Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Lastik seçimi yardım

Konu, 'Tekerlekler' kısmında DreamMaker tarafından paylaşıldı.

  1. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Merhabalar;

    36 yaşındayım. Yıllar sonra bisiklete dönmek istiyorum. Kondisyonum oldukça kötü :( Bianchi Meta Pro bisikletim var. 12 yıldır hiç kullanılmadı. günlük yaklaşık 6KM yol yapacağım. Yaklaşık 2KM si orta eğim yokuş.. Korkmuyorum desem yalan olur...

    Lastikleri değiştirmek istiyorum.

    Gideceğim yol tamamen asfalt ve kaldırım.

    26 jant slick lastik alacağım. Slick istememin sebebi yaş ve kondisyondan ötürü kullanımının daha rahat olacağını düşünmem

    1.90 ve 1.50 diye tabir edilen şeyler kalınlık galiba hangisi daha kalın?

    Lütfen acemiliğimi mazur görün.

    büyük bir bütçeye sahip değilim.

    Önerileriniz ve sebepleri nelerdir?

    Şimdiden teşekkürler.
     
  2. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    DreamMaker bunu beğendi.
  3. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.582
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    1.50 daha ince olanı oluyor. Madem devamlı asfalt yolda kullanacaksınız o zaman 1,50 kullanmanız sizin için daha iyi olur. Slick veya asfalt lastiği olabilir. Bianchi Meta Pro zamanının efsanesiydi, iyi durumdaysa gayet işinizi görür. Ayrıca belirtmek isterim ki korkulacak bir durum yok, ilk günler zor olabilir ama zaman içerisinde sürdükçe daha da kolaylaşacaktır.
     
    DreamMaker bunu beğendi.
  4. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Cevaplarınız için teşekkürler.

    Aslında bende Rubena düşünüyorum. seçeneklerim şunlar;
    http://www.sahibinden.com/ilan/alis...x-rubena-1-cift-ucretsiz-kargo-77613767/detay
    http://www.sahibinden.com/ilan/alis...0-rubena-1-cift-ucretsiz-kargo-58764201/detay
    http://www.sahibinden.com/ilan/alis...s-sistem-reflektor-1cif-rubena-58766806/detay

    Bunlardan hangisi benim için doğru seçim olur?

    Meta Pro da çizik yok desem... Aldığımda hiç kullanmadım. boya koruma yaptırdım. kapattım duruyor. 0 alsan bu kadar temiz olur anca...

    :)
     
  5. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.582
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    DreamMaker bunu beğendi.
  6. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Çok teşekkür ederim Eser Bey.

    Bu lastiklerin siparişini vereceğim. uygun iç lastik de almalıyım. değiştirmeyi becerebileceğimi sanmıyorum.

    Peki bi bu kadar daha kritik bir sorum daha var müsaitseniz.

    12 yıldır hiç kullanılmamış ancak iyi muhafaza edilmiş bir bisikleti tekrar kullanmaya başlamak için yapmam gerekenler nedir?

    sanırım ilk olarak yağlamak :)
    Başka?
     
  7. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.582
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Aslında lastikleri de internetten almak yerine iyi bir bisikletçiye gidip hem bütün bakımlarını hem de lastiklerinizi değiştirip kullanıma hazır hale getirtebilirsiniz.
    12 yıldır hiç kullanılmamışsa bayağı bir elden geçmeli, ön arka ve orta göbek sökülüp greslenmeli, fren vites telleri paslanmıştır bunlar değiştirilmeli, vitesleri vs... ayarlanmalı gibi. En önemli kısmı göbeklerin sökülüp greslenmesi, yoksa kısa sürede sorun çıkarırlar.
     
    DreamMaker bunu beğendi.
  8. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Hımmm şimdi sırada Ankara'da uygun fiyatlı iyi bir usta bulmak var...
     
  9. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Fren-Vites kollarının:Kablo ve telleri değiştirilip yağlanmalı,gerekli ayarları yapılmalı.(4 5 lira anca tutar)
    İç lastikler değişmeli uygun görürseniz jantın içine siyah bant çekmelisiniz.(iç lastikler 10 lira tutsa,bantta 50 kuruş:=)
    Zincir,arka dişli temizlenip yağlanmalı.Zincir paslanmışsa uğraşmaya değmez yenisi almalısınız(sakata gelmeyin). Zincir 10 15 lira,yağlamada bir kaç lira tutar)
    Jantlara akord ayarı çekilip,göbeklerin greslenmesi gerek.(akordlar teker başı 3 lira olması lazım,greslemede 5 10 arası)
     
    Çağlar Arslan ve DreamMaker bunu beğendi.
  10. DreamMaker

    DreamMaker Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Nisan 2011
    Mesajlar:
    333
    Beğeniler:
    188
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Tuğrul TIRPAN
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    :)
    Bu kadar güzel bir cevap için teşekkür ederim Can bey.
     
    can akıncılar bunu beğendi.