Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

lx arka hazne sorunu...

Konu, 'Tekerlekler' kısmında selfpower tarafından paylaşıldı.

  1. selfpower

    selfpower Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    izmit
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    lx arka hazne sürekli boşluk yapıyor,rublenin ordaki somunu çok sıkarsam teker dönmüyor,az sıkarsamda bir süre boşluk yapmadan gidiyor daha sonra boşluk yapıyor,sorunu nasıl düzeltebilirim,
     
  2. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    orta mukavamet loctite sür ve normal olarak sık ertesi gün bin.birdaha boşluk yapmaz.loctite gevşemesini önler.
     
  3. NightHawk

    NightHawk Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Ankara 100.Yıl
    Seviye:
  4. selfpower

    selfpower Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    izmit
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Sorun kontra da olamaz mı?
     
  5. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    kontradan kastetdiğin göbeğin kontra vidası ise zaten onu tam sıkmadan bunları yazdıysan bu,eşeği bağlamadan eşeğim niye kaçıyor diye sormaya benziyor:p
     
    selfpower, çağdaş, ilyasss ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  6. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    selfpower ve NightHawk bunu beğendi.
  7. ilyasss

    ilyasss Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Ekim 2007
    Mesajlar:
    965
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    bendede bi aralar lx arka hazne vardı zamanla boşluk yapıyodu ama normal dışı herşey normalken uzun bi yolda n geldiğimde bi bakıyodum boşluk oluşmuş tabi eskime payıda göz önünde bulundurularak tavsiyem sok başka göbek tak en temizi bence bu.
     
  8. selfpower

    selfpower Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    izmit
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    [​IMG]

    resimde sağda bulunan somunu çok sıkarsam göbek zor dönüyor bol bırakırsamda boşluk yapıyor
    [​IMG]

    bu şekilde gözüken gibi ayarlama yapmam lazım sanırım ama nasıl yapıcam ve nelere dikkat etmem lazım...
     
  9. selfpower

    selfpower Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    izmit
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    hehe acemilik işte öğrenicez :D :D
     
  10. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    bu işlem biraz hassas ayar ister.içteki somunların sıkılık ayarı öyle olmalıki göbek rahat dönmeli ama hiç boşluk olmamalı.bu ayarın sabitlenmesinide,dıştaki somunlarla içteki somunları birbirirne kontra sıkarak yapacaksın ama bu kontralama işi sıkılık ayarınıda bozmayacak şekilde olmalı yani biraz tecrübe gerektiren bir ayardır haberin olsun.
     
  11. NightHawk

    NightHawk Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    Ankara 100.Yıl
    Seviye:
    Daha önceden boşluk sebebiyle bilyalarda bozulma olabilir, bence bir açıp kontrol etmekte güzelce greslemekte fayda var.
     
  12. selfpower

    selfpower Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    izmit
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    biraz göbeği kurcaladım belki yapabilirim die ama daha kötü oldu :) bu sefer mil rublenin olduğu tarafa kaydı nasıl diğer tarafa çekerim bilmiyorum :)
     
  13. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    biraz daha kurcala mili kaydıran tam ayarını da tutturur :)

    bende bir ara uğraşmıştım
    mili sökerken sıralamaya dikkat et ;) bir tel gibi birşeye söktüklerini sırayla tak ki montajlarken sorun çıkmasın ;)
     
  14. selfpower

    selfpower Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    izmit
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    valla sanırım son aşamaya geldim oda mili kaydırmaktı,rubleyi sökmek için gerekli araç yok bende...asıl merak ettiğim kayan mili nasıl geri alcağım onu geri alsam kesin yaparım ben bu işi :)
     
  15. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ruble tarafındaki somunu ellememen gerekiyordu. o taraftaki somunları uç tarafta gerekli boşluğu bırakıp kontra kilitle. göbeğin sıkılığını diğer taraftaki somunları ayarlayarak belirle.

    kontra yaparken çok sıkmamanı öneririm. peş peşe ayar yapman gerekecek, çok sıkmaya kalkarsan vida dişleri kesilebiliyor. bana oldu lx göbeğimde diye söylüyorum.
     
  16. selfpower

    selfpower Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    izmit
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    diğer taraftaki somun derken rublenin ordaki mi?

    rublenin orda sadace 1 tane somun var..
     
  17. Feyyaz Alaçam

    Feyyaz Alaçam Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Nisan 2007
    Mesajlar:
    455
    Beğeniler:
    684
    Şehir:
    MERSİN
    Seviye:
    arkdaşlar haziranda türkiye turum var.LX arka göbek alıcaktım ama suan vazgeçmek üzereyim,eger problem cıkartıcaksa alamam çünkü 3500 km 52 günlük bir tur,XT mi alsam aceba??? aydınlatın beni lütfen :(
     
  18. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    kusura bakma bu abonelik şeysi çalışmıyor nedense, şimdi gördüm mesajını.

    diğer taraftaki karşılıklı iki somun derken bisikletin çekiş tarafı olmayan tarafından bahsediyordum. ruble tarafı değil, bisiklete arkadan bakarken sol taraf. oradaki iki somunu tekerleğin yanlara hareket edip sallanmasına izin vermeyecek mümkün olan en serbest konumda kilitliyorsun birbirine.

    rublenin orada nasıl tek bir somun olur anlamadım. rubleyi yerine oturtan vidadan bahsetmiyorsun değil mi?
     
  19. Ahmet Göker Derya

    Ahmet Göker Derya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ekim 2007
    Mesajlar:
    449
    Beğeniler:
    478
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Aradaki fiyat farkını verip XT almaya kesinlile değer. 2008 XT göbekler artık 2007 yılında çıkan XTR göbeklerin kullandığı teknolojiyi kullanıyor. Yani 5mm allen ve 18 anahtarla gbekler sökülüyor;bu hem kolaylık sağlıyor hem de hassas ayar yapmaya imkan tanıyor. Ayrıca mil daha kalın olduğu için eski sistemden daha sağlam ve daha rijid. Bir diğer avantajı ise bilyelerinin arasında plastik kafes bulunması. Bu aynı rulmanlarda olduğu gibi bilyelerin birbirine eşit uzaklıkta olmasını sağlayıp hem sağlamlığı hem de akıcılığı artırıyor. Diğer avantajları ise zaten çoğumuzun bildiği gibi daha hafif,daha akıcı vs.
     
  20. kerembasaran

    kerembasaran Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Ocak 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    197
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    arka göbeği diğer parçalardan daha üst seriden almanı öneririm ben de. body denen kısımları baş ağrıtabiliyor ve bu arka göbek özellikle yüklü bisikletlerde üzerinde yüksek yük olan bir parça. ayrıca değiştirmesi zor.

    xt ile karşılaştırma yapamayacağım ama lx oldukça iyi bir göbek, özellikle bakımını yapmayı ve muayenesini biliyorsam ben lx'e güvenirdim. önerim kulağını kadroya yaslayarak göbeğin içinden gelebilecek sesleri ara sıra kontrol etmen. bunu birkaç ayda bir yapmayı alışkanlık haline getirince kötüye gidişi kolayca anlar hale geliyorsun.