Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Lastiğim patladı. Yardim!!!

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Kaan Özçelik tarafından paylaşıldı.

  1. Kaan Özçelik

    Kaan Özçelik Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Arkadaslar merhaba.
    Dün klasik pazar sabahı sürüşümü yaparken evden yaklaşık 50 km. Uzakta tekerim patladı. Hem antremanım yarım kaldı hem de dönüş bir sürü külfet getirdi bana.
    Şimdi haftaya pazara kadar bisikletin tekerini bir tamirci de yaptırıp yine yollara düşeceğim.
    Ama bu olayın kulağıma küpe olması lazım.

    Bu sekilde yolda teker patladığında kendim hemen onarabilmek için yanımda neler bulunması lazım. Ve patlamaları önleyen , lastiğe direnç kazandıran ne onerebilirsiniz?
    Bu arada bisikletim bianchi slr-100 tur bisikleti.
    Lastikleri 700*23C 23-622 C-1390 dk sw27 100lbs yol bisikleti lastiği.
    Yardımlarınız ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler.
     
  2. Mustafa Mus

    Mustafa Mus Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Ocak 2011
    Mesajlar:
    215
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Patlak için soğuk yama (harici yapıştırıcılı) + lastiği janttan ayırmak için plastik bir çubuk (hazırı var ama adını bilmiyorum) + pompa. Hepsi bu. Ben ufakta olsa her tura çıkışımda çantama alırım bunları.
     
  3. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    levye (içi demir olanlar 25 gr ama sağlam) pompa patlak tamir kiti 1 keere arka lastiği söküp takmayı bilmeniz lazım tamir edebilmek için birde zefalin tanesi 100 gr patlak önleyici bantlar va onlardan da kullanabilirsiniz kesinlikle cok faydası oluyor
     
  4. egehan

    egehan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    282
    Beğeniler:
    86
    Şehir:
    Balıkesir/Burhaniye
    Seviye:
    Köpüklü tamir kiti var genelde otomobil için satılıyor ama sanırım 10-15 lira civarı bir mevlası var siboba takıp bastığınız zaman lastiğin içi köpük doluyor ve deliği kapatıyor bu şekilde yola devam edebilirsiniz acil durumlarda .
     
  5. Serbay Akar

    Serbay Akar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara-Çankaya
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Yama yapmak için yama setleri var. Bir levye (tekeri ayırmak için).;Pompa bir de zımpara kağıdı.

    Tekerlek patladı. Lastiğin havasını indirdin iyice. Levye yardımıyla cıkardın dış lastiği. Sonra iç lastiğe hava bas. Patlak olan yeri bul. Havasını indir. Patlak olan yeri hafif zımparala. Yapıştıcıyı sür. patlak olan yerin etrafına dağıt. 2-3 dk bekle(Yapıştıcının biraz kuruması lazım).Yapama parçasını (yara bandı acar gibi aç elini yüzeye değmeden yapştır.) Tekerin hazır :)
     
  6. djayo

    djayo Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Eylül 2006
    Mesajlar:
    459
    Beğeniler:
    390
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Lastik patlağı bisiklet için ekmek gibi su gibi birşeydir. O kadar doğaldır yani :) Her an , her yerde patlayabilir. Bunun için yanınızda bulundurmanız gerekenler aşağıda belirtilmiştir.

    1- Yedek iç lastik
    2- Tamir seti ( Yapıştırıcı , yama , zımpara)
    3- Pompa

    Patlayan Lastiğin Yedek Lastikle Değiştirilmesi

    Lastiği sök,
    İçinde kalan havayı boşalt ,
    Plastik manivela ile bir köşeden girerek lastiği janttan sıyır ,
    İç lastiği çıkart ,
    Lasdtiğin iç yüzeyini ve dış yüzeyini elle muayene et. Patlağa neden olan Diken , cam , vb. şeyler lastik yüzeyinde kalmış olabilir.
    İç lastiği yerleştir , dış lastiği janta oturt ve lastiğini şişir.

    Patlak Lastik Tamiri

    Lastiği sök,
    İç lastiği çıkar ,
    Dış lastik muayenesini yap. ( Cam , Çivi , Diken) vb.
    Patlak iç lastiğe hava bas. Patlağı tespit et.
    Patlak yeri zımpara ile hafiften temizle
    Yapıştırıcı sür , 3 dk bekle.
    Yamayı yapıştırıcının üstüne yapıştır ve iyice baskı uygula,
    İç ladtiği tak ve şişir.

    İyi yolculuklar :)
     
    Cyclist999 bunu beğendi.
  7. Ömer Faruk MUMCUOĞLU

    Ömer Faruk MUMCUOĞLU Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.676
    Beğeniler:
    1.936
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    Ömer Faruk Mumcuoğlu
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Eğer bisiklete biniyorsanız, yanınızda her zaman yama takımı, levye, iç lastik, pompa ve anahtar takımı olması gerekli. Hepsi 500gr tutmaz, yolda da bırakmaz. Lastik tamiri hakkında fotoğraflı bir çok yazı var size yardımcı olacaktır. Bir kere tamir edip eliniz alıştıktan sonra bir daha size sorun da olmaz.
     
  8. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    bisikletimde (dağ) zefal'in patlak önleyicilerinden kullanıyorum. patlamayı engelleyip engellemediğini bilemiyorum, çünkü bugüne kadar sadece 1 kere patladı tekerim. o da yol bisikletiyle ormana daldığımda olmuştu :D

    yedek lastiğim, tamir kitim, pompam hep yanımda olsa da zefal'i kullanmaya başladığımdan beri kendimi daha güvende hissediyorum açıkçası.

    bir de iç lastikle dış lastik arasına pudra dökmek de iyiymiş. böylece yapışmayı engelliyormuşsun. bu da aklında kalsın. bisikletin lastiğini tamire götürdüğünde yanında pudra da götürür, serpiştiriverirsin.

    lastiğin patlaması büyük eziyet (zorluğundan dii, üşengeçlikten ;) )... geçmiş olsun... =)
     
  9. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Yanınıza en azından bir yama seti almanız gerekiyor. Fakat benim tavsiyem, yanınızda yama seti yerine bir iç lastik taşımanız.

    Lastik patladığı zaman, plastik levye ile lastiğin bir tarafını janttan çıkartın. Daha sonra eliniz ile lastiğin iç yüzeyini kontrol edin, eğer lastiği patlatan cisim orada duruyorsa yeni iç lastiğinizi de patlatacaktır. Daha sonra dıştan da kontrol edin lastiği. Eğer sorun yoksa iç lastiği açık olan kısımdan içeriye takın. Dış lastiği yerine oturtun ve yanınızda taşıdığınız küçük pompa ile lastiği şişirin.

    Daha sonra eve gidince, patlak iç lastiğinizi yamalayın ve bir sonraki gezide yedek iç lastik olarak yanınıza alın

    Lastik tamirine para vermeyin. Dandik bir mahalle bisikletçisi yama yapmak için 5TL para alacak sizden. Ben 5TL'ye 36'lı yama seti veya dağ bisikletim için bir iç lastik alabiliyorum :)
     
  10. ilkcan çağdaş

    ilkcan çağdaş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2010
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Yazılan cevapları baştan aşağı okudum ve arkadaşa anlatılan durumda,en önemli eksiğin şu olduğunu gördüm;
    Arkadaşlar;
    1)Lastiği bisikletten söktünüz.
    2)Dış lastiği levye dediğiniz (bu iş içinde levye,tornavida olmaz.En iyi yarım anahtarların yuvarlak kısımlarıdır.)söktünüz.
    3)İç lastiğin subabını söktükten sonra,iç lastiği de çıkardınız.
    4)Yanımızda pompa var diye varsayıyorum,pompayla şişirdiniz.
    İşte can alıcı nokta,patlağı bulma.Bazı patlaklar büyük olduğunda şişik iç lastiği yanağınıza 1 cm kadar uzak tuttuğunuzda,sanki sinek vızıltısı gibi bir sesi hissederseniz,orası patlaktır.Ama bazı patlaklar küçük olduğunda ise,bu yöntem işe yaramaz.En güzeli boş bir kovanın içindeki suyun içinde iç lastiği gezdirmektir.Bu işlem esnasında,zaten patlak yerden kabarcıklar çıkar.
    Patlak yeri bulduk.Şimdi iç lastiği indiriyorsunuz ve yama ile iç lastik yüzeyine zımpara yapıyorsunuz.Daha sonra yamayı (yamayı ben japon ile yapıştırıyorum.)yapıştırıyorsunuz.Yamanın yapışması için ağır ama düz bir taşı,iç lastiğe zarar vermeden yamanın üzerinde 10 dk bekletin.Bu arada dış lastiğin içinde elinizi gezdirdiğinizde,içerde herhangi bir yabancı cisim olmamalıdır.Var ise çıkartın.Hazırladığımız iç lastiği yerine takarken subab kapağını da takın.Çünkü dış lastiği takarken,iç lastik çıkmasın.Dış lastiği iç lastikle beraber takarken,dış lastiğin iç lastiği ezmemesine,dış lastiğin canta tam oturmasına ve dış lastiğin cant üzerinde komple takma işlemi bittiğinde,iç lastiğin subabını subab kapağı üzerindeyken içeriye bastırıp,tekrar dış lastiği canta oturtmaya dikkat edin.Tekerleğinizi de biskletinize taktığınızda,lastiği biraz şişirdikten sonra,dış lastik yanaklarının çıkıp,çıkmadığını kontrol edin.Çıkmışsa yerine takın ve lastiği şişirin.
    Bu kadar işlem için tabii ki yanınızda kova taşıyamazsınız.:D.Ben sadece bilgi olsun diye,yazdım.
    En güzeli yedek bir iç lastik,tekerleğinizin sökülmesi için gerekli aletler,dış lastiği canttan ayırmak için yarım anahtar ve pompa gerekli.Fakat burada da dış lastiği yerine takarken,yukarıda anlatılan kuralları uygulayın.
    Ayrıca;gökhan kardeşim."dandik mahalle bisikletçisi"ibaresi kullanmış.Arkadaşlar bu kadar yazıyı "mahhalle bisikletçisi"dediğiniz kişilerden biri yazıyor.Ben arkadaşa bu cümleyi yakıştıramadım.Lütfen,laflarınıza dikkat edin.
     
  11. Kaan Özçelik

    Kaan Özçelik Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    soruma cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.Hepsinden alacağım çok yararlı bilgiler oldu.
    Sağolun
     
  12. Cüneyt HOCAOĞLU

    Cüneyt HOCAOĞLU Bisikletkolik

    Kayıt:
    9 Mart 2011
    Mesajlar:
    1.354
    Beğeniler:
    1.498
    Şehir:
    Ankara/Eryaman
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Kolay gelsin,