Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Maşa değişimi bir kaç tecrübe paylaşımı

Konu, 'Süspansiyon' kısmında caner keser tarafından paylaşıldı.

  1. caner keser

    caner keser Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Osmancık /Çorum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    [​IMG] 500 bisiletimin üzetinde gelen yaylı maşasını Erdoğanlar Bisiklet ten aldığım düz maşa ile değiştirdim. Eski maşa 1900 gram yeni maşa ise yaklaşık 780 gram. İşlem sonucunda bisikletimin ağırlığı 12 kg a indi. Bunun sonucunda ivmelenmede kolayca farkettiğim bir artış oldu. Süspansiyon yokluğuna bağlı bir konfor kaybı zerre kadar hissetmedim.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Montaş esnasında iki sorun oldu. Maşa şaft borusu uzun geldi. 5 cm lik kısmını demir testeresi ile kolayca kestim. İkinciside yeni maşada şaft borusunun içerisinde kelebek diye tabir edilen parça çıkmadı.(Maşa alırken ıyaran olmadığı için kelebek siparişi vermemiştim tabi. Bende eski maşadaki kelebeği alttan üste doğru uzun bir demir ve çekiç yardımıyla vurarak çıkardım. Biraz deforme olsada yeni maşaya taktım sorun çıkmadı.
    1 aylık tecrübeme göre;
    1-Şu anda olsa amortisörlü bisiklet almazdım. Çünkü bisiletimin orijinal amortisörü yaylı ve giriş seviyesinde. Yaklaşık 300 tl civarında. Yaşadığı yer gereği amortisör olması gereken arkadaşlara kesinlikle havalı ve 800 tlden daha pahalı bir amortisör tavsiye ederim. Aksi halde konfor bir yana gereksiz bir ağırlık taşımak zorunda kalacaklardır.
    2-Elcil sonuna takılan ayna almıştım. Tavsiye etmiyorum. Çünkü sağa sola sık takılıyor ve sürekli ayarı bozuluyor. Ayrıca konvex değil düz olmalı. Arkadan gelen araçlarların mesafesini tahmin etmek küçücük aynada çok zor oluyor.
    3 - Aldığım kilit 1.5 metre spiral şekilde ve anahtar kullanımlı. Şu an olsa spiral 80 cm den kısa sele borusuna iliştirien bir kilit alırdım. Yada paraya kıyıp katlanabilir kilit alırdım. Diğer türlü taşımak eziyet oluyor ve kaba bir görüntü oluşturuyor.
    4-Şu an olsa disk firen almazdım. Hem ağır hemde çok sorun çıkarıyor. Sürekli ses yapıyor bazen saatlerce sesi gidermek için uğraşıyorum. Sonuçta saatte 80 km hız yapmıyorum.
    Saygılarımla.
     
  2. caner keser

    caner keser Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Osmancık /Çorum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bir sorum olacak. Yeni maşadaki pabuç fren çıkıntıları çirkin görünüyor. Basitçe ne yapabilirim. Birde hidrolik fren kablosunu maşaya plastik kelepçe ile mi sabitlesem? Teşekkürler.
     
  3. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    hayırlı olsun. güle güle kullanın. benimde bu sıralar düşündüğüm birşey. şöyle bisiklet kullanımıma baktımda maşanın kilidini açarak hiç kullanmadım ben. yani boş yere ağırlığı taşıyorum. bende alacağım kısa zamanda. fren kısmını siyaha boyasanız bir nebze olsun göze batmaz diye düşünüyorum
     
    Gökhan BİROL ve caner keser bunu beğendi.
  4. caner keser

    caner keser Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Osmancık /Çorum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Teşekkür ederim. Umarım istediğiniz gibi olur. Şu aşamada iki şey düşünüyorum. Ya demir testeresi ile kesip üzerine çıkartma yapıştıracağım. yada küçük bir ışık vidalayacağım. Başka bir aksesuar da olabilir. İyi pedallar.
     
  5. Çağlayan

    Çağlayan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.764
    Beğeniler:
    2.110
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:

    Ellerinize sağlık,paylaşım için teşekkürler..
     
  6. Tamer KAMIŞLI

    Tamer KAMIŞLI Bisikletkolik

    Kayıt:
    5 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.195
    Beğeniler:
    831
    Şehir:
    Samsun - Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Öncelikle yorumlarınıza katılıyorum. Bende Sedona 311 bisikletim üzerine aynı maşayı aldım ve taktım. Hafiflik ve ivmelenme anlamında bariz bir fark var buraya kadar doğru. Fakat alacak arkadaşlara bir önerim olacak ki bunu dikkate alsınlar. Amortisörlü maşadan düze geçtiğiniz takdirde bisikletinizin açıları kesinlikle değişiyor. Ben bisikleti daha dik bir konumda kullanırken şuan biraz daha belim bükülüyormuş gibi geliyor. Bunu açılı gidon boğazı ile çözmek mümkün olabilir sanırım, benim gidon boğazım açılı olmasına rağmen üzerindeki vida yalama olduğu için şuan bir oynama yapamıyorum. 30-40 TL'ye başka bir boğaz alıp onu kullanıcam.
     
    Kuzey Ege bunu beğendi.
  7. Ahsen Okyay

    Ahsen Okyay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    895
    Beğeniler:
    770
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Dahon
    Seviye:
    doğru haklısınız. küçük değişikliklerde olsa ilk etapta bayağı farklılaştırıyor. Mesela ben sadece gidon boğazının duruşunu değiştirdim. normalde yukarı doğru daha dik çıkan kısmı aşağı çevirdim. şuan yere paralel gibi oldu. bu bile ilk zamanlarda sürüşümde oldukça temkinli olmamı gerektirmişti bisiklet anlamsız sağa sola yatar gibi oluyordu. alışana kadar dikkat şart
     
  8. meseduzu

    meseduzu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    o firen takma yerlerinin üstinde açık ağızlı anahtar takmak için yer varsa sola çevirerek çıkarta bilirsiniz ama dişlilerine somum gevşemesin diye yapıştırıcı kullanıyorlar onun için bayağı bir zorlanma yaşarsınız kesmeye kalkmayın ileride kullanmak isterseniz geri dönüşümsüz olduğu için kullanamassınız sçkerseniz saklar ileride kullanırsınız. yada v frene geçin
     
    Murat Cömez bunu beğendi.
  9. caner keser

    caner keser Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    Osmancık /Çorum
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. İlk fotoğrafta görüleceği üzere amortisörlü maşa düz maşaya göre daha yüksek. Maşa değiştiğinde de ön taraf biraz düşüyor. Ama siz söyleyene kadar hiç hissetmemiştim.
     
    Gökhan BİROL bunu beğendi.
  10. L_GURKAN

    L_GURKAN Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    158
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    konya-istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    fren takma yeri = pivot tanesine 10tl verip almıştım zamanında. Giriş seviye bisikletlerin maşalarında bu pivotlar maşaya kaynaklanmış halde durur; artık kullanış ve görsellik ön planda oldugu için yivli yapıyorlar bunları. Onları bir bisikletçiye götürüp çıkarttırabilirsiniz yalnız çıkarttıktan sonra o parçaları kesinlikle alın zira pahalılar :)
     
    Murat Cömez ve caner keser bunu beğendi.
  11. kellemusic

    kellemusic Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    69
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Tamer KAMIŞLI
    Peki bu durum performans açısından bir şey kaybettiriyor mu? Sonuçta gidon açısını kendinize yükseltecek şekilde değiştirseniz dahi kadronun pozisyonu öne yatık şekilde duruyor. Ben de değişim düşünüyorum.