Marka lastiklerin 4 kat pahalı olmasının sebebi nedir

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
@Serkan HODANCI

maksat janta zarar gelmesin diyeyse evdeki leğenlerden ben lastik yapayım ozaman :D :D
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@chn krmz

İki çeşit mühendislik var bu işte. Bir malzeme mühendisliği yani kauçuk ve örgü malzemesi üretimi. İki Aerodinamik yani amaca göre yapılan lastiklerin dizaynı. Tasarlama mühendisliği yani dediğiniz gibi şuraya bir çentik buraya bir su kanalı, buraya geniş çentik altına dolgu malzemesi... gibi :)
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
sonuç olarak kaliteli lastik için parayı kurban edices. :confused:
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Kalite pahalıdır.

Dünyadaki kauçuk üretiminin yüzde doksanı araç lastiklerine gidiyor. Doğal kauçuk ağaçtan elde edilen bir ürün, tv de görmüşsünüzdür, beyaz süt gibi akıp kapları dolduruyor. Latex denilen bu doğal kauçuk tropik bölgelerdeki bir cins ağaçtan elde ediliyor ve pahalı haliyle.

Bir diğer ürün sentetik yani yapay kauçuk. İşte hamur hazırlanırken doğal ve sentetik kauçuk belirli oranlarda karıştırılıyor. Daha uzun ömür, dayanıklılık, süneklik, esneklik vs hep bu karışımın sonucu. Doğal kauçuktan azıcık atıp sentetiğe yüklenirsen ortaya ucuz lastik çıkar.

Ayrıca lastikler trafikte hayati rol oynadığı için üretim sırasında yüzde yüz kontrol yapılır. Her lastik mutlaka kontrol edilir. Otomotiv sanayi kalite standartlarının en üstte olduğu sektördür ve bu sektörde kırmızı kart yiyen bir firma kapanmaya mahkumdur. Bu nedenle Continental ve Michelen gibi firmalar kaliteden ödün veremez.

Ek bilgi, otomoiv sanayinda esas Ar-Ge ana otomotiv fabrikalarına aittir. Yani mesela Mercedes lastiğin dizaynını yapıp üreticiye gönderebilir, böyle istiyorum diyerek. Her şeyde böyle olmayabilir ama yüzde doksan resimler ana fabrikadan gelir. Hatta kalıplar da fabrikaya ait olur, imalat bitince üretici kalıpları ya deposuna kaldırır ya da otomobil fabrikasına iade eder.
 

Barışasd

Üye
Kayıt
7 Şubat 2014
Mesaj
29
Tepki
0
Şehir
İç Anadolu
Ben tekeri 7 kez falan patlattım. Schwalbe green guard teker düşünüyorum. Tamirciye yakınken kolay ama bu işin içinde şehre 30 km mesafede kalmak var.
 

muratcolakoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2012
Mesaj
3.083
Tepki
712
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
O lastikler marka oldukları için değil iyi oldukları için fiyatları yüksek.
 

Snr U

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Temmuz 2013
Mesaj
447
Tepki
1.230
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
Kim ne derse desin kaliteden ucuzu yok bi arkadaşım haziran ayında bisikletini yenileyip rubenanın dişsiz 2.10 lastiğini taktı toplamda 2000 km olmadan lastikler bariz bir şekilde erimiş bende ki black jack ler 5000 km den fazla ce 1 yıldır olduğu gibi duruyor arada ki farkı düşünün isterseniz


Düdüklü tencereden yazdım idare ediverin...
 

Cem Ç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Kasım 2013
Mesaj
1.943
Tepki
1.021
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
ucuz lastiğin kalitesiz olduğunu, kısa sürede bozulup yenisinin alınmasının gerekeceğini bunun da pahalı lastikten daha pahalıya malolacağınından bahsetmiş çoğunluk, sonuç olarak lastik kask kadar önemli diyebiliriz sanırım..
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
bir çinli demiş ki. " ben ucuz mal alacak kadar zengin değilim " yani bu hesaba geliyor ucuz mal almak galiba.
 

CandanC

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2011
Mesaj
1.968
Tepki
1.347
Yaş
46
Şehir
Ankara
Bisiklet
Whistle
eğer gündelik sürüşler yapıyorsanız fark etmez... yani işte arada bi düz yolda 50-55'i görüyorsanız, hız gibi bi derdiniz yoksa, virajara hızlı girme derdiniz yoksa fark etmez...

ama biraz kendinizi zorlamaya, hızlanmaya vs. başlamışsanız, lastik önünüzde ciddi bi engel oluşturabilir... lastiklerimi yeni değiştirdim ve yeni lastiklerin sürüşüme katkısını bire bir deneyimleme fırsatım oldu... 15 km. 400 metre tırmanışta 3 dakika kazandım. Dik inişlerim (arazi) biraz daha düzeldi ve daha dengeli oldu. virajlara daha hızlı girebilir oldum... vs. vs.

EDIT: daha önemlisi eskiden huzursuz hissettiğim hızlarda şimdi kendimi güvende hissediyorum... tank kullanıyomuşum gibi :)

EDIT 2: 1- sağlıklı bi sürüş için çok pahalı lastiklere bakmanıza gerek yok, önemli olan sürüşünüze uygun bir düzey seçmek...
2- bir lastiğin pahalı olması demek, onun patlaklara karşı dayanıklı olduğu veya aşınmaya falan daha dayanıklı olduğu anlamına gelmez... tutuşu arttırmak için daha yumuşatmış olabilirler, dolayısıyla daha çabuk aşınabilir mesela çok pahallı bi lastik de olsa ya da patlaklara karşı hassas olabilir.
3- önemli olan sürüş amacınız ve beklentileriniz... önce onları belirleyip size hitap eden bi lastiği almalısınız. mesela patlamaya karşı dayanıklı olsun, akışı umrumda diil diyorsanız ona göre bi lastik seçersizin... eğer patlamaya karşı çok dayanıklı olmasa da olur, biraz akıcı olsun, her zeminde kullanabiliyim, bir de aşınmaya karşı biraz dayanıklılık diyorsanız ona göre seçersiniz... falan filan...

EDIT 3: bi de kendi konumun link'ini atıyım da havam olsun : ))

(link)
 

Bahadır Aktaş

Daimi Üye
Kayıt
28 Kasım 2013
Mesaj
321
Tepki
192
Şehir
istanbul
Bisiklet
Merida
Lastikler Türkiyede aşırı pahalı. Schwalbe Rocket Ron en pahalısı 35euro yurtdışında Türkiye den ufak tefek şeyler hariç hiç bir şey almıyorum yurtdışından her zaman daha ucuza alabiliyorsunuz f/p için maalesef durum böyle, yurtdışından kargo dahil 75euro ya alınan kilit burada çok iyi bildiğimiz büyük bir bisikletçide 135euro ydu.
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
bende bu yüzden lastiği yurt dışı siteden almayı planlıyorum. erdoğanlarda 72 yuro yurt dışında 112 lira.
 

emre0x5d

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Eylül 2011
Mesaj
491
Tepki
267
Şehir
Adana
Ben de uzun süre ikilemde kalmıştım conti 4000s ii alsam mı almasam mı diye, sonuç olarak aldım.
Şimdi kullandığım da conti cx king 35lik ama düz zeminde tırtıkları uğultu ve titreme yapıyor. Dişleri tam çamurluk yani. Umarım hissedilir bir perf artışı olur 4000s ii 28lik takınca.

Eski salcano excel'imde de markasız dişli bir lastik vardı. Lastik demeye bin şahit ister tabi. Viraj alma diye bir şey yok, direk kayıyordu. Rubena slick takınca güzel bir oh be çekmiştim. O zaman öğrenciyken tabi benim için hatırı sayılır bir harcamaydı ama sonuna kadar helal olsun demiştim yani.

Babam da arabaya tavsiyem üzerine performans lastiği taktırdı ve çok memnun. Kenda vardı sanırım, fazla hızlı girmememe rağmen bir virajda arabanın arkası atmıştı da toplayamamıştım. İlk defa bunu yaşadığımda hissettiğim korkuyu ben bilirim(Sonra alıştım gerçi, ara sıra olmaya devam etti). Lastik gerçekten önemli.

Benim anladığım kadarıyla bisiklette en az harcamayla en çok performans kazanılabilecek parçalardan birisi lastik(diğeri spd pedal). Bu açıdan bakınca lastik alırken maliyeti değil, salt performansı düşünmek çok da mantıksız değil diye düşünüyorum.
 

Mustafa Y.

Aktif Üye
Kayıt
18 Aralık 2013
Mesaj
181
Tepki
331
Şehir
İstanbul Anadolu
İki tane Conti 4000 S II yu 50 Euro'ya aldım arkadaş. Daha ne kadar ucuz olmasını bekliyorsunuz ?

İnsaf ya. Bir fincan kahve olmuş 5 6 lira.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağrı Soylu

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.657
Şehir
İstanbul
Mümkün mertebe sadece bisiklet lastiği üretici markadan almak gerekir. Araba lastiği üreten doğal olarak araba lastiği üretirken harcadığı emek- zaman ile aynı emek zamanı harçıyor sonuç olarak aynı fiyatlara Satıyor.
Üst Düzey lastiklerde zaten hep bisiklet markalarından çıkıyor. Üst Düzey derken bisikleti hem dengeli hem hızlı hemde Güvenli yapabilen lastikler. Tubular kullanımında daha çok bisiklet markaları önde.
Bir araba lastiği 4-5 kg ve 150 300 tl arasında geziyorlar 600gr 800 gr lastiğe 100-200 tl ödemek biraz fazladan değer biçtiklerini gösterir.
Mesela az bulunan lastik ebatlarında da çok yüksek fiyatlar mevcut.
 

N. Burak Önder

Daimi Üye
Kayıt
16 Nisan 2010
Mesaj
368
Tepki
240
Şehir
Ankara - İstanbul
Bisiklet
Scott
Yurtdışına yönelin. Hobi urunleri genelde pahali Türkiye'de. Schwalbe One bir adet Türkiye'de 241 lira. Yurtdisinda iki tanesi 242 lira kargosuyla beraber 8 gunde teslim. Keriz miyiz biz iki lastik fiyatina bir tane alalim.
 
  • Beğen
Tepkiler: poet

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Lastik yere değen tek parçanız
Çoğu kişi şu kadar hafifleticem, biraz daha hızlı gidicem, arazide rahat edicem, daha dengeli olucak diye bir ton parça alıyor (özellikle hafiflik)
karbon gidonlar seleler kilitlemeli ve daha hafif ön ve orta amortisörler vites sistemi vb çok fazla para harcıyor
ama kaliteli bir çift lastikle hepsini zaten gerçekleştirebilirsiniz, bence para harcamaya çekinmeyeceğiniz ilk parça lastikler sonra da jantlar olmalı
 

Çağrı Soylu

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Ağustos 2013
Mesaj
621
Tepki
686
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Focus
Konu hortlamış ama önemli konu olduğu için geçmek istemedim.

Performans lastiklerinden örnek verildiğine göre performanslı bisiklet kullanılıyor diye farz ediyorum. Zaten şehir lastikleri ucuz olur.

Performans için elzem olan yuvarlanma direnci, ağırlık vs. gibi performans ölçütlerini geçtim işin güvenlik kısmını düşünün.
Fren yaptığınızda durmayıp arabaya çarptığınızda, ani bir harekette düşüp köprücük kemiğini kırdığınızda, hızla inerken girilen çukurda lastik patlatıp paldır küldür takla attığınızda vs. aradaki 150 liradan daha fazla farkı ameliyatınıza verirsiniz. İyileşme sürecinde de ucuz lastiğinize bakıp ehe ehe ben ne zekiyim herkes enayi diye kendinizi avutursunuz.
Bugün iki adet Continental GP4000SII lastiği 50-55 euro gibi fiyatlara alabiliyorsunuz. Bir lastiği kullanımınıza göre binlerce kilometre kullanıyorsunuz. 4 sene kullansanız günlük yaklaşık 10 kuruşa gelir. Kaldı ki daha pahalı olsa ne fark eder? Sağılığınızdan, güvenliğinizden önemli mi?

Edit: Ama Türkiye'de çok pahalı biz ne bilelim yurt dışındaki fiyatları diyecek olanlar sözüm size. Araştırmadan alım yapıyorsanız sizden daha çok 250 lira isterler tek lastik için...

Arabalar için yapılmış ucuz/pahalı lastik karşılaştırması olan şu videoya da bakınız

 

Yağız Gökmen

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Temmuz 2014
Mesaj
815
Tepki
1.854
Şehir
İstanbul
İsim
Yağız GÖKMEN
Bisiklet
Focus
arabada,motosiklette,bisiklette yer ile tek temas eden canımızı güvenliğimizi sağlayan tek parçada asla ucuza kaçılmamalı diye düşünüyorum.

Yurtdışı özellikle tercih edilmeli buradan tek lastik alabileceğine 2 dış lastik + 2 iç lastik çok güzel denk getirebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağrı Soylu