Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Merida Reacto 400 deneyimlerim (4000 km)

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında TontonCocuk tarafından paylaşıldı.

  1. TontonCocuk

    TontonCocuk Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    30 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    339
    Beğeniler:
    1.078
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    murat
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar. Öncelikle pek fazla fotoğraf çekmekle aram olmadığı için fotoğraf koyamayacağım. Bisiklet sürerken durmak pek hoşuma gitmiyor. Affınıza sığınırım.

    Öncelikle çalınan bisan bisikletimi halen özlemekteyim. Yeri benim için çok ayrıydı. Bisikletim çalındıktan Yaklaşık bir hafta sonra 2. bisikletim olan ve ilk yol bisikletim olan Merida Reacto 400 ü bütçemi zorlayarakda olsa aldım. İlk 1 ay lastik patlağı ve kondisyon çalışmaları ile uğraştım. Kondisyon yeterli hale geldiğinde bisikletten gerçekten daha çok zevk almaya başladım.

    Bisiklet yol bisikletine göre ağır olmasına rağmen 17 kg lık bir bisikletten geçtiğim için bana pek sıkıntı yaratmadı.
    Düz yola aero kadro olmasından dolayı denediğim başka yol bisikletlerine göre daha iyi performans sergiliyor.
    Ruh halinize bağlı olarak yokuşları da iyi tırmanıorsunuz.
    Jantların haricinde diğer parçalarda sıkıntı yaşamadım. Jantlar bana göre dönme direni çok kötü. 2 günlüğüne arkadaşımın zipp 50 mm janlarını kullandım. Hedefim profil janlara geçmek.
    Kadro çok agresif olmasına rağmen herhangi bir vücut agrısı yaşamadım.

    Genel olarak bisikletimden çok memnunun ve devamlı olarak performans geliştirme ve kg kaybeteye çalışıyorum. 8 ayda 120 kmg dan 95 e düştüm. Yeni hedefim 85 kg ve yeni bir bisiklet.

    Aero kadroları çok beyendim ve bir sonraki bisikletim olarak şimdiden birikime başladım. Hedefim Canyon aeroad veya specialized venge.

    Hereze iyi forumlar dilerim.
     
  2. dincer_colak

    dincer_colak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    490
    Beğeniler:
    623
    Şehir:
    KOCAELİ / GEBZE
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun bende aynı model var daha 150 km kullanmak nasıp oldu bende havalar bıraz duzelsın de kondısyon turlarına baslıcagım en kısa zamanda barı bısıkletın zıpplı fotolarını koysaydını onu gorseydık
     
    TontonCocuk bunu beğendi.
  3. TontonCocuk

    TontonCocuk Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    30 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    339
    Beğeniler:
    1.078
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    murat
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Benim cep telefonum olmadığı için pek fotoğraf çekemiyorum. Eşimin telefonu ile çekiyorum çekersem de. Telefon siparişi verdim bir de elime ulaşsa çekeceğım inşallah biraz fotoğraf. Profil jantlar bu bisiklete çok yakışıyor. Şahsi görüşüm bu. Ben elimden geldiğince yağmur olmadığı sürece biniyorum işe gidip geliyorum. Tavsiyem softşhell kumaşlı bir mont alın. Kumaş satan bir firmada çalıştığımdan bu kumaşlı ürünler iş görüyor. Hatta excuma isimli firma bizim müşterimiz ve bu tarz ürünler satıyor. Tavsiye ederim. Genç ve modern bir tarza sahip Exuma, genç ve kendini genç hissedenlere hem rahat hem de son derece renkli koleksiyonlar hazırlıyor.
     
  4. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.584
    Beğeniler:
    3.645
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Merida reacto benim çok beğendiğim bir model. Sanırım piyasadaki tek alüminyum aero model. Keşke 58 kadrosu olsaydı...
     
    TontonCocuk bunu beğendi.
  5. Sarper Tuncer

    Sarper Tuncer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    470
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Sarper
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Yanlış anlamayın kilonuza laf etmiyorum ama 95kilo biri olarak bence bisikletin aero özelliğini siz sıfırlamış oluyorsunuz. Normal bir bisikletle aero bir bisiklet üstünde kullanıcı yokken gerçekten farklı sonuçlar çıkarabiliyor rüzgar tünellerinde fakat kullanıcı üzerindeyken fark çok aşırı denebilecek düzeylerde olmuyor. Size tavsiyem, boyunuz ne bilmiyorum, normal bir kilo yerine biraz zayıf sayılabilecel kilolara gelmeniz ki bisikletin aero özelliği işlevli olsum sonrasında da jant setinizi değiştirmeniz.
     
    TontonCocuk bunu beğendi.
  6. Sarper Tuncer

    Sarper Tuncer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    470
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Sarper
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Bu arada rüzgar tüneliyle ilgili olan kısım için kaynak veremiyorum. Forumda okumuştum bu bilgiyi bir yabancı sayfa linki yollanmıştı sanırm.
     
    TontonCocuk bunu beğendi.
  7. TontonCocuk

    TontonCocuk Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    30 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    339
    Beğeniler:
    1.078
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    murat
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    @Sarper Tuncer Yok est. kilomnun farkındayım :) 120kg dan düştüğüm için şu an okadar sıkıntı etmiyorum. Tabikide diyet programı ve egsersizlerim devam ediyor şu an. Diyete yeni başladım. Hedefim %12 yağ oranı. Boyum 180cm.

    Rüzgar tüneli olayına gelince de; ben pek önemsemiyorum bu tarz şeyleri. Trafik içinde kullandığımdan öndeki araba durunca veya kırmızı ışığa takılınca rüzgardan daha büyük bir etki yapıyor. Bisikletimin görünüşünü beğeniyorum ve bu da bana motive veriyor daha uzun yollar yapabiliyorum yada daha çok performanslı olabiliyorum. Forumda bulunan 1000 kişiden 3 yada 5 inin bu tarz konulara takılması normal gelir bana ama amatör kullanıcılar hatta bu işten ekmek yemeyip zevk için yarışlara katılan kullanıcıların rüzgar tüneli olsun sürtünme direnci olsun bu tarz konulara takılması bisiklet tavsiyesinde vs hep neden sorusunu aklıma getirmiştir.

    Yorumunuz için teşekkür ederim.
     
    jaks39 bunu beğendi.
  8. TontonCocuk

    TontonCocuk Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    30 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    339
    Beğeniler:
    1.078
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    murat
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    @uguryilmaz144 Benimde şu an bildiğim tek alu aero kadro dediğiniz gibi. Aero kadrolar şu aralar görünüş olarak alışagelen bisikletlerden farklı göründükleri için ve insanların farklı olup dikkat çekmek istemelerinin(ego) fıtratlarında bulunduğu için ilgi çekmekte. Meridanın lampre rengi çok hoş ve sade bir tasarıma sahip duruyor. Tabi ki de bir venge değil benim gözümde ama tarz ve beğeni tarzı bu işler. Reactonun 5000 modelini almaktansa venge alırdım ama maddi olarak hazır depildim ve ilk yol bisikletim olduğundan çekindim. Allah size de gönlünüzdekini nasip eder inşallah.
     
  9. Insansevmem

    Insansevmem Aktif Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    29 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    197
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    İstanbul.
    Adı:
    Erim
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Reacto 5000 6 bin küsür tl 'ye bulunabiliniyor diye biliyorum konuyu okuduktan sonra vengenin fiyatına baktım, moralim bozuldu :)
     
  10. TontonCocuk

    TontonCocuk Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    30 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    339
    Beğeniler:
    1.078
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    murat
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    @Insansevmem Venge görünüş olarak çok hoşuma giden bir kadro. Allah nasip ederse gerekirse sadece kadroyu değiştirip diğer parçaları bu bisikletimdekileri kullanmayı veya komple venge almayı düşünebilirim. Şu an il hedefim bir jant almak. Çocuk beklediğim için ve 85 kg a ulaşıp gönül rahatlığı ile jantı kullanabileceğim için yaza kadar erteledim. Bu yaz jantı Sonraki sene kadroyu değiştirmeyi planlıyorum.
     
    Insansevmem bunu beğendi.
  11. Osman Tuğrul

    Osman Tuğrul Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Eylül 2013
    Mesajlar:
    985
    Beğeniler:
    1.071
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    @TontonCocuk Benim de Reacto 300 kadrosu gözüme hoş geldi, o fiyat eş değerinde Canyon Endurace AL modelleri var, sanırım tercihim Canyon olacak. Ama şahsen kadrosu beni çok cezbediyor. triathlon havasını yaşıyor mu? acaba insan.