Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Lastik dönmesi- Sibop(supap) yarıldı - Fikirleriniz?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında ihtiyar tarafından paylaşıldı.

  1. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    İki gün önce, zaman darlığı dolayısıyla kısa yolu tercih ettim ve asfalt yoldan indim(6-7 kilometre, 900 metre irtifa farkı). Çok aşırı derece fren yapmaktan dış ve iç lastiğin dönmesi sonucu, ön lastik sibobu dibinden yarıldı. Aynı olay iki sene önce, benzeri bir inişte arka arkaya iki kere başıma geldiği ve dolayısıyla hava çıkış sesini tanıdığım için hemen tepki göstererek durabildim.
    Kullandığım malzemeler: Dış lastik.....= Racing Ralph Performance 2.25 3 bar basınç
    İç lastik ....= Schwalbe
    Jant ..........= Alexrims ACE18
    Fren.......... = V-Brake
    Fren pabucu = Swiss-Stop XLC Cartridge BS-X07 tri-compound
    (http://www.profirad.de/ersatz-vbrake-bremsbelaege-3farbig-bsx07-p-19155.html)

    Not: Lastik patlamasına karşı Proline Antiplatt kullanıyorum.
    Aynı olay daha önce başıma Hutchinson Toro 2.15 ile de gelmişti.
    Diğer yandan genellikle kullandığım Ritchey Z-Max la benzeri bir olay hiç yaşamadım.
    Yabancı sitelerde benzeri olay yaşayanlardan araştırdım ve tatmin edici hiç bir cevap bulamadım.
    Bu konuda benzeri tecrübe edinmiş kişilerin fikirlerini rica ederim.
     
  2. Koray06

    Koray06 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2012
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    Ankara-Natoyolu
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Sorununuzun iç ve dış lastiğin dönmesi sonucu oluşmadığını düşünüyorum.

    Sorununuzun sebebi 6-7 km ve yüksek irtifalı bir yerden inişiniz sırasınca V frenlerinizin Alex jantlarınızı aşırı ısıtması ısınmadan dolayı iç lastiğiniz içindeki havanın aşırı ısınıp sibop bölümü'nden iç lastiği bırakması. Tek çözümü var.(bana göre tek) Disk Fren'e geçmelisiniz bu şekilde inişler yapacaksanız.


    Yol bisikleti'n benzer sorunlar yaşanların fikirleri önemli'ymiş. Yorumum dikkate alınmasın.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  3. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Dış lastik kesinlikle jantın üzerinde 180° döndü. Patlamaya karşı kullandığım şeritin takılma pozisyonunu iyi bildiğim için bu kadar emin olarak yazıyorum. Jantın ısınması konusunda; başka lastikle indiğim zaman da ısınıyor. Başka kişlerden aldığım bilgileri burada yazmak istemiyorum, insanların yorumlarını etkilememek için. Fakat şu kadarını yazabilirim. Jant ısınması ve disk fren konusunda da, bir hem fikirlik yok. Disk fren lastik dönmesini engelleyen bir şey değil. Yol bisikletinde 80-90 km/h le daha uzun inişler yapıyorum. Jantın daha çok ısındığına emin olabilirsiniz. Artık lastik kokmaya başlıyor, ama benzeri bir şey hiç yaşamadım.
    Benzeri olayları yaşayanların fikirleri önemli!
     
  4. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Böyle birşey yaşamadım ama fiziki olarak mümkün. Mantıklı düşünürsek dış lastiği iç lastiğe, onu da jantın dışına sarılmasından ziyade janta sabitleyen nokta subabın delikten jgeçmesidir. Bir nevi kilit görevi görür. Şimdi yüksek hızla yokuş aşağı sayılabilecek bir yerden inerken aniden fren sıkıldığında kaliteli pabuçlar önce temas noktası olan jantı kilitler. Jant kilitlenir ama üzerindeki lastik kilitlenmez. Lastiğin kilitlenmesi için iç lastik ile jant arasındaki kilidin(subap) çok sağlam olması gerekir ki aksi halde iç lastik ile ona yapışık olan dış lastik bisiklet ve sürücüsünün ağırlığıyla daha da güçlenen bu dirence dayanamaz ve subap kökünden kopar, kırılır. Bu işi çözmenin iki yolu vardır. Ya çok kaliteli sağlam subaplı bir iç lastik almak, ya da fren sistemini disk olarak değiştirmek. Bunlar şahsi yorumum. Doğruluk payı ne derecedir bilemem ama bana mantıklı gelen bu...
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  5. İslam Gölge

    İslam Gölge Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.305
    Beğeniler:
    832
    Şehir:
    Tekirdağ-Çorlu
    Adı:
    İslam GÖLGE
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bir arkadaşımın da başına gelmişti bu yaşadığınız olay benim tahminim lastiğin yere basan yüzeyinin geniş olması ve hızlı gidildiğinde jant üzerindeki stabilitesini kaybetmesiyle iç lastiği de döndürmesi ile olabilir.Jantınız tek kat olsa sibop iyice oturmamış olabilir diyecem ama çift kat jantlarda böyle bir ihtimal çok zor.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  6. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.579
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    ihtiyar bunu beğendi.
  7. Ferhat Öz

    Ferhat Öz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    397
    Beğeniler:
    215
    Şehir:
    Ankara-Seydişehir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kullanmış olduğunuz patlak önleyiciler ısının da etkisiyle dış lastikle iç lastiğin kısmen yapışmasına buda subap a inişlerde çok fazla yük binmesine neden olabilir.
     
    Semih_ÇELİK ve ihtiyar bunu beğendi.
  8. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Kazokoglu' nun bu yazisini okudum. Onun bahsettiklerini anlatan pek cok yabanci site var ve benim yasadigim olay icin kismen gecerli.
    BU olayi yasayan kisilerden deneyimlerini ariyorum.
    Pudra ( bebek pudrasi degil) konusu, dis lastigin ic lastikten bagimsiz olarak dönmesine yardimci olabilir. Bu tip tavsiyeleri okudum.
    Kullandigim elemanlarin neler olduklarini özellikle yazdim. Olay, 2.15 ve 2.25 lik katlanabilir lastiklerle basima geldi. 2.0 ve daha ince lastiklerde yasadigim bir sey degil. Derdim sorunu cözmek degil, benzeri seyleri yasayanlarin fikirlerini almak. Takarim Ritcheyleri ve kapanir.
    Kullanilan jantin genisligi ve kullanilan lastik arasinda bir baglanti olup olmadigini arastiriyorum.
    Ayni olayi disk frenle yasayanlar da var. Baska bir cözüm olarak Tubeless te öneriyorlar, dis lastik dönse bile önemli degil diyerek.
    Hic fren yapmadan inilebilecek bir yol olsa zaten sorun yok.
    Bu kadar actiktan sonra, hala bizzat yasayanlari ariyorum!:):)
     
  9. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.579
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yazıdada belirttiği gibi kullandığınız jant ve lastikle alakalı bir durum, markadan markaya %100 aynı çaplar kullanılmıyor nüanslar mevcut, katlanır lastikler telli lastiklere göre daha kolay takılıyor janta, sök takı kolay. Olay kullanılan jant çemberi ve dış lastikle alakalı. Disk fren veya v-fren çok fark edeceğini sanmıyorum.
    Bu tip tecrübeyi yaşayanı bulmak zor, ben burada teoriler üzerine yorum yaptım, derdinizin dermanı yazıda derken çözümden ziyade sebeplerden de bahsedildiği için belirtmiştim, bizzat tecrübe eden birisi olarak yazıyı benden daha iyi yorumlayacağınız düşündüm.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  10. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    ...Nasreddin Hoca eşekten düşünce ahali etrafına toplanmış yardım etmek için. Nasreddin Hoca bütün yardım tekliflerini öteleyerek "Bana eşekten düşeni getirin" demiş...
     
  11. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Zahmet edip yazanlara tesekkür ederim. Neyi aradigimi acik acik yazdim. "2000 metrelere cikan, cok yokuslardan, yamaclardan inen, yüzlerce kilometre daglari gezen" bir sürü bisikletcinin arasindan belki benzeri bir olayi yasayan cikmistir diye ümit ettim ama, belki henüz topigi görmediler, ya da vakitleri yok iki satir yazmaya!

    Fikra cok güzel bir fikra ama, bu olayla alakasi pek yok.
    Ben o esekten cok düstüm, pek cok defalarda kaburgalarimi kirdim, kiyma halinde eve geldim, hastaneler gezdim. Ama her defasinda nedeni belirli durumlardi.
    Ben burada olayin ne oldugunu dilim döndügünce, detaylari ila anlatmaya calisiyorum. Eger nedenini aciklamaya yardimci olacak baska bilgiye ihtiyaciniz varsa, onlari da sorup cevabini alabilirsiniz. Bu güne kadar hic kimse cikip ta dis lastik bu jantlarla su yüzden dönüyor seklinde izah etmedi. Eser Sevinc, dogru bir yaklasimla, jantla kullanilan lastigin uygunsuzlugu noktasina deginmis. Eger sebebi bu ise, bisikletini sadece kordonda kullanmayan her bisikletcinin
    lastik takarken üzerine düsünmesi gereken bir nokta oldugunu gözönüne almasi gerekir. Sizde bir gün gibi havada 15 metre ucup, siz bir tarafta, bisiklet ormanin bir tarafinda calilar arasinda gibi bir durumla karsilasirsaniz, o zaman Nasreddin Hoca fikrasini hatirlarsiniz, eger yardima gelecek birisini bulursaniz.
     
  12. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bakın bakalım fıkranın alakası var mıymış yok muymuş...
     
    Koray06 bunu beğendi.
  13. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bu işi başka Nasreddin Hoca hikayesine çevirmeye gerek yok. Kimseyi darıltmak istemiyorum, ama topiği açtığım yerde " daha insanlar yardıma koşmadan, eşekten düşeni getirin!" dedim.
    Zahmetlerinize çok teşekkür ederim.


    Eğer kalbinizi kırdıysam özür dilerim.
    Bu arada, bu olayı çok iyi bilen downhillci bir kaç kişi olayı çok güzel çözdüler.
     
  14. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    ÇÖzümleri burada paylaşıp bizim de bilgilenmemize yardımcı olsanız...
     
  15. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Lastik ebadı janta göre büyüdükçe, basılan hava miktarı da düşük, dolayısıyla jantın iç yan duvarlarına basan kısmındaki sürtünme katsayısı az. Hele kullanılan lastik telli değilse, basınçla çapı büyüdüğü için baskı yüzeyi daha küçük. Jantın ısınması, sürtünme katsayısını artırmasına rağmen, bu tip inişlerde fren sonucu, V-Brake veya disk farketmez, lastiğin jant üzerinde kayıp dönmesi normal. İç lastiğin birlikte dönmemesi için de dış lastiğin içine talk pudrası koyuluyor, en iyi çözüm olarak. Janta bulaştırmamaya dikkat etmek gerekiyor. Ama bebek pudrası değil. Hakiki talk.
    50 senedir bindiğim halde, daha bilmediğim neler var acaba!
     
  16. SALİH TUNÇKIRAN

    SALİH TUNÇKIRAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2011
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    137
    Şehir:
    MERSİN
    Seviye:
    lastik patlamadığı müddetçe normal basınçta ne kadar fren yapılırsa yapılsın dış lastiğin janttan dönmesi inmaksız geliyor bana. fakat lastik patlar küçük bir deliktir, lastik havabasıncı çok yavaş düşer. belirli bir basınçta belki dış lastik jantta dönme yapabilir diye düşünüyorum.
     
  17. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    http://www.schwalbe.com/gbl/en/technik_info/ventile/index.php5?flash=1&gesamt=62&ID_Land=1&ID_Sprache=1&ID_Seite=19&tn_mainPoint=Technik&tn_subPoint=
    Schwalbe lastik firmasının kendi sayfası!:eek::eek:

    http://forum.velovert.com/topic/53192-chambre-a-air/page__st__15
    Fransızca bir forum..
    Daha binlerce örnek verebilirim.
    mtbtr de Kazokoğlu' nun bir makale var bu konuyla alakalı.

    Mersin civarında bu süratlere ulaşacak benzeri inişler yok zaten!:eek:
     
    Ferhat Öz bunu beğendi.
  18. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Siz Almanya'da nereden iniyorsunuz?
     
  19. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
  20. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Fransa'ya çok yakınsınız. Başlıkla alakası yok ama size bir soru soracağım. Ben Fransız bir radyo kanalı dinliyorum. Amsterdam'dan başlayıp Nice'e kadar Alp'lerden de geçen bir bisiklet yolundan bahsediliyor ama yolun ismini anlayamıyorum. Hangi yoldan bahsediliyor biliyor musunuz? Google da aradım ama bulamadım.