Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Mavic jant ve ilginç rotor sorunum.

Konu, 'Frenler' kısmında Erhan.Ö tarafından paylaşıldı.

  1. Erhan.Ö

    Erhan.Ö Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Daha önce arka tekini alıp sorunsuz taktığım mavic crossmax ST (center lock) jantımın nihayet ön teki de geldi fakat ilginç bir problem yaşıyorum. Fren sistemim Shimano XT (Post mount) ve rotorlarım sm-rt81 160mm. Ön rotorum iç kısımdaki fren pad ine yaslanmış vaziyette duruyor. Rotorda ya da kaliperde bir sorun yok, önceki jantımla böyle bir sıkıtı yoktu. Kaliperi ayarlamakta çözmüyor çünkü kaliper vidalarını gevşetip en içe yasladığım halde rotor yine iç fren padine değiyor. Göbek milini kaydırmak yapı gereği mümkün değil. Rotor 1mm kadar daha yüksekte dursa bir sorun kalmayacak. Rotorun arkasına pul gibi bir şey koyup yükselmekten başka bir çare yok gibi duruyor.

    Benzer bir tecrübe yaşamış olan var mı?
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Aklıma şöyle birşey geliyor, kaliperi kompe sök, ön tekeri tak fakat ön tekeri mandalı takmadan tak ve sonra mandalı takıp sık, sonrasında kaliperi tak ve göz kararı ortaladıktan sonra diğer ayarlarını halledersen sorun kalmaz.
     
  3. Sezer İmamoğlu

    Sezer İmamoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bu iyi bir fikir yapamassanız bir profesyonel bir bisikletçiye gösterin 1 dakika içinde yapar :)
     
  4. Cengiz Gökalp

    Cengiz Gökalp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Ekim 2011
    Mesajlar:
    806
    Beğeniler:
    337
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    erhan merhaba :)

    öncelikle hangi maşayı kullanıyorsun ? post bağlantın yandan mı ? :)

    sanırım aynı sorunları yaşadık :)

    ben fox maşa kullanırken benımkınde de sorun yoktu. fakat duz yaylı maşaya geçtim birkaç gündür senın dediğin gibi oldu. rotor kalipere değiyordu.

    yapacağın şey şu. jantı sökücek quick relase'i çıkarıp o bölgeye ( fren tarafındaki bölgeye ) ufak bir pul takacaksın. sonra jant mandalını takıp bır arkadastan yardım alarak jantı yerleştir. jantın o koyduğun pul kadar sağa çekicek. .

    Ben böyle çözdüm şimdilik sorunumu. janta herhangı bir zararı falan yok :)

    ( crossmax st centerlock jant kullanıcısıyım )
     
  5. Erhan.Ö

    Erhan.Ö Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Maşa Suntour Epicon x2. 15mm sokma milli Fox Talas düşünüyorum ama seneye kaldı.

    Bugün sm-rt98 180mm rotor ve post to post 180mm adaptör aldım. Sorun aynen devam ediyor. Bendeki sorun tam tersi, benim jantı ya da rotoru sola kaydırmam gerecekecek. Veya bir şekilde kaliperi sağa.



    [​IMG]
     
  6. Cengiz Gökalp

    Cengiz Gökalp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Ekim 2011
    Mesajlar:
    806
    Beğeniler:
    337
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    benım yaptıgımı denersen hiç te zararlı çıkmazsın :) jantı çıkarıp araya ufak bir pul bul.
     
  7. Erhan.Ö

    Erhan.Ö Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Sanırım anlatamadım. Bendeki durum sizinkinin aksi yönde. Eğer pul koyarsam zaten sürttüğü tarafa pul mesafesi kadar daha yaslanacak.
     
  8. Erhan.Ö

    Erhan.Ö Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Mesele disk frenim sürtüyor şikayetinde bulunan çoğu kişi için çözüm olan kaliperi ayarlamak-ortalamak değil. Öyle olsa zaten halledeceğim.

    Disk iç tarafta kalan pad'e değiyor. Çözüm olarak akla gelen kaliperi gevşetip içeri doğru gerektiği kadar kaydırmak öyle değil mi? Ben vidaları gevşetip kaliperi sonuna kadar içeri kaydırdığım halde yine de değiyor.

    Neredeyse iyi bir bisiklet parasına satılan bir takım jant alıp böyle salak bir durumla karşılaşmak can sıkıcı.
     
    Levent Sönmezer bunu beğendi.
  9. Erhan.Ö

    Erhan.Ö Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    0,8mm kalınlığındaki telefon kartını dremel ile düzgünce kesip tam rotorun altına oturacak şekilde pul yaptım. Önce pulu, üzerine rotoru oturttum. Rotor pul kalınlığı kadar göbekten uzaklaşınca sorun kalmadı. Tek sorun c-lock kapağını sıkacak anahtarım yok şu an. Jant göbek aksı 20mm mil için olduğundan satandart c-lock somunu yerine shimano hollowtech göbek anahtarı ile sıkılabilen bir somun kullanmışlar.
     
  10. Levent Sönmezer

    Levent Sönmezer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2011
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Merhabalar.
    Çok haklısınız. Bendede aynı jant seti var 6 vida tipi .Fakat avid fren kullanıyorum..
    Kısaca tarif etmeye çalışayım ; Jantınız amortisöre takılı halde iken amortisörün her iki bacağına eşit uzaklıktamı bir bakın..
    Sonra eğer eşitse kaliper slot delikleri sonuna kadar kullanarak ve vidaları sıkmadan fren kolunu sıkın, sonra vidaları sıkın.
    Bundanda sonuç alamazsanız `;centerlock rotor yüzeyinin rotora tam oturup oturmadığına bakın..

    Diyelimki amortisör er iki yüzeye eşit değilse zaten sorunu buldunuz demektir. Erdoğanlarda Teknisyen Ahmet abi yeniden akort yaparak sorunu çözecektir.

    Birde 180mm rotora göre aldığınız adaptör deliği veya bağlantı yüzeyi düz olmayabilir.Bir kontrol edin..
    (( Sanmıyorum ama Suntour amortisör delikleride yan açılmış olabilir..))
    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Telefonlada ulaşırsanız yardımcı olabilirim.0533 356 22 75
    Saygılar.
     
  11. Erhan.Ö

    Erhan.Ö Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Jantın amortisör bacaklarına uzaklığı ve akort olayı jant çemberini ilgilendiren bir durum. Bizim işimiz göbek ile. Sorunun maşa, rotor, adaptör ile ilgisi yok. Yeni rotor ve adaptör alınca ortaya çıkan bir sorun değil, 160mm eski rotor ile de vardı. Sorun jant değişimi ile ortaya çıktı.

    Bugün eve dönerken hollowtech göbek anahtarı alıp c-lock u sıktım. Önceki mesajımda dediğim gibi telefon kartından yapıp rotorun altına koyduğum pul sorunu tamamen çözdü.

    Bu arada istediği kadar profesyonel olsun, ben kesinlikle bisikletimin bir tek vidasını dahi bir bisikletçinin sıkmasını istemiyorum. Maalesef çok özensiz, bilgi olarak yetersiz ve eline aldığı donanıma kaba saba davranan ayarsız insanlar gördüm. Bu durum sadece bisiklet sektörü için değil, bir çok konuda böyle. Teknik altyapım bu tip işleri kendim halletmek için zaten fazlasıyla yeterli.
     
  12. Levent Sönmezer

    Levent Sönmezer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2011
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Sorunu çözdüğünüzü gördüm.( Ben mesajı size yazmaya çalışırken yazmışsınız.)
    Yapılabilecek en son ayar bu uygulamadır. Rotor alanı oldukça iç kısma yakın demekki..
    Yanlız yaptığınız uygulama özellikle telefon kartı ile aspirin çözümdür. Fenolformaldehid bir malzemedir. Zamanla su ile aşınır. Kaldıki 40 Nm ile uygulanan kuvvete dayanamaz ve çökme yapar.. Sert Teflon veya Alaşım aluminyum bir parça alıştırırsınız artık..

    Önerdiğim Ahmet Bey ise ki 15 yıldır tanırım ( 20 yıl yarış koşmuş biridir) kendi alanında oldukça iyidir.

    Dediğiniz örneklere katılıyorum. Ne yaptığını dahi bilmeyen zerzevat kafalı birçok tip var.. Zincirini WD 40 yağ ile yağlayan mesela..
    Neyse geçmiş olsun..
    Saygılar.
     
  13. Erhan.Ö

    Erhan.Ö Üye

    Kayıt:
    22 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Kolayca işleyip deneyebileceğim bir malzeme olduğu için telefon kartı kullandım. Dediğiniz gibi zamanla çökebilir ya da sıvı teması oldukça bozulabilir. Bir süre idare etsin, sonra uygun parça bulabilirsem alüminyum levhadan yaparım.

    Bu jant aslında 20mm veya 15mm sokma mil ile kullanılmak üzere dizayn edilmiş. Mavic'in ayrıca sattığı orijinal 9mm QR çevirici adaptörü ile kullanıyorum. Seneye maşamı değiştirmeyi düşünüyorum, sağlamlık ve esnemezlik bakımından kesinlikle 15mm sokma milli bir maşa alacağım.

    İlginiz için teşekkür ederim...
     
  14. E.İÇLİ

    E.İÇLİ Aktif Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    1 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    70
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Konuyu hortlatıyorum ama aynı sorun benimde başıma geldi biraz araştırdıktan sonra chainreactioncycles de hope rotor spacer ları buldum 1mm 2mm olmak üzere iki çeşit var, bu tarz sorun yaşayan arkadaşlara fikir olsun.
     
    suat akman bunu beğendi.