Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Lastik kaydı ve düştüm

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Umut Kılınç37 tarafından paylaşıldı.

  1. Umut Kılınç37

    Umut Kılınç37 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Mart 2013
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    221
    Şehir:
    ISTANBUL~BAĞCILAR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,bugün yani 1-2 saat önce hafif yağmur yağmıştı ve sadece yerler ıslaktı öyle çok şiddetli birr şey değildi su gölcükleri falan oluşmadı (çiseledi) bende eve giderken virajda lastiklerim kaydı (markası cts mi öyle bir şey) çok sert olmasada düştüm sadece ayağımı burktum ve 1 sıyrık ile atlattım.Lastikleri normalde iyi tutardı ama o gün havası biraz azdı.Lastiklerimin kayma nedeni yerlerin nemli olması(böyle diyim artık) mı yoksa lastiklerde hava olmamasımı?? şimdiden teşekkürler...
     
  2. Hüsnü Deniz Kalaycı

    Hüsnü Deniz Kalaycı Selçuk Üniversitesi

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Konya
    Adı:
    Hüsnü Deniz Kalaycı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    yerler ozellikle cok fazla islanmamissa dedigin gibi golcukler falan olusmamissa tozu kaldirir ve zemin inanilmaz kayganlasir. dusmendeki buyul rolu bu etken ustlenmistir gibi geliyor bana.
     
    Umut Kılınç37 bunu beğendi.
  3. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Zaten nemli zeminden korkman gerekir.Tamamen ıslanmış,sağanak yağmur yağmış ve temizlenmiş yolda problem olmaz.Bir de şu var eğer kuru bir havada asfalta dökülmüş su...v.b. gibi ıslaktan geçerken yada geçtikten sonra lastikler kuruyanaca kadar zeminle sürtünmesi düşüktür.Bütün lastikli araçlar için geçerlidir.Bir çok kazanında sebebi bilinçsiz araç kullanmaktan dolayıdır(kişisel alınmayın genelleme yapıyorum).Türkiye'de kaç kişi ıslanmış zeminden geçerken(lastiği kaplayan çamur tabakası) ya da su birinkitisine girerken(aquaplaning) dikkat ediyor.
     
  4. Ali.K

    Ali.K Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ocak 2012
    Mesajlar:
    1.098
    Beğeniler:
    453
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Havasının az olması , tabi bir yere kadar, yol tutuşunu pozitif etkiler.
     
  5. onur özlem

    onur özlem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Haziran 2012
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Benim kendi fikrim lastiklerin havalarının az olması sizin dediğinizin aksine daha çok yol tutuşunun artması demektir. Muhtemelen yerlerin ıslaklığından ve sizin lastiklerinizin markasından kaynaklanan bir durum çünki cst bende kullandım özellikle ıslak havada malesef yol tutuşu 0
     
  6. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    kesinlikle cok yanlıs bilinen birşeydir az hava olan lastiğin yol tutusunun artması. pompam bozuldu evde bastıgım orta ayarda hava ile petrole kadar giderken tamamen ıslak olan yolda ön freni biraz sert sıkdım. ön teker kaydı ölüyodum az kalsın. çok aşırı havada yol tutusunu azaltır az havada azaltır.
     
  7. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Arkadaşlar lastik havası ve yol ıslaklığı ile ilgili yorumlarını yazmış ben size şu bilgiyi vermek istiyorum .CST lastiklerini Maxsis firması üretir,son satış noktasına geliş fiyatı 7 ila 10 lira arasıdır (modeline göre) bu fiyattan birde Türkiye distribütörü farkını düşerseniz lastiğin tanesi 5-6 lira gibi bir şey ortaya çıkıyor ki bu fiyattaki bir lastikte kauçuk beklememek lazım.

    Lastiğin yol tutuşunda ve frenleme durumlarında sürülen yolun durumu,hava basıncı, sürüş tekniği, frenleme tekniği, jantlar, bisikletin ve sizin ağırlığınız fren sisteminizin teknik verileri gibi pek çok etken vardır ama tüm bu veriler bazı lastiklerde geçerli değildir CST lastikleri de bu çeşit alt gurup lastikleridir.Hayatımda mecburiyetten iki defa cst markası lastik kullandım ikisinde de büyük kazalar atlattım hepsi de bahsettiğiniz gibi ıslak zemin idi.CST lastiklerinin tek faydalı tarafını bilirim lastik hiç erimez uzun yıllar durur ve az patlar :)

    Lastik bisikletin üzerindeki insandan sonra en önemli donanımdır pek çok şeyden kısabilirsiniz ama lastiklere harcanacak paradan kısmamak gerekir.Yol tutuşu, performans,fren mesafesi konularında çok etkilidir.Bisikletin donanımlarını yükseltmek isteyen arkadaşlara ilk tavsiyem her zaman lastik değişikliği olmuştur.Size de tek tavsiyem bir an önce lastiklerinizi değiştirmeniz olacaktır.
     
  8. salim kurt

    salim kurt Üye

    Kayıt:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    60
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    İstanbul- Maltepe
    Seviye:
    Kayganlık anlamında buza en yakın, yagmurun ilk damlaları ile oluşan (jel gibi dersem aklınızda daha iyi canlanır) tabakadır. Ehliyet sınavında cıkan sorular arasındadır. Yer tamamen ıslanmadıkca, yagmur yeri yıkamadıkca dikkat etmek gerekir. Hızı artımamak vede ani durmamak güvenliğimiz için iyidir. Kaldıki havası inik lastiğin zemine tutuşu havası tam olan lastikden daha iyidir. Sürücüyü yorduğu gibi yere çok iyi tutunmasından dolayı parçalanır, sürücünün gereğinden fazla efor serfetmesine neden olur. Gecmiş olsun bedalınız bol yolunuz aydın osun.
     
  9. Umut Kılınç37

    Umut Kılınç37 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Mart 2013
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    221
    Şehir:
    ISTANBUL~BAĞCILAR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Lastik erimemesi çok iyi 5 aydır nerelerde kaydırdım :D .
     
  10. Ogulcandaan

    Ogulcandaan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    400
    Beğeniler:
    226
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    eğer o lastik cst traveller ise ister 0 ister 200 psi olsun kayıyor o lastikler nemli ve ıslak yolda deli gibi. Bir daha asla almayacağım bir lastik. :D
     
  11. Tahsin kor

    Tahsin kor Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2013
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Acaba bu bahsettiğiniz lastik modeli sedona 311 bisiklet üzerinde gelen ile aynı mı ? lastik üzerinde CST 700X38 yazıyor?
    Gerçekten bukadar kötü bir lastik ise eğer sedona'ya hiç yakıştıramadım. Değiştirmek istersem bana önerebileceğiniz lastik hangisi olurdu ?
     
  12. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    mtb lastiklerinden bahsediliyor. sizin lastiğiniz ile ilgisi yok. fakat marka aynı genede iyi lastik olduğunu söylenemez.
     
  13. Ahmet SARI

    Ahmet SARI Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Kasım 2012
    Mesajlar:
    329
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yıllardır motosiklet kullanıyorum. Fabrikadan gelen motosikletlerin üzerinde bildiğin naylonumsu lastik var.

    Bana göre 2 teker için iyi bir kask ve ekipmandan önce adam gibi lastik gelir.

    Geçmiş olsun...
     
    ihtiyar ve Gökhan kocatepe bunu beğendi.
  14. mertcansarcan

    mertcansarcan Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Şubat 2012
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    aynısı bu gün başıma geldi contınentallerle :D
     
  15. Serkan.Ç.

    Serkan.Ç. Team Sky

    Kayıt:
    14 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    935
    Beğeniler:
    783
    Şehir:
    Cennet
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    tam islanmamış yolların hepsi tehlikeli benim tecrübelerime göre...
    arabada motorda bisiklette... tam ıslanmadan istediğin tekeri kullan kayarsın da sorunda yaşarsın
     
  16. tuna karahan

    tuna karahan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    393
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    benim başıma da maxxis detonator le geldi. muhtemelen bir tankerin arka musluğundan hafif su sızıyordu. yolun ortasında şerit şeklinde nemli bir bölge oluşturmuş. gece karanlığında göremedim. soldan sağa ani şekilde geçerken yavaşlamak istedim. önfrene bastığım nokta tam bu şeride geldi ve 30-35 kms ile kayıp düştüm. neyseki bir kaç asfalt yanığı ile atlattık. lastik fark etmiyor yani o zemine.
     
  17. Umut Kılınç37

    Umut Kılınç37 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Mart 2013
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    221
    Şehir:
    ISTANBUL~BAĞCILAR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Önerebileceğiniz 1.75 veya 1.95-1.50 lastik önerileriniz varmı maksimum 80 tl verebilirim çiftine.
     
  18. slymn dmr

    slymn dmr Üye

    Kayıt:
    7 Mart 2013
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    yağmu yağmadan önce yere biriken yerdeki toz çok hafif bir şekilde ıslanır ise bisklet değil arabalar bile kayıp takla atıyor sabundan daha kaygan oluyor sanki. bir keresinden bir yerden gelirken senin dediğin gibi bir yağmur yağdı önümde araba takla atarak karşı şeride geçmişti.ucuz yırtmışsın geçmiş olsun