Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

maşa bakımı(vidasız)

Konu, 'Süspansiyon' kısmında ömerözeren tarafından paylaşıldı.

  1. ömerözeren

    ömerözeren Eski toprak

    Kayıt:
    10 Şubat 2011
    Mesajlar:
    200
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    konya
    Adı:
    Ömer Özeren
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    arkadaşlar benim maşa zoom.altında vida yok bakımını nasıl yapabilirim?geçenlerde yanlışlıkla üst kapaktan içeri yemeklik yağ döktüm oda dondu maşam acayip sertleşti ne önerirsiniz?teşekkrler:)
     
  2. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.792
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    zoom maşanın hangi modeli? eğer modeli belli olursa en kotu ihtimalle internetten bir seyler bulunur nasil yapildigina dair...
     
    ömerözeren bunu beğendi.
  3. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.757
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yanlışlıkla üst vidayı söküp, elinize yanlışlıkla aldığınız ayçiçek yağını, yine yanlışlıkla deliğe denk getirip içine boşalttınız demek. Hangi model olduğunu yazın da belki yanlışlıkla bakımını bir tarif eden çıkar...
     
    BEYHAN, B Turan, suat akman ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  4. ömerözeren

    ömerözeren Eski toprak

    Kayıt:
    10 Şubat 2011
    Mesajlar:
    200
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    konya
    Adı:
    Ömer Özeren
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    yanlışlıkla derken sonunun böyle olacağını bilmeden yani.kapakları açıp içini suyla bi güzel yıkasam ne olur.bianchi scorpiondaki zoom marka internete modelini yazınca bir şeyler çıkmıyor.
     
  5. niyazi akarken

    niyazi akarken Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    sakarya
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    sıcak suyla yıka bari de içindeki yağ çözülsün aksın gitsin...paslanma sorunu olurmu bilmiyorum ama paslansa yağmurda da paslanır gibime geliyor.
     
  6. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.757
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Siz siz olun maşanızın içine soğuk veya sıcak su değdirmeyin...
     
  7. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Arkadaşım maşanın içine çok az mazot damlatın ve bir daha sakın motor yağı harici bir ürün kullanmayın.
     
  8. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Motor yağı da bu iş için uygun değil.
     
  9. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.894
    Beğeniler:
    9.318
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Demek motor yagi??? Peki motor yaginda hangisini tavsiye edersiniz. Malum benzinli icin var, mazotlu icin var, incesi var kalini var, 5w40 var 10w40 var yani var da var... Tavsiye de bulunursaniz memnun olurum. ;)
     
  10. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Konu eskimiş ama ben de merak ediyorum içine ne yağı kulanmalı.

    Birde benim maşa da vidasız bacakları nasıl ayırırız ?
     
  11. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Motor yağı yerine zincir yağı kullanın derim. Veya aşağıdaki mesajda yazıldığı gibi sadece bu tip ön amortisör için üretilmiş yağ da olabilir.

    Motor yağlarındaki ilk rakam kalık-incelik açısından değerlendirilebilir. Örneğin 5-40 yağ 10-40 yağdan daha incedir. 5, 10'dan daha küçük. İlk rakam küçüldükçe yağ incelir, büyüdükçe kalınlaşır. İncelen veya kalınlaşan şey, yağın akıcılığıdır veya teknik tabirle viskozitesidir.

    Yağ kodunun ikinci hanesi ise motor yağının ne kadar yüksek sıcaklıklarda özelliğini yitirmeden dayanabildiğini gösterir. Bu sıcaklık, motor içindeki silindirlerde gerçekleşen yanma sonucu oluşan yüksek sıcaklık. Örneğin 10-40 ile 10-60'ı karşılaştıralım. İkinci rakam büyüdükçe yağın daha yüksek sıcaklıklarda daha dayanıklı olduğunu gösterir. Aracınız spor bir araçsa, uzun süre çok yüksek devirlerde kullanıyorsanız 10-60 daha iyidir. Uzun süre çok yüksek devirde kullanmıyorsanız, pahalı olan 10-60'a gerek yok.

    Bunun haricinde bu rakamlar, aracın kullanıldığı ortam, dış iklim(sıcak veya soğuk) sıcaklığı da dikkate alınarak seçilir ve bunun için özel tablolar var. Buna girmeyeyim şimdi.

    Bu yağlar, içten yanmalı motorlarda kullanılır.

    Yağ seçiminde; bir yağ hangi şart için üretilmişse(çalışma sıcaklığı, sürtünen yüzeylerin malzemesi, yapışma özelliği vs.) ona yakın çalışma koşullarında da bu yağı kullanabilirsiniz.

    Daha da bilgilenmek isteyen, işin ehli motosikletçiye şunu sorsun: Motor ön amortisöründe hangi yağ kullanılıyor? Bisiklet ön amortisörü de motor ön amortisörü de benzer yapıda ve çalışma koşulunda olduğundan, motosiklet için kullanılan yağı bisiklete de kullanabilirsiniz.
     
    Emre Sertkaya bunu beğendi.
  12. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Amortisör yağı veya fork oil diye aratınca ürünler çıkıyor. 5w, 7w, 10w, 15w, 20w olanlardan var piyasada gördüğüm kadarıyla. Genellikle de araba ve motor için çıkıyor. Yanlış hatırlamıyorsam Erdoğanlar'da 7w olan vardı, bisiklet için diye satılan.

    Peki bisiklet için hangisi daha iyidir, neye göre seçilir? Biz bisiklette amortisör içindeki yağın akışkan olmasını mı yoksa daha zor akmasını mı isteriz? Yoksa bu bizim sürüşteki konfor tercihimize mi kalmıştır?

    Bilen varsa biraz açıklasın lütfen.
     
  13. Çetin ŞAHİNÖZ

    Çetin ŞAHİNÖZ Bisikletkolik

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    5 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.199
    Beğeniler:
    1.081
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Aslında o maşanın üretici firması veya ayrı ise süspansiyon üreticisinin tavsiyesi vardık kullanılacak yağ ve ölçüleri hakkında.
    Üretici markanın sitesinden bakabilirsiniz.
     
  14. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.894
    Beğeniler:
    9.318
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:


    Bilgi icin tesekkürler... Ben hayat da motoryagi masalarim da kullanmam ve kendim de masalarimi hic acmam, devamli servise gönderirim. Masa da motor yagi kullanmak dogru degildir, masalar icin özel yaglar vardir. Yalnis yerden kar etmeyi denemeyin bence. Benim bu sorum (Demek motor yagi??? Peki motor yaginda hangisini tavsiye edersiniz. Malum benzinli icin var, mazotlu icin var, incesi var kalini var, 5w40 var 10w40 var yani var da var... Tavsiye de bulunursaniz memnun olurum) sadece ironik idi.
     
  15. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    İşte bendeki sıkıntı orda zaten. Motosiklet için adam mesela gidip Honda CBR bilmemkaç diye baktığı zaman kılavuzunda bulabiliyor bunu. Amortisör yağları için de 5w-20w arası numaralı yağlar var. Atıyorum kılavuz demiş ki bu model motorda amortisör başına 495 ml 15w amortisör yağı kullanın. Amortisörü sökmek elinden gelen adam gidip buna göre yağ alıyor ve ölçüp koyuyor. Bisiklete hangisi daha iyi gider? sorusu için kafam hala karışık...

    Çünkü motosiklet daha ağır, ayrıca daha yüksek hızlarda denge ve özellikle virajlarda ve frenlerde vereceği tepki bakımından bisikletten farkı olabilir gibime geliyor.
     
  16. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    motor yağı tavsiye eden arkadaş benim sele borusu içinde motor yağı önermişti ,sanırım her alanda motor yağı kullanıyor :D
     
  17. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Bir de şöyle durum var, bazı arkadaşlar yeni bisiklet almışlar daha 1000 km veya birkaç bin km bile yapmadan amortisör yağı arıyorlar.

    Parça bakımları ancak belirli km'den sonra yapılır. Bozulma durmu yoksa ve parça yeniyse hemen söküp yağlamaya başlamak da çok akıllıca değil. Ama bazılarını da düzenli yağlamak gerekir örneğin zincir.

    Sizin sorunuzla ilgili eğer amortisör için özel yağ bulduysanız daha ne olsun:), 5w 20w konusunda endişelenmeyin. Muhtemelen motor yağlarına benzerdir diye tahmin ediyorum. 5w daha ince ve akıcı, 20w daha kalın.

    5w soğuk ülkeler içindir, Rusya gibi. Hava soğuk olunca yağın akıcılığı ve performansı düşer onun için soğuk iklimde akıcı yağ kullanılır.

    Çöl sıcağı gibi çok sıcak yerlerde de kalın yağ kullanılır ki, kalın yağ, sıcakta daha akıcı olup normal hale gelir.

    Ülkemiz koşulları ne çöl sıcağı ne de Rusya soğuğu olduğundan, önerim uç değerlerin ortasını kullanmanız. Bu, şahsi görüşüm. En iyisi yağ üreticisinin önerisine bakmak.
     
    Serden Us bunu beğendi.
  18. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Alperen abi bendeki maşa vidasız nasıl sökebileceğimiz hakkında bir bilgin var mı ?
     
  19. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    yok vallaha enes :)