Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Mekanik Disk Fren Ayarı???

Konu, 'Frenler' kısmında HARUN BENLİ tarafından paylaşıldı.

  1. HARUN BENLİ

    HARUN BENLİ Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Haziran 2011
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara
    Disk Fren ayarının nasıl oldugunu(sertlik-yumuşaklık)ve mantıgını acıklayacak olursa sevinirim...
     
  2. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Başlık açacaktım hazırı varmış, konayım hemen :D

    Öncelikle belirteyim görsellerin tamamı netten.Kendim söküp yaptım ama fotoğraf çekmek sonradan aklıma geldi.

    Kaliper
    [​IMG]


    Rotor
    [​IMG]


    Balata
    [​IMG]


    Adaptör
    [​IMG]



    Mekanik disk frenin ayar noktaları:
    [​IMG]




    Mekanik disk frenlerde kaliperin rotoru tam ortalamasının zor olduğu, mutlaka sağ yada sol tarafa sürttüğü, ses çıkardığı, enerji kaybına neden olduğu yazıları bilgi eksikliğinden kaynaklanıyor.Asıl üzücü olan bunları yazan arkadaşların bilmeden konuşması.

    Bisikletiniz V fren ise ve mekanik disk frene geçmeye karar verdiyseniz şu noktalara dikkat etmek lazım:

    -İkinci el alacaksanız adaptörlerle birlikte satılanlara bakın.Adaptörleri dışarıdan almaya kalkarsanız adedi 9 dolar.Bağlantı civatalarını da unutmayın.Adaptör başına 4 adet, yani toplamda 8 adet civata ihtiyacınız var.

    -Balata durumu önemli.Bir çift sıfır balata 20-50 lira arası satılıyor.



    Yukarıda da anlamışsınızdır, montaj adaptörsüz olmuyor.Yani kaliperi alıp pat diye çatala, maşaya takamıyorsunuz.Adaptörün bisiklet gövdesine bağlanan tarafındaki delikleri sabit.Ayar şansı yok.Ancak kaliperin takıldığı yuvalar geniş.Sağa sola kaydırma şansı var.Montaj esnasında kaba ayar buradan yapılıyor.Göz kararı rotor(disk) ortalanıp civatalar sıkılıyor.

    Sonrasında sürtme olursa telden yada iç taraftaki ayar civatasından fren balatasının açıklığını ayarlayabiliyorsunuz.Yani her iki tarafa doğru ayar mümkün.

    Tüm bunları yapmak için profesyonel tamirci olmanıza gerek yok.Uygun tek bir alyan anahtarla hepsini yapmak mümkün.Sabırlı olun, acele etmeyin.

    Konuyla ilgili güzel net bir video:
    http://www.youtube.com/watch?v=bGE9T4NlKeA
     
    Haşim Okyay bunu beğendi.
  3. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Hidrolik disk frenle ilgili çeşitli şikayet başlıkları görüyorum.O yüzden güncellemek istedim.


    Arkadaşlar hidrolik frende ısrar etmenin anlamı yok.Ortalama bir kullanıcının hidrolik frene ihtiyacı yok.Mekanik disk frenin bakımı ve ayarı çok daha kolay.Hatta yağışlı havalarda bisiklet kullanmayanların bence disk frene hiç ihtiyacı yok.Benim disk frene geçme nedenim yağışlı havada ıslanan v-fren pabuçlarının ciyak ciyak ötmesiydi.