Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

lastik basıncı

Konu, 'Tekerlekler' kısmında yumuth tarafından paylaşıldı.

  1. yumuth

    yumuth Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    37
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    lastiğimin üzerinde 45-65 psi yazıyor ben genelde 65 psi basıyorum fazla basıncın yararı veya zararı warmıdır ?? şimdiden teşekkürler
     
  2. Hakan Durmuş

    Hakan Durmuş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    368
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    İstanbul / Güngören
    Seviye:
    yararı daha akıcı bi sürüş ama zararı patlama oranının yüksek olmasıdır.
     
  3. Berkan Çifçi

    Berkan Çifçi Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Seviye:
    ben basınca dikkat etmiyorum mahalledeki bisikletçiye gidiyorum nerdeyse sonuna kadar şişiriyo yıllardır böyle :D patlamadı şimdiye kadar. Zararı olur mu böyle yapmamın? yeni bisiklet alınca dikkat edicem herşeyine ama:)
     
  4. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Lastiğinize hava basarken dış lastiğe,iç lastiğe ve jant çemberine dikkat etmeniz gerekir.Her birinin maksimum kaldırabileceği hava basınçları vardır.Lastiğinizde maksimum 65 yazıyorsa ona en fazla 60 basmanız sizin yararınza olacaktır.65 psi o lastiğin alacağı en fazla basınçtır ve o kadar basmanız pek de iyi olmaz.Bisiklete binince ve diğer ağırlıklarla beraber lastiğin yanaklardan yarılmasına sebep olabilirsiniz.
     
  5. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Bunun yanında eğer arazide kullanmak isterseniz çok yüksek hava basıncı size negatif yol tutuşu olarak geri dönecektir.. Arazi için lastiğin önerilen min. değeri genelde en başarılı sonucu veriyor. Ancak eğer kilonuz fazlaysa, kilonuz oranında minimum değerden biraz daha artırmanız iyi olur..
     
    mziyaeddin bunu beğendi.
  6. Orkun ÖZDEN

    Orkun ÖZDEN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    289
    Şehir:
    ankara/batıkent
    Seviye:
    ayrıca max.basınçlı lastiklerde ani frenlerde duruş mesafesinin artmasına da sebep olur...bu sebepten ötürü az daha kaza yapıyodum...neyseki şansım varmış...:)
     
    Hasan Kuru bunu beğendi.
  7. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bisikletimizi sürüşe hazırlarken aklımıza sık sık takılan bir sorudur: "Lastiklere hangi havayı basmalı? Basınç düzeyini seçerken nelere dikkat etmeli?"
    Konu ile ilgili olarak kafalarda oluşan soru işaretlerini bir nebze olsun giderebilmek ve sürüşlerinizden olası en yüksek keyfi alabilmeniz için işte birkaç tavsiye:

    Eski bisiklet meraklılarının hararetle savundukları ve vazgeçemedikleri bir yaklaşımdır: "Lastiklerinize ne kadar fazla hava basarsanız, o kadar hızlı dönmelerini sağlar, o denli hızlı gidersiniz"
    Aslında tamamen yanlış bir mantık ve temelsiz bir savdan öteye gidemeyecek bu hataya kimi zaman profesyonel dağ bisikletçilerinin dahi düştüğünü görmekteyiz. Özellikle günümüzde iyice yaygınlaşan içsiz lastikler (tubeless lastikler) ise bu savı olumsuzlamada olası en iyi örnekler olarak karşımıza çıkmaktadır.

    Bu tür lastiklerin klasik lastiklere oranla yapı itibariyle nispeten düşük hava basınçları ile kullanımının tavsiye edilmesi, lastiğin, yol üzerindeki küçük çıkıntılar ile karşılaşıldığında hızla deforme olabilmesine ve sürücü - bisiklet ikilisinin son derece pürüzsüz düz bir çizgiyi takip edebilmesine yardımcı olmaktadır.

    Yüksek hava basıncı basılmış, sert bir lastik kullanımında, sürüş esnasında ileriye doğru kazanılan ivme, karşılaşılan her küçük çıkıntıda yukarı yönlü bir ivme haline dönüşeceğinden enerji ve hız kaybına neden olmaktadır.

    Bu durumda "yılan ısırığı" (snake bite) olarak tabir edilen ve "düşük basınçlı lastikler" ile sert zorlu zeminlere gelindiğinde iç lastiğin, jant ile "dış lastiğin çarptığı sert zemin" arasında kalarak birkaç yerden aynı anda delinmesine neden




    olan patlama türünü önleme isteği, yüksek basınçla lastik kullanımının yegane mantıklı nedeni olmalıdır!
    Büyük boyut için tıkla!

    Doğru "Yüksek" Hava Basıncını Nasıl Bulmalı?

    2.0" ile 1.8" ebatlarında lastikler için 50psi, 2.1" ile 2.25" lastikler için 35psi, bu ebatların üzerindeki tepe inişi lastikleri için de 25psi basınç uygulaması iyi bir başlangıç seviyesi olacaktır.
    Eğer bu seviyelerde yılan ısırığı patlama yaşamıyorsanız ya da diyelim lastik patlamalarınız sıklaşmamışsa, sürüşlerinizde her seferinde 5psi inerek bu durumların oluşmaya başladığı noktayı bulmaya çalışmalısınız. Bu noktaya ulaştığınızda ise "5psi" basıncı arttırmak hedefinize ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

    Unutmayın amacımız sağlıklı ve akıcı bir sürüşü sağlayabilecek "en düşük" basınç seviyesini yakalayabilmek!..

    Düşük basınç seviyelerinde virajlarda lastiklerinizin "gömülme-zıplama" benzeri tepkiler verdiğini ve kontrolün azaldığını hissediyorsanız yukarıdaki ince ayarın biraz üzerinde basıncı korumaya özen gösterin.

    Sıklıkla asfalt zeminde sürüyorsanız ise yukarıdaki hesaplamanın genelde toprak zeminler için yapıldığını aklınızdan çıkarmayıp örneğin 50-60 psi civarlarında yüksek basınç seviyelerini ve mümkünse "slick" ya da "semi slick" olarak tabir edilen az dişli ya da dişsiz lastikleri kullanmaya özen gösterin. Önemli olan zemine uyum sağlamak ve iyi bir tutuşu sürekli kılmak.

    Ancak bu şekilde lastiklerinizin yüzey tasarımının zemine tam olarak uyum sağlamasını ve en iyi performansı sunmasını sağlayabileceğinizi göreceksiniz.

    Keyifli sürüşler...

    Kaynak: MTBAction Ocak - 2005

    http://www.mtbtr.com/haber/haber.asp?kayitno=405
     
    Aly, gecekusu333, Hasan Kuru ve 6 kişi daha bunu beğendi.