Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Maxxis Ignator Test Ağırlık

Konu, 'Bisiklet ve Donanım Ağırlıkları' kısmında E.GURCAN tarafından paylaşıldı.

  1. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Maxxis Ignitor. 2,10


    [​IMG]

    593 Gr.

    Lastiği alalı 3 ay kadar oldu. Bu dönem içinde Islak kuru arazide deneme fırsatım oldu.


    Genel olarak ağır bi lastik ama arazide tatmin edici.


    Tavsiye etiğim kulanım alanları.

    -Toprak rampa tırmanışı:Özelikle çok dik olan vede patiye kalan diğer lastiklerin aksine çok daha iyi tırmanıyo.

    -Toprak tepe inişi ve Kaya inişi:Tepe inişinde en çok memlun kaldığım lastik kesinlikle tatmin edici.

    -Genel olarak çamur yüzeyler: Diş araları açık vede diş yükseklikleri fazla olduğu için çamuru üzerinde birikirmiyo. Dişler saplanarak kontrolü bi sürüş sağlıyo.

    -Patika sürüşü:patika sürüşünde ise birtek yanal tutuşundan dolayı tavsiye ederim. Çünkü patika sürüşüne göre biraz hantal bi lastik.(Patika sürüşünde Irc Mythos Xc Tavsiye ederim)


    Artı Yönleri

    -Islak kuru arazi koşularında tatmin edici.
    -Yanal tutuş
    -Zor patlıyo
    -Hamur orta sertlikte

    Eksi Yönleri

    -Ağırlık ortalamanın üstünde
    -Şehir içinde ve uzun yolda akıcılık az
    -Rampa tırmanışlarında hantal kalıyo
     
  2. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Ben yaklaşık 1 senedir bu lastikleri kullanıyorum :) Tubeless olarak..
    Bendekiler Tubeless lastiklere göre normal sayılabilecek 670gr ağırlığındalar..
    Tam bir canavar bu lastik :) Özellikle tubeless olmasınında artıları ile her türlü koşulda inanılmaz performans sergiliyorlar..
    Bundan önce Kapadokya yarışlarında, Ankara arazisinde, Alanya kızılalan yarışında (ekim-mart), İstanbul kaçkar yarışında çamurda, GATA yarışında çamurda vs. kullandım ve şu ana kadar tek bir eksi yanını görmedim..
    Şu an iki lastikte yaklaşık olarak 5000km'deler ön lastik gayet iyi durumda ancak arka lastik diş olarak ömrünü doldurmak üzere.. Şu sıralar yeni dış lastik almam gerekicek ve açıkcası hiç düşünmeden yine bu lastikten alacağım..
    Biraz özelliklerinden bahsedeyim..
    Diş durumları iyi iken uygun hava ile neredeyse çıkamayacağı rampa yok :) Keçi gibi tırmanıyor.. Yanal tutuşu harika istediğiniz kadar yatırırn en ufak bir güvensizlik vermiyorlar ki benim en sevdiğim özelliğide bu :)
    Sonra arazideki akıcılığı gayet yeterli ve dayanıklılığı çok iyi..
    Bunun yanında ıslak- kuru asfaltta gerçekten inanılmaz bir tutuşu var.. Hatta bütün kış karda bile kullandım lastikleri, inanın karda bile motorlardan hızlı virajlara giriyordum :)
     
  3. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    iyi bir ön lastik olabilir ama geçen gün arkaya taktım bunlardan birtane, UST olanından. Sağolsun Berkay :D Ön Crossmark arka Ignitor şu anda. Bugün sabah asfatta test ettim, crossmark kadar akıcı değil malesef. giderken hırıltılar geliyor, biraz yatırınca titreşimide hissediliyor, yan dişler gayet sağlam :D
    Arkalar şu anda 60psi, önler 30psi. Belki yüksek psi kullanıyor olmam asfalt akışkanlığını negatif yönde etkilemiş olabilir. Evet ilginç ama lastiğin dizaynı itibariyle psi/akışkanlık bu modelde ters orantı olabilir. Daha detaylı bir test sonucu eklerim yakında.
     
  4. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    bu lastiklerle eskişehir boztepeden aşağı indim yaklaşık 1000 m civarı teknik bir iniş lastikler inanılmaz şekilde savrulmaya kafa tutuyor verdiğim her kuruşa kat kat helal olsun kendi lastiğim diye övmüyorum :D tercihimde yanılmadığıma seviniyorum iyi forumlar
     
    Erdem Yıldırım ve E.GURCAN bunu beğendi.
  5. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Abi sanırım biraz fazla hava bastığın için birde lastiğin yeni olduğu için fazlaca titretmiştir :) Asfalt akıcılığı konusunda haklısın kesinlikle crossmark kadar akıcı değil ancak arazideki akıcılığı(30psi civarı) gerçekten tatminkar..
     
  6. Ediz Tevfik Özgan

    Ediz Tevfik Özgan Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.143
    Beğeniler:
    1.069
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    Bu güzel test için teşekkürlerde, konu hafif kompenentlere sizce uyuyormu? Tekerlekler kısmı dahamı uygun olurdu?
     
    E.GURCAN ve Elman TEMEL bunu beğendi.
  7. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Hafif komponetler koyma sebebim ağırlık belirtmem amaçlı olması.

    Ayrıca bence hafif komponentlerde ila hafif parçalar olması gerekmiyo.

    Bütün üst grup parçaları olması gerekir diye düşünüyorum.

    Teşekürler.
     
    fatihgüven bunu beğendi.
  8. Bulunmaz

    Bulunmaz Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.053
    Beğeniler:
    799
    Şehir:
    Ankara-Isparta
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Tarık bu ağırlık (530 gr.) İgnator'ın UST olan ağırlığı değil..UST ağırlığı 650-700 gram arasıydı sanıyorum..Bu arada SDS Bisiklet'te bir tane UST olanından İgnator var, bilgine :)
     
  9. Bulunmaz

    Bulunmaz Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.053
    Beğeniler:
    799
    Şehir:
    Ankara-Isparta
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:

    Berkay ağırlığı söylemiş zaten, gözümüzden kaçmış..
     
    d.berkay bunu beğendi.
  10. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Evet ağırlıkları 670gr geliyordu :) ancak arkaya yeni taktığım Ignitor'ın ağırlığı 650gr gelmişti..
     
  11. cantopuz

    cantopuz Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    o maxxis lastigi satarmısın ne kadara elinde kaç tane var? :D :bilmiom:
     
  12. cantopuz

    cantopuz Yeni Üye

    Kayıt:
    26 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    12
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    selamlar:D
     
  13. E.GURCAN

    E.GURCAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2009
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    241
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Erol
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Selamlar bu lastiğin daha hafif olanı alıcam ama bu lastiğinde Alanya kızılalan yarışında kulanmayı düşünüyorum. Bu yüzden ancak yarıştan sonra satabilirim.