Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Lastiğin ağırlığından daha önemli şey yuvarlanma direnci

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Ertan M. tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Ertan M.

    Ertan M. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2015
    Mesajlar:
    918
    Beğeniler:
    1.416
    Şehir:
    İstanbul /Göztepe
    Adı:
    Ertan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Lastik alırken baktığımız ilk şeylerden biri lastiğin ağırlığıdır.Ancak lastik ağırlığının sürüşe etkisi %1 den bile azdır.Peki lastiklerde bakmamız gereken en önemli unsur yuvarlanma direnci nedir.
    Yuvarlanma direnişi lastiğin (otomobil , motor , bisiklet vb.) dönerken şekil bozukluğu sonucunda ortaya çıkan bir durumdur.Lastik şeklini kaybederken bıraktığı enerji , onu eski haline getirmesi gereken enerjiden daha fazladır.
    Dönme direnişi lastik içinde hava basıncına, lastiğin yapısına, yapıldığı maddeye ve kalınlığına göre değişir. Kalın lastik, aynı basınçtaki ince lastiğe göre daha az dönme direnişi yaşar. Çünkü her iki lastikte aynı ağırlık altında yerle eşit kontakt alanına sahiptir. Kalın olan lastiğin alanı daha kısa ve geniş, ince lastiğin ise daha uzun ve dar olur. O yüzden ince lastik daha çok şekil kaybına uğrar. Lastiğin hava basıncı yükseldikçe dönme direnişi, yol tutuşu ve konforu azalır.Sanılanın aksine asfalt yolda dişsiz lastiğin, dişli lastiğe göre hem yol tutuşu fazladır, hem de dönme direnişi daha az olur.
    [​IMG][​IMG]

    Geniş lastiklerle dar lastiklerle fazla karşılaştırma fazla olası değil.Çünkü 23c bir lastikle 25c bir lastiğin istediği basınç oranı bizim kilomuza ve bisikletin ağırlığına göre farklı olacaktır.Buda karşılaştırmayı olanaksız kılıyor.

    Yuvarlanma direncinin fazla olmasının gücümüzün boşuna harcanmasıdır.Otomobillerde ise fazladan araba motorunun daha fazla güç üretmesi anlamına gelir.Bir nevi aynı şeydir.

    Aşağıdaki sitede hem mtb hem yol bisikleti için birçok lastiğin incelemesi bulunmaktadır.
    Road Bike Tires Rolling Resistance Reviews
    Tekerleklerdeki ağırlığın ise performansa ne kadar etki ettiği yönünde bir araştırma;
    Kraig Willet adlı bir matematikçi bir model yapıp tekerlerin ve aerodinamizmin performans üstündeki etkilerini hesaplamış:
    Düz yol (Ortalama Güç Watt)Yokuş (Ortalama Güç Watt)
    Normal Bisiklet193,66237,2
    %50 daha az ön teker ağırlığı193,38 (%0,14 azalma)236,3 (%0,38 azalma)
    %50 daha az arka teker ağırlığı193,3 (%0,19 azalma)236,1 (%0,46 azalma)
    %50 daha ön teker eylemsizliği193,63 (%0,015 azalma)237,19 (%0,004 azalma)
    %50 daha az arka teker e.sizliği193,62 (%0,020 azalma)237,18 (%0,008 azalma)
    %50 daha az ön teker dragı190,09 (%1,8 azalma)234,7 (%1,1 azalma)
    %50 daha az arka teker dragı192,49 (%0,6 azalma)235,3 (%0,8 azalma)
    4,5 kg daha az sürücü ağırlığı190,2 (%1,8 azalma)229,5 (%3,2 azalma)
    %50 daha az sürücü dragı143,4 (%26 azalma)204,3 (%13,9 azalma)
    %50 daha az kadro dragı186,4 (%3,7 azalma)232,1 (%2,2 azalma)
    %50 daha az dönme direnişi174,8 (%9,7 azalma)225,5 (%4,9 azalma)

    Son olarak söyleyeceğim şey lastik alırken dikkat etmeniz gereken şeyler ;
    -Her hafif lastiğin hızlı ve iyi olmadığı
    -Lastik alırken yuvarlanma direncinin az olmasına dikkat edilmesi
    -Marka lastiklerin tavsiye edilmesi
    -Ucuz naylon lastiklerden kaçınılması(Islak bir zeminde benim gibi kaza yapıp kafanızı gözünüzü yarmayın)
    -Lastiğin hamurunun kalitesi (kauçuk vb.) ve Tpi değerinin yüksek olanının tercih edilmesi
    -Çok iyi bir lastik almak, bisikletinize, yolculuğunuza ve güvenliğinize yapacağınız en iyi yatırımlardan biridir.Bunun bedelini çenemde olan dikiş izinden ve ucuz lastik kullandığımdan unutmayacağım.
     
    Son düzenleme: 26 Kasım 2015
  2. I am the Uptown R.

    I am the Uptown R. Onursal Üye

    Kayıt:
    24 Ocak 2015
    Mesajlar:
    2.040
    Beğeniler:
    1.988
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Ertan M. Paylaştığın iyi olmuş abi tek tek o siteyi atmaktan kurtuldum ben de :D

    Edit:Michelin Dynamic Sport ıslak zeminde rezil resmen berbat.Bunu buraya yazayım almayı düşünen olursa buna dikkat etsin.
     
    Yusuf G., Hayrettin ve Ertan M. bunu beğendi.
  3. Tamer50

    Tamer50 Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    21 Kasım 2015
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Nevşehir
    Adı:
    Tamer
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Lastik olarak continental 4000 gp2 serisi ayarında ve fiyat olarak ucuz hangi lastikler var.
     
    Helen bunu beğendi.
  4. Ertan M.

    Ertan M. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2015
    Mesajlar:
    918
    Beğeniler:
    1.416
    Şehir:
    İstanbul /Göztepe
    Adı:
    Ertan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
  5. Ertan M.

    Ertan M. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2015
    Mesajlar:
    918
    Beğeniler:
    1.416
    Şehir:
    İstanbul /Göztepe
    Adı:
    Ertan
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    @Uptown Cyclist benimde ilk lastiklerden di çok kullanmadım idarelik bir lastik :)
     
    I am the Uptown R. bunu beğendi.
  6. Sarper Tuncer

    Sarper Tuncer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    497
    Beğeniler:
    470
    Şehir:
    izmir
    Adı:
    Sarper
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Ertan M. bunu beğendi.
  7. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.720
    Beğeniler:
    10.676
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    link çok iyiymiş :D

    grafikleri biraz inceledim, bildiklerim hemen hemen doğruymuş.
    lastiği ihtiyaca göre seçmek lazım. bi tercih yapmalı: hızlı ve performanslı bir lastik mi? yoksa dayanıklı bir lastik mi. bu ikisini birden sağlamak günümüz teknolojisiyle sanırım mümkün olmuyor. bu, özellikle lastiğin hamuruyla alakalı sanırım.

    grafikleri iyi inceleyin, en hızlı lastiklerin dayanıklılıkları en düşüklerde
    en dayanıklı lastiklerin hızları da en düşüklerde :)

    benim idealim sanırım tam ortalarda olan lastikler olacak bundan sonra. (şuan kullandığım pro4 endurance ortalardaymış mesela :) iyi seçmişim )
     
    Ertan M., Helen ve Engin er. bunu beğendi.
    Son düzenleme: 25 Kasım 2015
  8. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.113
    Beğeniler:
    3.880
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
  9. Furkan TK

    Furkan TK Onurlu Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.086
    Beğeniler:
    1.879
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bu noktada sorulacak en kritik soru;

    * Tırmanış odaklı sürüşte hangi lastik daha avantajlı ?

    Rubena Phoenix
    700x23c
    Ağırlık : 190 gr

    Continental Grand Prix 4000s 2
    700x25c
    Ağırlık : 225 gr

    Birisi oldukça hafif, diğeri ise yuvarlanma direnci konusunda en iyi lastik.
     
    Tolga Çelebi bunu beğendi.
  10. Yağız Gökmen

    Yağız Gökmen sen kapatma ben seni areyceğim

    Kayıt:
    23 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    947
    Beğeniler:
    2.388
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Yağız GÖKMEN
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    konu güzel liste de baya güzelmiş

    ek olarak lastik satın alırken detayların da ( TPI ) yazan yerlerde yuvarlanma direncini göreceksiniz
     
    Ertan M. ve Helen bunu beğendi.
  11. nuruasakir

    nuruasakir Forum Bağımlısı

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    4 Eylül 2015
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    316
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    recep
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    yuvarlanma direnci her lastikte yazar mı
    tpı dayanıklılık ise tpı yuksek oldugunda performans azlacak demek oluyor
     
  12. hakan64

    hakan64 Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Mart 2014
    Mesajlar:
    1.208
    Beğeniler:
    655
    Şehir:
    -
    Adı:
    hakan
    Seviye:
    yol bisikleti zaten akıp gidiyo. lastiğin akıcılığından çok dayanıklılığına önem veriyorum ben. onun için conti 4000s2 den almam bi daha. fiyatı pahalı ve yoldaki camlar lastiği kesiyo. vittoria rubino pro alacam bidahakine. hem ucuz hem dayanıklı diyorlar
     
  13. nuruasakir

    nuruasakir Forum Bağımlısı

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    4 Eylül 2015
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    316
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    recep
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    benim için yol tutuşu ve yuvarlanması önemli .lastik tamirinde kondusyon sahıbı oldum artık :D
    bu arada plastij levyeler pahalı yerine tahta çamaşır mandalını ikiye böldüm gayet iyi tavsiye ederim
     
    amoush00 bunu beğendi.
  14. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.156
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Michelin pro4 servise course modelini 44 eurodan almistim o zaman kargo ucreti 6,75 euro idi. Endurance modelinde fiyat dusuk gibi gorunuyo fakat almaya kalkinca 167 lira gibi bisey gösterdi . kargo ucretini artirmislar gibi geldi bana .
    Biraz sacma bir soru olacak biliyorum ama bu yol lastiklerinin onu arkasi var mi? Kafama gore taktim ben . bizim gormedigimiz mikroskopik duseyde sarim yonlerinden bi numara olmasin ?
     
  15. nuruasakir

    nuruasakir Forum Bağımlısı

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    4 Eylül 2015
    Mesajlar:
    628
    Beğeniler:
    316
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    recep
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    normalde lastiklerde yön oluyor ama yol lastiğinde dikkat etmedim
     
  16. Y. Burak

    Y. Burak Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2014
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    52
    Şehir:
    Denizli
    Adı:
    Burak
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bisikletin hafifliği, performans arttırımı için yapılacak hiçbir şey kalmadığında devreye girer. Pro seviye kullanıcı değilseniz (diğer bisiklet parçalarında olduğu gibi) lastik ağırlığı kimseyi yavaşlatmaz.
     
  17. Fırat Y.

    Fırat Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    926
    Beğeniler:
    1.500
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    bu gp2 herkesin dilinde ama hem pahalı hem dayanıklılığı az yarışmıyorsan cebe düşman bir lastik
    i.jpg
     
    hakan64 bunu beğendi.
  18. Erdal YILMAZ

    Erdal YILMAZ Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    3.113
    Beğeniler:
    3.880
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:

    3 yıl içerisinde 4 adet farklı model ve marka lastik kullandım, cam kesiğinden patlak korumalı schwalbe "lastiklerin tanesi 340-410 gram" lastiklerden almadıkça kurtulmak zor. Cam kesiği olayını Michelin, Mavic, Espoir Elite, Continental markalarında yaşadım.

    Sizin bahsettiğiniz lastik için açılmış bir konu mevcut, özellikle 2.sayfa yorumlarına göz atın derim.
    İnceleme - Dış Lastik: Vittoria Rubino Pro 700x23
     
  19. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.652
    Beğeniler:
    3.892
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Patlak olayını ben her zaman şansa bağlamışımdır,tabii bilerek isteyerek camın üzerinden geçince patlar bunda lastikte suç aramak doğru olmaz. Schwalbe Lugano'dan Conti GP 4000S II'ye geçtim,daha çok kullanamadım aslında ancak ilk gözüme çarpan ivmelenme ve yol tutuş oldu. 0-30'a 3-4 saniyede falan çıkıyorumdur herhalde :)

    Ancak Lugano'nun da hiç patlamadığını belirteyim buradan ve pek tabii ki asıl güç bacaklarımızdaki asil kaslarda mevcut :harika:
     
    nuruasakir bunu beğendi.
  20. tbag45

    tbag45 Kıdemli Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    1 Haziran 2015
    Mesajlar:
    382
    Beğeniler:
    189
    Şehir:
    manisa
    Adı:
    kaan yıldırım
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    scwalbe maraton plus tour agir,saglam,akici,yol tutusu iyi,10 bin km garantisi var