Cyclist999
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 17 Mayıs 2010
- Mesaj
- 1.182
- Tepki
- 896
- Şehir
- izmir
- İsim
- Harun Sayı
- Bisiklet
- Giant
Arkadaşlar, önceden açıldıysa affola fakat 5 senedir tam olarak bana uygun seleyi bulamayışımın sonucudur bu. Amacım burada kullandığımız/kullanıyor olduğumuz selelerden elde ettiğimiz deneyimleri paylaşmaktır. Çünkü sele bir bisikletçi için en önemli kompenenttir sebebi gayet açık; 100 km üstü bir mesafe gidebilecekken yolun yarısından sizi döndüren bir parçadır. Sizden ricam sahip olduğunuz marka ve modeli savunmadan tamamıyla tarafsız ve açık bir şekilde durumu aktarmanız bu sayede sele arayışı içinde olan insanlara yardım edebiliriz. Selenin kişiden kişiye çok farklı performanslar verdiği gerçeğini de unutamayız tabi ki ama en azından baz alabileceğimiz bir temel olsun.
Kullandığım seleler;
Sportourer Gel sele: 50 km ye gelmeden batmaya sebep olan bir sele, Sedona 711 2010 ile gelen bu sele günlük 20 km sürenler için ideal olabilir, tam modeli hatırlamıyorum maalesef fakat fit man modeli değildir, ömrü kısa bir sele.
Fizik Nisene (ucuz versiyon: 80 tl ye alınmıştı): Sele sahip olduğu düze yakın profili ve esnek kanatlarıyla çok memnun kaldığım bir seleydi taki altındaki vida çok sarsıntıda düştü ve sele tam ortadan kırıldı. Drop sürüşlerde bu kırık oluncaya dek rahat ettiren bir seleydi. 50-100 km arası gayet uygun diye hatırlıyorum. Eksik yönü orta tarafı güçlendirilmediği için hemen gidiyor.
Selle Italia Flite Tour de FRance Edit. 1990 Classic: Büyük bir umutla aldığım bir seleydi. Selenin arka yan taraflarının aşağı doğru eğimli olan yapıları sayesinde 100 km üstü sürüşlerde inanılmaz bir performans veriyor, tam bir uzun yol selesi, sert; ideal ölçüde destekleme sağlanmış tam olarak bana uygun bu ana kadar, handikapı biraz kısa ve şekli gereği sele üstünde oynamaya, yer değiştirmeye izin vermiyor, benim gibi selede sık pozisyon değiştiren biri için uygun değil, ve burun kısmında yukarı doğru çıkan bir kısım var, orası droplara inmemi bir miktar kısıtlıyordu, bu yüzden gidon üstü; agresif olmayan tutuşlar için, biçilmiş kaftan; selenin burnunu aşağı indirmek çözmüyor çünkü selenin arkası yüksek olduğu için rahat olmayan, saçma bir oturuş şekline sahip oluyorsunuz. Sele en iyi yere paralel hizalandığı zaman iş görüyor.
FİZİK ARIONE Manganez Raylı (başlangıç modeli): Büyük umutlar yine, sele tam istediğim gibi, neredeyse dümdüz + uzun, istediğim gibi şekil alabiliyorum, drop performansı muhteşem özellikle burnu aşağı indirdiğinizde zamana karşı aero barlar ile uzun süre gidebildim ilk bu sele sayesinde, bu ana kadar her şey müthiş. Fakat, sele, arione serisinin başlangıç selesi bu yüzden merkezi güçlendirilmemiş ve gereğinden fazla pedleme yapılmış, çok yumuşak bunun sonucu 60 km ye kadar rahat olan sele, bu mesafelerden sonra orta kısımdaki kısmen fazla esnekliği ve iğrenç yumuşaklığı sayesinde batmaya başlıyor, bu durumda selenin biraz arkasına hizalanırsanız bu batmadan bir nebze olsun kurtulabiliyorsunuz. Dediğim gibi sele 50 km için eşsiz olabilir. Her şekilde pozisyon alabiliyorsunuz, bu arada taytsız kullanabildiğim tek sele bu TT ler için ideal. Bunun sert ve güçlendirilmiş modelini alabilirsem sanırım her şey hallolmuş olacak.
Kullandığım seleler;
Sportourer Gel sele: 50 km ye gelmeden batmaya sebep olan bir sele, Sedona 711 2010 ile gelen bu sele günlük 20 km sürenler için ideal olabilir, tam modeli hatırlamıyorum maalesef fakat fit man modeli değildir, ömrü kısa bir sele.
Fizik Nisene (ucuz versiyon: 80 tl ye alınmıştı): Sele sahip olduğu düze yakın profili ve esnek kanatlarıyla çok memnun kaldığım bir seleydi taki altındaki vida çok sarsıntıda düştü ve sele tam ortadan kırıldı. Drop sürüşlerde bu kırık oluncaya dek rahat ettiren bir seleydi. 50-100 km arası gayet uygun diye hatırlıyorum. Eksik yönü orta tarafı güçlendirilmediği için hemen gidiyor.
Selle Italia Flite Tour de FRance Edit. 1990 Classic: Büyük bir umutla aldığım bir seleydi. Selenin arka yan taraflarının aşağı doğru eğimli olan yapıları sayesinde 100 km üstü sürüşlerde inanılmaz bir performans veriyor, tam bir uzun yol selesi, sert; ideal ölçüde destekleme sağlanmış tam olarak bana uygun bu ana kadar, handikapı biraz kısa ve şekli gereği sele üstünde oynamaya, yer değiştirmeye izin vermiyor, benim gibi selede sık pozisyon değiştiren biri için uygun değil, ve burun kısmında yukarı doğru çıkan bir kısım var, orası droplara inmemi bir miktar kısıtlıyordu, bu yüzden gidon üstü; agresif olmayan tutuşlar için, biçilmiş kaftan; selenin burnunu aşağı indirmek çözmüyor çünkü selenin arkası yüksek olduğu için rahat olmayan, saçma bir oturuş şekline sahip oluyorsunuz. Sele en iyi yere paralel hizalandığı zaman iş görüyor.
FİZİK ARIONE Manganez Raylı (başlangıç modeli): Büyük umutlar yine, sele tam istediğim gibi, neredeyse dümdüz + uzun, istediğim gibi şekil alabiliyorum, drop performansı muhteşem özellikle burnu aşağı indirdiğinizde zamana karşı aero barlar ile uzun süre gidebildim ilk bu sele sayesinde, bu ana kadar her şey müthiş. Fakat, sele, arione serisinin başlangıç selesi bu yüzden merkezi güçlendirilmemiş ve gereğinden fazla pedleme yapılmış, çok yumuşak bunun sonucu 60 km ye kadar rahat olan sele, bu mesafelerden sonra orta kısımdaki kısmen fazla esnekliği ve iğrenç yumuşaklığı sayesinde batmaya başlıyor, bu durumda selenin biraz arkasına hizalanırsanız bu batmadan bir nebze olsun kurtulabiliyorsunuz. Dediğim gibi sele 50 km için eşsiz olabilir. Her şekilde pozisyon alabiliyorsunuz, bu arada taytsız kullanabildiğim tek sele bu TT ler için ideal. Bunun sert ve güçlendirilmiş modelini alabilirsem sanırım her şey hallolmuş olacak.