Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Long Travel ve XC/Trail

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında acumur tarafından paylaşıldı.

  1. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Selam şunu merak ediyorum,
    Long travel ve xc ve de xc/trail bisikletleri arasında ne fark var.Genel olarak dışardan bakıldığında pek fark görünmüyor aralarında.Şehir içinde trafikte kısmen hoplayıp zıplayan ve arazi imkanı buluncada girip yüksek performans isteyen bir kullanıcı bu 3 sınıftan hangisini seçmeli?Tabi sürat konusunuda katalım araya.
    Birde şunu merak ediyorum maşası 100mm nin üstüne çıkan bisikletler mesela 130mm ve üstü direk downhill sınıfınamı kayıyor.Bu tarz bisikletleri -ki aralarında bu mm lerde illede downhill olmayan türlerde var- bizim gibi şehir içinde kullanmak manasızmı olur?
     
  2. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    Benim bildigim xc ile trail ayrı olmalı yanı ıkı farklı turun birarada olması hem bisikletın açıları hemde bisikletin yıpranması acısından dez avantajlı olucaktır.(Ki ben de alında ıkı tarzı su anlık tek bisikletle yapıyorum ayrı mesele)130 mm vb travellı amortisorler sehır ıcı kullanmı ıcın gereksıs ve yorucu olmakla beraber alternatiflerinın yanında biraz pahalıyada kaçabilir...130 mm travellı amortısorler kısmen dirt jump ila downhıll kullanımına uygun oluyor.Ancak tam bir downhill masası 203 mm travela kadar cıkabılıyor...
     
    Hasan Çağri ve acumur bunu beğendi.
  3. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Yok xc/trail olarak adlandırılan bisikletler var.Ama sağol diğer açıklamalar için teşekkür ederim.
     
  4. beverly

    beverly Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Nisan 2006
    Mesajlar:
    434
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    130 mm ile downhill yapilmaz diye bi sey yok ama 130 mm olanlar downhill olmuyo.tabi xc icinde fazla bi yukseklik...
    130 mm ler genelde back country ve free ride sinifinin baslangici oluyo.gercek anlamda downhill bisikletlerin amortisorleri 130 un cok ustunde. ve yapabildigi seyler insanin gozune imkansiz gibi geliyor.duvar gibi yuksek kayalara bodozlama girsenbile bi sekilde absorve ediyo. gercek downhill patikalrina 130 mm ile girdiginde yer yer durup yere basman ve ya bisikleti sirtina alman gerekebiliyo ama downhill bisikletinde gozune imaknsiz gorunen seyler bile bi cirpida gecilebiliyo.
     
    acumur bunu beğendi.
  5. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Çokmu kazık sordum.Nerde pek bilgili! arkadaş(lar),sesleri çıkmamış hiç.
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Tanımlar çok havada kalmış sanki. Yani long travel bir kenara, XC bir kenara Trail bir kenara. XC/Trail dediğiniz zaman ortada bir kargaşa olur. Nedenini de şöyle açıklayayım; Örneğin Amoeba Türkiye'de hem Trail hem de XC kadroları mevcut. XC kadrosunun açıları araziye oldukça uygun, ağırlığı da 1500 gr civarında(ymış). Diğer yandan Amoeba Jump, Amoeba'nın Trail kadrosu. Açıları hareket yapmaya (Özellikle iniş ve Bunny Hop tarzı freestyle hareketlere) çok uygun. Yüksek maşa ile daha da agresif bir kullanım elde ediliyor. E diğer yandan ağırlığı 2100+ gr. Tabi hiç tırmanma kaabiliyeti olmaması da cabası.
    Şimdi bu iki tarzı tek bisiklette toplamak, tabiri caizse at ile eşşekten katır yapmaya benzer. Olur yapılır yani ama devamı gelmez.
    Zaten long travel'ı hiç hesaba katmıyorum. Çünkü onlarla araziye girmek sadece bisikleti sırtınıza aldığınızda mümkün.
    Eğer kullanım amacınıza uygun bisiklet almassanız önünüzde 2 seçenek vardır. Ya boşu boşuna pedal çevirip kendinizi yorarsınız ya da bisikletinizi bozarsınız
    İlk aşamada ortaya "bana göre" böyle bir tablo çıkıyor. Ama eğer bahsettiğiniz türdeki bisikletler ile ilgili marka/model olarak örnek verirseniz, kazık soru olmaktan çıkar da belki anlaşılması daha kolay bir soru olur.
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  7. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Şimdi sevgili Halil,öncelikle kazık soru derken cevap gelmediği için şakacı bir tavırla yazmıştım o kelimeyi.Demek istediğim hazır daha yeni finallerin bitmişken tekrardan kendini sınav stresi içinde hissetmeni gerektirecek bir durum yok.Bu forumda bu tarz sorulara en sağlıklı cevabı verecek kişiler belli!.
    Gelelim konumuza benim sormak istediğim şey kendi kafamdan uydurduğum bir konu değil görüp ilgilendiğim bir durum.Kendime önümüzdeki sezon içerisinde üst seviyede bir bisiklet almak istiyorum bu yüzdendende sürekli araştırma içindeyim ve kararımıda hemen hemen vermiş durumdayım.Sorularımıda bu seçenekler doğrultusunda sordum.Evet belki direk bisikletleri paylaşsaymışım daha doğru olurmuş ama dediğim gibi bilgiyi bu ürünlerin sitelerinden edindiğim için gerek görmedim henüz gerçekleşmemiş hayalimden bahsetmeyi.Kişisel bir durum diyelim geçelim.
    Bahsettiğim bisikletler ''santacruz'' XC ve LT modelleri.Bu ikisi arasında benim profilime hangisi en uygun onu merak ediyorum.

    [​IMG][/URL][/IMG]

    [​IMG][/URL][/IMG]

    Resimlerdede gözüktüğü gibi LT modelinin altında xc/trail yazıyor ve yine okuduğum bir review içinde LT nin açılımının 'long travel' olduğunu öğrendim.Yani bu anlam karmaşası dediğin şey bu marka tarafından bilmeden yapılmış olamaz herhalde.Yada ''santacruz'' firması katır üretmek istemiş olabilirmi !.Sonra ben bu LT modeline bakıpta bunla araziye sadece sırtında girebilirsin diye bir cümle kurmakta oldukça zorlanıyorum.Çift süspansiyonlu bir aletle sırtında arazide dolaşmak ???.
    Diğer XC ise adı üstünde işte crosscountry.Benim kişisel cevabım kesinlikle XC den yana bu arada.
    Ben sadece bu iki modelden hangisi acaba alma aşamasında benim kullanım profilime uyar diye düşünürken bunu usta kişlere sormanın daha doğru olacağını düşündüm.Bunuda direk soru olarak sormayı tercih ettim kapsamlı bir bilgi vermektense.
    Bu arada hala bu katır üretme meselesi kafanı yoruyorsa.Yani farklı türlerin bir araya toplanması meselesi sana yine ''santacruz nomad'i'' incelemeni tavsiye ediyorum.
    [​IMG][/URL][/IMG]
    Bu bisiklette nerdeyse bütün disiplinleri üzerinde barındıran bir model olarak üretilmiş ve hakkında okuduğum onlarca yazının tamamında 10/10 luk bir puan almış.Hakikatende anormal bir bisiklet bence.En azından mükemmel bir görünüme sahip.Sevgili ''beverly'' şu 130 mm falan sorup öğrenmek istememin sebebide işte bu alettir.Hani alsak sokaklarda çokmu abes kaçar diye;) Yoksada asıl gönlümde yatan model bu.
    Evet Halil kardeşim buyur top sende . . .İçimi rahatlatda alabilirsin şu nomad'i deyiver.
     
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    NOMAD :) :p ...
    KAzık soru demeni espri olarak algıladım zaten Acumur, ben de devam ettirdim işte ;).
    Ancak hala kavram karmaşası içerisindeyim :). Ama önce bazı şeyleri bir açığa kavuşturalım.
    LT=Long travel. Sadece bu tamlamayı görünce insanın aklına uzun mesafe binişine uygun bisikletler geliyor. Long distances demek sanırım daha doğru olacak, ben long travel'ı o şekilde düşündüm. Ancak görülüyor ki bu FS bisikletin tanımından gelen bir şey. Long travel'ın anlamı orada amortisörlerinin çalışma mesafesini vurguluyor. Kendi sitesinde de bunu vurgulamışlar. Daha fazla amortisör mesafesi isteyenler için ürettik gibilerinden. Diğer yandan da zaten bisiklet 4X bisikletlere benziyor, fakat onlardan birisi olması için kadrosu çok yüksek. Daha çok "long travel" bir XC bisikleti.
    XC trail ise (XC/trail değil dikkat XC trail) arazide kurgulanmış yapay parkurların kullanıldığı bir sürüş tarzı olsa gerek. Yani 4X gibi ancak engebe yerine rampaların bulunduğu bir platform. (Tahminim bu yönde, detaylı bir bilgi edinirsem mutlak haberdar ederim.)
    Nomad'a gelelim, görüntüsü hakikaten etkileyici bir bisiklet. Ancak bu bisikletle asfaltta gitmek, otobanda kamyon kullanma hissi verecektir. 130 mm'lik amortisör gerçekten oldukça yüksek. Bu onun artık XC sınıfını aştığını gösteriyor. Enduro diyebiliriz sanırım adına.
    Ne kadar araziye girersin, girdiğin zaman ne kadar gözün karadır neler yapabilirsin bilemem ancak yerinde olsam tercihim bu üç bisiklet arasında Blur XC olurdu. Kendim de kullandığımden biliyorum ki 100 mm.nin üzerinde bir amortisör yolda işkence aletine dönüşebiliyor. Ancak araziden hiç çıkmayacağım diyorsan, tabi ki Nomad iyi bir tercih.
    Belki sen farketmemişsindir diyerek bisikletlerin resmi web adresini veriyorum. Çünkü buradaki resimlerin altında seninkilerdeki gibi bir ibare yok, belki başka yerden almışsındır diye düşündüm ;).
    www.santacruzbikes.com
     
    acumur bunu beğendi.
  9. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Evet öncelikle şakalaşma konusunda şüphem yok;) .Longtravel konusundada bende tahmin ettim herhalde direk Türkçe'ye çeviri yapınca gözünde yol bisikletleri canlandı diye.Ama LT nin amortisörlerin çalışma mesafesi olduğuyla ilgili cümlen konuyu yeterince açıkladı kafamda teşekkür ederim.Öyle olmasa bile sonuçta bir mtb ilede uzun yolculuklar yapabilirsin gerek ormanlık arazi gerek dağların tepesinde olarak.Senin yol bisikletlerine yarış bisikleti denmesinin yanlış olduğunu bir mtb ilede yarışıldığını örnek olarak verdiğin konuyla aynı mantık yani.:in:
    Nomad'e gelince,bende farkındayım o bisikleti şehirde kullanmanın yanlış olacağının hatta alınsa kısa süre sonra sıkıntı bile yaratacağını düşünüyorum ama o kadar güzelki insan bir an banane ben kamyon kullanmak istiyorum diyebiliyor karşısında.Gözün ne kadar kara konusunda ise o vahşi DH kullanışlardan hoşlanmıyorum ama imkanım olsa o bisikletin hakkını verirdim diye düşünüyorum.Ama dediğim gibi İstanbul'da nerede kullanacağım yada bulacağım o araziyi.Yurtdışında izlediğimiz videolarda görüyoruz millet koca ormanın içine sırf bu bisikletler için kocaman parkurlar yapmışlar.
    Sonuçta haklısın benimde tercihim zaten belirttiğim gibi XC den yana olur.Kafamdaki minik soruları çözmek için bu soruları soruyorum zaten.Birde 4x olayından bahsetmişsin, bu bisikletin 4x modelide var blur 4x isminde.
    Resimleri santacruz'un resmi sayfasından değil yine aynı firmanın Yunanistan yetkilisinin internet sayfasından aldım.Resmi sayfalarında ''dealers'' başlığı altında dünya üzerinde nerelerde bayileri var onu gösteren bir harita var,bende Yunanistan bize en yakın olanı diye ona bakmıştım.Altta veriyorum linkini bu sitenin.İncelemenizi tavsiye ederim özelliklede bisiklet firmaları baksın ürün tanıtımı nasıl yapılır diye.İngiltere sayfasıda oldukça başarılı.http://www.axiontraction.gr/main.php?l=en
    Son olarak birşey daha söyliyeceğim şu çift süspansiyonlu bisikletlerden tahminim ağır oldukları için uzak duruluyor ve tavsiyelerde bu sebepten dolayı göz ardı edilip hardtaillere yöneliniyor ancak mesela bu blur'un classic modelinin full xtr componentli bisikleti sadece 11.13 kg.
     
  10. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    long travel demek arka amortisör çalışma mesafesi 6-7 cm nin üzerinde olup ön amortisörüde 100mm yada üzeri çalışma mesafesine sahip xc şartlarında binmeye uygun enduroya yakın bir sınıf oluyor....

    Xc demek hepimizin bildiği gibi cross country bisikleti demekve eğer kadro fs ise arka çalışma mesafeleri genelde 6 cm ile sınırlı oluyor en fazlada 10cm...

    Trail demek bisikleti biraz yıpratıcı bir tür olan hareket yapma atlama zıplama freestyle tarzına giriyo ve sadece bunun için üretilmiş trail kadroları var bunların resimlerinide koyucam...(şuan elimin altında yok ve dışarı çıkmak zorundayım...)

    Xc trail ise kadro açısı hem xc hemde traile uygun ama xc ye göre daha ağır ve sağlam kadrolara sahip amortisörleri daha sert amotisörlere sahip bisikletler....

    Gelelim şu dh fr ve dj olayına...Maşası 100mm üstünde olan her bisiklete bu sıfatları yakıştırmamalı...Şuan 130mm üstü mesafeye sahip ve xc açılarına sahip bisikletlere enduro backcountry felan gibi bir çok isim veriliyor ama genel adı enduro (mesela scoot randsom)... FR ise maşa mesafesi genelde 150mm olan olan aletler ve bazende 200mm ve üstü maşalarda takanlar ve kullananlar oluyor fakat bu bisikletlerin yapıları şehir içindede binmeye müsait çünkü Dh ler kadar hantal yapıları yok ve şehir içinde hummer jip kullanmak gibiler...Hd ler ise beverly nin dediği gibi inanılmaz sağlamlığa ve darbe emişine sahip aletler oluyor....
     
    ErkaL ve acumur bunu beğendi.
  11. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Bu arada o kadar araziydi imkandı bahsettik buyrun size güzel bir video sunayım.Şu bisikletlerden alınacak optimum zevk herhalde bu şekilde kullanımda gerçekleşir ayıp.Hatta yaşımın bunlar için biraz ilerlemeye başladığını düşünüp moralim bozuluyor neden daha önceden girmemişim şu işe diye.Bu arada gittim 6 yıllık aradan sonra futbol oynama gazına geldim ve eski sakatlığım anında nüksetti.Resmen kaşındım şu güzelim havalarda kendimi eve mahkum ettim:( :mad: Sonuç olarak sağ dizimden bir kaç adet lifi koparttım öle kös kös oturuyorum evde.Bisiklete binemediğim hergün büyük bir kayıpmış gibi geliyor.Neyse iyi eğlenceler video çok keyifli.Öyle parkur buldukta almadıkmı nomad;)

    http://rapidshare.de/files/27897595/JS06Squamish.wmv.html
     
  12. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Çağrı şu Hummer jeep kullanmak gibi yorumun tekrar bir ışık çaktı beynimde.Ayrıca teşekkür açıklamalar için bayağı aydınlatıcı olmuş.Zaten bu nomad hakkında sınıflandırma olarak -do everything-
    diyede bir tanımlama var.
     
  13. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    işte resmini koymak istediğim trail bisikleti...Bunların birde 20" tekerli olanları var onlara genel olarak mod deniyo...

    [​IMG]
     
  14. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Çok ilginç.Bunlarla genelde belirlenen engellerin üstünde dengede kalarak yine belirlenen parkuru tamamlamaya çalışıyorlar öyle değilmi.Aynısının motorsiklet versiyonuda var sanırım.Dev lastikler,koca kayalar yada künkler v.b parkurlarda yapılıyor.Ama böyle selesi hiç olmayanı ilk defa görüyorum.Teşekkürler.
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  15. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Devam edelim bakalım gözümüz gönlümüz şenlensin.

    [​IMG][/URL][/IMG]

    Transition Bikes isimli bir firma Amerika'lı gencecik insanların kurduğu bir şirket.Küçük bir oluşum ama kendi bisikletlerini üretiyorlar.Taş gibi gözüküyorlar maşallah.

    http://www.transitionbikes.com/index.cfm buda web siteleri buyrun inceleyin.Video bölümü çok tatminkar.İyi eğlenceler.
     
  16. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Ellsworth/epiphany,
    www.outside.away.com adlı bir sitenin diğer bir çok marka arasında yaptığı araştırma doğrultusunda 2006 yılının en iyi bisikleti(gear of the year)seçilmiş.

    [​IMG][/URL][/IMG]

    Buda markanın internet sitesi http://www.ellsworthbikes.com/.Diğer modelleride çok güzel.
     
  17. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Ben de şöyle bir sıralama yapayım: Xc trail freeride DH, hatta xc ile trail arasında bir de all mountain koyabiliriz, trail nevi bir ağır arazi eğlence bisikleti hem de ağır xc koşulları taşlar kayalıklar vs arasında epik maceralar yaşamak için birebir.
     
    Hasan Çağri ve acumur bunu beğendi.
  18. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    2007 model ''Specialized'' bisikletlerinden bir kaç tanesi.İyi seyirler.

    Demo
    [​IMG][/URL][/IMG]
    [​IMG][/URL][/IMG]
    Enduro SL
    [​IMG][/URL][/IMG]
    [​IMG][/URL][/IMG]
    EnduroSL maşa
    [​IMG][/URL][/IMG]
    Enduro SX
    [​IMG][/URL][/IMG]
    SX Trail
    [​IMG][/URL][/IMG]
    S-Works
    [​IMG][/URL][/IMG]
    BigHit
    [​IMG][/URL][/IMG]
    [​IMG][/URL][/IMG]
    Specialized full face kasklar
    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  19. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Valla benim gördügüm kadarıyla her bi firma farklı farklı tanımlıyo. Sen diyosun 150mm üstü travelli maşa downhill içindir, bi markaya bakıyosun 170mm maşalı bisikletine freeride demiş. Diyosun 100mm altı XCdir falan, adam almış dirt jump bisikletine takmış 80mm. Kimi full suspansiyon bi XC bisiklete xc fs diyo, kimi enduro diyo vs vs
    Aslında çok takılıp kalmamak lazım bu konuya, hangi bisiklet kişiye en uygunsa onu alıp binecek işte. Enduro denmiş, freeride denmiş, dh denmiş çok bi önemi yok bence. Keşke herkesin çok parası olsa da her tipten, her travelda bi bisikleti olsa. Güzel olurdu.

    Edit: Bişey ekliim, 130 mm ile dh yapılır ama dh yaptıgın yerin açısı nedir, önemli olan o. Ben de arkadaki dagdan iniyorum kendi bisikletimle ama bisikletin (ve benim) bi sınırı var illa ki. Agırlık merkezin belli bi noktayı geçtigi anda uçuyosun bisikletten dogal olarak. 200mm ile daha dik yerlerden kapatabilirsin aşşagı ama onun da bi sınırı olacaktır. Orda da foes racingin 25cm travellı maşası giriyo olaya ki fiyatı 2000 sterlin hey maşallah yani heh :D Inmeye kıyamaz insan onunla be. (Onunla 90 derece yamaçtan inersin hoş :) Tam iniş olur :D)
     
    acumur bunu beğendi.
  20. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Ellsworth/epiphany,
    http://outside.away.com/index.html isimli internet sitesi tarafından yılın bisikleti seçilmiş(gear of the year).Çok başarılı bir tasarım bence.
    [​IMG][/URL][/IMG]
    Buda markanın internet sitesi http://www.ellsworthbikes.com/ Şahsen ben ''moment'' modelini daha çok beğendim.Bisikletlerin resimleri altında video bölümü olanlarda var.