Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Merida Crossway vs Kron Tourer

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında Efe A. tarafından paylaşıldı.

  1. Efe A.

    Efe A. Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2014
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Merhabalar,

    Bu hafta içerisinde bisiklet almayı düşünüyorum. Uzun zamandır kendime ait bir bisikletim yok, bir kaç aydır arkadaşlarımın bisikletlerini kullanarak biraz araştırarak kafamda birşeyler oluşturdum.
    Genel olarak bisikleti asfalt yolda kullanacağım, fakat kilitlenebilir ön amortisor olması benim için iyi olabilir, toz toprak yollara zaman zaman da olsa girebilirim.

    Bütçe olarak 1000 tl ve civarını gözden çıkardım.

    Şuan aklımda olan iki model

    Merida crossway 20 v http://www.metinbisiklet.com/tr/crossway-20-v-erkek--u
    Kron Tourer 21 v http://www.metinbisiklet.com/tr/tourer-21-mat-siyah--u

    Kronun fiyatı Meridaya göre daha makul, fakat ön amortisorun kilitlenebilirliği konusunda bilgim yok.
    Sedona, Salcano, Carrora gibi markaların bisikletleri güzel gözükmüyor pek gözüme, yani tasarım renk vs bakımından (bu fiyat aralığındaki modeller).
    Fakat her türlü öneriye açığım, şimdiden teşekkürler.
     
  2. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.037
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Ben Kron City Tourer kullanıcısıyım fakat size Merida'yı öneririm. Kadro yönünden Merida daha güzel, muhtemelen donanım yönünden de iyidir.
     
  3. Efe A.

    Efe A. Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2014
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Peki fiyat olarak değer mi ? aralarında 300 tl den fazla bir rakam oynuyor.
    Kron Tourer'ın 24 vites modeli nasıl sizce http://www.atillabisikletklinigi.com/tr/kron-tourer-full-24-vites-v.fren--u
    Bu modelinde lockout var, ve altus değiştirici kullanılmış, meridada acera var. çok fark yaratacağını sanmıyorum ikisinin. sonuçta deore altı modeller genelde birbirine yakın performans sağlıyor.
    Birde Kronla beraber gelen çamurluk, bagaj gibi aksesuarlar beni masraftan bir nebze kurtarabilir. Kask, heybe alıp uzunca bir süre kullanabilirim gibime geliyor bu şekilde.
     
  4. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.037
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Benim bisikletin yanında gelen lastikler Rubena Cobra idi. Hemen hepsi şehir içinde olmak üzere 1500 km'de 4 sefer patladı lastiğim, yola iyi tutunmaması da cabası. Bunu şunun için söylüyorum: Bisiklette masraf çıkartan tek unsur bagaj ya da çamurluk değil, lastikler de masraflı. Ama bisikletimin üzerinde gelen çamurluk ve bagajdan çok memnunum. Hakkını da yemeyeyim şimdi :D
     
  5. Oğuz han T

    Oğuz han T Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Şubat 2014
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    İstanbul / Bahçelievler
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Maşa yönünden soru işaretiniz varsa söyleyim. Kron neo lockout yazan maşanların hiçbirisi beş para etmez . Maşayı kilitlediğinizde dahi kilitli değilmiş gibi oynamaya devam eder ve yine kilitliyken maşa yine o oynamadan dolayı tık tık vurur ses yapar. Suntour veya Rock shock marka maşalı bir model tercih etmenizi tafsiye ederim.
     
  6. Efe A.

    Efe A. Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2014
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Şuan kafam o kadar karıştı ki :) Bir yandan forumlara bakıp bir yandan fiyat araştırmak. Halbuki ilk başta alırım bir Kron xc 150 takılırım rahat rahat demiştim :). Sürekli baktıkça ve yeni şeyler gördükçe hem fiyat artırmak zorunda kaldım hemde pişmanlık duyar mıyım psikolojisine girdim. Evet meridadan anladığım kadarıyla herkes memnun fakat genel olarak crossway 20 yerine 40 alınması gerektiği gibi bir söylem var. Biraz daha para ayır onu al veya bekle gibi durumlar sürekli çıtanın artmasına neden oluyor.
    Merida 1150 gibi bir fiyata mal olacak ve bagaj çamurluk hemen alma gibi imkanım olmayacak. En fazla kask ve km ölçer alabileceğim.
    Kron 21 750 tl Kron 24 900 tl gibi bir fiyata gelecek, ve çamurluk bagajın yanı sıra 250 tl gibi bir avantajım olacağı için kask ve km ölçer dışında ufak tefek aksesuarlara da öncelik verebileceğim.
    1500km de 4 kere lastik patlaması çok mu aşırı oluyor? Çünkü Meridanın tekerleri de çok iyi gözükmüyor, en azından Kronun kilerden daha nazik gibi. Ülkemizin yolları belli :) Ne kadar ekmek o kadar köfte gibi bu iş. Asıl düşündüğüm, Merida alırsam 250 tl fark verip Krondan çok daha iyi mi bir bisiklet almış olacağım yoksa iyi bir bisiklet ve geçiktirilmiş aksesuar alımları mı yapacağım :)
    Cumartesine kadar bisiklet almayı düşünüyordum, ve ertelemek sürekli farklı modellere bakıp daha fazla para ödeme durumuna yol açacak gibi :)
     
  7. M Manus

    M Manus Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2014
    Mesajlar:
    135
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Kemalpaşa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    carraro düşünebilirsin.

    bu iki bisiklet arasında Merida diyorum
     
  8. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Krona verilen para ölü para,fiyatları yabancı model bisikletleri geçer duruma geldi üzerinde ne var koca bir hiçç.Maşa kaç yıldır aynı bari bir xcm takın yahu...Yeni modellerin hepsi çocuk bisikleti gibi cafcaflı yapmışlar Kron xc1000'de dahil kalite yerlerde.Salcano en azından Maşa+jant üzerinde ki set Krondan bir adım önde.Salcanoya'da bir göz atın derim.
     
  9. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.037
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Kötütlüyormuşum gibi oldu baştan ama ben bisikletimden memnunum. Lastik değiştirmesem de olurdu ama illa değişiklik yapma ihtiyacı hissettim. Bakımlarını güzel yaparsanız gayet güzel bisiklet. Şahsen bisikletimi satmayı bile düşünmüyorum, o kadar memnunum. Eğer dediğiniz gibi sürekli fiyat yükseltmek durumu sıkıntı oluşturuyorsa Kron'u alın gitsin derim. Lakin düz maşa olması sizin avantajınıza olacaktır.
     
  10. Efe A.

    Efe A. Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2014
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Peki Merida Crossway 40 v http://www.bikeandoutdoor.com/U2454...-tur-trekking-bisikletler-merida-crossway.htm

    Bu Model 1332 tl ye geliyor, bunu alsam diğer modellerden daha uzun ömürlü olur mu benim için. Hem geliştirme anlamında hemde yol yapma anlamında. 27 vites olması 20v yerine 150 tl daha verip terich etmek için yeterince doğru mu? Ve sanırım jantları MD fren sistemini destekliyor. İleride değişiklik yapmak için daha iyi bir kadrosu var sanırım. Bu fiyattan daha yüksek bir bisiklet alamam sınırım bu gibi gözüküyor. 9 taksite aylık 150 tl gibi bir rakam düşücek. Vites sistemi diğer yazdığım modellere kıyasla daha iyi. Aylık 130 tl yerine 150 tl verip bunu almak daha mı makuldur?
     
  11. Hakan Can Onrat

    Hakan Can Onrat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    kesinlikle 40v alın değer
    disk fren sorunuza gelince ise göbekler sanırım desteklemiyor aynı şekilde kadro da tek destekleyen parça amortisör zaten disk frene geçmenizi tavsiye etmem
     
  12. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Herkes Merida'yı tavsiye etmiş ama ben Kron'u tavsiye edeceğim. Kullanmadım ama her iki modeli de yakinen biliyorum.
    Kadrolar hakkında ilgili olduğumdan biraz bahsedeyim; Öncelikle Kron Tourer kadrosuyla Merida Crossway 40'tan daha iyi. Crossway 100 ve üstü dense tamam. O zaman Merida'nın kadrosu daha iyi diyebiliriz. Ancak öyle değil.
    Kron Tourer'da 7005 alüminyum alaşım kadro var. Çift dipçiklenmiş (double butted) ve kaya gibi sağlam.
    Özelliklerine gelince fiyatıyla tabiki yine Kron öne geçiyor. Tourer fiyatını çok üstünde bir bisiklettir. Efe bey hiç bütçenizi aşıp taksitlere falan girmeyin. Lastikleri uygun bir Schwalbe veya Continental ile değiştirin tamam. Kron her şeyi üzerinde geliyor. İster bagajı vs kullanırsınız isterseniz de söküp keyfinize bakarsınız. O bisiklet gidonundan kadrosuna kadar fiyat/fayda oranı iyi bir bisiklettir.

    ''Sen de mi Brütüs?'' diyesim geldi şimdi...:)
     
    Efe A. bunu beğendi.
  13. Tahir Keskin

    Tahir Keskin Onursal Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    22 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3.277
    Beğeniler:
    4.037
    Şehir:
    Kocaeli, Gölcük
    Adı:
    Tahir Keskin
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Valla Mehmet Ali Bey'in yorumu benim bile fikrimi değiştirdi. :)

    Şimdiye kadar bisiklet için yaptığım masraf şöyle:
    Kron City Tourer: 700 TL
    İlk kaskım (dandik): 40 TL
    İkinci kaskım (Giro İndicator): 110 TL
    Kadanslı Km Sayacı: 35 TL
    Velo Barendli Elcik: 40 TL
    Baradine Kartuşlu V-Fren Pabucu: 30 TL
    Schwalbe Marathon Dureme (ikinci el): 150 TL

    Toplam 1075 TL.
     
  14. Efe A.

    Efe A. Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2014
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Açıkcası az önce bir fiyat listesi yaptım, merida 40v + kask + sele altı çanta + km ölçer + matara ve tutacak + pompa en uygunlarını seçsem bile 1600 tl yi buluyor
    Kron Tourer 21 v ile ise 1100 tl civarına çıkabiliyorum bütün bu ekipmanlarla beraber.
    Kron Tourer 24 v ile ise maksimum 1300tl ye çıkar bu bütçe.
    İstanbul - Çanakkale turu yapacak biri değilim (en azından şimdilik :) ) ama istanbul - şile gibi turları kaldırmasını isterim. 1600 tl vermekten çok 1100-1300 tl ile bütün ekipmanları tam bir bisikletle kendimi geliştirmek çok daha makul geliyor.
    Çocuklukta bisiklet sürmeyi öğrenip sonrasında sadece adalar ve tatilde bisiklet kiralayıp arada arkadaşların bisikletlerine binen bir pedal çeviricisiyim. Hani 1600 tl vermek kullanamayacağım tarzda bir bisiklete para yatırmak gibi mi olur düşüncesi var biraz.
    En büyük kararsızlığım kilitlenebilir amortisör vs düz amortisör yani kron 21v vs kron 24v. ne kadar fark ettirir bana onu bilemiyorum.
     
  15. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    beyefendi ben sabit maşalı, kilitlenebilir, kilitlenemez vs. hepsini kullandım. imzamdaki makineler bana ait.
    şehir-tur bisikletlerinde amortisör mesafesi 50-60 mm kadar. dağ bisikletleri gibi uzun değil. yani yaylanma mesafesi 5-6 cm. hatta bu kadar yaylanmıyor bile. kilitlenebilir amortisör asfaltta iyidir elbet. lakin ben hiç kapatmıyorum. çünkü asfaltta sürerken dahi konforlu rahat sürmeyi seviyorum. buradan tin tin gittiğim anlaşılmasın. bisiklette rahatlıktan sonra ikinci sevdiğim şey hızdır. bu kilitlenme mevzusunda zevkler kişiye göre değişir. kullanmadan aslında siz de bilemezsiniz.
    Kron Tourer boş bisiklet değildir. açılı gidon ayarından, ayarlanabilir gidon boğazına kadar her şeyi mevcut.
    siz bu bisikletle Türkiye turu da yaparsınız.
    tavsiyem bütçenize göre harek etmeniz yönünde olacaktır. zevk ve karar sizin
     
  16. H.Genç

    H.Genç Forum Demirbaşı

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    17 Kasım 2013
    Mesajlar:
    416
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    KKTC
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Merida 100 kadrosu 40'tan daha mı iyi? Görünüşü daha nazik. Sağlamlık konusunda daha mı iyi? Ben 40 almayı düşünüyordum, aklımı karıştırdınız:).


    Loading %61..
     
  17. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.802
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    evet daha iyi
    bir kadrodan beklenen şeyler; sağlamlık, esnemezlik, hafiflik, estetik, amaca uygun geometri, gücü tam aktarma...
    100 üstü daha iyi. fiyatı da tabiki daha pahalı. nedeni açık değil mi?
    size daha önce bilgi ve öneri vermiştim. elimden geldiği kadar bilgi dağarcığımdan yardımcı olmaya çalışıyorum.
    Cube Tanopah Pro'yu önermiyorsam bir bildiğim vardır. nedenini sormayın. çünkü detaylar daha fazla kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramaz. hadi ipucu vereyim: süper lite olmaması;) benim seçimlerimde Cube yoktu demezsiniz umarım. biliyorum.
    ***
    amacınızı Kron Tourer'da karşılıyor. Merida Crossway 100'de. bütçenize göre birini seçebilirsiniz. :in:
     
  18. Efe A.

    Efe A. Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2014
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Carraro
    Mehmet Ali Bey çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler ve öneriler için. Şuan aklım ve gönlüm Kron Tourer 21v den yana. Hem bütçe olarak beni rahatlatacak hemde istediğim yan ekipmanlarla tam bir bisiklet sürme keyfini yaşayacağımı düşünüyorum.
    Yarın Metin Bisiklete uğrayıp eğer anlaşırsam alacağım Kron Tourer 21v yi. Yıllarca çelik kadrolu bisiklet kullanmış biri olarak sanırım eşşekten inip ata binmek gibi bir deneyim olacak her halükarda. Bütçemi çok zorlamadan işimi görecek kaliteli bir bisiklet almak önceliğim, ve dediklerinizden de anladığım kadarı ile Kron 21v Fiyat/Performans olarak benim için iyi bir bisiklet.
     
    MehmetAliB. bunu beğendi.