Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Maxxis Radiale 22-23c

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Raven_35 tarafından paylaşıldı.

  1. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Maxxis'in yeni çıkardığı radyal(dik 75 derece) profile sahip lastiği hakkında bilgisi olan arkadaş var mı?Yıllardır beklenen gelişme geldi ama sürüş kalitesi ne kadar değişti?En azından Schwalbe Ultremo R(Radyal 68 derece) kullanan arkadaş varsa; yorumlarıyla, radyal lastikler hakkında bilgi sahibi olmuş oluruz.Lastik sınır çizgisi ne kadar?Sarkmaya izin veriyor mu?Yere değen temas yüzeyinden dolayı frenleme veya lastiğin dönüş direnci gibi etkiler nasıl?Sitesinde konforlu sürüş yazılmış ama radyal lastikler benim bildiğim kadarıyla daha az konforludur.Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
     
  2. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Düzeltme Ultremo R'ler 68 değil 69 derece.
     
  3. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Ankarada Ultremo R kullanan bir kaç tanıdığım vardı, inanılmaz diyorlardı her şekilde :) Hem çok akıcı hemde virajlardaki yanal tutuşu çok iyiymiş..
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  4. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    Bu konuyu görene kadar radyal lastiğin ne anlama geldiği hakkında hiçbir fikrim yoktu. İnternetten araştırdığım kadarıyla radyal lastiklerin farkı, lastik içindeki ipliklerin sarım şekli imiş. Standart lastiklerde iplikler çapraz bir şekilde sarılırken, radyal lastiklerde, lastiğe 90 derece dik olacak bir şekilde sarılıyor. Sonuç olarak bu sarım şekli lastiğin sürüş karakteristiklerine büyük bir etki yapıyor.

    Aşağıda linkini verdiğim Michelin'in karşılaştırmasına bakacak olursak radyal lastikler, standart (bias ply) lastiklere göre her yönden üstün gibi görünüyor.

    Benim merak ettiğim şey, madem radyal lastikler bu kadar üstün, neden bu zamana kadar bisikletlerde yaygınlaşmadı? Motorlu taşıtlarda uzun yıllardır standart olmuş bu lastiklerin acaba bisiklet kullanımında bazı zayıf noktaları mı var? Açıkçası kafam karıştı biraz.

    Vikipedi linki:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Radial_tire

    Michelin'in karşılaştırması:
    http://www.michelinag.com/agx/en-US/products/advantages/bias_radial/bias_radial.jsp
     
    Raven_35 ve d.berkay bunu beğendi.
  5. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Ben yarışlarda Ultremo R kullanıyorum, çok memnunum, teknik kriteryumlarda da viraj performansı çok iyi, ancak sadece iyi yollarda kullanıyorum.
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  6. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Radyal lastiklerinde önemli sorunları vardır.Açıklama yazacağım şimdilik işlerim var üşeniyorum o kadar yazı yazmaya.
     
    Hakan Yazman bunu beğendi.
  7. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Radyal lastiklerin yararları hakkında yorum yapmaya gerek yok yeterince açıklama var zaten.Sorunları hakkında bir kaç cümle söylemek lazım. Fiziksel sorunlardan bahsedersek öncelikle; Radyal lastiklerde iplikler(damarlar) ayrılmaya çalışır.Bu otomobil lastiklerinde çelik tellerle ve daha sert hamurlarla önlenmeye çalışılır.Bu lastiğin sertleşmesine ve ağırlığının artmasına sebep olur.Yarış teknolojisinde lastiğin ağırlığını(kevlar telli lastikler) ve lastiğin hamurunun yumuşatılması için açı düşürülür ve yanak genişletilir.Cadde otomobillerinde açı 90 dereceyken,Yarış dünyasında;otomobillerde 80-85,iki teker dünyasında 69-75 derecedir ve lastik yanakları geniştir.Bilinçsizce yapılan,moda olan yanakları ince lastiklerin geniş taban olma zorunluluğu vardır çünkü hamurları çok serttir,ıslak zeminde aquaplaning(su üzerinde yüzmeye başlama) çok yatkındırlar ve sert hamurunda yol tutuşu düşüktür(Denemesi bedava lastikçilere gittiğinizde lastiklere elleyiniz ve tırnağınızı batırınız fark bariz ortada olacaktır).Yumuşak hamurlu,kevlar telli,ince yanaklı ve tüy gibi hafif bir yol bisikleti lastiği yapmak için lastik teknolojisinin ekmek yemesi gerekliydi.İncelen yanakların tabanı destekleyebilmesi için kullanılan hamurun,ipliklerin ve bezlerin geliştirilmesi gerekiyordu. Sürüş karekteristik sorunlarına gelirsek. Radyal lastikler,yukarıda dediğim gibi suda yüzmeye yatkındırlar.Suda yüzmenin sebebi normal sarımlı(bias ply) lastiklerin düşük açısının vermiş olduğu ince burunla suyu yarabilmesidir.Radyal lastik düz olduğunda suyu yaramayacağı için yüzmeye başlar.Hiç bir yol bisikletçisi yüksek hızda giderken lastiklerinin suda dengesizce yüzmesini istemez değil mi?Maxxis'in sitesini incelerseniz kuru ve ıslak zemin lastiği diye ayırmış sebebi bu işte(Radiale 22c kuru,23c ıslak zemin hamurunda). Konfor olarak radyal lastikler sanılanın aksine daha az konforludur.Bunun sebebi lastiğin desteklerinin sertliği ve dönüş direncinin düşük olması.Düşük dönüş dürenci her zaman konforla ters orantılıdır.Lastiğin yapısı bozulmadıkça dönüş sürtünmesi artmaz ama konfor azalır.Konforu artırırsanız lastiğin dönüş sürtünmesi artar. Maxxis Radiale lastik,Dünya üzerindeki en iyi teknolojiye sahip seri üretim lastiğidir.Lastik teknolojisinde zirve konumundadır. Daha bir çok karşılaştırma var ama inşallah akıllardaki sorulara bir nebze olsun cevap olmuştur inşallah.
     
    yaminkutlu ve İsaAlp bunu beğendi.
  8. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Dik 75 derece olmasi, ve ayrica; modular-3 degisik boyutta-9 degisik subap renk secenekleriyle cok ses getirdi. Basindan okudugum kadariyla yorumlar cok olumlu Maxxis icin.

    Bu arada Ultremoda R 1 versiyonunu cikardi.
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  9. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Ultremo R1 ler için de yorum bekleriz.Lastik piyasası iyice kızışacak gibi.