Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

MERIDA MATTS TFS 500-D & CARRARO 476 Z RACE önerilerinize ihtiyacım var...

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında recep can aksade tarafından paylaşıldı.

  1. recep can aksade

    recep can aksade Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2011
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    sevgili ardaslar öncelikle selamlar,,
    yaklaşık 2 yıldır hybrid tarzı bisiklet kullanımımdan sonra artık kadromun dağlarda kırılmaması için 2. bir bisiklet olarak mtb almayı düşünüyorum, doğal olarak kendimi daha çok doğaya vermek istiyorum..
    fiyat aralığım max.2000tl oluyor sınırları zorladığımda. bu fiyatları göz önünde bulundurup arastırdıgımda merida matts 500d ve carraro 476 z race arasında kaldım. ikiside şekil olarak hoşuma gidiyor fakat kesin kararı veremiyorum. bu markalar ile ilgili deneyimleri olanlar paylaşırsa çok memnun kalacağım. teşekkürler..

    MERIDA MATTS 500-D
    Speed: 30
    Sizes: 16-18-20"
    Frame: Matts TFS Comp-D
    Color: Black[White/Red]
    Fork: SR Suntour XCR-RL 100
    Derailleur front: Shimano Deore-10
    Derailleur rear: Shimano Deore XT-10
    Shifters: Shimano Deore Rapidfire
    Brakes: Shimano M446 180/160
    Chainwheel: Shimano M522-10 42-32-24
    BB-Set: Shimano Octalink
    Chain: KMC X10 10s
    Hubs: Shimano M435 Cen
    Rims: Merida Comp D
    Freewheel: Shimano CS-HG62-10 11-36
    Spokes: Black stainless
    Tires: Maxxis Aspen 2.1 Fold
    Handlebar: Merida Comp OS 640 R25
    Stem: Merida Comp 1 OS
    Headset: A-Head OS
    Seatpost: Merida Comp 31.6
    Saddle: Merida Sport
    Pedals: XC Alloy
    Fiyat:1250$

    &&&&&&&

    CARRARO 476 Z RACE
    Kadro HT LIGHT ALLOY 15,5"-18,5"-19,5"-21,2"
    Amortisör ROCK SHOX 26"11 FS TORA TK CL 100 BEYAZ DSC RMT
    Gidon RACE AL H/S OS CARRARO
    Gidon Boğazı RACER OS CARRARO
    Sele Borusu RACER CARRARO
    Sele RACER CARRARO
    Çatal Yatağı FSA- SR.ST.THN.11
    Krank Takımı SHIMANO AFCM552E224XL 42X32X24.10V.
    Göbek SHIMANO AHBM495ABAL 32H
    Arka Değiştirici SHIMANO XT KRDM773SGS 10-VİTES
    Ön Değiştirici SHIMANO SLX KFDM66110L6 SLX 10V.
    Vites Kolu SHIMANO SLX DYNA- SYS SL-M660 10X3 VİTES
    Arka Dişli SHIMANO SLX KCSHG8110134 10 VİTES 11-34
    Fren SHIMANO DİSK FREN AM-5751 BEYAZ
    Dış Lastik SCHWALBE 26X2.10 54-559 BLACK JACK LITE SKINE PP
    Jant MAVIC-26/559X17 XM 117 32H-
    Pedal SHIMANO APDM520RL
    Ağırlık 11,4 Kg
    Fiyat: 1800 tl

    teşekkürler....
     
  2. recep can aksade

    recep can aksade Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2011
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    yokmudur hiç önerisi olan???
     
  3. Oguzhan.Pilgir

    Oguzhan.Pilgir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mart 2012
    Mesajlar:
    789
    Beğeniler:
    436
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Merhaba hemşerim, Carraronun donanımı daha iyi gibi gözükse de ben Merida alırdım, Merida'nın hem sağlam kadrolu Alman malı olması hem de görüntüsünün "bence" Carraroya göre daha güzel olması nedeniyle tercih ederdim.
     
  4. Cengiz Gökalp

    Cengiz Gökalp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Ekim 2011
    Mesajlar:
    806
    Beğeniler:
    337
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    katılıyorum.. merida tercihin olmalı
     
  5. Mahsus Mahal

    Mahsus Mahal Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2011
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Aydın Bez
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Öncelikle bir Salcano NG030 SLX kullanıcısı olarak Merida Matts TFS 500D peşinde az koşmadım değil... Ancak fayda-maliyet analizi diyerik fiyattan kaçıp SLX'e sığındım iyi de ettim. Merida Matts TFS 500D kadro garantisi verir; bunu mutlak suretle Türkiye'de satış ve dağıtımını yapan Aslı Bisiklet'e danışman gerek. Kullandığı donanımlar dahası çekiş sistemi toplama diye sınıflanabilir. Çünkü sadece arka attırıcı Shimano XT ve kalan tüm çekiş parçaları bildiğin Deore. Bunun dışında sele, sele borusu ve kelepçesi, gidon, gidon boğazı, furş yatağı, elçikler diğer ıvır zıvırlar vs. Merida'nın kendi üretim markası. Fren sistemi ise Shimano'nun genellikle 8'li sistem diye adlandırılan Acera, Alivo ve Tourney/Altus serilerinde kullandığı M445 Hidrolik fren sisteminin bir üzeri olan Alivo/Deore 9'lu sistem frenleridir.

    Carraro'ya gelince ne denli İtalyan lisansı ile üretilse de bu da bir toplama bisiklet ve Merida Matts TFS'ye göre artısı da arka attırıcının Shimano XT olması dışında tüm çekiş ve fren sisteminin Shimano SLX olması ve de maşanın Rock Shox. dikkat! Merida Matts TFS 500D ise ülkemizde Santour ile satılmakta. Uluslarasarı Merida sitelerine bakınca ürün ayrımı açık ve net: Merida Matts TFS 500D-RS (Rock Shox) Merida Matts TFS 500D-SR (Santour)

    Fiyat Carraro daha uygun; aralarında 460 TL fiyat farkı var ki, bu fark ile kask, tayt, bakım-onarım malzemeleri ve/veya Shimano XT ön aktarıcı dahi alabilirsin.

    Ağırlıkları ise her iki bisikletin de aynı: zira daha geçen perşembe arkadaşımıza 2000 TL'ye Merida Matts 500D-SR (siyah renk) satın aldık, (ama inan pazarlık şansı dahi yok, aradaki farkı kask, ıvır-zıvır alarak doldurduk) benim Salcano NG030 SLX bile daha hafif geldi. Bu yüzden hafiflemek istiyorsan her iki bisikletin standart getirdiği sele, sele borusu ve kelepçesi, gidon, gidon boğazı, furş yatağı, elçikleri Ritchey WCS serisi ile değiştirmen gerek.

    Umarım yardımcı olmuşumdur.
     
  6. onur tuna

    onur tuna Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    221
    Beğeniler:
    95
    Şehir:
    kocaeli
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    ben çok çok çok yeniyim ama anladığım kadarıyla özellikle kendini doğaya vuracaksan :) çıplak halde bisiklet alınca yetmiyor, sonradan eklemen gereken bir sürü ufak tefek ekipman oluyor, bunlar elinde varsa bir şey diyemem ama elinde yoksa aradaki fiyat farkı ile bu ekipmanları tamamlayabilirsin (@aydın bez'in de dediği gibi)
     
  7. recep can aksade

    recep can aksade Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2011
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    arkadaslar yorumlar ıcın tesekkur ederım öncelikle.. carraroyu zaten cekıcı kılan donanımı, ileride yapılacak değişikliklerle çok daha iyi duruma getırebilirsin. fakat gerek forumdan gerekse dısardan edindigim izlenimler carraroların kadrolarının zayıf olmaları.. (hatta birtane ustboru&seleborusu kesısımınden kırılmıs bir carraro fotosu gormustum forumda.) meridanın artısı ise dediğiniz gibi ömür boyu kadro garantisi..
    bisiklet ile ilgili, giyimden tut aksesuara kadar çogu malzeme var çok şükür, geriye kalan bir araba bagajı herhalde o da çok mühim değil şu an için..
    kararım carraro uzerıne yogunlasıyor gibi gibi goruyorum bu gunlerde. rock shox maşa, mavic jantlar, ön aktarıcı hariç slx çekiş sistemi vs.. artılar benim için.. ileride dediğiniz gibi, sele borusu, kelepcesi, gidon, gidon bogazı vs.. değişiklikleri ile istediğim düzeye getirme şansı bulabilirim.. belkide belli bir süre sonra kadro değişikliği bile olabilir??
    sözümün sonunda karar vermesi gerçekten zor.. tesekurler..