Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Manitou R 7 tam anlamıyla kilitlenmiyor -?-

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Şahin Bulut tarafından paylaşıldı.

  1. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Öncelikle atölyede kısa bir araştırma yaptım soruna çözüm bulamadım.
    Sorunu özetlersek maşayı kilitlediğim halde maşa nerdeyse yarıya kadar girip çıkıyor.
    Sorunu ise uzun zaman bisikleti kullamamıştım(tahminen bir aydan fazla)Binmeden önce bir kontrol edeyim dedim.Kilit kolunu ilk çevirdiğimde kilitleniyordu.Biraz sürüşten sonra kilit tam çalışmıyordu

    NOT:Normalde maşam kilitliyken bir cm azcık fazla esniyordu zaten doğal olarak.Maşanın bakımı yapılalı 100 km bile olmadı.

    Kullananlar veya R 7 hakkında bilgisi olanlar sorun nedir acaba -?-
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.Herkese iyi forumlar.
     
  2. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Maşanın havasını boşaltıp bir daha hava bastım ne alakası varsa kilitleniyor artık.Kilit sağ bacakta hava sol bacakta birbirinden bağımsız nasıl olduğunu bende merak ediyorum açıkçası.
     
  3. volkankültepe

    volkankültepe Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    123
    Şehir:
    istanbul Spor Kulübü
    Seviye:
    beklemiş mekanik sistemler ilk anda yol almaya biliyor :) manuel mudehalelerle sıkışmalar takılmalar giderilebiliyor...

    bende de SPV li platinium var... tepme ayarı koptu yagı azaldı sökücem bakalım neler gelcek başıma :) şu halde bile çok iyi
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.
  4. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    Bence yağı azalmıştır maşanın yağlanması gerekli...
     
    bmxserdar ve Şahin Bulut bunu beğendi.
  5. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ama arkadaş bakımı yapılalı daha 100 km bile olmadı diyor.Herhalde yağlaması da yapılmıştır o sırada.
     
    Şahin Bulut bunu beğendi.
  6. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    Maşayı açıp bakmakta yarar var
     
    bmxserdar bunu beğendi.
  7. volkankültepe

    volkankültepe Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    123
    Şehir:
    istanbul Spor Kulübü
    Seviye:
    2005 platinum versiyonunun spv tarafı... Tepme ayarı koptuğu için içini açtım..

    SPV olayı mavi ve kırmızı parça ile gerçekleşiyor çok sağlam ve basit bir sistem

    mavi parça göbeğinde ki alm. parçayala hareketli olarak küçük bir piston gibi çalışıyor (darbe veya basınçla) bu sayede kırmızı parça üzerindeki bazı kanalları kapatıyor..
    kırmızı parça üzerinde diyafram denebilecek, kanalları kapatan bir pul var.. sanırım bu pulun direncide basılan havayla değişerek spv eşiğini belirliyor...

    ayrıca yine kırmızı paçanın sivri tarafında yağ geri dönüşü için tek yönlü kanal var. miktar ayarı, mil üzeindeki açıklığın değişkenliği ile ayarlanarak tek yönlü kanala mil ucundan iletilerek tepme ayarı yapılıyor...

    Not: anladığım kadarı ile

    [​IMG]
     
    bmxserdar ve Şahin Bulut bunu beğendi.
  8. Şahin Bulut

    Şahin Bulut Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Ocak 2008
    Mesajlar:
    729
    Beğeniler:
    327
    Şehir:
    Üsküdar
    Seviye:
    Teşekkür edrim verdiğiniz bilgiler için ayrıntılı anlatım güzel olmuş.Ancak benim kullandığım R 7 TPC lockout'lu model.Siz SPV li model hakkında bilgi vermişsiniz.Tekrar teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.