Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

lastik ile kodro yakınlaşması

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında 4252erdem tarafından paylaşıldı.

  1. 4252erdem

    4252erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
  2. ersen t.

    ersen t. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    449
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Geriye alınmayacak.

    Sol taraftaki bağlantı noktası arkaya kaymış, lastik sola doğru yan dönmüş.Orta mili sıkan kelebek gevşek.Sıkıştırma kelebeğini açıp sağ taraftaki civatasını biraz sıkmak gerekiyor.
     
    4252erdem bunu beğendi.
  3. 4252erdem

    4252erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    teşekkürler
     
  4. 4252erdem

    4252erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    varmı acaba önerisi olan günceldir konu
     
  5. İslam Gölge

    İslam Gölge Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.305
    Beğeniler:
    832
    Şehir:
    Tekirdağ-Çorlu
    Adı:
    İslam GÖLGE
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Jant tellerinin örümü ile ilgili olabilir kontrol ettirmekte fayda var bence bir arkadaşın başına gelmişti jantı değiştirince düzeldi.
     
  6. 4252erdem

    4252erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sağolun jantı yeni değiştirdim
     
  7. 4252erdem

    4252erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    aslında şuan bi sıkntı yok baya sıktım ama işte kalıcı olrmu olmaz mı bilmiyorum teşekkürler
     
  8. Semih_ÇELİK

    Semih_ÇELİK Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2009
    Mesajlar:
    627
    Beğeniler:
    347
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    göbeği cok sert ve düzgün sekilde tamamen sıkdıkdan sonra güclü sekilde pedala basdıgınızda teker birden öne geliyor yönü orantısı bozuluyor ise. göbek milinin içerden kırılmasıdır sebep. siz istediğiniz kadar sıkın.
     
  9. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Mil de kırık olabilir ama mil kırık olsa teker durmadan sağa sola oynardı diye tahmin ediyorum.

    Vites hangi noktada mili sabitliyor ise, karşı tarafı da o kadar dışarda tutarak sabitlemek lazım.

    Bir yöntem olarak: Lastiği kadro demirlerinin iki yanında ortalayarak arka frenleri sımsıkı sıkın. Frenler bu şekildeyken, hiç gevşetmeden teker milinin vidalarını sıkın. Bir kişiden yardım istemeniz gerekebilir bunun için.

    Eğer sürerken pedala asıldıkça ara ara tekerde sürtme meydana geliyorsa, pedalı bırakınca sürtme kesiliyorsa, ve göbek boşluğu olmadığından eminseniz; jant telleri gevşek kalmış veya gevşemiş olabilir. Sıkılaştırmakta yani akord ayarına sokmakta fayda var.
     
  10. 4252erdem

    4252erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Teşekkürler arkadaşlar :) bütün yorumlarınızı düşüneceğim
     
  11. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    994
    Beğeniler:
    292
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Hocam sizin sorunu büyük ihtimal fotoğraf yardımıyla çözdüm.Yoksa anlatımlı çok zor olucaktı.Aynısı benim başıma geldi.Klasik kadroma braketli aktarıcı yüzünden yeni sistem mandallı(quick release) sorunu oldu.Kadroda yeni sistem vidalı ya da braketsiz aktarıcı takılacak yer olmadığı için mandallı sistemlerin sıkıştırma özellikleri çok zayıf kalıyor.Braketli aktarıcı sorunu olduğu için mandallı sistem yeterli sıkıştırma yapmıyor.Çözüm yolu olarak eğer kadronuzda braketsiz takılacak(vidalı) hazne varsa vidalı braketsiz arka aktarıcı takmanız sorunu çzecektir.Ya da tam tersi olarak arkaya normal milli civatayla sıkılan mandalsız mil takmanız.Belki bu arka tekerlek göbeğinin mandallı olmasından dolayı olmayabilir.ilk tavsiye ettiğim braketsiz arka aktarıcı muhtemelen olucaktır.Ayrıca arka mandalı değiştirmenizde iyi olucaktır.Fazla masraflı değil.Çünkü sıkıştırmadan dolayı mandalın sıkıştırma dişlileri yalama olmuş olabilir.Umarın faydalı olması dileğiyle:D.Diğer çözüm yolu arka aktarıcının oynamasını sabitlicek bir aparat takmak.Sanayide çelik malzeme aparat yapılabilir.Görüdüğüm kadarıyla bu şekilde arka aktarıcı mutlaka yerinde sabit sıkılı kalmıcak.pedal çevirirken fazla güçten dolayı arka aktarıcının konumu değişecek.Kadroda kulak kepçesine takılacak hazne varsa umarım vardır.Fotodan yok gibi gözüküyor.Arka aktarıcıyı sabit tutucak kadro-aktarıcıyı sabitleyici bir aparatın olması gerekiyor.Sanayi de istenilen aparat özel olarak yaptirabilir.Mandallı yere uyumlu kurbağıcık anahtarıyla sıkılan somunla sıkılırsa belki olabilir diyecem ama yinede kaymanın önüne geçilmez gibi geliyor.Kadronuzun klasik sistem ya da yeni sisteme uyumlu model olduğunu bilemiyorum.Şayet eski klasik kadroysa yeni mandal sistem içim sanayiciden aparat yaptırma gereksini olucak.Yeni sisteme açıksa braketsiz aktarıcı ve kulak kepçesi haznesi varsa sorun çok basitce çözülür.Tekerleğin kadroya değmesi aslında fazla dişli rublede oluyor.Fakat arka aktarıcının braketli olmasından dolayı ve mandal sisteminden dolayı tekerleğin kadroya değmesi muhtemel.Arka aktarıcı mandalla sıkılmıcak bağımsız olsaydı sorun olmucaktı.Bunun için kurbağıcık gibi aletle güçlü sıkılacak eski klasik yöntem gerekiyor.Siz tırtıklı yapıda pul ya da somunu deneyin.El ile sıkılan mandallar yeterli sıkılamayı sağlamıyor.Bu da jantın konumunu pedala güç uygulayınca arka aktarıcı mandal somununu gevşetiyor.
     
  12. 4252erdem

    4252erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    teşekkür ederim bu uzun ve benim kafamdaki bilgilerin aynısı olan bu yazınızdan dolayı :) benim kadrom eskidir oraya dediğiniz gibi sabit, kurbacık ile mil takmak tırtıklı pul var ve braketsiz arka aktarıcıyı da düşündüm istanbul da sağlam bi bisikletçi bulmam ve yahut sanayiye gitmem gerek acaba orayı kestirip uygun bir parçayi kaynak yaptırabilirmiyim diye de düşünüyorum bu en son seçenek :) soracağım... bisiklet aslında bide yadigar işte vermek de istemiyorum benide delirtiyor ama:) bilgileriniz için tekrar teşekkür ederim ankaraya sevgiler saygılar :)
     
  13. 4252erdem

    4252erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar sorunu hallettim yani usta halletti hemde çok ucuza dün belgrada 2 arkadaş gidiyoruz bahçeköyden geçerken bi bisikletçi gördüm döndüm son çare olarak girdim içeri ustanın adı hakan valla dedi yaparım ve çok kolayda da yaptı sadece vidayı söktü arka aktarıcının... ve lastiği daha da arkaya aldı vidasız arka aktarıcıyı da sabitledi... hiç oynamadı da ve pulladı ayar falan da yaptı valla bahçeköye kadar çok korkarak gittim ama iyi ki hakan usta ya gitmişim galiba sonra sı süper di ama çok yorucuydu neyse şimdi oldu şunun için yazdım bunu birilerinin başına gelirde çaresiz kalırsa kalmasın diye (sorunda çok basitmiş aptal kafa:)) iyi günler ... :)