Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Makara çevirme ve yol konsantrasyonu

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında STORMER tarafından paylaşıldı.

  1. STORMER

    STORMER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.889
    Beğeniler:
    3.249
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    1) Esas olan belirlenen tempoda bireylerın gücünden istifade ederek daha uzun ve daha rahat bir şekilde mesafeyı katetmektir.

    2) Tekli ya da ikili dizilimde önde olan sürücü ya da sürücüler km saatınde belirli olan tempo hızını sabıt tutmalıdırlar. (Örnk: 30 km tempoyu fazla yukarı ya da aşağı düşürmemek şartıyla sabit tutma gibi)

    3) Öndeki sürücü veya sürücüler yolun durumunu gruba işaretlerle ya da pozisyona göre sesli uyarı olarak her hangi bir kazaya mahal vermemek için önceden belirtmelidir. (Örnek: Çukurlar, mazgallar, kırık cam parçaları, yol çalışmaları,yol kenarına parketmiş araçlar vs. vs. vs.)

    NOT: 5-6 mt KALA BUNLARI GÖSTERMENİN HİÇBİR ANLAMI OLAMAYACAKTIR.

    4) Özellıkle ikili dızılımde yol çalışması (Beledıye, İgdas, Tck,vs. kamu kurulusları) olan yerlerde veya sağ serıtte ağır ılerleyen tasıtları gecerken fermuar (koprü yolu katılımlarında polıs ekıplerının uyguladıgı gibi) sistemi uygulanarak tekli sıraya gecip, bölgeden geçildikten sonra tekrar ikili dizilime geçilmelidir. İKİLİ VE TEKLİ DİZİLİM GEÇİŞ ŞEMALARI AŞADIDAKİ GİBİDİR;

    İkili Dizilim

    Tekli Dizilim

    5) Seyir esnasında tekli ya da ikili dizilimde arkadan gelen sürücüler, önünde giden sürücünün lastiğinin yarım boy gerisinde (bu önde gidenin riskli hareketleri olursa durum dahilinde değişebilir) ve aynı hizada elleri frende olarak dikkatli bir şekilde takip etmelidir.

    6) İkili dizilimde önde grup liderliği yapan sürücüler değişim vakti geldiğinde (değişim olayında süre yoktur sürücülerin mukavemetine göre değişkenlik gösterebilir) sürücüler kendi tempolarını çok az bir değerde yükselterek sağ taraftaki sağa soldaki de sola açılarak arkadan gelenlerin yolunu açacak şekilde ve işaret doğrultusunda ayrılır. Ayrılma işlemi bittikten sonra pedal çevirmeyi ta ki arkadan gelen gurubu ortalayıncaya kadar bırakır ve tekrar pedal çevirmeye başlayarak gurubun temposuna ayak uydurarak gurubun en arkasına yerleşirler. Bu olayın genel tabirde bilinen ismi MAKARA ÇEVİRME'dir

    İkili Dizilimde Değişim
    7) Değişim bittikten sonra arkadan gelen sürücüler biraz önce değişim yapan sürücülerin bıraktığı tempoyu yükseltmeden devam eder. (Örnek; 30km/h hızla ilerlerken değişim oluyorsa arkadan gelen sürücüler bu tempoyu düşürmeden ya da yükseltmeden devam ederler Aksi durumda gurup bölünebileceği gibi anlaşmazsızlıklarda ortaya çıkacaktır.)

    8) Tekli dizilimde de önde giden lider sürücü değişim vakti geldiğinde gurubun temposunun üstüne kısa bir süreliğine çıkarak(işaretle birlikte) sol tarafa çapraz bir yönde sürüş yaparak pedal çevirmeyi bırakır. Ayrılma işlemi bittikten sonra pedal çevirmeyi ta ki arkadan gelen gurubu ortalayıncaya kadar bırakır ve tekrar pedal çevirmeye başlayarak gurubun temposuna ayak uydurarak gurubun en arkasına yerleşir.

    Tekli Dizilim Değişimi

    9) DERYER (Hava Koridoru) ; Yukarıdaki kombinasyonlar uygulanırken rüzgarın durumuna göre pozisyonlar değişir.Eğer rüzgar ön cepheden esiyorsa deryer bölgesi kişinin arkasına doğru hizalıdır.Bu pozisyonda altta çizili şekle göre değişim yapılır.

    10) Eğer rüzgar sağ çaprazdan esiyorsa gurup liderinin sol arka çaprazında yarım teker mesafe yakınlıkta bir dizilim uygulanır. Riskli olabilecek haraketler doğrultusunda bu mesafe değişkenlik gösterebilir.

    Sağdan Esen Rüzgarda Değişim

    11) Eğer rüzgar sol çaprazdan esiyorsa gurup liderinin sağ arka çaprazında yarım teker mesafe yakınlıkta bir dizilim uygulanır. Riskli olabilecek haraketler doğrultusunda bu mesafe değişkenlik gösterebilir.

    Soldan EsenRüzgarda Değişim

    12) Yukarıda yazılı maddelerdeki sürüş pozisyonları yapılırken ve seyir esnasında sürücüler şunlara özellikle dikkat etmek zorundadırlar.

    a) Makara esnasında yapılan değişimlerde olabildiğince düz çizgi üzerinde hareket edilmelidir. Buna kendinizi tek olarak yapacağınız antrenmanlarda emniyet şeridi çizgisi üzerinde devamlı gitmeye çalışarak yapabilirsiniz.

    b) Genelde yapılan antrenmanlar otoban türü yollarda yapıldığı için değişim yapılmadan önce değişim yapacak olan sürücülerin sola çıkış yapmadan önce ARKADAN GELEN ARAÇLARA DİKKAT EDEREK değişim yapmaları gerekmektedir.

    c) Gurup olarak çıkılan antrenmanlarda gurup ortasında giden sürücülerin fevkalade bir durum olmaması halinde işaretsiz bir şekilde GURUP ORTASINDAN AYRILMAMASI gerekmektedir.

    d) Gurup liderliğini devralan sürücülerin yaşanabilecek herhangi bir acil durumda frenlemeyi değişim esnasında olduğu gibi sağa ve sola açılarak yapmaları ve frenlemeye geçmeden önce arka gurubu sesli ve herkesin duyabileceği makul bir şekilde uyarması gerekmektedir ve bunu yoldaki sağ şerit çizgisinin dışına taşmadan gerçekleştirmesi gerekmektedir ve bu da TÜM GURUP İÇİN GEÇERLİDİR aksi hallerde çok ama çok ciddi sebeplerin oluşmasına mahal verilebileceği gibi bu ölümle bile sonuçlanabilir.

    Daha fazla detaya girmeden yeterli olacak şekilde kesin uyulması ve uygulanması gereken kurallarımız bunlardır bu uygulamalara uymayan ve de uygulamak istemeyen arkadaşlar gurup tarafından ciddi şekilde uyarılacaktır.Bu hepimizin sağlığı emniyeti ve can güvenliği için en önemli gerekliliklerden biridir.

    Saygılar.
     
  2. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Çok faydalı bir yazı olmuş eline sağlık Stormer...
     
    Serdar AKGİRAY, elzooro ve STORMER bunu beğendi.
  3. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bir bisiklet antrönörünün bile faydalanabilecegi muazzam bilgiler ;) teşekkürler
     
    Çağrı Aydoğmuş ve STORMER bunu beğendi.
  4. huseyin kılıc

    huseyin kılıc Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2008
    Mesajlar:
    687
    Beğeniler:
    267
    Şehir:
    Adana_Malatya
    Seviye:
    evet çok güzel bilgiler teşekkür ediyorum
     
    STORMER bunu beğendi.
  5. ibocan81

    ibocan81 Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim .
    verdiğiniz teorik bilgileri düzenlediğiniz bir organizasyonda pratik de uygulamak isterim .
    görüşmek üzere .
     
    STORMER bunu beğendi.
  6. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    süper bi bilgi kaynağı olmuş.Teşekkürler... Ufak bir uyarı "gurup" değil de "grup" diye yazılır. :) Gurup,güneş batmadan hemen önceki zamana denir.
     
    Bora ve Furkan DURU bunu beğendi.
  7. Abdullah Hakkı

    Abdullah Hakkı Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.407
    Beğeniler:
    724
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    güzel bilgiler eline sağlık paylaşım için teşekkürler
     
    STORMER bunu beğendi.
  8. Furkan DURU

    Furkan DURU Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Mart 2009
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    Eskişehir-Bağlar Alan:Xc
    Seviye:
    Bilgiler için teşekkürler Ellerinize Sağlık umarım herkez faydalanır :)
     
    STORMER bunu beğendi.
  9. Hasan Kuru

    Hasan Kuru Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.655
    Beğeniler:
    1.313
    Şehir:
    Denizli-Merkez >> Denizli Bisik
    Seviye:
    Çok faydalı bir yazı olmuş elinize sağlık ...
     
    STORMER bunu beğendi.
  10. Ahmet Bolgi

    Ahmet Bolgi Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    813
    Şehir:
    Çayyolu- Yaşamkent/ANKARA
    Seviye:
    paylaşım için teşekkür ederim . emeğinize sağlık.
     
    STORMER bunu beğendi.
  11. mertcan gölge

    mertcan gölge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    677
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    gerçekden çok yararlı bir paylaşım olmuş teşekkürler
     
    STORMER bunu beğendi.
  12. yiğit_kara26

    yiğit_kara26 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Ocak 2009
    Mesajlar:
    464
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    mertcan kardeşime katılıyorum paylaşım içimn teşekkürler :)
     
    STORMER bunu beğendi.
  13. STORMER

    STORMER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.889
    Beğeniler:
    3.249
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Herkese ben tesekkurlerımı borc bılırım :in:
    Eger ufakta olsa bır faydam olduysa ne mutlu bana:in:
     
  14. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Başka bir konudan linkini bulup okudum, çok teşekkür ederim bilgiler için, küçük guruplar halinde yaptığımız gezilerde uygulamaya çalışacağım, bu yöntemle yapılan km ve hızın artacağına inanıyorum;)
    Tekrer teşekkürler:)
     
    STORMER bunu beğendi.
  15. mehmet kutbay

    mehmet kutbay Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Nisan 2010
    Mesajlar:
    33
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Eline sağlık çok yararlı bir yazı.
     
    STORMER bunu beğendi.
  16. STORMER

    STORMER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.889
    Beğeniler:
    3.249
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aynen size katılıyorum hem km niz artacak hemde daha tehlikesiz olarak daha düzenli olacağına inanıyorum:in:
     
    binRR bunu beğendi.
  17. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu arada bu yazıyı yazalı baya zaman oldu, vede arkadaşlarla her perşembe avşar kafe molalı turumuzda uyguluyoruz guruplar halinde, özellikle rüzgarlı havalada çok faydasını gördüm, tekrardan teşekkür ederim:)
     
    STORMER bunu beğendi.
  18. kemal mama

    kemal mama Üye

    Kayıt:
    21 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    79
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    bilgileriniz için ve düşünceleriniz için teşükkür ederim
     
    STORMER bunu beğendi.
  19. A.Samet Topcuoglu

    A.Samet Topcuoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    16 Haziran 2009
    Mesajlar:
    504
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Cok Guzel Bı Paylasım Cok tsk Ederım :)
     
    STORMER bunu beğendi.
  20. STORMER

    STORMER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.889
    Beğeniler:
    3.249
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu arada aklıma gelmısken bu yazıdakı uygulamalarla yaptığınız turlarda arkadaslarınızla aranızda kacan grup oluyorsa sızde ana grup olup yakalaması da cok zevklı oluyor.:in: Boyle oyunlar yapılınca tur hem herkesin performansı artıyor hemde tur bır okadar eglenceli hale geliyor.Tecrubeyle sabittir biz kendi aramızda yapıyoruz:D