Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

marathon plus vs durano plus

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında fatihİ.10 tarafından paylaşıldı.

  1. fatihİ.10

    fatihİ.10 Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Fatih İ.
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    forumda oldukça araştırdım ama yeterli bir cevap bulamadım. o yüzden yazıyorum.
    patlak korumalı bir 700x25 lastik arıyorum. her yerde marahon plus deniyor. schwalbenin sitesinde lastikleri karşılaştırdığımda protection değerleri aynı. 6 üzerinden 6. diğer değerlerde fark var. rollingler yaklaşık aynı. road grip durano plus daha iyi. off road ile durabilityde de marathon plus önde. ağırlıkları arasında da ciddi fark var. folding durano plus 380gr, wired olan 450 gr. marathon plus 595 gr. folding ile yaklaşık 200 gr fark var.
    patlak koruması olan lastik almak ise maksat, neden protection değerleri aynı olan durano plus yerine marathon plus bu kadar fazla öneriliyor?
    ağırlık hususuna takan biri değilim ama 4euroluk fark için de 200er gram fazla taşımaya ne gerek var?

    bilmediğim hususlar var sanırım bu konuda. sorumun amacı da bunlara cevap bulmak:)
     
  2. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.778
    Beğeniler:
    2.167
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Durano daha esnek daha hafif daha yumuşak, marathon ise hız için değil dayanıklılık için yapılmış, karkası daha kalın daha sert ve dayanıklı. Dolayısıyla ikisi farklı kullanıcılara hitap ediyor. Siz çukura dayansın uzun kmler erimesin ve de hız önemli değil diyorsanız marathon alın, hafiflik önemli yol tutsun erkenden aşınsa da önemli değil diyorsanız durano.

    Bu arada marathon dayanıklı da olsa havası inikken çukura girerseniz bende olduğu gibi yanak tarafından zarar vermeniz işten değil Ben arka lastiği değiştirmek zorunda kaldım ama memnun olduğum için aynı model aldım.
     
  3. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Marathon Plus tur lastiği, Durano plus ise yol lastiği. Doğrusunu söylemek gerekirse yol bisikletine Marathon Plus önerenlerin bu tavsiyeyi çok bilinçli olarak yaptıklarını düşünmüyorum.
     
  4. fatihİ.10

    fatihİ.10 Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Fatih İ.
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    @Murat B. @Ozan k. esneklik sertlik hafiflik yol tutus erimezlik(durability bu herhalde) bunlar tamam tesekkurler.
    patlak koruma hususunda iki lastigin ayni degeri almasi nedendir peki? ikisi de ciddi anlamda ayni korumayi mi sagliyor? yoksa kendi siniflarinda (yol/tur) ayri bir degerlendirme var da orada mi 6 uzerinden 6 almislar? veya lastik icindeki koruma ayni kalinlikta oldugu icin mi?
    ha bi de biri yol biri tur ama rolling degerleri nerdeyse ayni. bu da ilginc degil.mi?
    biri agir digeri daha cabuk eriyor diger ozellikler cok yakin.
     
  5. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Ali Demir ve Murat B. bunu beğendi.
  6. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @fatihİ.10
    Schwalbe'nin internet sitesinde yazdığına göre ikisinde de aynı patlak koruma katmanı var. Dolayısıyla cam kırığı, diken gibi nesnelere karşı aynı ölçüde korumalı olacaklardır. Alınan darbe yüzünden iç lastiğin jant ile dış lastiğin arasına sıkışmasından kaynaklanan, "yılan ısırığı" denilen patlaklara karşı daha kalın ve sert hamurlu olduğu için Marathon biraz daha dayanıklı olabilir.

    Benim görüşüm, yol bisikletinde bu derece patlak korumaya ihtiyaç olmadığı yönünde. İyi patlak koruması olan yol lastiklerini doğru basınçta ve biraz dikkatli kullanırsanız ortalama 1000 kilometrede bir falan patlıyorlar. Mesela ben Nisan ayından beri Schwalbe One'lar ile 4000 kilometreden fazla yol yaptım, bir kere bile patlamadılar.
     
  7. Orhan Akarkut

    Orhan Akarkut Bisikletkolik

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    17 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.398
    Beğeniler:
    1.076
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Eddy Merckx
    Seviye:
    @Murat B. Schwalbe 1'dan memnun musunuz? Kısa bir yorum alabilir miyiz lütfen?
     
  8. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.332
    Beğeniler:
    4.887
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Orhan Akarkut
    Memnunum, ancak daha önce kullandığım Continental GP4000S'lerden çok farklı olduklarını söyleyemeyeceğim. Conti'ler birkaç kez patlamıştı ama bunun ne kadarı şans, ne kadarı lastikten kaynaklı bilmiyorum.
     
  9. Orhan Akarkut

    Orhan Akarkut Bisikletkolik

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    17 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.398
    Beğeniler:
    1.076
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Eddy Merckx
    Seviye:
    Tesadüftür. Yani GP4000S ile aynı ayarda diyorsunuz...