Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Kron xc250 ???????????????????????????????????

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında byacem tarafından paylaşıldı.

  1. byacem

    byacem Üye

    Kayıt:
    14 Haziran 2012
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    gaziantep
    Seviye:
    Kron xc250 yolda kullanmaya uygun olurmu arkadaslar ?.
     
  2. orcunkaralar

    orcunkaralar Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul/şehremini
    Seviye:
    benim gibi lastikleri biraz daha ince ebatla değiştirirseniz bal gibi olur. tur bisikleti veya yol bisikleti performansı beklemeyin ama. sonuçta ne kadar ekmek o kadar köfte ;)
     
  3. Oğulcan Yürek

    Oğulcan Yürek Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    138
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    Kurtköy-Yenişehir
    Seviye:
    olmazmı benim xc 250 henüz 25 günlük yol lastikleri taktım %40 fark etti.Ancak şimdi yarış bisikletine geçiceğim için bisikletimi satıyorum :(
     
  4. Sait Hislioğlu

    Sait Hislioğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Mart 2012
    Mesajlar:
    418
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Kocaeli-istanbul
    Seviye:
    üzerinde gelen lastiklerle bile kullanabilirsin hiç sorun olmaz.
     
  5. sabrewolf

    sabrewolf Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    tanesi 15-20 tlye cst city traveller 1.40 veya 1.50 cm kalınlıktaki lastiğe geçerseniz olur. Ayrıca kadrosu oldukça kalitelidir ve her türlü donanım yükseltmesini yapabilirsiniz. Şahsen ben üzerinde hiçbir değişiklik yapmadan sahil güzergahında tuzlaya gidiş geliş 45 km yol yapıyordum. Şimdi 1.40 cst lastik, gidondan kilitlemeli maşa ve full deore set ile bahsettiğiniz güzergahta bu hafta çalışmalara başlıyorum. Tabiki rubena lastikleri de muhafaza ediyorum. çünkü amacım hem yolda hem de arazide uzun mesafeler kullanabileceğim hybrid bir bisiklet sahibi olmak.
     
    Sait Hislioğlu bunu beğendi.
  6. Sait Hislioğlu

    Sait Hislioğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    9 Mart 2012
    Mesajlar:
    418
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Kocaeli-istanbul
    Seviye:

    1.90 lastiklerimi değiştirmek istemiyorum ama bir sorum olacak. Şimdi ben bu lastikleri 1.50 lerle değiştirdiğim zaman iç lastiği de değiştirmem gerekiyorumu?
     
  7. sabrewolf

    sabrewolf Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    iç lastiğinin karşıladığı aralığa göre (1.90-2.125tir çoğu) değiştirmen gerekebilir. Ancak ben değiştirmedim ve bir sorun da yaşamadım hız olarak düz yolda en az 5 km daha hızlı gidersin ve daha rahat bir sürüşün olur.
     
  8. Çağatay Çağlar

    Çağatay Çağlar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    496
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    Göztepe, İzmir
    Seviye:
    Kullanırsın ama düşük performans elde edersin. Çok yorulursun, az hız ve yol alırsın. Lastikleri değiştirerek biraz fark ettirsen de şahsi kanaatimdir ki bir yol bisikleti performansına ulaşamazsın. Ama sürülür yani :)
     
  9. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    elbette cok fark var.trek hybrid te kullaniyorum.ikiside farklı şehirlerde-dağ bisikleti astro 240 srv.üzerinde continental 2.2 lastikler vardı.ist sarıyer de yokus epey fazla zekeriyakoye kadar.kalın tekerler yokusda zamp gbi yapısıyordu.slim taktirdim.tes yaptım.rumelifeneri-kilyos.yokuslarda olsun sürüş cok keyifli cok seri gidiyor.city tour dan fark yok.jant ebatları farkı var ama avantajları daha cok.cabuk manevra yapma vs.arazi icinde diger lastikleri takiyorum.uzun yola bile cıkılır fakat uzun yol icin donanım kalitesi hic olmassa alivio set olsa daha iyi olur.kitlebilir masa gibi.kron xc 250 maşa kitlenmiyor sanirim.arka vites aktarıcı sorunları cok oluyormus-göbekler vs şikayet forumda epeyce fazla.kullanıcı hatasından kaynaklı diyerek gecistiriyorlarmis.servisi cok kotu sanirim.salconada 2 yıl donanım garantisi var ister kır-boz yenisini takiliyor.bu arada krona talibim.kadrosu cok karizmatik.kron online güvenilir alisveris sitesi tavsiyeniz bilen varsa?
     
  10. gok

    gok Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Nisan 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğeniler:
    294
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    kron xc 250 upgrade donanım yükseltmeye cok acık bisiklet.sistemlerle uğraşmayı seviyorsan yazısabiliriz.en son normal bisiklete motor kiti takmistim:D harika zevkli ama motor pig (dökme) cıktıgından parcaları degistirmek gerekiyor fazla ugrasmadim.%100 pedal cevirme aparatı satiliyordu fazla bulasmadim tam spor olsun dedim hevesimi aldim cıkardım.
     
  11. sabrewolf

    sabrewolf Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    kron xc 250nin kadrosu 500 ve 750 ile aynı hatta 2 sene önceki 1000ler de aynı kadroydu. bisikletle gelen parçalar için aynı şeyi söyleyemicem çünkü 21 vites tourney ve ona uygun parçalarla geliyor ki alt seviye bir vites sistemi. göbekler adını bilmediğim bir çin markası frenler sürekli ayarı bozulan logan marka alt seviye frenler onun haricinde kalan parçalar idare eder. ama tavsiyem şu olurdu. kron xc 250ler performans bisiklette 540 TLye satılıyor (ben geçen sene 425 tlye aynı yerden almıştım.) ayrıca internet sitelerinde 24 vites acera seti 255 TLye sattıklarını gördüm ki piyasaya göre ucuz. ayrıca bisikletin üzerinde verdikleri komponentleri tourney vites seti adı altında 115 tlye satıyorlar. Yani xc250 alarak aradaki 140 tl farkı da ödeyerek (aynakol ve ön vitesi değiştirmeye bence gerek yok ama aradaki farkla arkaya iyi bir göbek alınabilir) kron xc500le (700 tl) aynı kadroya ama daha iyi bir vitese sahip (xc500de altus var aceranın bir alt grubu) xc 250niz olabilir. aradaki tek fark kilitlemeli maşa kalıyor o da tercihinize göre suntour 60-80 tl gibi bir farkla suntour xcryle değiştirebilirsiniz. Kısacası geçen sene bu kadar teknik bilgim olsaydı ben öyle yapardım.
     
  12. sabrewolf

    sabrewolf Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    ilk alırken 24 vites acera veya alivio olarak alsaydım 1 senenin ardından 27 vites deoreye geçmez birkaç sene daha bekleyip 30 vitesli slx veya xtye geçerdim.
     
  13. Umut SEFLEK

    Umut SEFLEK Üye

    Kayıt:
    12 Mart 2012
    Mesajlar:
    84
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    İstanbul/Bostancı
    Seviye:
    Bende XC 250 kullanıyorum ve yaz mevsimi gectikten sonra daha üst model bir bisiklet almayı veya hali hazırdaki XC 250'mi upgrade etmeyi düşünüyorm. Sizce yeni bir bisiklet almak mı yoksa var olan XC 250 de model yükeltmelerimi daha mantıklı olur? Fiyatta önemli tabi ama ben performans artırmak istiyorum en cok. Bu nedenle sanırım doğrudan daha üst bir model bir bisiklet almam daha iyi olabilir diye düşünüyorum. Yoksa aynı performansı lastik vites sistemi ve maşa değişikliğiyle elde edermiyim sizce?
     
  14. sabrewolf

    sabrewolf Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    hocam model yükseltmeye giriceksen bence 29" kadrolara bakabilirsin yoksa trek'in cannondale'in veya muadil markaların 1000 tl civarlarındaki bisikletlerini almak sadece üzerinde 3000-5000 gibi rakamlar yazıyor diye üst sınıfa geçtiğin manasına gelmez. geçen gün bir spor mağazasında trek marka 950 tlye bisiklet gördüm indirim yapmışlar koca koca ilanlarla mağaza girişine koymuşlardı. gittim vitese bir baktım acera ayna kol shimano fc 151 veya 171, maşa suntour xcr. aynı bisikleti kron markasıyla 700-750 tl civarına mal edebiliyorken sadece trek olduğu için 200-250 tl daha fazla para vermek bana çok mantıklı gelmiyor. şu andaki bisikletim full deore çekiş ve fren sistem, suntour gidondan kilitlemeli ve havalı axon maşası var. xc3000 ayarında bir bisiklet bana toplam maliyeti çıkan parçaları düşmemle birlikte 1250-1300 TL gibi bir rakama geldi. kadro olarak bahsettiğim modellerden aşağı kalır bir yanı yok sadece üzerinde xc250 yazıyor doğan görünümlü şahin misali :)))) kısacası elindeki kadro iyi komponent değişimleri ile seni tatmin eden hem şehire hem de araziye uygun bir bisiklet sahibi olabilirsin. ama illa değiştirmek istiyorsan 26" kadrolarla uğraşmamanı 29" kadrolara bakmanı tavsiye ederim.
     
  15. sabrewolf

    sabrewolf Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    ama daha önce de dediğim gibi bugünkü aklım geçen sene olsaydı 24 vites full acera setli (sadece arka vitesi arada fiyat olarak pek fark olmasa da kalite olarak fark olan 8li alivio m410 ile değiştirmeyi düşünebilirdim) kron xc250mi alır en az 2-3 sene tepe tepe kullanır sonra ya 30 vites slx veya xtye geçer veya 29" yeni bir kadro ile devam ederdim.
     
    soner_34tr bunu beğendi.