Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Marathon ve Marathon Racer

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Evren Uyanık tarafından paylaşıldı.

  1. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Tur bisikleti forumunda bir konu açmıştım. Gerek orada arkadaşların verdiği bilgiler, gerek kendi araştırmalarım neticesinde ölçü, desen, patlak koruması gibi konularda geniş bilgi edinerek Marathon serisinden bir lastik almaya niyetlendim. Her zaman asfaltta sürüyorum, genelde şehir içinde kullanıyorum, nadiren de turlara çıkıyorum. Gireceğim en bozuk yol şehirlerarası stabilize yollar veya yol çalışması olursa zorunlu olarak toprak yollar olabilir sanırım. Bunların dışında asfalttan çıkacağımı pek sanmıyorum. Bu bölümün konuya daha uygun olduğunu düşündüğüm için, biraz da model özelinde bir soru sormak istiyorum.

    Marathon'un 700x32, Marathon Racer'ın ise 700x35 ölçülerini bulabildim, fiyat iki modelde de teki için 80 lira görünüyor. Schwalbe'nin sitesindeki puanlamalara göre Marathon biraz daha ağır, yuvarlanma direnci biraz daha fazla, buna karşılık patlak koruması yanaklarda daha iyi. Racer'ın taban patlak koruması Marathon ile aynı, ancak yanaklardaki zayıflık göz ardı edilirse daha hafif ve yuvarlanma direnci çok düşük, Marathon'un en hızlı lastiği olarak lanse ediliyor. Marathon Plus'ın patlak koruması biraz daha iyi olsa da o iyice ağır olduğu için karşılaştırmaya katmıyorum.

    Sormak istediğim ilk soru, bu yanak koruması ne kadar önemli? Benim mevcut CX Comp lastiğim 1000 km'de 2 kez patladı, hiçbir koruması yok. Racer zaten korumalı olduğu için bundan çok daha iyi olacağından ihtiyacım olacak bir özellikmiş gibi görünmüyor. Bunun yanında forumda bir iki yerde yanağı yaran arkadaşlar olduğunu okudum. Ancak bu sorun asfalt yolda, şehirlerarası yolda olabilecek bir şey midir, yoksa sadece arazide, taşlık kayalık yerlerde sürerken mi olabilir?

    İkinci sorum ise ölçüyle ilgili. İnce lastik daha hızlıdır gibi bir algı var, ancak http://sheldonbrown.com/tires.html adresinde de hızın genişlikten değil basınçtan ve hamurdan ileri geldiği, teorik olarak aynı basınçtaki aynı özellikteki bir lastiğin ince de olsa kalın da olsa aynı yuvarlanma direncine sahip olacağı yazılmış. Racer'ın hamur ve desen olarak yuvarlanma direnci zaten daha düşük, ayrıca 700x32 Marathon ile 700x35 Marathon Racer'da basınç aralıkları ikisi için de 65-95 psi olarak verilmiş. Aynı basınçlarda kullanıldıkları için Racer'ın 700x35 olması hız açısından dezavantaj yaratmamalı sonucu çıkıyor.

    Okuduklarım ve araştırdıklarımla ben bu sonuca vardım, ancak teorik bilginin ötesinde bu konularda tecrübesi olan farklı lastikler denemiş ve pratik bilgisi mevcut arkadaşlar fikir beyan edebilirse doğru karar verebilmem açısından çok makbule geçecek. İlgilenenlere şimdiden teşekkür ederim.
     
    ilker bunu beğendi.
  2. halil fatih akbaş

    halil fatih akbaş Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    Darıca/KOCAELİ
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Schwalbe Racing Ralph 28X1.35 kullanıcıyım oldukça hafif bir lastik yol tutuşu harika denebilir toprakta bile süper bir yol tutuşu var dişli lastik.yuvalanmasıda çok düşük fakat lastiğin yanlarında açılmalar var bence schwalbe'nin genetik sorunlarından.Ben yaklaşık 2000 km kullandım ve sadece ön lastiğimde basınç ayarsızlığından yılan ısırığı oluştu.Şimdi ise maxxis overdrive 700x35 kullanacağım.Bende sizin gibi çok teknik detaya girmiştim ve işin içinden çıkılmıyor gerçekten.Bence lastik hafif olmalı ve yol tutuşu iyi olmalı bunun dışında hamuru orta seviyede olmalı ne sert ne yumuşak ayrıca azda olsa patlaklara korumalı olmalı.Benim bu ihtiyaçlarımı azda olsa maxxis overdrive karşılayacak.Sizde düşünün derim.Ayrıca şunuda belirtmek isterim:
    Bana göre hızlı lastik diye bir kavram pek gerçekçi değil.Bisiklette hızı ortaya koyan ilk etken kullanıcıdır.Kullanıcıdan sonra bisikletin kadrosundan tutunda aerodinamik yapısı jant göbeklerinin akıcılığından tutunda çekiş sisteminin kalitesi bile etken.Tabi dış lastiğin etkisi var ama diğer etkenlerin yanında biraz devede kulak gibi kalıyor.Seçtiğiniz lastikler gayet güzel lastikler.Eğer bu iki lastikten birini alacaksanız hafif olnaını tercih edin.Ben daha önce ağır lastiklerde kullandım.Hafif lastiğin yolda ivmelenmesi çok farkediliyor.Lastik konusunda bu kadar araştırma yapıp mukayese etmeniz takdire şayan bir durum.Keşke her konuda bunu yapabilsek ama tahmin edersiniz ki araştırmlara girdikçe insanın kafası karışıyor.Kafanızı bir dış lastik için bence bu kadar kurcalamayın derim.Normalde çok fazla alternatif var aslında ama ülkemizdeki ürünlerin markaları ve standartları belli.Durum böylekne çoğu üründe deneme yanılma yöntemine yöneliyoruz.Umarım en kısa zamanda doğru lastiğinizi alır asfaltı kazımaya başlarsınız :)
     
    ilker ates ve Evren Uyanık bunu beğendi.
  3. efeballi

    efeballi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    202
    Beğeniler:
    173
    Şehir:
    Pendik, İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Lastiğin ve genel olarak tekerleğin ağırlığı bisikletin gidişinde büyük bir faktör gerçekten. Bisikletin "sabit" parçalarından eksilteceğiniz 100 gramı muhtemelen farketmezsiniz bile, ama tekerlekleri 100 gram hafifletseniz çok ciddi bir fark hissedersiniz. Jantın üzerindeki reflektörleri çıkardıktan sonra ciddi anlamda atikleşmişti benim bisiklet.
    Göz önünde bulundurmanızı öneririm.
     
    Evren Uyanık bunu beğendi.
  4. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ben de araştırmanın ayarının biraz kaçtığının farkındayım, ama böyle teknik konular ilgimi de çektiği için herşeyi tüm detaylarıyla öğrenmeye çalışıyorum. Karara yön vermek için araştırmak bir yana, yeni şeyler öğrenmek hoşuma gidiyor.

    Schwalbe'nin sitesinde tüm lastikler için yuvarlanma direnci, ağırlık, patlama koruması, yol tutuşu vb. kriterlere göre puanlamaların yer alması ihtiyaca göre karar vermeyi kolaylaştırıyor. Maxxis Overdrive'ı duymuştum, Continental, Michelin, Vittoria vb. markalardan da çok memnun olduğunu belirten kullanıcılar ve alınabilecek sayısız model var aslında. Neticede belli bir rakamın üzerindeki lastiklerin hepsi birbirine yakın kalitede olmalı, aralarında çok da önemli farklar bulunmamalı diye düşünüyorum.

    Schwalbe olarak bakınca Marathon, Marathon Plus ve Marathon Racer hepsi kaliteli ve tercih edilen lastikler olarak görünüyor. Kimi daha ağır ama koruması daha kuvvetli, kimi daha hafif ama koruması daha az kuvvetli, üçü de belli standartların üzerinde lastiklere benziyor. Muhtemelen hangisini alırsam alayım memnun kalacağım. Belki de fazla kıllatmadan birini alıp geçmek gerekiyordur. Uzun tur yapanlardan Marathon Plus kullanan da çok var zira. Ağır olmasına ağır ama bu kadar çok tercih edildiğine göre turcular için ağırlık daha arka planda kalıyor olsa gerek.

    Mevcut lastiğim zaten 700x35 olduğu için, yeni lastikte de 700x35 Marathon Racer tercih edersem beklediğim kadar akıcılık bulamaz mıyım diye düşünmekle birlikte, mevcut lastikteki 35-65 psi basınç aralığı yerine Marathon Racer'da 65-95 psi basınç aralığı verildiği, deseni daha düz, yuvarlanma direnci de daha düşük olduğu için vereceğim paraya değecek bir fark görürüm diye umuyorum. Umuyorum diyorum çünkü emin de olamıyorum, 160 lira da az para değil. Mesela göbek diyorsunuz, başka aksamlardan bahsediyorsunuz. Akıcılığı arttırmak için ilk el atılması gereken yer lastik midir, yoksa fiyat/performans oranı açısından daha fazla verim alınabilecek ve daha yüksek öncelik verilebilecek başka geliştirmeler olabilir mi bilemiyorum. Lastik değiştirdiğinde çok fark gördüğünü yazan çok kişi olduğu için ilk lastik aklıma geldi benim.

    Bisikletin henüz başka bir yerini değiştirmiş değilim. Zaten her yerini değiştirip çokça para harcamak yerine satıp daha iyi bir bisiklet almanın daha iyi olacağını düşünürüm. Bugüne kadar yaptığım harcamalar genelde kıyafet, ayakkabı, pedal, aksesuar vb. her bisiklette kullanılabilecek ürünler üzerine oldu. İhtiyaç veya belki hobi olarak çok fazla ekipman değiştiren bazı arkadaşlar görüyorum, ancak bu kadar detaya inmek şu aşamada bana aşırı teferrüatlı ve masraflı görünüyor. En basitinden bir lastik için bile bu kadar mesai harcıyorken ileride bisikletin göbeğini, ayna kolunu, rublesini, jantını, frenini, vitesini değiştirmeye kalksam içine düşeceğim durumu hayal bile etmek istemiyorum :)
     
    Savaş Uzun bunu beğendi.
  5. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Nadiren turlara çıkıyorum dediğin için Schwalbe Marathon Supreme HS 382'i incelemeni tavsiye ederim. 700 x 28 olanını.
     
    Evren Uyanık bunu beğendi.
  6. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Supreme benim de dikkatimi çekmişti. Racer'a göre yuvarlanma direnci daha yüksek diyor Schwalbe, ama ağırlığı daha düşük, patlak koruması da biraz daha iyi görünüyor. Estetik çok önemli olmasa da desen olarak da çok hoş buluyorum bu lastiği. Ancak uygun fiyata hiç bulamadım. Internette 110-120 lira gibi rakamlar yazıyor. Açıkçası ben de 700x28 alacağım diye yola çıktım ama Racer'ın 700x35'ini 80 liraya görünce onu alabilirim diye düşündüm.
     
  7. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Evet ucuz bir lastik değil. Çok fazla talep olan bir lastik o yüzden düşük fiyata bulmak imkansız. Ama ödediğin paranın karşılığını alırsın.
     
  8. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Uzun süren bir araştırma dönemi sonrasında bugün 700x35 Marathon Racer aldım, çiftine 160 lira verdim. Schwalbe'nin yuvarlanma direnci en düşük tur bisikleti lastiği olduğu için bu lastikte karar kıldım. Patlama koruması Marathon Plus kadar iyi olmasa da ağırlığı Marathon Plus'ın yarısı kadar olduğu için de tercih sebebim oldu. Bisikletin üzerinde gelen CX Comp lastiklere göre de patlama korumasının daha iyi olduğu belirtiliyor. Hem performans hem koruma açısından dengeli bir seçim oldu gibi.

    Uzun turlarda sorun yaşamamak için ölçüyü değiştirmekten vazgeçtim. 700x35 CX Comp için 35-65 psi basınç aralığı öneriliyorken, 700x35 Marathon Racer için 55-95 psi basınç aralığı verilmiş. Turlarda konfor için 55 psi, şehir içinde düzgün asfaltta performans için 95 psi kullanırım diye düşünüyorum.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    ErdincAydin78 ve emrahozkan bunu beğendi.
  9. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    1.298
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    çok iyi bir tercih yapmışsın, sonuçta patlamayacak diye 900 gramlık lastikler de ayrıca eziyet...
     
  10. halil fatih akbaş

    halil fatih akbaş Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    Darıca/KOCAELİ
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    nereden tedarik ettiğinizi özel mesaj yoluyla yollar mısınız?
     
  11. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    İzmir Karşıyaka'da bisikleti aldığım mağazadan aldım lastikleri. Buradan mağaza adı vermek forum kurallarına mı aykırı bilmiyorum, özel mesaj atayım.

    Bu arada Schwalbe'nin sitesinde 700x35 Marathon Racer için 65-95 psi yazıyor, lastiğin üzerinde ise 55-95 yazıyor. Konunun başında 65-95 yazıp sonradan 55-95 yazınca yanlış anlaşılmaması için açmak istedim.

    Ayrıca Marathon Racer'ın iki farklı modeli var, desen aynı, ama yapısı farklı. Benimki 465 gramlık "RaceGuard, Performance Line, Speedgrip Compound", telli olduğu için katlanamayan model. Bir de "HD Speed Guard, Evolution Line, RoadStar Compound" var, o 375 gram ve katlanabiliyor. İkisinin de yuvarlanma direnci aynı, ama Evolution Line'ın patlama koruması biraz daha iyiymiş, ayrıca biraz daha hafif olması avantaj. Evolution Line'ı Türkiye'de satan yere denk gelmedim. Bu forumda veya başka bir yerde Evolution Line iki kat pahalı gibi bir yazı görmüştüm ama doğruluğu hakkında kesin bilgim yok, araştırmadım. Zaten bunun için bile 160 liraya kıymak zor geldi.

    Ek bilgi olarak 700x35 Marathon 730 gram 55-85 psi, 700x35 Marathon Plus ise 895 gram 50-85 psi, bunlar da telli ve katlanamıyor.
     
    horsepower bunu beğendi.
  12. Samet Koç

    Samet Koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    490
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Seviye:
    Bende alacağım beni de bilgilendirin :)
     
  13. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Özel mesaj attım :)
     
  14. halil fatih akbaş

    halil fatih akbaş Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    Darıca/KOCAELİ
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    çok teşekkürler lastikle ilgili tecrübelerinizde bekliyoruz
     
  15. horsepower

    horsepower Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2006
    Mesajlar:
    484
    Beğeniler:
    369
    Seviye:
    -Evren Bey süper bir konu ve çok iyi bir analiz yapmışsınız sonucunda marathon racer olması beni şaşırtmadı ve seçim çok yerinde.Ben da aynı analizleri yapıp marathon racer a karar verdim hatta sizinki ile aynı kalınlık tek fark ben folding olanını istiyorum fiyatı çok uçuk değilse 100 er gram hafiflik bence önemli bir fark.
    -Ben şuan 26'' jantla marathon original 1.75 kullanıyorum ve yol tutuşu olsun hızı olsun çok memnunum ama racer bambaşka olucaktır ona eminim.Tecrübelerim gösterdiki yanaklardan korumanın sizin gibi (aynı anda benim gibi çünkü aynı koşullarda bisiklet kullanıyoruz) bir kullanıcı için birfaydası yok.Aklınızda kalmasın bence çok talihsiz bir durum dışında sorun yaşamazsınız.
    -Sormak istediğim ise şu; Performansı nasıl ? Beğendiniz mi? Yol tutuşu nasıl gerek kuru zemin gerek ıslak zemin yani schwalbe nin sitesinde verdiği veriler ne kadar tutarlı merak ediyorum!!!
    Aslında bu kadar sorumun sebebi bu lastik benim ana lastiğim olucak ve turlara falan çıkarken beni yarı yolda bırakmamalı=S. Onun dışında bir çift de continental grand prix 4000s alıcam o ayrı tabi.
     
  16. Evren Uyanık

    Evren Uyanık Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ekim 2012
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Uzun süredir yağmurluydu havalar, dün güneş yüzünü gösterince hem arayı uzatmamak, hem de lastikleri denemek için yola çıktım. Toplamda 6 saat, bisiklet üzerinde yaklaşık 4.5 saatte 100 kilometre sürdüm, ortalama hız 22.5 km/s oldu. Rüzgar az, eğim neredeyse hiç yoktu. Geçmişte benzer bir rotada 100 kilometrede 19 km/s ortalama yapmıştım. Şehirlerarası turlarda da günde 100-130 kilometre arası mesafelerde 16.5-17.5 arası ortalamalarım vardı. Ancak turlarda daha fazla yük ve yorgunluk oluyor, ayrıca yolda hep dağlar tepeler bir şeyler oluyor, bu geziyle karşılaştırmak doğru olmaz. Eski turlarda standart pedal kullanıyordum, şimdi kilitli pedal kullanıyorum. Uzun bir aradan sonra bisiklete yeni başladım sayılabileceği için zamanla performansım artıyor bunu da değerlendirmeye katmak gerek. Sonuç olarak ben lastiğin hıza etkisinin ancak 1-2 km/s civarında olabileceğini düşünüyorum.

    Bu tür değişimler bazı kullanıcılar tarafından biraz abartılabiliyor. Kilitli pedal almadan önce araştırdığımda da performansı 2 kat arttırıyor, %25 arttırıyor gibi farklı farklı yorumlar okumuştum. Benim performansımı düzenli olarak 15-30-60 dakika gibi farklı sürelerde ölçtüğüm bir bisiklet yolu rotam var. Kilitli pedala geçtikten sonra ben birkaç seferlik denemenin sonucunda 1.5 km/s artış görebildim ortalama hızımda. Her zaman rüzgarsız havada, trafikten eğimden bağımsız aynı bisiklet yolunda ve gidiş geliş olarak ölçtüğüm için dış faktörlerden mümkün olduğunca soyutluyorum değerleri. Bu doğrultuda lastik için de, kilitli pedal için de, benim ölçümlerim ve hissettiklerim neticesinde bu ekipmanların kattığı ekstra performansın %5-10 arasında olabileceğini düşünüyorum. 1.5 kat arttı, 2 kat arttı, inanılmaz oldu, uçtu gitti türü yorumlara pek aldanmamak gerek. Bu hissiyat verilen parayla bağlantılı olarak psikolojik kökenli olabilir, o kadar para saydık performans da 2 kat artacak tabi gibi :D

    Hava basıncı 95 psi olarak sürdüm dün. Mıcırlı asfaltta rahatsız ederse indiririm diye düşündüm ama aşırı rahatsızlık vermedi, bu da beni oldukça rahatlattı. Hem günlük performans amaçlı sürüşlerde, hem de turlarda tek takım olarak kullanmak istiyordum, konfor ihtiyacımı fazlasıyla karşılayacağı anlaşıldı. Üstelik amortisör yok bende, maşa sabit, sele de bisikletin standart selesi. 30-40 kilometre mıcırlı asfaltta, geri kalanı düzgün asfaltta geçti gezinin. Uzun turlarda yine basıncı düşürürüm biraz herhalde ama böyle yarısı düz yarısı bozuk yollarda 95 psi'la da pek ala sürülebiliyormuş. Ayrıca eski lastiklere göre daha sessiz bu lastikler. Eskileri biraz dişliydi zaten, o yüzden düzgün asfaltta giderken uğultu yapıyorlardı, yenisinde bir ses duyamadım. Internette yabancı forumlarda Marathon Racer için sesli yazanları okudum ama bana oldukça sessiz geldi. Slick veya daha ince lastikler daha da sessiz oluyorsa onlarla karşılaştırarak sesli diyor olabilirler.

    Yol tutuş konusunda bir yorum yapamayacağım ne yazık ki. Uzun gezilerde hızlı viraj dönmek veya ani fren yapmak gibi gereklilikler olmadığı için bir fark hissedemedim ben. Ancak eski CX Comp lastikler tabanda hafif dişli, yanaklarda ise belirgin şekilde dişli olduğu için, dönüşlerde bu yeni lastikler çok daha stabil olacaktır diye düşünüyorum. Marathon Racer'ın dişleri orijinal Marathon'a göre daha alçak, su kanalları daha dar ve ince, bu da düzgün asfaltta hem frende hem de virajda performansa katkı sağlayacaktır mutlaka.
     
  17. Osman Apaydın

    Osman Apaydın Yeni Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    9 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Osman Apaydın
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Hocam uzun bir zaman olmuş ama genede sormadan edemeyeceğim. Bende 35c Marathon Racer alma arefesindeyim. Şuanki lastiklerim kenda marka 40c hafif dişli yapıda sürtünme kuvvetinden muzdaribim. Ortalama max. Hızım ise 45-49 seyrinde. 50 yi göstermedi şu lanet lastik bana.. marathon racer için ne diyorsun?