11.300 kg
    Truvativ FC Stylo Oct 3.3 Team 170 ayna kol= -450 gr.
    Mavic Ksyrium Elite jant seti = -550 gr.
    Selle Success carbon sele + geotech carbon sele borusu: -370 gr.
    Columbus Empella Cyclo Cross v-brake full carbon maşa: -600 gr
    Truvativ Noir World Cup Flat Carbon gidon: -130 gr
    Truvatıv Sylo World Cup gidon boğazı: -60 gr
    Schimano XTR RD-M960(sgs)arka vites aktarıcı: -65 gr
    Schimano XTR FD-M970 ön vites aktarıcı: -35 gr
    Schimano XTR CS-M970 (11-32T) 9 vites ruble: -70 gr
    Pedal değişikliği: -70 gr
    Şu anki net ağırlık: 8,9 kg.
     
  19. Emre Akcan

    Emre Akcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ocak 2012
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Antalya / Arapsuyu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    iyi iş çıkarmışsınız 9kg çok iyi bir ağırlık
     
  20. Sipahi arslanoglu

    Sipahi arslanoglu Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    Suadiye istanbul
    Seviye:
    Son zincir değişikliği ile modifikasyon tamamlandı. Bu zincir konusunda beni yönlendiren ve bulmama yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler..

    Merida Speeder T2 (54 kadro) birebir ölçümde çıkan orjinal ağırlık. 11,300 kg

    Mavic Ksyrium Elite jant seti = -550 gr.
    Selle Success carbon sele + geotech carbon sele borusu: -370 gr.
    Columbus Empella Cyclo Cross v-brake full carbon maşa: -600 gr
    Truvativ FC Stylo Oct 3.3 Team 170 (22-32-44) ayna kol= -450 gr.
    Truvativ Noir World Cup Flat Carbon gidon: -130 gr
    Truvatıv Stylo World Cup gidon boğazı: -60 gr
    Schimano XTR RD-M960(sgs)arka vites aktarıcı: -60 gr
    Schimano XTR FD-M970 ön vites aktarıcı: -35 gr
    Schimano XTR CS-M970 (11-32T) 9 vites ruble: -70 gr
    Pedal değişikliği: -70 gr
    Ybn SFL209 Ti-n Gold (9 vites) zincir: -65 gr

    Şu anki net ağırlık: 8,840 kg.
     
    ulaş kaya bunu beğendi.