Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Lefty??

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Kutay Engin tarafından paylaşıldı.

  1. Kutay Engin

    Kutay Engin Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul/Bahçelievler/Camlıkahve
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar, ilginç ve komik gelebilir ama merakımı yenemiyorum.
    V frene uygun Lefty maşa üretilmiş olabilir mi, üretilmişse bilgilerinizi paylaşır mısınız?

    Mühendislik açısından pek olası gelmiyor, öte yandan bunları üreten adamlardan her şey de beklenir diyorum kendi kendime..

    Eğer üretildiyse, boşuna başka maşalarla uğraşmayayım diyorum, şimdiden teşekkürler.
     
  2. temucin90

    temucin90 Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    2.821
    Beğeniler:
    2.645
    Şehir:
    İstanbul Bahçelievler
    Seviye:
    yok öyle bir şey :D

    şaka bir yana yapılması kesin güşünülmüştür ancak verimli bir frenleme sağlanamaz diye düşünüyorum. disk en iyisi ;)
     
    Muzaffer YILMAZ ve Kutay Engin bunu beğendi.
  3. Kutay Engin

    Kutay Engin Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul/Bahçelievler/Camlıkahve
    Seviye:
    O halde lefty maşayı, fren sistemini değiştireceğim zamana bırakmaktan başka çare yok.
    Şimdilik rst capa ya talim.
     
  4. Aykut acar

    Aykut acar Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    izmir
    Bahsettiğiniz şeyi Giant'ın katlanır bisikletinde görmüştüm. Ön maşa lefty arka çeki borusu da righty şeklindeydi ve V frenli bir modeldi. Tabi bu bahsettiğim bisiklet 16" ya da 20" lastiklere sahip aynı Dahon benzeri bir bisiklet idi.
     
  5. Kutay Engin

    Kutay Engin Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul/Bahçelievler/Camlıkahve
    Seviye:
    İlginçmiş gerçekten ama anladığım kadarıyla küçük ebatından ötürü uygulanabilmiş. 26" janta uygulamak temu90 ın da bahsettiği gibi, fren meselesi yüzünden zor (ama imkansız değil).
    Ben bir umut bekliyorum şimdilik.
     
  6. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Sağdaki pivotu tutacak çubuğun kaynağı sağlam yapıldıktan sonra?
    [​IMG]
     
    Kutay Engin bunu beğendi.
  7. Kutay Engin

    Kutay Engin Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul/Bahçelievler/Camlıkahve
    Seviye:
    Çizim ve fikir güzel, sağolasın. Ama bu alternatifte (düşününce başka alternatif kalmıyor zaten) fren durumunda,soldaki pivot biraz da olsa tekeri maşaya doğru çekmez mi?
    Gerçi yapacak olan mühendisler, yaparlarsa bunun da bir yolunu bulurlar herhalde..
     
  8. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Soldaki pivot sola çekme yapar ama çözümü var.Maşanın sağ tarafına bir karşı ağırlık yerleştirilir.Aynı vinçlerdeki gibi.Mühendis olmak istiyorum. :D
     
  9. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Arkadaşlar kendinizi klasik telli fren sistemleri ile kısıtlamayın :) Sadece papuçların ileri geri gittiği, diğer tüm mekanizmanın sabit olduğu hidrolik bir fren sistemi ile bu olabilir.

    Bu Magura'nın ürettiği hidrolik v-fren sistemi..
    [​IMG]

    Yapılacak olan iş bu sistemi tek bağlantı noktası olan bir hale getirmek. Köprü kısmı olabildiğince sağlam ve esnemez yapılırsa bu olur ama tabi getireceği ekstra ağırlığı da cabası..
     
  10. Kutay Engin

    Kutay Engin Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul/Bahçelievler/Camlıkahve
    Seviye:
    Tek bacağın yoksunluğundan kazanılan ağırlık kaybından fazla değildir herhalde.
    Magura da iyiymiş bu arada.
     
  11. Atakan DEMİR

    Atakan DEMİR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Ocak 2008
    Mesajlar:
    403
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    istanbuL
    Seviye:
    Dostum bu dediğinide yaparlarsa artık anlaki iş sadece para kazanmak amaçlıdır çünkü lefty nin amacı hafiflik kazanmak v fren lefty olursa nerdeyse normal maşalarla aynı ağırlığa sahip olur diye düşünüyorum
     
    Kutay Engin bunu beğendi.
  12. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.905
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Cannondale'nin Lefty üretme amacının 3 önde gelen sebebi var.

    Bunlardan ilki kazayı önlemek; Orman içerisinde veya kötü arazide jantla maşa/amortisör arasına girebilecek dal çalı gibi tehlikeleri ortadan kaldırmak.

    ikincisi hafiflik

    üçüncüsü ise tamamen özgü bir tasarım


    Lefty maşalara şuana kadar V brake takılmadı ve bunun için de bir aparat yapılmadı. Zaten spesiyal bisikletler genelde disk frenli olarak üretiliyor.

    Belki bir buster takılarak veya özel bir aparat yaparak bunu başarabilirlerdi ama eminim olsaydı çoktan sırf yapmak için yaparlardı.

    Yapsalar bile frenler her iki yöne aynı baskıyla basmayacaktır. Sol taraftaki frenin daha güçlü olması gerekiyor. Yoksa bisiklet frene bastıkça gidon sağa çekecektir.
     
    Kutay Engin bunu beğendi.
  13. Harun Salcı

    Harun Salcı Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    650
    Şehir:
    İnegöl/Bursa
    Seviye:
    Sağa çekmemesi için maşaya karşı ağırlık konulabilir.
     
  14. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.905
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Tam olmasa da Benzer bir olay motosikletlerde yaşanıyor gidonun hakimiyetini kaybetmemek için gidon amortisörü takılıyor bisilette bunu yaptıktan sonra ağırlık hafifletmenin amacı kalmaz diye düşünüyorum.

    [​IMG]
     
  15. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    :D orjinal fikirler çıkmış baya bir ortaya.Ama önerim:Abim v fren uyumlu lefty arayacağına disk frene geçsene :D
     
  16. Kutay Engin

    Kutay Engin Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul/Bahçelievler/Camlıkahve
    Seviye:
    Zaten durum onu gösteriyor fakat disk frenler hakkında baya olumsuz bilgiler aldım, gerek ağırlık gerekse çabuk arıza yapması ile ilgili.
    Dayanaklarını bilmemekle birlikte, piyasada bu kadar disk frenli bisiklet varken bu eleştirilere de anlam verememiştim.
    Bahara doğru böyle bir değişim yaparım herhalde.
     
  17. Kutay Engin

    Kutay Engin Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul/Bahçelievler/Camlıkahve
    Seviye:
    Bugüne kadar bendeki bilgi, V frenlerin diske kıyasla daha hafif olduğu yönündeydi, bu bilgi yanlışsa beni düzeltmenizi rica ederim.
     
  18. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    :) abi biraz ağır oluyor,ama hidroliklerde bakımı düzenli yaparsan arıza hiç olmuyor inan bana.Ayrıca daha iyi tutuyır unuttum birde mekanik diskler öyle sıkıntılı hidrolikler sağlam ama :D
     
  19. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ulaş abi Allah senden razı olsun şu konuya mantıklı bişey yazan tek sen olmuşsun valla...

    Uğraşma zaten sen normal binmeye devam... Disk frenlerde çabuk bozuluyormuş zaten :)

    O bisiklet v-frenli değil yolbisikleti fren var ortasından tek noktadan bağlanıyor çamurluk dliğinin olduğu yerden...

    Zaten lefty hafiflik için üretilmiş bir maşa değil... Önce biraz araştırma yapmak lazım...

    Leftylerin en büyük avantajı normal çift bacaklı amortisörlere kadar altı (6) kat daha esnemez bir amortisör olmasıdır... esnemenin azalması demekte daha yüksek kontrollü bir bisiklet demektir...

    Ayrıca bütün sistemin tek bacakta toplanması ile maşanın çalışma performansının da artması ve daha verimli çalışması sağlanmıştır...

    Amaç hafiflik olsa RockShox un 1200gr amortisör ürettiği günlerde 1700-2000 gr leftyler olmazdı bisikletlerde...

    Lefty evet hafiftir...1500gr lık bir amortisör 100mm çalışırken Lefty110mm çalışır, daha esnemezdir ve daha yüksek çalışma performansı vardır... Bu hesaba göre hafif denebilir ama amaç hafiflik değildir...

    Bu arada biri bacaklara kaynak yapalım bişiler monte edelim karşı ağırlık yapılır demiş ama frenlerin uyguladığı güçleri, amortisörlerde masıl dengelendiğini falan hesaba katmamış :D He tabibirde Leftylerin karbon olduğunu :D
     
  20. Kutay Engin

    Kutay Engin Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    86
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    İstanbul/Bahçelievler/Camlıkahve
    Seviye:
    Hasan kardeşim, hem bu nükteli ve alaylı cevabın için teşekkür ederim, hem de sayende ben ve tahmin ediyorum bir çok kişi, yeni bilgiler edindik.
    Keşke bu alaylı cevabının içinde disk frenlerle ilgili biraz bilgi verseydin de alayının bir zemini olabilseydi..
    Sevgiler...