Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Merhabalar arkadaşlar.. Birde sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.!

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında samet teke tarafından paylaşıldı.

  1. samet teke

    samet teke Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2014
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar ben şuan kırıkkale de yaşıyorum okulum yeni bitti edirnedeydim bu sene geldim şuan çalışmıyorum koca kışı evde geçirdim şimdi havalar düzeliyor malum bi bisiklet almayı düşünüyorum canım sıkıldıkça kendimi dağlara tepelere atmak istiyorum. Şimdi sorum şu bisikleti aldığım zamanyarı asfalt yarı toprak yolda kullanıcam yani kendimi böyle sakin ıssız dağlık tepelik bi yerlere götürmem için 15-20 km asfaltta gitmem gerekiyor ama benim için toprak yol performansı önemli atlamayı zıplamayı seviyorum bisikletle. bu aralar SALCANO ASTRO HD modellerine bakıyorum ancak kullanım şartlarıma göre 27,5 olanı mı 26 olanımı bana uygun olur? bu arada iç bacak boyumu ölçtüm hesapladım filan 17-18 inc arası. bisikletleri burdan inceleyebilrisiniz http://www.salcano.com/bisiklet.php?cesit=3&sira=32 Birde max bu fiyatlarda alabileceğim daha kaliteli daha iyi bisikletler varsa tavsiyelerinizide bekliyorum ama daha önce salcano kullandığım için bu markaya da güveniyorum cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
     
  2. Serhat.

    Serhat. Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Eylül 2010
    Mesajlar:
    492
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    eskişehir
    Adı:
    Serhat
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    27.5 uygun olabilir bence rahat kullanım saglıyor ben 26-27.5-28 kullandım şimdide 29 kullanıyorum. Biraz araştırma yap. Kendi içine yatanı al..Buradaki insanların yorumu da bir yere kadar. Öncelik senin.
     
  3. samet teke

    samet teke Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2014
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    ewt bende 27,5 e daha sıcak bakıyorum ama kadronun eğimi asfaltta zorlarmı diye 26 yıda düşünmeye başlamıştım bakalım şuan araştırıyorm burda bi bayi bulabilirsem gerçi var ama bakalım bu model var mı canlı daha rahat seçerim diye düşünüyorum ama yinede forumdakilerin bilgilerinede ihtiyacım olucak. teşekkürler cevap için..
     
  4. eyupozturk

    eyupozturk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    307
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Atlama ziplama çok olacaksa bir boy kucuk kadro öneririm

    HTC One X cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  5. Murtega

    Murtega Fájdalmas

    Kayıt:
    6 Ocak 2014
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    590
    Şehir:
    Budapeşte
    Adı:
    Murat B.
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Atlama - Ziplama olacaksa lastik boyutunu kücük tutman gerekir. Iki sebepten dolayi: Diger tüm özellikleri ayni olan iki janttan kisa olani daha saglam olur. Ikincisi de lastik boyu büyüdükce bisikletin stabilitesi artiyor. 26" tekerle üzerinden ziplayarak gectigin engellerin, örnegin 29" bir tekerle dümdüz üzerinden gecip gidersin. Asfalt yol icin lastiklerin boyutundan daha öte dizayni önemli. Profilin ortasi olabildigince düz bir lastigin yol direnci minimum olur. Lastik ebadi ise yukaridakinin tam tersi bir etkiye sahip. 26" ile ivmelenmek kolaydir, 29" ise hizi daha iyi korur.
    Manevrali bir sürüs olacaksa hem kadro acisindan hem de lastik ebadi acisindan sana uygun sinirin minimumuna yönelmen daha iyi olur.
    Bu arada sunu da ekleyeyim: Her ne kadar 27.5, 26 ve 29'un ortasi gibi dursa da jant boyutu acisindan 29'a daha yakindir. 29er jantlari 28".
     
  6. samet teke

    samet teke Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2014
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    verdiğiniz bilgiler çok güzel teşşekkür ederim. peki kadro ölçüsü konusunda ne önerirsiniz hem asfaltta fazla sıkıntı yaşamak istemiyorum hemde arazide istediğim performansı almak istiyorum orta yolu nasıl bulabilirim..
     
  7. Murtega

    Murtega Fájdalmas

    Kayıt:
    6 Ocak 2014
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    590
    Şehir:
    Budapeşte
    Adı:
    Murat B.
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Orta yolu bulmak gercekten önemli. Secim konusunda "su uygundur" diyemem, cünkü kadro seciminde tek kriter bacak boyu degil. Kol uzunlugu, gövde - bacak boyu orani, vs. Bisiklet üzerindeki konforu ve manevra kabiliyetini etkileyen etmenler cok. Kücük kadroyu kontrol etmesi ve manevra yapmasi daha kolaydir. Fakat kücük kadro sadece sele-göbek arasi mesafenin kisalmasi degil ayni zamanda gidon-sele mesafesinin de kisalmasi demek. Bu da daha dik bir oturus demek. Agirlik merkezi, bisiklet üzerinde ne kadar dik oturursaniz o kadar yukarida olur. Bu da yol tutusunu düsürür. Eger asfalt-arazi karisik bir sürüs planliyorsaniz acili bir gidon bogazi kullanimi oldukca iyi sonuclar veriyor. Arazide gidon yüksekligini düsürüp mesafeyi arttirarak öne daha fazla yatis sagliyorsunuz. Hiz ve yol tutusunda getirisi olumlu oluyor. Kücük kadro düz yol sürüsleri icin ise dezavantaj demektir. Bunu da yine acili gidon bogaziniza yapacaginiz bir ayar ile kismen cözersiniz. Kadro boyu hesaplamak icin su oldukca kullanisli bir site: http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp Yine de yerinde gidip denemek en sagliklisi.
     
  8. samet teke

    samet teke Yeni Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2014
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    teşekkürler verdiğiniz bilgiler seçimimi daha da kolaylaştıracak gibi.