Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Maşa Saft Borusu değisir mi...?

Konu, 'Süspansiyon' kısmında cannn3715 tarafından paylaşıldı.

  1. cannn3715

    cannn3715 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    539
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    [​IMG][/URL][/IMG]
    slm arkadaşlar

    sr suntour xcp 75

    modeli maşanın resimde çizdiğim bölümden kırıldı yardımcı ola bilecek veya foruma katkısı olacak varmı böle başına gelşecek ve gelmiş olanlar araştıranlar açısından:D:D:D
     
  2. boxtubing

    boxtubing Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2008
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    benimde başıma geldi ama henüz bi çözüm bulmuş değilim bu konuda fikri yada bilgisi olanların dikkatine...
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bu degisim elbet bir sekilde yapiliyordur, ama su ana kadar yapan, yaptiran hic duymadim.

    Fox'larin bile yedek parca olarak gelenleri üst bacaklarla hazir monteli olarak geliyor. Acikcasi XCP 75'in kendisinden daha masrafli bir islem gibi geliyor bana.
     
    ozzinga, boxtubing, fecredall ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  4. cannn3715

    cannn3715 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    539
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    peki kaynak veya o boru yerine kestirip nenisini takma fikri ne derece sağlıklı olur acaba?sonuçta kadronun dkey darbe alacaktır???
     
    boxtubing bunu beğendi.
  5. Ahmet Göker Derya

    Ahmet Göker Derya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ekim 2007
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    478
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Şaft borusu montaj sırasında çok çok büyük bir ihtimalle soğutularak yerine geçirilmiştir. Bu işlemi kısaca anlatmak gerekirse şaft borusu taç kısmına takılmadan önce bir süre sıvı azotta bekletilir. Bu sayede şaft borusu -150 derece civarı bir sıcaklığa ulaştıktan sonra soğuyup daralacağı için taçtaki yuvasına kolayca geçer ve ısındıktan sonra da yerine çok sıkı bir şekilde adeta kaynaklanmış gibi oturur. Bu tip montajı yapılan bir parçanın geri sökülmesi pek mümkün değildir. Birazcık uçarsak yeniden azota batırıp sökmeyi deneyelim diye düşünebilirsiniz;fakat bu sefer hem şaft borusu hem taç kısmı birlikte soğuyacağı için yine de sökemezsiniz. Çekiçleseniz zaten aluminyum malzeme zarar görür. O nedenle en mantıklısı yedek parça bulamıyorsanız malesef yeni bir amortisör almak.
     
  6. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    Mc Pherson nickli arkadaşımız güzel yazmış. Aynı şekilde soğutarak geri çıkarma işlemi yapmak imkansız; alüminyum kısım da boruyla birlikte soğuyacağından çıkmayacağı gibi kolayca da kırılabilir.

    En iyisi yeni bir maşa edinmek; hem daha güvenli.

    Bu arada; o boruyu kırmayı nasıl becerdiniz?
     
    boxtubing bunu beğendi.
  7. Semican Baydur

    Semican Baydur Bisikletkolik

    Kayıt:
    7 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Antalya Merkez Uğraş: Xc
    Seviye:
    bence olması çok zor
     
    boxtubing bunu beğendi.
  8. boxtubing

    boxtubing Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2008
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    valla nasıl kırıldı bilmiyorum:D ama değişmesinin mümkün olabildiğini duydum inş değişir yeni bir maşa almak sorun deil ama sr sountor xcp 75 gerekıyo:(
     
  9. boxtubing

    boxtubing Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2008
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    suan elimde saft borusu var kırılan masanın saft borusuyla pres makşnesinden yardım alarak değişebileceğini düşünüyorum
     
  10. Ahmet Göker Derya

    Ahmet Göker Derya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ekim 2007
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    478
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bu sefer de preslemede hem kırık olanı sökme hem de yeni şaftı takma işlemi esnasında yüzeyler birbirlerine sürtünerek geçecekleri için zarar görecekler ve yeni şaft istediğiniz gibi sıkı bir şekilde yerine oturmayacaktır.
    Birbirine sıkı geçip takrar sökülüp takılması gereken yerler dikkat edin çok hassas işlenmiştir ve yüzeyleri adeta ayna gibidir. Örnedin tümleşik aynakollarda rulmanlara geçen kısımlar;rulmanlı göbeklerde yine rulmanlara geçen mil çok hassas işlenmiştir. Eğer rulmanlara geçen kısımlar böyle işlenmiş olmasaydı sadece bir defa söküldüğü zaman yüzey pürüzleri ezilecek ve tekrar yerine oturtmak istediğinizde ezilen yüzey pürüzleri milin sıkı geçmesine imkan vermeyecekti.
     
  11. Turkishflier

    Turkishflier Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:

    Selam,bahsettiğin miller,yuvalar söylediğin gibi çok hassas işlenmiş değiller.Sıkı geçme ile montajı yapılan yüzeylerde hassas bir işleme zaten gerek yok.Aksine yüzeylerin biraz pürüzlü olması istenir ki geçme işlemi sırasında az miktarda deformasyona izin verilip yeterli sıkışma sağlansın.

    Şaft maşaya ısıl olarak mı takılıyor yoksa preslenerek mi onu bilmiyorum.
    Fakat ısıl yolla şaftı sökmek pek mümkün değil.Ama presle sökülebilir.
    Madem gereken şaftı bulmuşsunuz pres yardımıyla eskisini çıkarıp yenisini takmayı deneyebilirsiniz.İki kere takıp çıkarmakla yüzeyler kayda değer bir ölçüde deformasyona uğramaz.
     
    boxtubing, cannn3715 ve Ozan Güven bunu beğendi.
  12. boxtubing

    boxtubing Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2008
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    ewet haklısın ama denemeye değer diye düşünüyorum yani maşa xcm lere göre fln süper bi maşa yapılması mümkün olsa keşke yoksa xcmye talip edecez
    sr suntour xcp 75(körüklü) satılık varsa alabilirim
     
  13. boxtubing

    boxtubing Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2008
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    maşayı yapmayı başardık arkadaşlar hepinize tsk ederim
     
  14. ALİ3544

    ALİ3544 Yeni Üye

    Kayıt:
    22 Aralık 2008
    Mesajlar:
    45
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    bursa
    Seviye:

    mesleğim gereği bu konuda bilgi sahibiyim sorununu bulunduğun ildeki torna atölyesinde giderebilirsin aleminyum kısmı asetilen yardımıyla ısıtılarak genleşmesi sağlanır (çok ısıtmamak kaydı ile )kırılan metal kolaylıkla çıkacaktır yerinede yenisini yaptırmak kalır yeterki iyibir usta bulabilesin
     
    cannn3715 bunu beğendi.
  15. caner(bmx)

    caner(bmx) Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ekim 2006
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    eski saft borusunu bir sekilde cikar ve tornaciya saft borusunun 1mm veya 2mm buyuk yaptir ve presle oraya saglam sekilde otuttur eskisi gibi olucaktir
     
  16. cannn3715

    cannn3715 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    539
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    pres yardımıyla haloldu ama ne denli salam oldu ne derece dayanacak bakalım::D
     
  17. boxtubing

    boxtubing Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Aralık 2008
    Mesajlar:
    336
    Beğeniler:
    260
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    sorunsuz oldu arkadaşlar eskisinden sağlam oldu:D:D:D bi daha bişe olacagını sanmıyorum(Kysri Glp - Ysn)
     
  18. sadana

    sadana Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    2.268
    Beğeniler:
    2.592
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    hepsi boş ben yaptırım kardeşşş
    o nasıl takıldıysa çıkarılır nasıl çıkarıldıysada takılır.neleri var presde yapılır onlar. :)ısıl işlem göremez zaten malzeme yoksa özelliğini yitirir.ben yaptırdımmm
     
    cannn3715 bunu beğendi.
  19. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Hayır, Suntour'daki montaj pres ile yapılıyor.
     
  20. Ahmet Göker Derya

    Ahmet Göker Derya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ekim 2007
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    478
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Dediğim gibi yüzeyi hassas işlenmeyen parça 1 defa takılıp çıkarıldığı zaman eskisi kadar sıkı geçmez! Düz yolda bu kısma yük binmez ancak ani direksiyon hamlelerinde teker düz kalıp gidon dönerse hiç şaşırmayın,özellikle de hızlı giderken.