Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

master tez konusu: karbon kadro üretimi

Konu, 'Kadrolar' kısmında hornetyasin tarafından paylaşıldı.

  1. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Merhaba,


    Malzeme Müh. Y.Lisans Tez konusu olarak karbon kadro üretmeyi düşünüyorum. Önümde 1 sene gibi uzun bir süre var ve ben her türlü yardıma açığım :D. Özellikle Türkiye içinde karbo fiber temini konusunda :)


    Karbon fiber takviyeli kompozit kadroların üretimi konusunda tecrübeli olanlar varsa tecrübelerini paylaşmalarını isteyecektim :)
     
    Özcan bunu beğendi.
  2. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba Hornet.
    Türkiye'de bırak karbonu alüminyum kadro üreten yok.. Ama babası karbon yelken direği üreten birini tanıyorum..Yardımcı olabilir..Telefonunu verebilirim.
    Benim telefonum: 532-672 6880
     
    sonEr´´ bunu beğendi.
  3. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    teşekkürler Gürsel Bey (abi diyebilirim di mi :) ) not alıyorum numaranızı.
     
  4. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Tabii ki..Özeline telefonu yazıyorum..Selamlar
     
  5. koray386

    koray386 Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2006
    Mesajlar:
    38
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    kırşehir
    Seviye:
    yonca onuk firması çok ileri seviye kompozit malzemeler kullanarak sınıfında dünyanın en iyisi diyebileceğim hücumbotlar ve de korvet gemileri ni üretmekte
    bu firma kompozitler konusunda çok gelişmiş durumda ama ürettikleri gemilerde karbon kullanıyorlarmı bilmiyorum
    http://www.yonca-onuk.com/main.htm
     
    hornetyasin bunu beğendi.
  6. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Evet arkadaşlar bu konuyu açtıktan yaklaşık 1,5 sene sonra projeyi tamamlamış bulunuyorum.

    Şu an sadece fotoğrafları yüklüyorum kısa bir zaman sonra tez metninden yapılma aşamalarını ve üretim aşamalarının fotoğraflarını da ekleyeceğim.

    Çok yakın bir zamanda da test için yollara çıkacak :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. S. Burak Cebeci

    S. Burak Cebeci Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    414
    Beğeniler:
    180
    Şehir:
    istanbul/küçükyalı
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    hayırlı olsun =) harika birşey olacaga benziyor(herşey bitince) eline saglık merak ettim agırlıgı ne kadar ve ne kadar a mal oldu=)
     
  8. Selim Çam

    Selim Çam Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.905
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Elinize sağlık. Cidden inanabileceğim ilk el yapım kadro :) Klasik tutkun sorusu: Hocam bunun ağırlığı nedir? :) Bir de malzeme olarak ne kullanıldı tam olarak? Geometrik ölçülerini de yazarsanız sevinirim. Bir de zayıf birisinin test etmesi başlangıç için iyi olacaktır.
     
  9. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Teşekkürler,

    Ağırlığı 1700 civarında , ama burda önemli olan ağırlık değildi zaten, hibrid bir yapı olduğu için ağırlık biraz yüksek tabii.

    Maliyet 500-600 tl civarında tabii işçilik hariç :) kendimden para almadım :D

    Kullanılan fiberler 12k unidirectional carbondur. Boruların içerisinde köpük, metal cidar vb kullanılmamıştır. İçerisinde metal cidar olan kısımlar alın borusu, sele borusu ve BB'nin üst kısmındaki 5'er cm lik bölgelerdir.
     
    sonEr´´, ferrari360, brol ve 20 kişi daha bunu beğendi.
  10. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Ölçü yaklaşık olarak 16" civarında ama geometriyi tasarlarken kendi ölçülerimi kullandım :) o yüzden tam 16" değil, boru açıları vs güncel Scott Scale kadronun açılarıdır.
     
  11. cazz

    cazz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Nisan 2006
    Mesajlar:
    357
    Beğeniler:
    120
    Seviye:
    güzel görünüyor. tebrikler
     
  12. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Yapım aşamalarından bir foto :

    [​IMG]
     
  13. İLKER TAŞ

    İLKER TAŞ SPECİALİZED. S-WORKS M5 HARDTRAİLL ALL......

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    10 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.955
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    İLKER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    harika olmuş hornet karbon bir jantta yapacakmısın:D
    herhalde bisikletin tüm parcalarını sen yapacaksın gibi gözüküyor:D
     
  14. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    nirvana diğer parçaları yapacak ne zamanım nede yeterli teknolojim var :) artık mtbdeki malzemeleri buna dizerek test yapacaz :)
     
  15. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Valla söyleyecek söz bulamıyorum..

    keşke birileri de aluminyum kaynağı üzerine tezini yapsa da belki birilerinin üretime girmesi için ilk adımı oluşturur bence :)

    Karbon çok güzel bir malzeme ama herkesin bildiği gibi pahalı..

    yapım aşamaları hakkında bilgilendirme yapabilirmisiniz?

    veya tezinizin powerpoint sunusunu yollayabilirmisiniz?
    tezi yollamak isterseniz gmail de yer çok :) bayramercan@gmail.com

    tebrik ederim gerçekten güzel olmuş
    umarım test aşamasında sorun çıkmaz

    iyi forumlar ;)
     
  16. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Helal olsun kardeşim testlerinin sonuçlarını bekliyoruz...
     
  17. burgazz

    burgazz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    929
    Beğeniler:
    366
    Şehir:
    Istanbul / Çapa
    Seviye:
    bır soru da benden sanıyorum normal bır alu kasanın ustune carbon elyafını sararak bu hale getırdın degıl mı?
     
    Serkan TELYAKAR bunu beğendi.
  18. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Teşekkürler,

    Ercan en kısa zamanda ulaştıracağım. Benimde amacım üretim konusunda bir kıvılcım çıkartmaktı, inşallah fabrikasyon ürünlerin Türkiyede yapılıdığını görürüz.
     
  19. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Hayır, aluminyum kadronun sadece arka çatal kısmını kullandım, karbonfiber boruların altında herhangi bir metal köpük vb çekirdek yoktur.
     
  20. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    [​IMG]

    bu fotoda kullanılan metal kısımlar açık bir şekilde görülüyor.