Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Lastik patlamalarını azaltmak için çözüm önerileri (yol lastiği)

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Birhan K. tarafından paylaşıldı.

  1. Birhan K.

    Birhan K. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhabalar,

    700x23c lastik kullanıyorum. Bisikletim yeni henüz. Yaklaşık 390 km yol yaptım. Bunun 360 km'sinde (kötü yollarda da sürmeme rağmen) lastiğim hiç patlamadı. Fakat son 30 kilometrede tam 2 kere patladı (bir kez ön, bir kez arka lastik).

    Art arda iki kez patlayınca kafama takıldı, ne yapmak gerek? Bir arkadaş dış lastiğin içine elektrik bandıyla ince bir koruyucu bariyer yapıyordu mesela. Bu doğru bir yöntem midir? Başka neler yapılabilir? (Koruyucu tabakası olan bazı dış lastikler var, onları gördüm; fakat mevcut lastiklerim yeterince incelmeden yeni lastik almak istemiyorum.)

    (Lastiklerin havaları iyi, özellikle dikkat ediyorum basınç düzeyine.)

    Bir soru daha: Patlayan iç lastiklerinizi çöpe mi atıyorsunuz, yoksa yenisiyle değiştirdikten sonra yanınıza alıp evde yama yaparak tekrar mı kullanıyorsunuz? Böyle sık sık patlamaya devam ederse, her ne kadar iç lastik ucuz olsa bile, uzun vadede düşünürsek masraflı oluyor. Yamalayıp tekrar kullanmak mantıklı sanırım.
     
  2. Tahir ERDEMİR

    Tahir ERDEMİR Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2014
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    lastikler için patlak önleyici sıvılar var. pek bilgim yok ve bilgisini paylaşacak birisini konuda görmek isterim :) hangi marka? fiyat vs. bilgiler verilse güzel olurdu :)
     
  3. Mustafae

    Mustafae bekleyen seyyah

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    648
    Beğeniler:
    277
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Abi senin lastikler yol olduğu için prestadır kesin. En iyisi içinde Slime sıvı olan hazır iç lastik almaktır..
     
  4. Birhan K.

    Birhan K. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Her şeyi yeni yeni öğrenen bir bisiklet cahili olarak sorayım: Slime sıvı dediğiniz nedir? Presta olmasıyla ne ilgisi var? (Evet, presta bu arada.)
     
  5. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Kaliteli bir lastik, ilk olarak patlakların önüne geçecektir.
    Daha kalın bir iç lastiğin, testler sonucunda, patlak önemeye etkisi olmadığı görülmüştür.

    Sizin ilk olarak engellemeniz gereken, patlak yaşamanızdır.
    Patlaktan sonra slime gibi sıvı bunu kapatacaktır fakat sorunu kaynağından çözmek her zaman daha mantıklıdır.

    Lastiklerimi 2000km civarı, çok hafif iç lastikler ile kullanıyorum. (220 gramlık lastikler ve 65 gramlık iç lastikler)
    Bu durumda bile sadece tek bir patlak yaşadım, o da lastik bant tarafından içten patlamıştı. Muhtemelen üretim hatası. Çok çok küçük bir delikti çünkü.
    Belki de kullandığım yollar nedeniyle, fakat araziye bile giriyorum ben yol bisikleti ile :D


    ekleme:
    Yama konusunda ise herhangi bir limit yok. Yamanabildiği sürece kullanabilirsiniz.
    Fakat ben kişisel olarak, 3-4 yamadan sonra lastiği kullanmayı sevmiyorum. Atıyorum doğrudan.

    Zefal makasının kendinden yapışkanlı yamalarını önerebilirim. Hem çok ince, hem yapışması kolay, sorunsuz.
    Yanınızda taşıyacağınız iç lastiği de her zaman yamasız ve sorunsuz bir lastik olarak seçin (evde şişirilmiş, bekletilmiş, test edilmiş. Sıfır olsa bile)
    En son isteyeceğiniz şey, lastik patlağından sonra yedek lastiğinizin de patlak olduğunu öğrenmektir.
     
  6. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Birhan K. bunu beğendi.
  7. Birhan K.

    Birhan K. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Çok teşekkürler yorumunuz için.

    O zaman sizden dış ve iç lastik önerileri (mümkünse link vererek) talep edeyim, ona göre yapayım bir sonraki alışverişimi. :)

    Bir de şu slime sıvı olayını anlamadım. Nedir, nasıl yapılıyor, nereden alacağız, vb. biri bi söyleyiverse sevinirim. Kusura bakmayın yeni yeni öğreniyorum ben de.

    Evet bunu geçen gün nette tesadüfen görmüştüm. Lastikler iyice eskiyince bundan almayı düşünüyordum zaten. Madem öneri de geldi, tamamdır.
     
  8. Mustafae

    Mustafae bekleyen seyyah

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    648
    Beğeniler:
    277
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Slime piyasada lastik tamir kitleri
    Olarak geçen bir markadir. Lastik herhangi bir nedenden dolayı patlarsa iç lastiğin içinde olan sıvı deliği onarir. Ama bu sivilarin araba sibop için olanları var presta için durum farklı o yüzden presta siboplu içinde slime sıvısı olan hazir iç lastikler var
    HTC Wildfire S cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     
    Birhan K. bunu beğendi.
  9. Birhan K.

    Birhan K. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Şimdi anladım. Teşekkür ederim, araştıracağım bu slime sıvılı lastikleri. Haberim yoktu, yeni bir şey öğrenmiş oldum. :)
     
  10. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Zefalin şu zarf içinde gelen kendinden yapışkanlı yamasını kullandım. Gerçekten lastiğim için hiç uygun olmadığını gördüm.
    İlk kullanımda sıkıntı yok ama tekerde patlak olunca lastiği şişirince yama genişleşmeden dolayı yırtılmaya başlıyor. En son iki tanesinde kaçak gördüğüm için attım. Super b kullanıyorum o da lastiği çok sıkıyor esneme payı hiç yok, inşallah sıkıntı çıkarmaz.
    Yol lastiği kullandığın için fazla genişlemiyordur, bendeki lastik 35c. Pek uygun değil heralde.
     
    Mustafae bunu beğendi.
  11. UtkuSener

    UtkuSener Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Mart 2013
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    464
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    ilk olarak her lastik patlar diyerek başlıyorum :D

    slime dolgulu hazır iç lastikler mevcut onun haricinde continental iç lastiklerin sibop mekanizması sökülebilen modelleri var, tepeyi söküp içine slime dökerek kullanabilirsiniz fakat slime yapı olarak yoğun bir malzemedir ve sunduğu çözüm getirdiği ağırlığa göre pek anlamlı gelmiyor bana. En iyi dış lastiği de alsak içine slime şerit çekip slime dolgulu iç lastik de taksak yedek iç lastik olmadan yola çıkmıyoruz ;) dönen parçalardaki ağırlık fazlalığı performansı ciddi oranda etkiliyor.

    Lastik önerisi olarak Durano-plus en marifetli lastik diye biliyorum uzun ömürlü ve patlak koruma katmanı hatırı sayılacak derecede mevcut. Durano plus a alternatif olarak Continental Gator-Hardshell olabilir bunların hafif rakibi olarak da kendi kullandığım Continental Gatorskin i öneririm 1000km mesafede 1 kere patladı. dış lastiği elime aldığımda farklı noktalardan 4 tane cam parçası çıkarttım birisi sivri uçlu olduğu için lastiği delmeyi başarmıştı.

    Birde ebat önerisi yazayım, yol bisikletine keyfi olarak tatlı sert biniyorsanız (benim gibi, performans derdi olmadan) lastiklerinizi değiştirdiğinizde 25c kalınlık öneririm. günlük sürüş için 90psi basınç ile bir miktar konfor sağlar ve frenleme becerisi olarak 23c ye oranla biraz daha güvenlidir.
     
    Birhan K. bunu beğendi.
  12. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.048
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Ben şu şekilde yapıştırdım yamayı.
    Önce zımparalayıp yamanın tutunacağı bir yüzey hazırladım.
    Daha sonra yapayıp, hemen lastiği taktım
    Bu durumda yama daha yapışmadan, iç lastik şişik ve genleşmiş oldu.
    Umuyorum ki ileride sorun yaşatmaz bana.
    Lastiğim patlayalı çok kısa bir süre oldu çünkü, uzun vadede ne olacak bilmiyorum.
     
  13. Mustafae

    Mustafae bekleyen seyyah

    Kayıt:
    10 Mart 2014
    Mesajlar:
    648
    Beğeniler:
    277
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Yunus Emre'ye katılıyorum Zefal ilk etapta kaliteli gibi gözüküyor ama yapıştırdıktan sonra esniyor ve hava kaçırıyor. Ben çözümü 48'li solüsyonlu yani eski stil yamalarda buldum..
     
    _constantine_ bunu beğendi.
  14. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:

    Patlamaya dirençli lastik kullanmalısın. Kullandığın lastikler patlamaya dayanıklı mı değil mi anlaşılmıyor. Ben Micheline Pro 4 kullanıyorum çok başarılı. Daha hiç patlamadı. Sadece bir kere taşa çarptım yılan ısırığı patlağı oldu yani herhangi bir cisim girmeden iç lastik patladı.
     
    Birhan K. bunu beğendi.
  15. Bilal Demir

    Bilal Demir Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    441
    Beğeniler:
    233
    Şehir:
    İstanbul Esenkent
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ben patlak önleyici sıvıyı MTB'de kullanmıştım ama performansından pek memnun kalmadım. Lastik cam girip yarıldığı zaman işe yaramıyor. Tel, iğne gibi şeylerde çözüm olur ama bunun yanında ekstra ağırlık veriyor. Lastikteki 125+125 toplam 250gr ekstra ağırlık da bisikleti epey hantallaştırıyor. Bir de her 6 ayda bir sıvıyı yenilemeyi tavsiye ediyorlar, kim uğraşacak..
    Bence en iyi çözüm;
    1- Patlaktan korkmayın, tamir etmeyi öğrenin, yedek iç lastik taşıyın
    2- Patlamaya dirençli lastik kullanın
    3- Yola bakarak gidin, camlardan filan kaçının
    4- Lastiği düşük basınçta kullanmayın
    5- Dış lastiğin ömrü bittiğinde değiştirin
     
    Birhan K. ve Murat B. bunu beğendi.
  16. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    803
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    bisiklet grbundaki arkadaşım lastikle iç lastik arasına katılan şeritten takmış menun kalmıştı 6 aydır patlama yok diyordu
    sıvı sanki hantallaştırıyor bisikleti
     
  17. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    69
    Seviye:
    Gözün yolda olması çok önemli gene patlıyor ama göz göre göre sakat yerlere dalmıyorsun cam vs.
     
  18. Yunus Emree

    Yunus Emree Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Nisan 2013
    Mesajlar:
    863
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    giresun
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Ben de zımparalıyorum ama bir sonraki patlakta lastiği şişirdiğimizde yama epey esniyor. Bunu defalarca yapınca da yama hava kaçırıyor.
    İnce lastiklerde böyle sorun olmaz bence, ama 35lik felan kullananların başına geliyordur.
    Ben her yamadan sonra lastiği şişirip su içinde kontrol ediyorum. Eğer insanlık haliyle başka bir patlağı kaçırdıysam ötekini de bulup yamalayabilirim, tekrar lastiği çıkarıp tekrar hava basınca esneme daha da artıyor çünkü. İyi şişirmeden de hava kabarcığı düzgün çıkmıyor.
     
  19. hakan64

    hakan64 Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Mart 2014
    Mesajlar:
    1.210
    Beğeniler:
    657
    Şehir:
    -
    Adı:
    hakan
    Seviye:
    lastiğin az patlamasını istiyorsan tekere limitlere yakın hava basın. benim tekerde 80psi yazıyo, 70-80 arası psi basıyorum, kaç aydır patlamadı :)
     
    Birhan K. bunu beğendi.
  20. Hamza Hakkı

    Hamza Hakkı Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Haziran 2011
    Mesajlar:
    570
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bisikletimin üstünde 5.000 KM kullanılmış pro 3 ler var bu lastikler her ne kadar hafif oldukları için patlama direnci düşük olarak görülse de bence gayet iyi, bu zamana dek 2 kez patlak başıma geldi. Birinde tamamen benim hatam 80 psi civarında havayla kullanmıştım ve tramvay raylarının üstünden geçerken girdiğim çukurda patlamıştı. Lastiğe bastığınız hava da patlamada çok önemli bir etkendir. Ben 1.82 boyundayım 64 kiloyum 100-110 psi civarında hava basıyorum.
     
    Birhan K. bunu beğendi.