eğer gündelik sürüşler yapıyorsanız fark etmez... yani işte arada bi düz yolda 50-55'i görüyorsanız, hız gibi bi derdiniz yoksa, virajara hızlı girme derdiniz yoksa fark etmez...
ama biraz kendinizi zorlamaya, hızlanmaya vs. başlamışsanız, lastik önünüzde ciddi bi engel oluşturabilir... lastiklerimi yeni değiştirdim ve yeni lastiklerin sürüşüme katkısını bire bir deneyimleme fırsatım oldu... 15 km. 400 metre tırmanışta 3 dakika kazandım. Dik inişlerim (arazi) biraz daha düzeldi ve daha dengeli oldu. virajlara daha hızlı girebilir oldum... vs. vs.
EDIT: daha önemlisi eskiden huzursuz hissettiğim hızlarda şimdi kendimi güvende hissediyorum... tank kullanıyomuşum gibi
EDIT 2: 1- sağlıklı bi sürüş için çok pahalı lastiklere bakmanıza gerek yok, önemli olan sürüşünüze uygun bir düzey seçmek...
2- bir lastiğin pahalı olması demek, onun patlaklara karşı dayanıklı olduğu veya aşınmaya falan daha dayanıklı olduğu anlamına gelmez... tutuşu arttırmak için daha yumuşatmış olabilirler, dolayısıyla daha çabuk aşınabilir mesela çok pahallı bi lastik de olsa ya da patlaklara karşı hassas olabilir.
3- önemli olan sürüş amacınız ve beklentileriniz... önce onları belirleyip size hitap eden bi lastiği almalısınız. mesela patlamaya karşı dayanıklı olsun, akışı umrumda diil diyorsanız ona göre bi lastik seçersizin... eğer patlamaya karşı çok dayanıklı olmasa da olur, biraz akıcı olsun, her zeminde kullanabiliyim, bir de aşınmaya karşı biraz dayanıklılık diyorsanız ona göre seçersiniz... falan filan...
EDIT 3: bi de kendi konumun link'ini atıyım da havam olsun : ))
(link)