Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Lastiklerin Raf Ömrü

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Firochromis tarafından paylaşıldı.

  1. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba,

    Bildiiğiniz gibi araba lastiklerinin bir raf ömrü olduğundan bahsedilir. Bir süre sonra, yaptığı kilometreye bakılmaksızın, lastiğin özelliği kaybettiği söylenir. Çok bildiğim bir konu olmadığı için bu şekilde bahsediyorum. Neyse, aynı konu bisiklet lastiklerimiz için de geçerli midir?
     
  2. alikırbaş

    alikırbaş Üye

    Kayıt:
    1 Haziran 2007
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Muğla
    Seviye:
    Merhaba,

    Konunun uzmanı değilim ancak araç lastiklerinin raf ömrü 4 yıldır.Diğer bir anlamda lastik kullanılsın veya kullanılmasın 4 yıl içerisinde kullanılmalı ve değiştirilmelidir.

    Sanırım bisiklet lastikleri içinde aynı şart geçerli olabilir veya olmalıdır.Lastik ömrü yol görmesiyle alakalı değil üretim zamanı baz alınmalıdır diye düşünüyorum.Zira rafta bekleme süresine göre lastik bayatlar.Bayat lastikle yola çıkmak bence risklerin en büyüğüdür.

    Unutmamak lazımdır ki aracınızın veya bisikletinizin markası ne olursa olsun lastik çok önemli bir etkendir.Sonuçta sizi yolda tutacak olan lastiklerinizdir.
     
  3. GokhanAK

    GokhanAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Şubat 2007
    Mesajlar:
    315
    Beğeniler:
    302
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Peugeot
    Seviye:
    Belki seyredenler olmuştur.
    Dicovery Chanel'da Amstrog'un hikayesi anlatıldı. Programda bu konu ile alakalı bir bölüm vardı. "Yarış lastiklerini şarap mahsenine benzer güneş görmeyen bir depoda yıllandırdıktan sonra jant'a takıldığını" anlatmıştı. Amstrong'un deposunda insan boyu kadar üst üste yığılmış bir sürü lastik vardı.

    Oto lastiklerinde belki kimyevi ömür 4 yıl olabilir ama Amstrong'un yöntemi sanırım bisiklet lastikleri için bu kuralı çürütüyor...
     
    Ahmet ERTAN, alikırbaş ve Firochromis bunu beğendi.
  4. Baki Berk Kayalar

    Baki Berk Kayalar Onursal Üye

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    1.594
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    TCDD 1. Bölge - İzmit
    Seviye:
    Benim bisikletlerim ve yedek lastikleri öyle bir mekanda duruyor. Acaba Lance etkisi gösterecekler mi...:)
     
  5. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Evet ben de bunu yazacaktım, aynen mahzende 6-7 eskitiliyor böylece yumuşamış olmaları sağlanıyor ancak videoda izlediğime göre bunu yol tubeless (kendiden iç lastikli) lastikleri için yapıyorlar , yine bir rivayete göre bisiklet lastikleri yıllandırıldıkça asfaltta yol tutuşlarının arttırıldığı söylenir... Mtb için böyle bir uygulama pek görmedim...
     
  6. oktays

    oktays Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    O lastikler, yanlış hatırlamıyorsam, Continental Competition idi. Conti'nin el yapımı boru (tubular) lastiği -nam'ı diğer yapıştırma(glued), nam'ı diğer dikişli (sew-up)- ama "tubeless" değil. En pahalı lastiklerden biri.

    Her şarabın kava yatırılamadığı gibi her lastikte bodruma yatırılmaz.:ci:
     
  7. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Oktay bey, bahsettiklerinizin yanı sıra "bayo" (bio?) dendiğini de duymuştum.
     
    oktays bunu beğendi.
  8. oktays

    oktays Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Doğru, Fransızlar öyle diyor; ama "boyau" yazılıyor.
     
  9. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Bu konu ile ilgili Schwalbe ile yazıştım ve bugün cevabı gelmiş.

    Schwalbe ürettiği lastikleri karanlıkta ve 10-20C sıcaklıkta depoladıklarını belirtmiş. Düzgün saklandığında uzun yıllar depolanırmış. Hatta iç lastiklerde 15 seneye yakın depolanmış olanların sorunsuz olduğunu belirlemişler.

    Mesajın sonuna doğru düzgün depolanan lastiğin en az 5 sene sonra bile hiç sorunsuz kullanılabileciğinin altını çizmiş.
     
  10. Firochromis

    Firochromis Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Ekim 2006
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    Bolu
    Adı:
    Fırat Çıngı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Benim için çok faydalı bir başlık oldu. Cevap veren tüm arakadaşlara teşekkürler.
     
    ilkcan çağdaş bunu beğendi.
  11. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    benım de aklıma soyle bırsey geldı eger arabalarda varsa bısıkletlerde de vardır sonucta benzer malzemelerle benzer sekılde uretılmıyor mu
    bence aralarındakı tek fark raf omur surelerıdır (bu durumda:) )
     
  12. Bisikletli Gezgin

    Bisikletli Gezgin Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    3.626
    Beğeniler:
    4.264
    Şehir:
    Altındağ, Ankara
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Şehir / tur lastiklerine km bazında ortalama ne kadar ömür biçilebilir? continental touring plus 700x37 kullanıyorum.
     
  13. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Alıntı yaparak cevapladım.
     
  14. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:

    10.000 km yaparsınız kanaatindeyim.
     
  15. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Üreticileri,lastiklerin raf ömrünün 3-4 yıl olduğunu söylüyor.Nasıl bir lastik istiyoruz? Önemli olan bu.Uzun ömürlü bir lastik istiyorsak,o lastikten yüksek performans bekleyemeyiz.Burada şöyle bir alıntıyı ekleyeyim:
    "Lastiğin gövdesi ise naylon/tekstil ve lastik karışımı bir bez diyebiliriz. Bu bez ipliklerden oluşur. Özellikle lastiği inik bir şekilde uzun süre bekleyen bisikletlerde lastiklerin yanaklarının çatlaması sonucu görülebilir bu iplikler. Bu ipliklerin dokuma sıklığı lastiklerin yanağında da yazılı olan EPI (Ends per Inch) veya TPI (Threads per Inch) adı verilen bir birim ile gösterilir. Örneğin 127TPI = 420 iplik/dm, 66TPI = 240 iplik/dm, 33TPI = 110 iplik/dm gibi. Bu rakam ne kadar büyükse, yani bu katman ne kadar sık dokunmuşsa lastik o kadar hafif olur, bunun yanında dönüş direnci de o kadar düşük olur, öte yandan lastiğin patlamaya karşı hassasiyet artar"
    Doğal olarak,hem maddi nedenlerden,hem de ülkemizin o birbirinden kaliteli(!) yolları sayesinde sert ve dayanıklı lastiklere yöneliyoruz ancak şartları uygun olanlar,daha yüksek performans için hafif ve yumuşak hamurlu lastiklerden büyük keyif alacaklardır.Elbette bu lastiklerle 8-10 000 km yapmak pek mümkün değil.
     
    MehmetAliB. ve Çağın Ş. bunu beğendi.
  16. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Lastiklerin raf ömrü kaskat malzemesi ile yakından ilgilidir.

    Lastiklerin kaskatları iki tür hamurdan yapılır:

    1.Nylon(naylon) elastomer hamur
    2.Silica(silika) elastomer hamur

    1.Nylon elastomer hamur:Günlük kullanım için yapılmıştır.Yük ve iş makinaları,sokak araçları,iki tekerde normal kullanım için ucuz lastik üretimini sağlar.Raf ömrü 4-5 senedir.Karanlık, ışıklı ortam farketmez O2(oksijen) olan her yerde bozulmaya uğrar.
    2.Silica elastomer hamur:Yarışlarda sert kullanım için yapılmıştır.Sadece üst model yarış lastiklerinde kullanılır(her tekerlekli araç için geçerli).Dönüş direnci düşük,yumuşaktır.Ekonomik değildir.Uzun süreli kullanımlara dayanıklı değil.Karanlık ortamlarda daha yumuşak olmasıyla meşhurdur.Tazesi tavsiye edilir yine de kullanım ömrü için.Bekleme süresi daha kısadır normal saklama koşullarında 3 sene en dayanıklı olanları.
     
  17. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Otomobil lastiklerinin malzemesi, mevsim şartlarından da etkileniyor. Yani kışın -15 derece (ortalama söylüyorum) yazın da 30 derece gibi sıcaklıklara maruz kalıyor. Bu 45 derecelik fark, malzemeyi olumsuz etkiliyor ve ömründen götürüyor olsa gerek. Kanaatimce aynı durum bisiklet lastiklerinde de oluşur. Ama, bisiklet kışın daha az kullanıldığı için (genel olarak), +15/+20 derece aralığında, güneş ışınlarına maruz kalmadığı ve yük altında olmadığı durumda depolanırsa, bisiklet lastiğinin zamana dayalı ömrü biraz daha uzun olur diye düşünüyorum. Söylediklerim sadece mantıksal analizler olup, herhangi bir bilimsel veriye veya deney sonuçlarına dayanmamaktadır.
     
  18. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.388
    Beğeniler:
    6.432
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Slick lastik sevdiğim ve piyasada tur bisikletleri için az bulunduğundan uygun fiyatlı bulduğum bir modeli alıp yedekte tutmayı düşünüyorum. Ararken böyle yararlı olacak bir başlığa rastladım. Lastik her türlü araçta en önemli parça. Bisikletiniz ne olursa olsun lastiğiniz iyi olsun.
     
  19. ommemo

    ommemo ' Cruisin Down the Street In My 64 '

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    24 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    206
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    Ankara/Karabük
    Adı:
    Mehmet Ç.
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    yaklaşık 15 yıllık eski bisikletimin lastiklerini (son 7-8 yılını depoda havası inik bir şekilde geçirdi) geçen yıl yeni aldığım mtb'de kullandım hala taş gibiler, 2 gün önce sattığım yeni sahibi de muhtemelen uzun yıllar kullanır:D
     
  20. Atacan

    Atacan evden işe, işten eve

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    10 Ekim 2014
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    528
    Şehir:
    Karşıyaka-İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    tur bisikleti slick lastiklerini bilemem ama 2015 yılında aldığım 2012 model bisikletin 700x23 Giant P-SL1 marka slick lastiklerini hiç kullanamadan çöpe atmıştım. 3 yıl paket içinde ve jant üzerinde durunca çatlamışlar. Öte yandan 2012'de aldığım şehir bisikletindeki aktif kullandığım 700x38 az dişli markasız lastikler sertleşmesine rağmen hala hayatta.
     
    mehmetsunu bunu beğendi.