Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Merida Crossway 100-v yükseltmeye değer mi?

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında Alper Cokyuksel tarafından paylaşıldı.

  1. Alper Cokyuksel

    Alper Cokyuksel Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    merhaba,
    2 yıldır Merida Crossway 100-v kullanıyorum. aslında çok memnunum. gözüm bazen yol bisikletine bazen mtb'ye kaysa da kendisinden memnunum.
    kendisi bu;
    [​IMG]

    araştırmalarım yarıda kaldı. çünkü istediğim bisikleti (-ki o da pek belli değil :) ) finansal açıdan bu sene almam zor.
    öte yandan bu kısır döngüye girince bisikletime aşkım depreşti.

    tabi forum kaşıntısı farklı birşey. sizler de iyi kaşıyorsunuz :)
    crossway100 serinin en düşük donanımlı bisikleti. anladığım kadarıyla da mtb donanımları kullanıyor.

    şimdi birbirinden ilginç 3 sorum geliyor. umarım okuduklarımı yanlış anlamamışımdır da rezil olmam :)

    1. ben bu bisikleti deore veya daha üst bir seri ile yükseltsem ciddi fark hisseder miyim? vites geçişlerini hiç sevmiyorum mesela.

    2. diyelim ki gaza geldim deore'nin bile üstüne çıktım. ben sonra mtb kadrosu alıp bu parçaları onda kullanabilir miyim?

    3. (bu biraz fantazi) 2. sorumun cevabı evetse daha ilerde mevcut kadromun amortisörlü maşasını çıkarıp speeder gibi daha akıcı bir bisiklet elde edebilir miyim?


    ilk defa bu forumda bu kadar teknik bir soru sordum, çok saçmaladıysam saçma deyip geçebilirsiniz. :)
     
  2. Alper Cokyuksel

    Alper Cokyuksel Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    deore mtb ve deore city diye ayrı tabirler gördüm. sanırım 2 ve 3. soruları yanlış sormuşum.
     
  3. Fırat Y.

    Fırat Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    926
    Beğeniler:
    1.502
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    sanırım senin mtb ve yol bisikleti arasında geniş bir yelpazen var, orta yolu bulup bu bisikleti almışsın ama kesin çözüm bir mtb birde yol bisikleti alıp bu dertten kurtulman bana göre :)
     
  4. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

    1-) Deore veya daha üstü 9 lu yada 10 lu ruble olucağından dişliler arasındaki mesafe kısalacak ve kusursuz vites geçişlerine sahip olursunuz.

    2-) Gaza gelip deore üstü takarsanız ve mtb ye geçiş yapmayı düşünücek olursanız, kullanabilirsiniz, ancak şöyle bir sıkıntı olabilir, tur bisikletinizin aynakolu 44 lü, dağ bisikletinin 40 yada 42 yanılmıyorsam, zincirden bakla çıkartmanızı gerektirebilir yani.

    3-) Mevcut kadronuza güzel bir carbon maşa takıp, lastiklerinizi dişsiz ince lastiklerle değiştirirseniz, kesinlikle sürüş karakteri yol bisikletine doğru kayma göstericektir. Daha akıcı, spor, rijit ve agresif sürüş sergiliyecektir.
     
  5. Alper Cokyuksel

    Alper Cokyuksel Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Teşekkür ederim vakit ayırıp cevapladığınız için. En iyisi önce kendi sürüş sınırlarımı zorlayayım. Sonra bisiklet modifiyesi, ondan sonra duruma göre bisiklet değişimi yaparım.
     
  6. ProfessionaL

    ProfessionaL Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.119
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Kılınç
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    1. ben bu bisikleti deore veya daha üst bir seri ile yükseltsem ciddi fark hisseder miyim? vites geçişlerini hiç sevmiyorum mesela.

    -Geçişler daha seri olur. istediğini performansı tam alırsınız.


    2. diyelim ki gaza geldim deore'nin bile üstüne çıktım. ben sonra mtb kadrosu alıp bu parçaları onda kullanabilir miyim?

    Her türlü kullanırsınız ama Deore sizin dediğiniz gibi City/MTB gibi değişiyor bence MTB olanları alın madem böyle bir sorunuz var. Ayrıca şehir bisikletleri genelde 48-38-28 aynakol yapraklarına sahip oluyor. MTB ise 42-32-22/24 tarzında oluyor. Bunda sıkıntı yaşarsınız.

    3. (bu biraz fantazi) 2. sorumun cevabı evetse daha ilerde mevcut kadromun amortisörlü maşasını çıkarıp speeder gibi daha akıcı bir bisiklet elde edebilir miyim?
    yapabilirsiniz. Daha akıcı olur tabi yoldaki her tümseği çukuru hissedersiniz alışınca sorun kalmaz.
     
  7. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.656
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    ben mtb kullanıyorum. arka arttırıcım 3-4 yıl öncesinin alivio'su, 8'li... herhangi bi sıkıntım yok, memnunum... arada hobi niyetine mtb yarışlarına bile katıldım -- hatta şans eseri bi madalya bile aldım :) -- ve hala sınırlarını zorlayabilmiş diilim...

    bu kadar yıl aradan sonra bi lastik değiştirdim geçen hafta, kötü ve eski bi 1.95 lastikten 2.10 smart sam'e geçtim... ki yine mtb lastiği, yine dişli ve daha kalın... o bile fark ettirdi... hem yokuş çıkarken hem inerken hızlandım...

    yani bu aşamada öyle deore üstüne geçsem falan diye düşünmenize gerek yok kanımca... önce bisikletin sınırlarını zorlayıp sonra yavaş yavaş değişiklikler yapabilirsiniz... -- ama vites geçişlerinden memnun diilseniz, arka aktarıcıyı biraz yükseltmeniz keyfinizi arttırır kanımca...