Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Lockring sorunu

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Can Özbek tarafından paylaşıldı.

  1. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    selam herkese,
    bisikleti ilk aldığımda ada' da yokuş çıkmak için asıldığımda lockring gevşek olduğu için pedal bir anda boşalmıştı ve bir yerimi patlatmadan atlatmıştım bunu. dünde sahilde Mete ile birlikte turladık aslında bir problem yoktu ama daha sonra yüksek hızda skid yapmayı denerken lockring tamamen açıldı :(
    bunun nedeni malzeme kalitesi veya işçilik hatası olabilir mi ? bugün sıktıracağım görünürde herhangi bir diş yeme gibi durum yoktu ama akşam olduğu için çokta dikkatli inceleyemedim açıkcası...
    acaba değiştirmek gerekir mi sizce ?
     
  2. sonay eruz

    sonay eruz Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bende de ilk zamanlarda skid yapmaya çalışırken dişli boşalıp lock ring i atıyordu. Göbeğin dişlerinde sıyırma olmasından korkmuştum. tavsiyem dişliyi taktıktan sonra bayır yukarı pedallara asılın iyice sıkışsın sonra lockringi sıkın. Gerçi yokuş çıkarken de sorun yaşamışsınız ama...
     
    Can Özbek bunu beğendi.
  3. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Belki yeteri kadar sikili degildi titresimle falan filan gevsedi. Sikinca bir sorun olmaz sanirim yivlere birsey olmadiysa.
     
    Can Özbek bunu beğendi.
  4. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yapistirici konusunda emin olamamistim kullaniliyo demek, O vidalar icin olan yapistirici da olur mu peki?
     
    Can Özbek bunu beğendi.
  5. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    ben geçmişimdir geçtiysem diğer Can değildir heralde :D
    görmedim valla ya hayret el kol yapsaydın keşke ama... neyse bu akşam baktırıcam bakalım neymiş durum...
     
  6. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    dün sıktık tekrar fakat akşamında gene açıldı bu nasıl işse... :(
    daha sağlam bir lockring alıcam büyük ihtimalle ya da Halil' in bahsettiği gibi güçlü bir yapıştırıcı ile bu işi çözme yoluna gidicem...
     
  7. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yivlerde asinma olmadigina eminmisin? Bu arada seninki garanti kapsamindadir sanirim daha dimi? Trekte vardi 1 sene parca garantisi sanirim oyle birsey hatirliyorum, Specialized da da olabilir o.
     
    Can Özbek bunu beğendi.
  8. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Can yivlerde bir sorun gözükmüyor, garantisi var bisikletin doğru ama bisikleti değiştirmekten se daha sağlam bir lockring kullanmak çözüm olabilir tam karar vermedim daha ama bakıcaz... :(
     
    mcanb bunu beğendi.
  9. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    gönderdim Halil ;)
     
  10. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    İlginçtir ama google da aratırken bakın ne buldum...
    fixed gear lockring problem yazınca ilk çıkan sayfa...

    Langster Lockring...
    http://www.bikeradar.com/forum/viewtopic.php?p=16334881

    Bought a new Spesh Langster last Wednesday. I took it out on the road and after about 1 - 2hrs, whilst doing some resistive pedalling the lockring decided to pop off - resulting in a bit of a brown trouser moment. Fortunately, I'm riding with brakes so it's not a huge problem, aside from being a bit p*ssed off about the whole experience.

    Anyway, I decided to buy a 12-tooth sprocket whilst the lockring was off and fitted it the next night. I tightened the cog using the rotafix method and popped the lockring back on, and put it to what I thought was tight-as-hell (no clicking noises when tightening up, though). About 30 seconds into my next ride - pop - off comes the lockring again. It seems as though the sprocket is loose too but it doesn't give any play with the chain whip.

    So, is it me not tightening the lockring enough (I thought I really gave it a good going over. I lubed the hub too, perhaps a bit too much? There's a thin layer in all the grooves of the hub thread) or is this likely to be a problem with the hub itself?

    Any help appreciated. (On another note, I also found out that my Langster BB has gone too!)
     
  11. oekizler

    oekizler Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2008
    Mesajlar:
    65
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    Greenwich,CT
    Seviye:
    Lockring acilmasi, cogu zaman disliden de kaynaklanabiliyor. Bazi disliler sekilleri nedeniyle lockring in tamamen sikismasini engelleyebiliyor. Piyasada fiyat olarak oldukca genis bir yelpaze var. Imkaniniz olursa bir Dura ace cog edinin derim. Ebay de 15 dolar gibi bir fiyati var zannediyorum. Oldukca ufak oldugu icin shipping de makul. Lockring degistirmeyi dusunurseniz de Phil Wood onerebilirim. 3 yildir 3 farkli disliyle kullandim hicbir sorunla karsilasmadim.
     
    Can Özbek bunu beğendi.
  12. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bugün yada yarın bisikleti geri götürüp bir daha dikkatli bir şekilde inceleyeceğim aldığım yerde, eğer gerçekten bir problem varsa garantiden arka göbeği veya jantı değiştirmelerini isteyeceğim... yeni jant veya göbek takılınca çok büyük ihtimal ile daha sağlam bir lockring kullanacağım oda muhtemelen dura ace olacaktır... gelişmeleri paylaşırım
    teşekkürler ;)
     
  13. Mete S.

    Mete S. Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    İstanbul - Suadiye
    Seviye:
    Merhaba ,

    Temel sorun langster ların no name track hublarının ve üstündeki malzemenin (cog,lockring) kötüce olması :)

    Ben de aynı durumu yaşamıştım.
    Cadde bisiklette iyice sıkıştırıldığından beri yaşamıyordum derken, geçtiğimiz pazartesi yeniden yaşadım.


    Ben dişliyi değiştirdiğim halde (13t shimano) aynı sorunu yaşamam sorunun hub dan yada lockring den kaynaklandığını gösterir nitelikte.

    Arkadaşların belirttiği gibi bir yapıştırıcı uygulaması işi biraz düzeltecektir.

    Bunun yanısıra ikimiz de hafif adamlar değiliz. Bunun da bir etkisi olabilir.
    (Biliyorum skid yaparken uygulanan karşı kuvvet bizim kilomuzu anlamsız kılıyor ama yine de...)

    Hub ı değiştirmek sorunu çözebilir ama gerçekten çok iş.(ağır jant setini de - bir süredir kafamda olan birşey ancak bu kadar masrafa giremedim.)

    Yeni lockring alacaksan haberim olsun, ben de isterim.

    Bir de böyle birşeyler var....
    http://www.evanscycles.com/products/charge/shaker-rear-hub-ec019794

    Son soru: Dişliyi sıkmak-sökmek için chainwhip ve lockring tool un var mı?
    Yoksa nerede sıktırıyorsun?

    Görüşmek üzere.
     
    Can Özbek bunu beğendi.
  14. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Mete selam,
    açıkcası aktif pedal da sıktırdım dişliyi ama ne ile sıktığına dikkat etmedim... Yarın gideceğim çok büyük ihtimal o zaman biraz daha açıklığa kavuşur herşey zaten... yeni lockring veya göbek alacak olursam mutlaka haberleşiriz zaten ;)
     
  15. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    ben aslında çok skid manyağı olmadığım için durum ciddi tehlike taşımıyor tabiki sonuçta frenlerde bisikletin üstünde fakat tehlikeden daha çok durum can sıkıcı elimden geldiği kadar fren kullanmadan yavaşlamaya çalıştığım için bunda bile problem yaşamak insanı delirtmeye yetiyor... :(
     
  16. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Çözücez inşallah Halil ;)
    Yarın uğrarım konuşuruz zaten, bakalım nolacak durum..
     
  17. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sıktım ya dün akşam elimle yahu:D:D
     
    Can Özbek bunu beğendi.
  18. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    pardon abi onu tunuttum bir daha sorun olmaz heralde sen sıktın ya :D
     
  19. binRR

    binRR Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1.992
    Beğeniler:
    2.145
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Heee:D olmadımı:D
     
  20. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Halil; Parayi basip aldigin gobek ne marka? Ben arka icin gobek alicam gelirken ordurucem ama burda yaptirmak istemiyorum operler iscilikten.
    Aslinda £80 kusur biseye Halonun komple tekerlegi var gobekli falan. Komple almak daha mi iyi acaba?