Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

masa degısımı, kafa karısıklıgı...

Konu, 'Süspansiyon' kısmında zeynep eki tarafından paylaşıldı.

  1. zeynep eki

    zeynep eki Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Kasım 2009
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Kadıköy
    Seviye:
    İyi günler kardeşim

    --------------------------------------------------------------------------------
    Ben bisikletimi,çoğunlukla düz maşa ve 1.50 lastik ile kullanıyorum...Kullandığım düz maşanın ağırlığı 1 kg kadar(Düz maşam alu değil,cro-moly'dir.2.el olarak, forumdan bir arkadaştan almıştım)) ...Bisikletin amortisörlü XCM maşası 2.5 kg kadar. 1.5 kg hafiflemiş oldu bisikletim.
    Daha ince bir lastik kullanınca, bisikletin asfalt veya fazla bozuk olmayan stabilize yollarda kullanımı daha akıcı oluyor.


    http://www.ressim.net/show.php/11850...zmaa1.jpg.html

    Hava yağışlı olduğunda veya bozuk araziye gireceğim zaman lastikleri ve bazen maşayı da tekrar değiştiriyorum.
    http://www.ressim.net/show.php/11851...mmaal.jpg.html

    mesaj yollayamadıgım ıcın buraya kopyaladım mesajınızı..bende masayı duz masaya cevırmek ıstedım..ama bısıkletın onu cok alcalır pedallar ıyıye yere yaklasır yapma dıyenler oldu.ama gordumkı sızın bısıklet gayet ıyı olmus..sımdı arada kaldım ..ne yapayım bılmıyorum..duz masada ısrarcı olmalımıyım..o kadar farkıda olmaz demıslerdı duz yolda..hangısı dogru? yardım .....
     
  2. BULUT ÇELİK

    BULUT ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    istanbul AVCILAR
    Seviye:
    :confused:
     
  3. Ahmet Turan BABACAN

    Ahmet Turan BABACAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2008
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    244
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Zeynep Hanım;
    Fotoğrafları göremedim ama, maşayı düz maşaya çevirmek, tamamen sizin kullanımınıza bağlı bir şey. Eğer toprak yolda veya arazide binmeyecekseniz, kaldırımlardan merdivenlerden atlayıp zıplamayacaksanız, sürekli asfalt yol gidecekseniz sabit maşa sizin için çok rahat olur. Hem hafifleyen bisikletiniz hem de esnemezliği sayesinde size tasarruf ettirdiği gücü büyük ölçüde hissedersiniz.
    Pedalların yere yaklaşması konusuna gelince, bu o kadar büyük bir problem yaratmaz. Maşanın yere çarpması dönerken bisikleti yatırdığınızda başınıza gelebilir. Zaten yattığınız taraftaki ayağınız kesinlikle yukarda olmalıdır. Bu hem pedalın yere çarpmasını engeller hem de ağırlık merkezinizi tekerleğe maximum tutunma verecek şekilde dışa kaydırır. Pedalınız alçak olsa da yüksek olsa da dönüşlerde iç kısımdaki pedalı aşağıda tutmanız ölümcül bir hatadır. Bu yüzden pedalın yere yaklaşmasını kafanıza takmayın.

    Ama arazide ve toprak parkurda kullanmayı seviyorsanız amortisörden vaz geçmeyin. Yoksa uzun turlar sonunda ciddi omuz ve kol ağrılarınız olabilir.. :)
     
  4. atakibrahim

    atakibrahim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    815
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Ankara Bisikle
    Seviye:
    Mtb bisiklete düz maşa takılabilir.Fakat bilginiz olsun bahsetiğiniz bisiklet mtb bisikleti olduğundan sele ile gidon olabildiğince aynı izada tutulmalıdır.Her kadronun kendine has geometrisi vardır boyunuza uygun bisikleti yani şeçtiğiniz kadro boyunun (S16'' M18'' L20'' gibi) doğrutusunda sele borusunun girdiği nokta açısı ve maşa açısı değişecektir.Buda sizin kadro üzerinde daha çok kapanmanıza neden olarak bel ağrısı çekmenize neden olabilir.Benden size tavsiye düz maşaya geçeriken gidonunuzu ''V'' gidon ile değiştirin ve gidonun altına spacer dediğimiz gidon boğazının altında veya üstünde bilezik biçimdeki parçalar var ise bunu oradan boğazın altına takarak gidonunuzu daha üst bir seviyeye ayarlayınız.