Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Manitou R7 ABSOLUTE+ Bakımı yapmış olan var mı?

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Dinçer ÜNSAL tarafından paylaşıldı.

  1. Dinçer ÜNSAL

    Dinçer ÜNSAL Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    910
    Beğeniler:
    532
    Şehir:
    Bursa || İzmir
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar.
    R7 Absolute+ maşama bakım yapmak istiyorum. Bana bu konuda bilgi verebilecek, daha önceden bu maşayı söküp takmış bir yardımsever bisiklet dostu arıyorum.

    İnternette baya araştırmama rağmen R7 Absolute+ bakımı hakkında pek bir şey bulamadım. Tek bulduğum link şu, o da farklı(eski) bir modele ait:
    http://www.singletracks.com/blog/mtb-repair/mountain-bike-fork-servicing-manitou/

    Maşanın teknik dökümanını indirdim.
    http://www.manitoumtb.com/assets/Service Manuals/2012 Service Manual.pdf
    Ancak teknik dökümanda bazı şeyler (sanırım özellikle) iyi anlatılmamış. Ve kullanılan yağ numaralarını da belirtilmemiş.
    Maşada hangi tür yağın ne kadar kullanılacağını ve maşayı sökerken dikkat etmem gereken püf noktalarını(bu vidayı sökünce maşayı dik tut, yoksa yağ akar; bu kapağın altında fırlayıp kaybolabilecek küçük şeyler var vs gibi) bilen varsa açıklarsa sevinirim.

    Teşekkürler.
     
  2. Bahadir.Karaca

    Bahadir.Karaca Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    http://forums.mtbr.com/general-discussion/semi-bath-lube-=-motor-oil-19488.html
    kullanmanız gereken yağa benzer yağlar burada paylaşılmış. 5/30wt sentetik motor yagı kullananlar var sorunsuz çalışıyor demişler. ama 5/30 wt demek soguk ortamda (0C) 5wt gibi, sıcak ortamda (100C) 30wt gibi davranan, böylece her sıcaklıkta aynı akışkanlığa sahip bir yağ sahibi olmak demek maşalarda sıcaklık motorlardaki kadar büyük farklılıklar göstermediği için siz direk 5wt veya 10wt amortisör yağı kullanabilirsiniz. illa orjinal olsun derseniz de kullanacağınız yağ:
    http://www.cyclelife.com/Product.aspx?pg=3242&pt=127&pc=2 bu.

    sökme takma işleminde ise maşanın altındaki vidaları sökerken bacak hizasında temiz bir kap bulundurmanız akacak yağı heba etmemenize yardımcı olacaktır.
    sökerken birden fırlayacak parça olmaz siz havayı tam olarak boşaltıp dikkatli davrandığınız sürece. eğer bir parça elinize kolayca gelmiyorsa büyük ihtimal unuttuğunuz açmadığınız birşey vardır dönüp tekrar bakmanızda fayda var. bunların dışında koymanız gereken yağ miktarları service manual de yazılmış fakat sizin modelinkini göremedim biraz daha arastırırsanız bulabilirsiniz sanıyorum. kolay gelsin
     
    Dinçer ÜNSAL bunu beğendi.
  3. Bahadir.Karaca

    Bahadir.Karaca Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Dinçer ÜNSAL bunu beğendi.
  4. onurcan tokuş

    onurcan tokuş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Defalarca R7 söküp topladım. Dikkat etmeniz gereken tek nokta, sağ taraf vida ile değilde dişler yardımıyla pistonlara tutturulduğu için çok çabuk diş sıyırıyor. Ters diş olduğu için 8mm alyan anahtarı (saat yönüne) doğru çevirerek açacaksınız dış bacakları! Yağ olarak da, 5wt Motorex Fork oil işinizi görecektir :) Absolute tarafına ise maşanızın kaç mm olduğunu bilmeden yorum yapamıyacağım.
     
    Dinçer ÜNSAL bunu beğendi.
  5. Dinçer ÜNSAL

    Dinçer ÜNSAL Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    910
    Beğeniler:
    532
    Şehir:
    Bursa || İzmir
    Seviye:
    Maşa 100 mm.
     
  6. onurcan tokuş

    onurcan tokuş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2009
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    255
    Şehir:
    Sivas
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    125 mm yağ koyulacak absolute için. 105-110 mL arası bir değere denk geliyor.