Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Mekanik disk fren ayarı hakkında yardım

Konu, 'Frenler' kısmında Erhan Tanrıkulu tarafından paylaşıldı.

  1. Erhan Tanrıkulu

    Erhan Tanrıkulu Üye

    Kayıt:
    23 Haziran 2009
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Mekanik disk frenlerimi ayarlamaya çalışıyorum.

    Fakat, diskin balatalara sürtmeyecek şekilde ayar yaptığımda, fren kollarındaki fren mesafesi çok fazla oluyor. Fren kollarını sıktığımda, kısa bir mesafede frenler tam sıkılsın istiyorum. Fakat bu şekilde ayarladığımda diskin balatalara sürtme ihtimali artıyor, disk ile balatalar arasında pek mesafe, pay kalmıyor.

    Acaba bilmediğim bir ayar mı var diye soracağım, fakat siz de benim nereyi sıkıp, ne yaptığımı öğrenmek isteyeceksiniz büyük ihtimalle.

    Ayar yaparken, öncelikle frem sisteminin iç yüzeyinde bulunan, balatalar arasındaki mesafeyi uzatıp, kısaltan vidayı ortada bir yerde bırakıyorum. Tık tık diye ilerliyor her sıkış burada.

    Sonra, fren sistemini sabitleyen 2 vidayı boşaltıyorum, sistem serbestçe hareket edebilir hale geliyor. Fren telini tutan vidayı da gevşetiyorum. Bu şekilde freni elimle fren kolundan değil de, sistemden sıkıyorum. Balataların diske paralelliğinden emin oluyorum ve fren sistemini sabitliyorum.

    Sonra elimle sıktığım freni bırakıp, balatalar ve disk arası minik mesafeyi gözeterek, fren telini sıkıştırıyorum. Son rötuşu balatalar arası mesafeyi ayarlayan minik vida ile bitiriyorum.
     
  2. Evros Nireas

    Evros Nireas Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Şubat 2013
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Birde ses yapıyor diskler.Bunu nasıl düzeltebiliriz?
    Teşekkürler
     
  3. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Merhaba,
    Hiç teli sıkmadan balatalar arası mesafeyi ayarlayan minik vida ile balataları ayarlayın,balata ile disk arası boşluk 1-2mm olmalıdır ve tekerleği elinizle çevirin.Bu çevirme işleminde diskin balataya değmemesi gerekiyor.
    Daha sonra teli takmadan önce kablonun takıldığı yerleri iyicene oturtun ve teli kaliper üzerinde sıkın.
    Bu işlemler sonunda yine ilk başta bahsettiğiniz boşluk sorunu var ise,kablonuz biraz uzun demektir.

    Evros kardeşin sorunu için ise şu ihtimaller vardır:
    -Balata ile disk arasına su,yağ,çamur...v.b. yabancı maddeler girmiş olabilir.
    -Fren esnasında fren yapmakta zorlanıyorsanız,balatalarınız bitmiştir ve ses yapar.
    -Kötü bir düşüş yaşadıysanızda disk eğrilir ve ses yapar.
    Bunları kontrol edin ve tekrardan dönüş yapın.
    İki arkadaşımdan da şunu rica ediyorum:elinizde imkan varsada resimlerle sorunlarınızı anlatın.
     
    Nurettin Murat Önder bunu beğendi.