Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Mandallı göbek ve güvenilirlik

Konu, 'Tekerlekler' kısmında mehmet-cantemir tarafından paylaşıldı.

  1. mehmet-cantemir

    mehmet-cantemir Üye

    Kayıt:
    30 Aralık 2011
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    izmir-Manisa
    Seviye:
    Merhabalar.
    Yeni topladığım bisikletimin quando marka ön göbeği mandallı ve amortisörlü maşaya monte ederken gözüme pek bir ince ve güvensiz göründü :) Acaba bu tip mandallı göbeklerin ve millerinin güvenliği konusunda evham mı yapıyorum yoksa göbeği değiştirmelimiyim.
     
  2. Abdulkadir ARSLAN

    Abdulkadir ARSLAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Kasım 2011
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    Gaziantep/İstranbul
    Seviye:
    valla o kadar mavdallı göbekle kaza yapan arkadasım var cemberi dahı kırıldı mandala bırsey olmadı :D yınede uzun sure kullanan arkadaslarımıza sormak laızım :)
     
  3. mehmet-cantemir

    mehmet-cantemir Üye

    Kayıt:
    30 Aralık 2011
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    izmir-Manisa
    Seviye:
    Aslında benim merak ettiğim yerinden fırlayıp gitme ihtimali. Maşada oturduğu yer de bir hayli kısıtlı çünkü
     
  4. Msgl

    Msgl Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2011
    Mesajlar:
    898
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Musa
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Bende yeni geçtiğim de düşünmüştüm bunu ama bana dayandı :D
     
  5. Abdulkadir ARSLAN

    Abdulkadir ARSLAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Kasım 2011
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    Gaziantep/İstranbul
    Seviye:
    ama senın agırlıgın ve göbek mandallarının gergınlıgı maşanı kavrıyo hoplayıp zıplayan bısıkletcıler mandallı tarvıh etmezdı yoksa :)
     
  6. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    O mandalın görevi sadece maşayı biraz sıkıştırmak (göbeğin asıl taşıyıcısı olan millerin yuvaya tam oturması için) ve teker havadayken sadece tekerin ağırlığını taşımaktır.Bisiklet üzerindeki hiçbir yükü taşımaz.Sizi ve bisikleti taşıyan teker göbeklerinin milleri bilyalıysa bilya yatakları ve bilyalar göbek rulmanlı ise mil ve rulmandır.İçiniz rahat olsun sorunsuz kullanabilirsiniz.Dikkat etmeniz gereken doğru tork değeriyle sıkmak ve yönünü olması gereken gibi ayarlamak.
     
  7. mehmet-cantemir

    mehmet-cantemir Üye

    Kayıt:
    30 Aralık 2011
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    izmir-Manisa
    Seviye:
    Faydalı yorumlarınız için çok teşekkür ederim :)
     
    Ferhat Köse bunu beğendi.
  8. ömerI

    ömerI Misafir

    bilmem alakalı mı ama içimden geldi anlatayım dedim. hiç unutmam yazın bizim oraya 14-15 yaşlarında çocuklar geldi . açıklık bir yerde tekerlerinin mandalını gevşetip ön kaldırıyorlar sonrada düşmeden takla atmadan bisikleti tutuyorlardı. tabii ön teker fırlayıp gidiyordu. herkes gülerek izliyor hatta para bile verenler oluyordu.bnde izliyordum. sonra 8 yaşında bir çocuk (komşumuz)
    bnde yaparım dedi evden anahtar getirip tekeri söktüü gitti gitti (bisiklet 20 jantlık) az bişey ön kaldırdı (tekerlek hiç kalkmadı sadece maşanın mili tutan yeri kalktı 2-3 cm)sonra düştü. çok ağladı bisikletin jantı büküldü ve jant tellerinin 5 tanesi kırıldı. sonra ben çocuğu annesinin yanına götürdüm arkadaşımda bisikleti getirdi. annesi önce üzüldü sonra tekerleği görünce çocuğu azarladı.

    yani burda anlatmak istediğim boyumuzdan büyük hareket yapmamak ve göbeği iyi kontrol etmek.
     
    can bülbül bunu beğendi.