Mekanik Far

Tuurok

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2017
Mesaj
172
Tepki
87
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Teo
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar malûm ramazan ayındayız. İnsan yemek yimeyince boş işlerle uğraşıyor.
Neyse malzemeler:
1.Aliexpressden sipariş ettiğim led.
2.DC motor
3. Kablo
4. Lastik kayış.(sabitleyici)
Resimlerden kalanı gayet açık.
 

Dosyalar

Scudo
Kayıt
2 Şubat 2017
Mesaj
87
Tepki
68
Şehir
Sakarya
İsim
Alperen
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Insanin kafasi acken calisir. Demeyin oyle;)
 

Tuurok

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2017
Mesaj
172
Tepki
87
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Teo
Bisiklet
Salcano
@Emre Yönlüer Kanki normalde onu ön için almıştım. Ön akord bozuk olunca arkaya yaptım. Ama aklımda kırmızıyı da sipariş edeceğim.

Öyle az yanıyormuş gibi anlaşılmasın. Hızlanınca iyi aydınlatıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer

Carcass06

Daimi Üye
Kayıt
1 Nisan 2017
Mesaj
219
Tepki
199
Yaş
29
Şehir
Ankara
İsim
Mustafa
Bisiklet
Merida
@Tuurok kırmızı oje sürmen yeter bende bu pratik bilgiyi vermiş olayim :)
 

jontymcleod

Aktif Üye
Kayıt
21 Nisan 2016
Mesaj
116
Tepki
147
Şehir
Kayseri
İsim
YB
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yavaşlatmayacak mı bu seni?
 

Tuurok

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2017
Mesaj
172
Tepki
87
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Teo
Bisiklet
Salcano
Yok hacı onun yavaşlatma sından ne olacak ki. Küçücük motor ne olacak ki sanki

:)
 

jontymcleod

Aktif Üye
Kayıt
21 Nisan 2016
Mesaj
116
Tepki
147
Şehir
Kayseri
İsim
YB
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Tuurok Kullanımda ve kullanım dışında hız ortalamalarını test eder misin?
 

antika

Aktif Üye
Kayıt
7 Eylül 2016
Mesaj
179
Tepki
318
Şehir
istanbul
Bisiklet
Tern
motor ve kayış yerine jant tellerine mıknatıs bağlayıp ve maşaya bobin yerleştirseydiniz sonuç ne olurdu? (Süreklilik için de denkleme bir adet kapasitör ilave edilebilir)
 

Tuurok

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2017
Mesaj
172
Tepki
87
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Teo
Bisiklet
Salcano
Bölümümün fizikle alakası yok ama hobi olarak ilgileniyorum:) Bildiğim kadarıyla akımı artırmak için bobinin sarma sayısı, manyetik alan ve devir hızının fazla olması gerekiyor. Bu durumda manyetik alanı artırmak için mıknatıs ın bobine yakın olması lazım. Mıknatıslar masaya bağlanır, tekere de bobin sarılırsa olur. Ama sistem bisiklete ağır olur:cool:
 

antika

Aktif Üye
Kayıt
7 Eylül 2016
Mesaj
179
Tepki
318
Şehir
istanbul
Bisiklet
Tern
kilometre saatlerı böyle çalışıyor. Biraz daha güçlü mıknatıs ve daha bol sarımlı bobinle bayağı güçlü bir atım (pulse) elde edilebilir. Tekere bağladığınız mıknatıs sayısına göre yanıp sönecektir ama ucuzundan bir diyod köprüsü ve orta karar bir kapasitörle tahminim 2 mıknatısla bile bayağı sürekli ışık elde edilebilir.

Mevcut çözümünüzde :
1. Sürtünme çok fazla
2. Sürtünen parçanın (sanırım kayış) bozulması an meselesi.

Eskiden şişe dinamolar kullanılırdı, led denen şey de olmadığından bayağı bir akım çekmesi gerekirdi, bol bol sürtünme ve problem yaşanırdı.
 

Tuurok

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2017
Mesaj
172
Tepki
87
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Teo
Bisiklet
Salcano
@antika mıknatısların bobine çok yakın olması lazım. Ayrıca bobini masanın neresine bağlayacaksınız. Maşa ile jant arasındaki küçülürken mesafe merkezde 0 oluyor. Yapılabilse güzel olur. Ancak görüntü ağırlık dezavantajı var ve uygun ekipman bulmak zor
 

antika

Aktif Üye
Kayıt
7 Eylül 2016
Mesaj
179
Tepki
318
Şehir
istanbul
Bisiklet
Tern
kilometre saatlerinde bobin maşanın iç tarafına plastik cırtcırt ile sabitleniyor.

Mıknatısın ve bobinin kalınlığına göre tekerin ince olduğu maşanın üst tarafına doğru bile sabitlenebilir, hatta tekerin kenarına ne kadar yakınsa mıknatısın geçiş hızı artacağı için atım daha güçlü (fakat kısa) olacaktır.

Kilometre saatlerindeki mıknatıs 5-10 gramlık küçücük birşey. Amaç sadece atım (pulse) alıp hız ölçmek değilde enerji üretmek olduğu o küçük mıknatıstan adam gibi bir akım çekebilmek için çok daha güçlü bobin kullanmak gerekir.

Eski tip trafolu AC/DC adaptörlerin hepsinde mıknatıs hariç bütün gerekli malzeme vardır : köprü diyod yani akım doğrultucu, kapasitör, bol bol bobin teli.

Pratikte nasıl yaparsın tam bilemem ama olayın teorisi böyle işte.
 

Tuurok

Aktif Üye
Kayıt
26 Şubat 2017
Mesaj
172
Tepki
87
Yaş
30
Şehir
Ankara
İsim
Teo
Bisiklet
Salcano
@antika alternatif akıma hiç girmeyim diyorum. En basit sistem DC motorla sağlanıyor. Diyota falan gerek duymadan yapılacak sistem için adaptördeki bobin olur mu?
 

antika

Aktif Üye
Kayıt
7 Eylül 2016
Mesaj
179
Tepki
318
Şehir
istanbul
Bisiklet
Tern
Teli trafodan çıkarıp bir daha sararsan olur.

Diğer taraftan dinamo mevzusunun doğası gereği alternatif cereyan olayı kaçınılmaz.

1. Bildiğim kadarıyla LED tek taraflı çalışan birşey, yani artısı eksisi belli. Doğrultucu diyod kullanmazsan eğer (fiyatı 1-2 TL var mıdır bilmem) oluşturduğun dalganın sadece yarısını ışığa dönüştürebilirsin. Beri taraftan benim bu dersleri aldığım zamndan bu yana malzemenin özellikleri değişmediyse eğer, köprü diyodun kendisi de 1.2V voltaj eksilmesine sebep olacaktır.

2. Doğrultulmuş akımı kapasitörle desteklemezsen anlık çakmalar elde edersin. Ayrıca kapasitörle sistemini keskin atımlardan korursun, ledin ömrü uzar.