Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

lastik yönü

Konu, 'Tekerlekler' kısmında caner ünsal tarafından paylaşıldı.

  1. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.152
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Lastiğin yanaklarında takılması gereken yönü göstermesi gereken "ok" işareti yok . Lastik akış yönü fotoğrafda işaret yönünde olacak şekilde takılı. Lastik desenini dikkate aldığınızda doğru mu ?
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. bicylerace

    bicylerace Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2008
    Mesajlar:
    319
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Doğru, aynen ok yünü, ters takarsan zaten desenlerin ince tarafı çabucak aşınır.
     
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ok yönüne degil de, sanki fotografin yönünde takilmasi gerekiyormus gibi geldi bana.
     
  4. Hüsnü Deniz Kalaycı

    Hüsnü Deniz Kalaycı Selçuk Üniversitesi

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Konya
    Adı:
    Hüsnü Deniz Kalaycı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Track (yani çekiş lastiği) olabilir dolayısıyla ok yönünde gösterilen doğru olabilir benim tavsiyem bu lastiği arkaya takman.
     
  5. kocak04

    kocak04 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    400
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Manisa
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Banada ters takılmış gibi geldi.
     
  6. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.152
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Lastik "scott sportster P6" üstünde gelen orjinal lastiği "DELI" diye bir marka 28 inc. (700-37) fotoğrafda göründüğünden dişleri çok daha alçak , yani öyle özel bir lastik değil, ön ve arkada aynı zaten, Patlak lastik onarırken yönünü karıştırdım bir de aldığım yere sorayım.
    ENDER ALICIOĞLUNUN" lastik tamiri ile ilgili sitedeki rehber yazısında
    "Dış lastiklerde de genelde dönüş yönü olur. Eğer dış lastiğinizi janttan komple ayırdıysanız. Dönüş yönünü takarken ayarlamayı unutmayın. Bu genelde dış lastiğin yanında bir ok olarak gösterilir yoksa dişlerin yönüne göre takılır. Yani diş yönleri gidişe göre ok şeklinde olmalıdır. " diye bir not var ama benim lastiğe uyarlayamadım.
     
  7. paramedik34

    paramedik34 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    928
    Şehir:
    Maltepe, Ümraniye, Şile
    Seviye:
    Okun tersi yönünde takılmalı..
     
  8. Berke ÖZTÜRKMEN

    Berke ÖZTÜRKMEN Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.899
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Dostum lastiği ters çevirip takman lazım. Yani şu şekilde.

    [​IMG]

    Bende de benzer diş yapısında CST lastikler vardı ve ok yönünde takıldığında şu şekilde duruyorlardı.

    [​IMG]
     
    Admin bunu beğendi.
  9. Admin

    Admin Yönetim Kurulu

    Kayıt:
    5 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.035
    Beğeniler:
    3.680
    Seviye:
    Bana görede doğru yön Berke nin resimlediği yöndür.
     
  10. Mehmet Boran

    Mehmet Boran Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Haziran 2008
    Mesajlar:
    713
    Beğeniler:
    736
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    İyi Geceler; nette bulduğum birkaç resim sizin modele ait umarım işine yarar.
     
  11. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.152
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Lastikleri ters taktığımı anladım. İlginize çok teşekkür ederim
     
    Mehmet Boran bunu beğendi.
  12. ateze

    ateze Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2008
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    356
    Şehir:
    Harikalar Diyarı
    Seviye:
    Bu tür dişli lastiklerde dişlerin sivri yani üçgenimsi uçlarının aşağı doğru bakması lazım, yani bısıkletı tam önünte tuttugunda lastikteki dişlere bak ve saç örgüsü şeklini yakalamaya çalış yahut dişlerin ince sivri taraflarının alta doğru bakıp bakmadığına bak, ben genelde o şekilde anlıyorum :)
     
    Admin bunu beğendi.
  13. serdarsom

    serdarsom Üye

    Kayıt:
    4 Aralık 2008
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Mantıken sürüş esnasında üçgenin sivri ucunun yere önce değmesi gerek bence de. Ancak yeni aldığım(2.el) bisikletimin de ters takılmış galiba. Acaba lastiğin yıpranmasını veya sürüşü çok etkiler mi?

    [​IMG]
     
  14. ateze

    ateze Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2008
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    356
    Şehir:
    Harikalar Diyarı
    Seviye:
    Resimdeki lastik dişsiz olduğu için kuru zeminde sorun yaratacağını düşünmüyorum lakin asfaltta ve betonda ıslak zeminde giderken daha iyi tutuş sağlamak için lastiği ters taksan iyi olur çünkü su kanallarının yönü ters duruyor.
     
    serdarsom bunu beğendi.
  15. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.152
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    evet yukarıda yazılanlara göre ters takılmış. eğer dişlerinde önemli bir silinme yoksa doğru yöne değiştirip kullanabilirsiniz, Bu şekilde takılı tutarsanız lastiklerin kilitlendiği sert frenlemelerde fren mesafesi uzar tehlikeli olur bence
     
    serdarsom bunu beğendi.
  16. Tufan Yuzseven

    Tufan Yuzseven Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    406
    Şehir:
    beşiktaş/yıldız
    Seviye:
    mehmet boran olayı bitirmiş zaten:D
     
  17. Gürsel BARANLI

    Gürsel BARANLI Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2008
    Mesajlar:
    201
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    yalova
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Dış lastik imalatının ana maddesinden bir tanesi KORDBEZİ dir.İmalat esnasında bezin SARILMA YÖNÜ vardır,sadece dişler kavrama tutunmadan ziyade yönün önemi yanlış kullanımda kordbezinin çok çabuk çözülmesine sebeb olacak aşınma yı da hızlandırır.
     
    serdarsom ve ateze bunu beğendi.