Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Lastik düzgün dönmüyor

Konu, 'Tekerlekler' kısmında basar tarafından paylaşıldı.

  1. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar,

    Yeni aldığım lastik tekerlek dönerken dalgalanma hareketi yapıyor.
    Janta oldukça iyi bir akord yaptım. Dönerken iki eksendeki hareketi de 1 mm den fazla değil. Lastiğin oturduğu kısımda da bir problem yok. Montajı da iyi bir şekilde yaptığıma inanıyorum. Buna rağmen aşırı bir dalgalanma hareketi oluyor.

    Lastik Continental GP4000. (Güya) Oldukça iyi bir yol lastiği. Katlanabilen tip(kevlar).

    Orijinal Bontrager select lastikte (telli) bu problem minimum seviyede.

    Ne önerirsiniz? Lastiği söküp janta oturan yerdeki olabilecek çapakları zımparalamayı düşünüyorum. Yoksa bir üretim hatası mı var?
     
  2. tekteker

    tekteker Forum Demirbaşı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Volkan
    Seviye:
    başar telli lastikleri sökerken yamultunca bu yamukluk daha sonra o bölümün iyi oturmamasına neden olabiliyo. hep kafama takılırdı bu katlanan lastiklerde bu problem olmuyomu diye.
    senin yazını görünce demekki olabiliyomuş diyorum.
    lastiğe azbir hava basıp elinle hertarafını iyice oturtup sonra biraz daha şişirip yine oturmayı deneyerek şişirirsen azalabilir ben öle yapıyorum

    dalgalanmaları hep kafama takmışımdır. çünkü ufak vuruntuların etkileri vardır. önemsemesekte. özellikle arabalarda balans ayarını görünce kurşun ağırlıkları görünce
    km mıknatısının zararı olabileceğini falan düşünmeye başladım
     
  3. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Önerilerin için teşekkür ederim. Ama taktığım lastik telli değil. Telli olan eskisinde bir sorun yok, sorun yeni, pahalı ve sinirimi bozan GP4000 lerde...
     
  4. tekteker

    tekteker Forum Demirbaşı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Volkan
    Seviye:
    anladım yau başar :D bende aynı şişirme oturtma taktiğini ona uygula diyorum.
     
    basar bunu beğendi.
  5. Yetkin Şahin

    Yetkin Şahin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    700
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    aynı sorun bende olmuştu,jantı ve lastiğin kenarını sabunlayıp,çok iyi şişirdim ve lastik oturdu dalgalanma gitti.sabunladıkdan sonra iyic şişirmek lazım,elinlede sağa sola yalpa yapan yerleri oturtmaya çalış.
    hatta ben bisiklete binerken düz kaymak asfaltta sanki çukur varmış gibi sallıyodu beni bisiklet.
     
    basar bunu beğendi.
  6. selfpower

    selfpower Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    izmit
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    az şişir lastiği tam otuttur ve bas gitsin havayı...
     
  7. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Teşekkürler arkadaşlar.
    Lastiği iyice şişirip kullanınca düzeldi.
    Fakat düşük basınçta (kullanılabilecek kadar düşük) dalgalanma aşırı idi...
     
  8. bisikletletçi52

    bisikletletçi52 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2007
    Mesajlar:
    461
    Beğeniler:
    166
    Şehir:
    Arabaların gidemediği her yer ...
    Seviye:
    lastiğin yamuk yumuk dönmesi önemli değil lastiklerin havasını düşür mesela 28 gibi 1 yada 2 gün gez geçer ben dün değiştirdim lastiği havası düşük geziyom ;) ;) ;) ;)
     
  9. Mesut Girgiç

    Mesut Girgiç Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2006
    Mesajlar:
    4.526
    Beğeniler:
    12.611
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    Pardon !?
    Yetkin Şahin beyin önerisinin mantığını biliyorum. Aynı taktiği denediğimde ben da faydasını görmüştüm. ;)

    Ancak sizin inik hava ile gezme yönteminin faydası nasıl oluyor anlayamadım. Yani bir iki gün sonra normal hava basınca yalpalama geçiyor mu? yoksa hep inik mi biniyorsunuz. ?
    Açıklayabilirseniz sevinirim. :)
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  10. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:
    Ben geçen gün kaldırıma yandan sürttüm ve lastik yamuldu (hatta akord bozuldu zannetim) sonra lastiği tamamen indirip bir benzincide yeniden şişirdim. Şu an bir problem kalmadı...
     
  11. bisikletletçi52

    bisikletletçi52 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Haziran 2007
    Mesajlar:
    461
    Beğeniler:
    166
    Şehir:
    Arabaların gidemediği her yer ...
    Seviye:
    28 pcı havayla 2 gün gez 2 gün sonra havayı tam vur ondan sonra düzelir...;) ;) ;)
     
  12. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Schwalbe nin bir sıvısı var, bu iş için kullanılıyor. Kısa sürede buharlaşıyormuş.
    Sabun kalıcı bir kayganlık sağlayacağı için çok az kullanmıştım.

    İki gün gezmeye gerek yok, düzgün bir zeminde 20 mt gitmek yeterli. 28 psi de çok az, lastik patlatmaya neden olabilir. Hele 100 psi e göre, kullanılamaz.
     
  13. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Başar, bisikletci58 arkadaş MTB olarak düşünmüş sanırım durumu.
     
  14. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    bana göre (tabi görmeden yanlış olur ama)iç lastiğin yeni aldığın dış lastiğe büyük geliyor içerde katlanıyor .havayı basıncada içeride dengesiz bir şişme ve taşma yapıyor . lastiği sök ,tekrar takarken bak iç lastikde fazlalık varmı ,taşma yapıyormu yoksa tam dış lastiğin içine oturuyormu.


    not :büyüklükten kastım en olarak değil boy olarak, aslında uzun desem daha anlaşılır olur iç lastiğin uzun ve üst üste katlanıyor zannedersem.
     
  15. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Teşekkür ederim. Sorun kendi kendine çözüldü. İç lastiği büyük alma hatasını yapmam. Hatta tersine michelin ultralight 18-23 iç lastikler ile 25 lik continental gp4000 dış lastiği kullanıyorum.
    Aslında problem tamamen lastiğin yapısından ve beki de kevlar olmasından kaynaklanıyormuş. Orta ve düşük basınçta beklediğimden daha fazla yalpalı görünüyor. Ben de öyle göründüğü için normal basıncı denememiştim bile.
    Şu anda tam istediğim gibi, dönüyor mu duruyor mu belli değil.